بیمه بدنه پژو 206 : قیمت و خرید

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه بدنه پژو 206 : قیمت و خرید

خودروی پژو 206، سوغاتی از دیار فرانسه است که از سال 1380 توسط ایران خودرو مونتاژ و وارد بازار ایران شد. در آن زمان، پژو 206 را یک خودروی با کلاس اروپایی و با کیفیت قابل قبول می دانستند. به همین دلیل عمده مشتریان آن جوانان عشق سرعتی بودند که دوست داشتند تجربه رانندگی با این خودرو هاچ بک را داشته باشند. این خودرو در ابتدا در 6 تیپ متفاوت مونتاژ می شد؛ اما رفته رفته بعضی تیپ های آن از خط تولید حذف شدند و در حال حاضر ایران خودرو تنها دو تیپ 2 و 5 آن را تولید می کند. خودرو 206 علی رغم تمام ویژگی های مثبتی که دارد، با خطر سرقت و واژگونی در سرعت های بالا همراه است. پس شاید بهتر باشد که مالک چنین خودرویی، به فکر خرید بیمه بدنه پژو 206 باشند. در ادامه این مطلب، در خصوص ویژگی های فنی پژو 206 و لزوم استفاده از پوشش های بیمه ای برای آن، بحث خواهیم کرد.

بررسی فنی و ظاهری پژو 206

پژو 206، موتوری با قدرت 75 اسب بخار دارد که شامل 4 سیلندر و 8 سوپاپ بوده و حجم آن به 1360 سی سی می رسد. ظرفیت باک این خودرو 50 لیتری است و حداکثر سرعت آن به 170 کیلومتر بر ساعت می رسد. گیربکس این خودرو در تیپ های 2، 3 یا 5 به صورت دستی بوده و در تیپ 6 آن به صورت اتوماتیک است.

طراحی بدنه پژو 206

پژو 206 جزو خودروهای پرطرفدار در بازار است. این خودرو ظاهری اسپرت دارد و هماهنگی خاصی در چراغ های باریک جلویی و پشتی آن وجود دارد. در سقف 206، شاهد منحنی خاصی هستیم که با هدف حفظ تعادل آیرودینامیکی این خودرو در سرعت های بالا ایجاد شده است. اما حتی با وجود چنین طراحی در ساخت پژو 206، نارضایتی هایی مبنی بر واژگونی آن در سرعت های بالا وجود دارد. این خودروی مونتاژ شده، در رنگ های مختلف سفید، مشکی، خاکستری و غیره تولید می شود که رنگ آلبالویی آن در بین بانوان ایرانی طرفداران بسیاری دارد.

در کابین داخلی این خودرو، شاهد یک طراحی اروپایی و زیبا در داشبورد آن هستیم. البته داشبورد این خودرو در تیپ های مختلف پژو 206 متفاوت است و ایران خودرو در جدیدترین طرح های آن، نمایشگر را به داشبورد اضافه کرده است. ایربگ سرنشینان جلو (در مدل های 1392 به بعد)، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان و ترمز ABS از دیگر امکاناتی است که در مدل های جدید آن وجود دارد. این ویژگی های جذاب، باعث شده است که جوانان ایرانی علاقه خاصی به این خودروی جم و جور فرانسوی داشته باشند.

چرا باید بیمه بدنه پژو 206 بخریم؟

در کنار تمام خصوصیات مثبتی که پژو 206 دارد، این خودرو با معایبی نیز همراه است. معایبی که می تواند تاثیری منفی بر جایگاه پژو 206 در بازار خودرو ایران داشته باشد. این معایب و برخی خطرات مرتبط با استفاده از پژو 206، می تواند مالک چنین خودرویی را برای خرید بیمه بدنه مجاب کند. چون بیمه شخص ثالث پژو 206 به تنهایی نمی تواند تمام خسارت های ایجاد شده در یک تصادف را پوشش دهد. پس برای پوشش کامل این خسارت ها، باید از یک بیمه نامه اختیاری تحت عنوان بیمه بدنه پژو 206 استفاده کرد. در ادامه به ذکر چند دلیل برای استفاده از بیمه بدنه برای خودروی پژو 206 خواهیم پرداخت.

1 – خسارت مالی وارده به خودروی مقصر

خودروی 206 طراحی بسیار زیبا و اسپرتی دارد. اما با این وجود، شاید در یک تصادف رانندگی بخش زیادی از خودرو آسیب دیده و یا از بین برود. ولی اگر راننده 206 در این تصادف مقصر باشد، بیمه شخص ثالث نمی تواند خسارت های ایجاد شده را پوشش دهد. پس به بیمه مکملی نیاز داریم که خسارت های مالی فرد مقصر را جبران کند. بیمه بدنه پژو 206، دقیقا همان بیمه نامه ای است که به آن نیاز دارید و به راحتی می توان آن را به صورت اینترنتی از سایت «بیمه باما» خریداری کنید.

2 – احتمال سرقت کلی 206

بارها در فضای مجازی شاهد پخش فیلم هایی درباره سرقت 206 و باز شدن آسان درب های آن بودیم. موضوعی که سارقین توجه خاصی به آن داشته و به راحتی می توانند آن را به سرقت ببرند. این سرقت می تواند به صورت کلی و یا جزئی بوده و سارق به دزدیدن برخی قطعات خودرو، کفایت کند. در هر صورت، برای جبران خسارت های مربوط به سرقت، به بیمه بدنه نیاز خواهیم داشت.

3 – جبران خسارت در تصادفی که مالک خودرو مقصر نیست

اگر در یک حادثه رانندگی مالک 206 مقصر نباشد، می تواند از بیمه شخص ثالث خودرو مقصر برای جبران خسارت های ماشین خود استفاده کند. اما در برخی موارد، خودرو را در جایی پارک کرده و پس مراجعه مجدد، شاهد خسارت اتفاق افتاده برای پژو 206 خود هستید. در چنین شرایطی دیگر راننده مقصر متواری شده و نمی توان از او خسارت ایجاد شده را اخذ کرد. پس به بیمه بدنه پژو 206 برای جبران چنین خسارتی نیاز خواهیم داشت. البته فراموش نکنید که در شرایطی باید از بیمه بدنه برای جبران چنین خسارتی استفاده کرد که، میزان آن زیاد بوده و ارزش صفر شدن تخفیف عدم خسارت را داشته باشد.

4 – شکسته شدن شیشه

شیشه های یک خودرو می تواند در اثر برخورد با اجسام محیطی و یا تغییرات دما، شکسته شود. چنین خسارتی را می توان با استفاده از پوشش های اضافی بیمه بدنه جبران کرد. در بخش بعدی، بیشتر در خصوص پوشش های اصلی و اضافی بیمه بدنه پژو 206 توضیح خواهیم داد.

شاید پس از مطالعه این دلایل، به لزوم استفاده از بیمه بدنه برای پژو 206 و یا دیگر وسایل نقلیه پی برده باشید. خرید این بیمه نامه بسیار راحت است و حتی به صورت اینترنتی و از طریق سایت «بیمه باما»، می توان آن را خریداری کرد. البته این سایت امکانات ویژه ای دارد که به شما در انتخاب و مقایسه بیمه بدنه پژو 206، کمک خواهد کرد.

پوشش های بیمه بدنه پژو 206

خطرات ذکر شده در بخش قبلی و دیگر خطرات مربوط به استفاده از خودرو را، می توان با بیمه بدنه پوشش داد. اما تمامی این پوشش ها در حد یکسانی نیستند و برای استفاده از برخی آپشن های اضافی، باید هزینه ای جداگانه پرداخت کرد. به همین دلیل، پوشش های موجود در بیمه بدنه پژو 206 را به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می کنند.

پوشش های اصلی بیمه بدنه

خودروی سواری شما می تواند در اثر آتش سوزی، سرقت کلی، صاعقه، انفجار و یا برخورد با جسم ثابت یا متحرک آسیب ببیند. چنین حوادثی، مشمول پوشش های پایه ای و یا اصلی تعریف شده در بیمه بدنه پژو 206 قرار می گیرند. که البته شرکت های بیمه ای با توجه به اختیاری بودن این بیمه نامه، چنین پوشش هایی را با هزینه های متفاوتی به مشتریان خود ارائه می دهند. البته بیمه گزار هم می تواند با پرداخت هزینه ای اندک، سقف پوشش های اصلی بیمه بدنه برای جبران خسارت را افزایش دهد. اما برای جبران خسارت ناشی از برخی حوادث دیگر، باید از پوشش های اضافی استفاده کرد.

پوشش های اضافی بیمه بدنه

حوادثی مانند شکستن شیشه، خسارت وارده به خودرو در اثر سیل و یا زلزله، از بین رفتن بدنه خودرو در اثر پاشیدن رنگ و مواد شیمیایی و یا سرقت جزئی خودرو، جزو پوشش های اضافی بیمه بدنه هستند. فرد بیمه گزار برای استفاده از این پوشش ها، باید آنها را به بیمه نامه اضافه کرده و هزینه مربوطه را به صورت جداگانه پرداخت کند. برای آگاهی از میزان این هزینه مازاد، می توان قیمت بیمه بدنه پژو 206 را از سایت «بیمه باما» استعلام کرده و با کم و زیاد کردن پوشش ها، از هزینه آنها مطلع شد.

قیمت بیمه بدنه پژو 206

شرکت های بیمه ای از فرمول های پیچیده ای برای محاسبه قیمت بیمه بدنه پژو 206 استفاده می کنند. برای محاسبه این قیمت، فاکتورهایی متعددی مانند سال ساخت، تعداد سال های تخفیف عدم خسارت، ارزش روز خودرو، مدل و نوع خودرو در نظر گرفته می شود. پژو 206 هم تیپ و مدل های متفاوتی دارد و قیمت بیمه بدنه تمامی آنها با یکدیگر برابر نیست. چون هر چقدر پژو 206 شما مدل بالاتر و پیشرفته تر باشد، باید هزینه بیشتری برای بیمه بدنه آن پرداخت کنید.

اما فراموش نکنید که هنگام خرید بیمه بدنه، ارزش روز خودرو را دقیق وارد کنید. چون شرکت بیمه ای بر اساس ارزش اعلامی شما جبران خسارت می کند. پس اگر چنین ارزشی کمتر از مقدار واقعی باشد، خسارت پرداخت شده نمی تواند جوابگوی هزینه های ایجاد شده باشد. پس جانب صداقت را در هنگام خرید بیمه بدنه، رعایت کنید.

نحوه خرید بیمه بدنه پژو 206

شرکت های بیمه ای برای صدور بیمه بدنه، نیاز به بازدید حضوری از خودرو دارند. پس یک روش قدیمی، مراجعه حضوری به شرکت های بیمه ای و خرید چنین بیمه نامه ای از آنها است. اما روش بسیار ساده تری برای خرید بیمه بدنه پژو 206 وجود دارد که مزایای آن در مقایسه با روش ابتدایی، بسیار بیشتر است. در این روش به سایت « بیمه باما» bimebama.com مراجعه کرده و اطلاعات خودرو خود را در فیلدهای مشخص شده این سایت وارد کنید. «بیمه باما» بر اساس اطلاعات ارائه شده شما، لیستی از قیمت بیمه بدنه در شرکت های مختلف بیمه ای را نمایش می دهد. متناسب با شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کرده و هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. تیم پشتیبانی سایت با شما تماس گرفته و در خصوص زمان و مکان بازدید حضوری در محل، با شما هماهنگ خواهند شد.

خدمات بیمه ای سایت «بیمه باما»

فعالیت و خرید در اینترنت، با ریسک های مربوط به خود همراه است. پس همواره باید خریدهای خود را از سایت های معتبر و شناخته شده انجام داد. «بیمه باما» جزو معتبرترین سایت های بیمه ای در ایران است. این سایت انواع خدمات بیمه ای را به مشتریان خود ارائه می دهد. حتی امکانات متعدد این سایت، امکان استعلام و مقایسه قیمت ها قبل از خرید را به شما می دهد. پس با خیالی راحت می توانید بیمه بدنه پژو 206 و دیگر خدمات بیمه ای را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند

سوالات متداول

بله؛ پس از اتمام اعتبار بیمه نامه قبلی، می توانید بیمه بدنه را از شرکتی دیگر خریداری کرده و از تخفیفات آن استفاده کنید.

خیر؛ بیمه بدنه جزو بیمه های اختیاری خودرو در ایران است. اما با تهیه آن، می توان خودرو خود را در برابر حوادث احتمالی پوشش داد.

شرایط کلی صدور بیمه بدنه در شرکت های مختلف بیمه ای متفاوت است. اما برای خودروهای با بیش از 10 سال عمر، به ازای هر سال 5 درصد به نرخ بیمه بدنه اضافه می شود. برای خودروهای بیش از 20 سال عمر هم باید مجوز گرفت.

فرانشیز به بخشی از خسارت ایجاد شده گفته می شود که فرد بیمه گزار باید آن را بپردازد. با استفاده از پوشش اضافی حذف فرانشیز، می توان آن را حذف کرده و شرکت بیمه ای را موظف به جبران تمام خسارت کرد.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری