بیمه بدنه پراید : محاسبه و قیمت

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه بدنه پراید : محاسبه و قیمت

افزایش بی منطق قیمت خودرو در بازار، ما را مجاب می کند تا از بیمه بدنه به عنوان مکملی برای بیمه شخص ثالث خودرو استفاده کنیم. چون جبران خسارت های به وجود آمده در تصادفات سخت است و هر کسی توان پرداخت آن را ندارد. از طرفی دیگر، بیمه شخص ثالث تنها برای جبران خسارت های مربوط به شخص ثالث استفاده می شود و نمی تواند جوابگوی خسارت مالی راننده مقصر باشد. اهمیت این موضوع برای خودروهای با سطح ایمنی کمتر همچون پراید، بیشتر است. چون پراید بدنه بسیار ضعیفی دارد و در اثر کوچکترین ضربه، خسارت های زیادی به خودرو وارد می شود. پس مالکین چنین خودرویی، باید به فکر تهیه بیمه بدنه پراید باشند. در ادامه این مطلب، به بررسی شرایط استفاده از بیمه بدنه پراید و پوشش های آن خواهیم پرداخت.

بیمه بدنه پراید

معرفی خودرو پراید

پراید در سال 1372 و با دو مدل «صبا» و «نسیم»، وارد بازار شد. قیمت مناسب این خودرو باعث شد تا خانواده های با درآمد متوسط جامعه نیز، تجربه خرید ماشین را داشته باشند. پس در یک بازه زمانی کوتاه، پراید تبدیل به پرفروش ترین خودروی بازار شد. اواخر دهه 80 بود که خانواده جدید پراید با عنوان X100 به بازار عرضه شد. این خانواده شامل مدل های 111، 131، 132 و 141 بود که نسبت به مدل های قبلی پراید، تفاوت های ظاهری و فنی بیشتری داشت.

تفاوت های فنی این خانواده از پراید، به خاطر داشتن «ترمز ABS»، «فرمان هیدرولیک» و «ایربگ راننده» بود. بر همین اساس تیپ های مختلفی از پراید به بازار عرضه شد که هر کدام برخی از این سه آپشن ها و یا هر سه را داشتند. در طراحی این خودرو از پیشرانه M13 استفاده شده است. گشتاور این پیشرانه 103 نیوتن متر و حداکثر قدرت آن، 63 اسب بخار است. همچنین برای انتقال قدرت موتور به چرخ های جلو، از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می شود.

چرا باید بیمه بدنه پراید بخریم؟

پاسخ این سوال بسیار واضح و روشن است؛ چون شاید پراید یک خودروی اقتصادی و به صرفه برای مصرف کننده باشد، اما بدنه بسیار ضعیفی دارد. پس با وارد شدن کوچکترین ضربه به بدنه خودرو و مقصر بودن در تصادف، باید کلیه هزینه تعمیر و خرید قطعه را از جیب خود پرداخت کرد. با این تفاسیر، بیمه بدنه پراید بهترین گزینه برای جبران چنین خسارتی است.

پوشش های بیمه بدنه پراید

پوشش های بیمه بدنه پراید شامل دو نوع اصلی و اضافی هستند. پوشش های اصلی در تمامی بیمه بدنه ها ثابت هستند و نمی توان حذف و یا اضافه کرد. اما برای استفاده از پوشش های اضافی بیمه بدنه پراید، باید هزینه ای اضافی پرداخت کرد. انتخاب هر کدام از این پوشش ها، بستگی به تشخیص مالک پراید و شرایط کاری او دارد. در این بخش به معرفی اجمالی انواع پوشش های اصلی و اضافی قابل استفاده در بیمه بدنه پراید خواهیم پرداخت:

پوشش های اصلی 

  • برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر و یا برخورد پراید با یک جسم ثابت یا متحرک
  • صاعقه، آتش سوزی و انفجار
  • برخورد اشیا با خودرو در حال حرکت یا ساکن
  • خسارت های وارده به پراید در اثر انتقال و یا نجات خودرو
  • سرقت کلی خودرو و یا وارد شدن خسارت به وسایل اضافی آن
  • خسارت های مربوط به باطری و لاستیک خودرو تا 50 درصد ارزش نو آنها
  • سقوط یا واژگونی خودرو

پوشش های اضافی یا تکمیلی بیمه بدنه پراید

  • خسارت ناشی از پاشیدن مواد اسیدی و شیمیایی
  • خسارت ناشی از بلایای طبیعی
  • هزینه مربوط به ایاب و ذهاب
  • کشیدن میخ بر روی بدنه پراید
  • حذف فرانشیز خودرو
  • پوشش مربوط به نوسانات خودرو
  • پوشش مربوط به حذف استهلاک
  • سرقت جزئی قطعات و لوازم خودرو
  • خسارت مربوط به ترانزیت
  • خسارت مربوط به شکستن شیشه

برای استعلام هزینه استفاده از تمامی پوشش های اضافی بیمه بدنه، می توان از فیلترهای موجود در سایت «بیمه باما» استفاده کرد. چون با وارد کردن اطلاعات و اضافه کردن هر کدام از این پوشش ها به بیمه بدنه پراید، تفاوت قیمت ها مشخص می شود.

قیمت بیمه بدنه پراید

هزینه استفاده از بیمه بدنه پراید در شرکت های مختلف بیمه ای با یکدیگر فرق دارد. دلیل این اختلاف به خاطر اختیار شرکت ها در ارائه پوشش های اضافی متنوع و تخفیف به مشتریان است. چون قیمت نهایی بیمه بدنه پراید بر اساس ارزش خودرو، انواع تخفیف های ارائه شده، پوشش های اضافی انتخابی و مدل خودرو تعیین می شود. پس شاید هزینه استفاده از این بیمه نامه در یک شرکت، نسبت به شرکت دیگری فرق داشته باشد. یعنی قیمت بیمه بدنه پراید صفر گران تر از مدل های قدیمی آن است. پس حتما قبل از صدور بیمه بدنه پراید، قیمت و شرایط را در سایت «بیمه باما» مقایسه کنید.

نحوه خرید بیمه بدنه پراید

برای خرید بیمه بدنه پراید دو روش حضوری و اینترنتی وجود دارد. در روش حضوری باید به یکی از نمایندگی های بیمه در سراسر کشور مراجعه کرده و بیمه نامه مد نظر خود را خریداری کنید. که البته استفاده از این روش دردسرهای خاص خود مانند ترافیک و جابجایی را دارد. حتی استعلام شرایط و قیمت هم مشکل است. چون نمایندگی بیمه وقت محدودی دارد و نمی تواند به تمامی سوالات شما جواب دهد.

اما روش دوم به صورت اینترنتی و از طریق سایت «بیمه باما» انجام می شود. در این روش تنها کاری که باید انجام داد، وارد کردن اطلاعات و مشخصات خودرو است. سایت بر اساس مشخصات پراید، لیستی از قیمت بیمه بدنه در شرکت های مختلف را برای شما نمایش می دهد. پس تنها با چند کلیک ساده، بیمه بدنه پراید شما صادر و به آدرس اعلامی ارسال می گردد. کارشناسان سایت زمان بازدید حضوری در محل را با شما هماهنگ می کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست. شرایط را هم می توان به صورت کامل در سایت مطالعه کرد.

بیمه باما، بهترین سایت برای خرید خدمات بیمه ای

برای خرید بیمه بدنه پراید و یا دیگر خدمات بیمه ای، نیاز به اطلاعاتی جامع و کامل داریم. مطالعه این اطلاعات به ما کمک می کند تا دیدگاهی کامل نسبت به پوشش های بیمه ای و سقف تعهدات شرکت ها داشته باشیم. پس برای تجربه خریدی راحتف به سایتی نیاز داریم که علاوه بر فروش اینترنتی خدمات بیمه ای، به لحاظ محتوایی نیز کامل باشد. «بیمه باما» (bimebama.com) جزو سایت های معتبر در این زمینه است که محتوای بسیار قوی دارد. پس حتما قبل از خرید و سفارش بیمه بدنه پراید، توضیحات موجود در این سایت را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه H30 کراس

سوالات متداول

تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودرو صفر کیلومتر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف خودروهای وارداتی و تخفیف دارندگان بیمه عمر، جزو رایج ترین تخفیف های اعمال شده بر روی بیمه بدنه هستند.

خیر. برای هر حادثه رانندگی، تنها می توان از یک کوپن استفاده کرد.

تمامی خسارت های پرداختی توسط شرکت بیمه، بر اساس همین ارزش خودرو پرداخت می شود. پس اگر ارزش خودرو را کمتر از مقدار واقعی اعلام کنید، شرکت بیمه ای هم پرداخت خسارت را متناسب با آن انجام می دهد.

به بخشی از خسارت ایجاد شده در حوادث که مسئولیت جبران آن بر عهده بیمه گزار است، فرانشیز می گویند. اما در بیمه بدنه پراید با پرداخت مبلغی جزئی، امکان حذف فرانشیز وجود دارد.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری