بیمه بدنه کوثر : استعلام قیمت و خرید

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه بدنه کوثر : استعلام قیمت و خرید

بخش عمده‌ای از آمار مرگ و میر در کشور، به تصادفات جاده‌ای و وسایل نقلیه موتوری مربوط می‌شود. چنین حوادثی را نمی‌توان پیش بینی کرد و هر شخصی امکان دارد به طور ناگهانی دچار چنین حوادثی شود. به همین دلیل برای پوشش خسارت‌های مالی و جانی ناشی از این تصادفات، باید از بیمه اجباری شخص ثالث خودرو استفاده کرد. اما این بیمه نمی‌تواند تمامی خسارات مرتبط با یک تصادف را پوشش دهد. مثلا اگر خودرو راننده مقصر آسیب ببیند، شرکت بیمه‌ تعهدی در قبال جبران این خسارت ندارد. پس علاوه بر بیمه شخص ثالث خودرو، به بیمه نامه‌های دیگری نیاز خواهیم داشت. یکی از این بیمه نامه های اختیاری مرتبط با خودرو، بیمه بدنه است. این بیمه شرایط و پوشش‌های جذابی دارد که می‌توان از آنها برای جبران خسارت احتمالی مرتبط با خودرو استفاده کرد. این بیمه نامه را می‌توان از تمامی شرکت‌های بیمه تهیه کرد؛ اما بیمه بدنه کوثر، شرایط تخفیفی و خدماتی بهتری نسبت به رقبای خود دارد. پس در ادامه این مطلب، ضمن توضیح بیمه بدنه و شرایط پوششی آن، در خصوص جذابیت های بیمه بدنه کوثر بحث خواهیم کرد.

بیمه بدنه کوثر و مزایای آن

بیمه کوثر را می‌توان یکی از جدیدترین شرکت‌های فعال در صنعت بیمه‌ای کشور دانست که فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده است. این شرکت خدمات بیمه‌ای خود را با شرایطی خاص به مشتریان ارائه می‌دهد و در مدت زمانی کوتاه، توانسته به جایگاهی مناسب در بازار برسد. یکی از جذاب ترین خدمات بیمه‌ای کوثر، مربوط به بیمه بدنه است. اگرچه استفاده از بیمه بدنه  اختیاری است، اما برای پوشش خطرات احتمالی ناشی از تصادف به آن نیاز داریم. چون اگر خودروی شما در یک تصادف آسیب ببیند و مقصر حادثه شما باشید، باید تمامی خسارت‌های مربوط به وسیله نقلیه را از جیب خود بپردازید. خسارت مالی که شاید با وجود افزایش سرسام آور قیمت خودرو و قطعات آن در کشور، جبران آن سخت باشد.

پس برای جبران خسارت‌های ناشی از چنین شرایطی، بهتر است که از قبل به فکر خرید بیمه بدنه خودرو باشیم. چون با هزینه بسیار کم امروز، می‌توان خسارت‌های بزرگ آینده را پوشش داد. یکی از جذابیت‌های دیگری که بیمه بدنه خودرو دارد، توانایی شرکت‌های بیمه‌ای در تعیین قیمت آن است. یعنی مانند بیمه شخص ثالث نیست که قیمت پایه آن توسط بیمه مرکزی تعیین شود. به همین دلیل شرکت‌های بیمه می‌توانند خدمات ارائه شده در قالب بیمه بدنه را تنوع ببخشند و شرایط تخفیفی و پوششی گوناگونی را به آن اضافه کنند. بیمه بدنه کوثر، یکی از کاملترین نوع این بیمه نامه است که مزایای بسیاری دارد. شاید برای شما سوال باشد که چرا بیمه بدنه کوثر خوبه؟

بیمه بدنه کوثر

چون این شرکت بیمه بدنه خودرو را با تخفیف بسیار بالایی به مشتریان ارائه می‌دهد. میزان این تخفیف برای خریدهای نقدی بسیار بیشتر از شیوه های اقساطی آن است. هم چنین روند ارزیابی و پرداخت خسارت ناشی از تصادف خودرو در بیمه کوثر، بسیار سریع انجام می‌شود. این شرکت بیمه بیش از 80 مرکز پرداخت خسارت در کشور دارد که بعضی از آنها سیار هستند. پس کارشناسان سیار این شرکت، میزان خسارت وارده به خودرو را به صورت حضوری در محل بررسی می‌کنند. این موضوع باعث تسریع در فرآیند جبران خسارت و پرداخت هزینه‌های ناشی از آن می‌شود.

بررسی پوشش‌های بیمه بدنه کوثر

بیمه بدنه در تمامی شرکت‌ها، شامل دو نوع پوشش اصلی و اضافی است. پوشش اصلی مواردی هستند که به طور ثابت در بیمه نامه وجود دارد. اما پوشش‌های اضافی، در اصل آپشن‌های مازادی هستند که فرد بیمه گذار در ازای پرداخت مبلغی اضافه، می‌تواند آنها را به بیمه بدنه خودرو اضافه کند. در ادامه لیستی از پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه کوثر را معرفی می‌کنیم:

پوشش های اصلی بیمه بدنه کوثر

خسارت ناشی از حوادث:

اگر خودروی شما در اثر برخورد با اجسام ثابت یا متحرک خسارت ببیند، شرکت بیمه مطابق با سقف تعهدات خود در بیمه بدنه، به شما غرامت پرداخت می‌کند. میزان غرامت پرداخت شده برای بار اول، تا 90 درصد از خسارت وارد شده است. اما مقدار آن برای بارهای دوم و سوم، به ترتیب برابر خواهد بود با 80 و 70 درصد از خسارت وارد شده. شاید خسارت وارد شده کلی باشد، در چنین حالتی باید تا 90 درصد ارزش خودرو را شرکت بیمه بپردازد.

انفجار، صاعقه و آتش سوزی:

حوادث دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند باعث خسارت کلی خودرو شود. انفجار، صاعقه و آتش سوزی خودرو، جزو مواردی هستند که در ردیف پوشش‌های اصلی قرار می‌گیرند. با رخ دادن هر کدام از این شرایط، می‌توان تا سقف 90 درصد از ارزش خودرو را از شرکت بیمه غرامت گرفت.

سرقت کلی خودرو:

شاید خودرو فرد بیمه گزار در طول مدت قرارداد بیمه بدنه کوثر، دزدیده شود. در این حالت، شرکت بیمه 60 روز برای پیدا شدن خودرو صبر می‌کند. ولی اگر در این مدت خودرو پیدا نشود، تا 80 درصد از ارزش خود را به بیمه گزار پرداخت می‌کند.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه کوثر

بیمه بدنه کوثر علاوه بر پوشش‌های اصلی، تعدادی هم پوشش اضافی دارد که فرد بیمه‌گزار می‌تواند آنها را به بیمه نامه خود اضافه کند. استفاده از این پوشش‌ها هزینه زیادی ندارد و با مبلغی جزئی، می‌توان موارد تحت پوشش و سقف تعهدات بیمه بدنه را افزایش داد. در ادامه به تعدادی از این پوشش ها اشاره خواهیم کرد:

  • خسارت ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل
  • سرقت لوازم فابریک خودرو تا 20 درصد از ارزش خودرو
  • پوشش نوسانات قیمت خودرو
  • خسارت ناشی از پاشیدن رنگ، مواد اسیدی و شیمیایی
  • شکست شیشه خودرو
  • ایاب و ذهاب
  • سرقت لاستیک، باتری و رینگ خودرو
  • و غیره

برای انتخاب هر کدام از این پوشش‌های اضافی، بهتر است که با کارشناسان بیمه مشورت کنید. تیم پشتیبانی «بیمه باما»، متشکل از تیمی حرفه‌ای از مشاوران حوزه بیمه است. این افراد می‌توانند در انتخاب نوع بیمه و پوشش‌های اضافی آن به شما کمک کنند. پس با بخش پشتیبانی این سایت تماس گرفته و از تجربیات کارشناسان آنها در این زمینه استفاده کنید. 

استثناهای پوششی بیمه بدنه

در کنار تمام پوشش‌های مشمول در بیمه بدنه ، مواردی هم وجود دارند که شرکت بیمه خسارت ناشی از آنها را پوشش نمی‌دهد. در ادامه به چند مورد از این شرایط اشاره خواهیم کرد:

  • خسارات به وجود آمده در اثر تشعشعات هسته‌ای
  • خسارات عمدی وارد شده به خودرو
  • خسارات وارده به خودروی مرتبط با یک راننده بدون گواهینامه
  • خسارت به وجود آمده به دلیل حمل بار غیرمجاز
  • خسارات ناشی از تعقیب و گریز توسط مقامات قضایی و انتظامی
  • خسارات وارده در هنگام مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • خسارات ناشی از جنگ، شورش و اعتصاب
استثنائات بیمه بدنه کوثر

عوامل موثر در تعیین قیمت بیمه بدنه کوثر

در بخش قبلی توضیح دادیم که هیچ قیمت پایه‌ای مصوبی برای تعیین بیمه بدنه وجود ندارد. یعنی شرکت‌ها می‌توانند بر اساس شرایط خاص خود، بیمه بدنه خودرو را با قیمت‌های متنوعی برای مشتریان صادر کنند. پس به طور دقیق نمی‌توان معیارهایی ثابت برای تعیین قیمت بیمه بدنه کوثر و یا دیگر شرکت‌ها تعیین کرد. اما در حالت کلی، عوامل زیر در تعیین قیمت بیمه بدنه خودرو موثر هستند:

ویژگی‌های خودرو

برندها و مدل‌های بسیار متفاوتی از خودرو در بازار وجود دارد. هر کدام از این خودروها ارزش متفاوتی دارند که میزان آن، بر اساس نوع خودرو، سال ساخت و شرایط ظاهری آنها تعیین می‌شود. این موضوع ارتباطی مستقیم با قیمت بیمه بدنه خودرو دارد. چون هر چقدر ارزش یک خودرو بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری برای جبران خسارت‌های احتمالی آن در آینده پرداخت کرد. حتی در یک نوع یکسان از برند خودرو، قیمت بیمه بدنه برای مدل‌های جدیدتر بیشتر از مدل‌های قدیمی آن است. پس مهمترین فاکتور در تعیین قیمت بیمه بدنه خودرو، مربوط به ارزش آن است. چون معمولا شرکت‌های بیمه، خسارت‌های جبرانی را بر اساس آن تعیین می‌کنند. پس نباید در هنگام خرید بیمه بدنه کوثر، ارزش ماشین را به صورت غیرواقعی و یا کمتر از ارزش اصلی اعلام کرد.

استفاده از پوشش ها و سقف تعهدات درخواستی

بیمه بدنه شامل دو نوع پوشش اصلی و اضافی است. پس مالکین خودرو می‌توانند بر اساس نیاز خود، پوشش‌های اضافی را به اصل بیمه بدنه اضافه کنند؛ این کار با پرداخت مبلغی جزئی امکان پذیر است. حتی سقف تعهدات تعیین شده در قالب بیمه بدنه را می‌توان افزایش داد. پس قیمت نهایی بیمه بدنه کوثر، بر اساس میزان سقف درخواستی مشتری و پوشش‌های اضافی که به بیمه نامه اضافه می‌کند، تعیین می‌شود.

تخفیف‌های بیمه‌ای

وجود شرکت‌های متعدد بیمه‌ در داخل کشور، فضایی رقابتی را برای ارائه خدمات بیمه ایجاد کرده است. این رقابت در خصوص بیمه بدنه خودرو، شدت بیشتری دارد. چون شرکت‌ها برای ارائه چنین خدمتی، آزادی عمل بیشتری دارند و می‌توانند با دادن تخفیف بیشتر، نظر مشتری را به خود جلب کنند. یکی از دلایل مطرح شدن بیمه بدنه کوثر نیز، همین موضوع است.

سه موردی که در این بخش توضیح دادیم، اصلی ترین معیارهای تعیین قیمت بیمه بدنه هستند. اما برای اطلاع دقیق از شرایط بیمه بدنه و قیمت‌های متنوع آن در شرکت‌های بیمه، می‌توان از امکانات سایت «بیمه باما» استفاده کرد. با وارد کردن بعضی اطلاعات خودرو خود مانند نوع و مدل آن، سایت لیستی از قیمت‌های متنوع بیمه بدنه را برای شما نمایش می‌دهد. سپس با مقایسه قیمت‌ها و سقف تعهدی شرکت‌های بیمه، می‌توانید یکی از آنها را برای خودروی خود سفارش دهید.

نحوه تمدید بیمه بدنه کوثر

تمامی بیمه نامه‌ها تاریخ سررسیدی دارند که پس از گذشت آن، تعهد شرکت بیمه در قبال فرد بیمه گزار به اتمام می‌رسد. پس برای استفاده مجدد از این پوشش‌ها، باید بیمه بدنه را تمدید کرد. تمدید این بیمه نامه را می‌توان از شرکت قبلی و یا شرکت بیمه جدید انجام داد. برای صدور این بیمه نامه، خودرو شما باید توسط کارشناس بیمه بازدید شود. اما اگر تمدید بیمه نامه شما نزد شرکت قبلی انجام شود، معمولا نیاز به این کار نیست. البته بیمه کوثر برای تمدیدی‌های زودتر از سررسید و تمدیدی‌های بدون اضافه کردن پوشش جدید هم، از خودرو شما بازدید نمی‌کند. پس خیلی راحت می‌توانید بیمه بدنه کوثر خود را تمدید کنید.

بیمه بدنه کوثر

مراحل و مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه از کوثر

بیمه گزار برای دریافت غرامت ناشی از تصادف، باید ظرف 5 روز از تاریخ وقوع به مراکز پرداخت خسارت بیمه کوثر مراجعه کرده و اعلام خسارت کند. البته می‌توان مدارک لازم را ظرف همین مدت، به نزدیکترین مرکز پرداخت خسارت بیمه کوثر ارسال کرد. شرکت بیمه با بررسی مدارک ارسالی و بررسی کروکی پلیس، میزان خسارت وارده به خودرو را برآورد کرده و آن را پرداخت می‌کند. البته توجه داشته باشید که در تصادف منجر به خسارت، مالک خودرو باید مقصر باشد تا بتواند از شرکت بیمه خسارت بگیرد. در غیر اینصورت، جبران خسارت خودروی شما بر عهده راننده خودروی مقصر است.

برای دریافت خسارت مرتبط با بیمه بدنه، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • کارت ملی بیمه گزار و یا راننده خودرو
  • کارت خودرو
  • بیمه بدنه کوثر
  • گواهینامه بیمه گزار و یا راننده خودرو
  • بیمه شخص ثالث خودرو
  • کروکی تصادف

خرید بیمه بدنه کوثر

دو روش متفاوت برای خرید بیمه بدنه کوثر وجود دارد. روش اول، مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه کوثر در سراسر کشور و خرید بیمه بدنه برای خودرو است. اما روش دوم و بسیار راحت‌تر، سفارش آنلاین بیمه بدنه کوثر از سایت «بیمه باما» bimebama.com است. در این روش نیازی به مراجعه حضوری نیست و به کمک اینترنت و با گوشی یا کامپیوتر می توان بیمه بدنه خودرو با پوشش دلخواه خود را سفارش دهید. برای این کار به بخش بیمه بدنه در سایت «بیمه باما» رفته و اطلاعات خودروی خود را وارد کنید. این سایت لیستی از قیمت‌های متنوع شرکت های بیمه را برای شما نمایش داده و می‌توانید یکی را برای خود انتخاب کنید. کارشناسان سایت با شما تماس گرفته و زمان بازدید کارشناس بیمه از خودرو را با شما هماهنگ می کنند.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405

بیمه بدنه البرز

بیمه بدنه پارسیان

بیمه بدنه ما

سوالات متداول

بله، اکثر شرکت های بیمه ای هنگام صدور بیمه بدنه، به صورت حضوری از خودرو بازدید کرده و عکس های از آن را تهیه می کنند. این بازدید و عکس گرفتن، با هدف بررسی سلامت خودرو و اصالت آن انجام می شود.

اکثر شرکت های بیمه ای، بیمه بدنه را برای خودروهای با عمر کمتر از 15 سال صادر می کنند. اما شرکت بیمه ای کوثر، این محدودیت را کمی منعطف کرده و خودروهای با عمر کمتر از 20 سال را نیز بیمه بدنه می کند.

اکثر شرکت های بیمه ای، به مشتریانی که از بیمه بدنه خود استفاده نکنند، تخفیف سالیانه می دهند و بیمه کوثر هم از این قاعده مستثنی نیست. تخفیف این شرکت برای یک سال عدم خسارت خودرو 25 درصد، برای دو سال 35 درصد، برای سه سال 45 درصد و برای چهار سال به میزان 60 درصد است.

بله. تمامی تخفیف های بیمه بدنه به مالک خودرو تعلق می گیرد. پس هنگام فروش وسیله نقلیه، می توان تخفیفات آن را به خودروی جدید انتقال داد.

برای اطلاع از نحوه خرید بیمه بدنه کوثر به صورت اقساطی، وارد سایت «بیمه باما» شده و یا با کارشناسان بیمه باما تماس بگیرید.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری