بیمه شخص ثالث رازی : قیمت و خرید آنلاین لحظه‌ای

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه شخص ثالث رازی : قیمت و خرید آنلاین لحظه‌ای

بیمه شخص ثالث رازی از خدماتی است که توسط شرکت بیمه رازی به بیمه گزاران ارائه می شود. همانطور که می دانید، بیمه شخص ثالث از جمله بیمه هایی که که تمامی دارندگان خودرو موظف به دریافت آن می باشند. شما با استفاده از خدمات بیمه رازی می توانید زمینه خریدی مناسب، مطمئن و به صرفه را برای خود فراهم نمایید. در این محتوا به بیان توضیحاتی در مورد بیمه شخص ثالث رازی و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

قیمت بیمه شخص ثالث رازی چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه نرخ و قیمت بیمه شخص ثالث رازی بر اساس معیار و مبنای بیمه مرکزی است. در واقع سالانه، مبلغی به عنوان بیمه پایه، توسط سازمان بیمه مرکزی اعلام می شود اما قیمت نهایی بیمه با توجه به جریمه ها و تخفیفات ارائه شده از شرکت های بیمه می تواند افزایش یا کاهش یابد. عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی بیمه شخص ثالث رازی به شرح زیر است.

نوع ماشین

نوع و مدل ماشین یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت نهایی بیمه شخص ثالث می باشد. هرچه خودرو شما تعداد سیلندر بیشتری داشته باشد، نرخ قیمت بیمه شخص ثالث آن نیز بیشتر خواهد شد.

سال ساخت خودرو

 لازم است بدانید که اگر خودرو شما قدیمی باشد، یعنی بیش از 10 سال از ساخت آن گذشته باشد، مقداری جریمه به خودرو شما تعلق خواهد گرفت. بدیهی است خودروهای قدیمی ممکن است شامل هزینه های اضافی شوند و این افزایش مبلغ حق بیمه به همین دلیل می باشد.

تعهدات بیمه

 این گزینه شامل سقف میزان خساراتی است که بیمه موظف به پرداخت آن می باشد. در سال 1400 شرکت بیمه رازی، سقف تعهدات خود را تا 50 میلیون تومان در نظر گرفته است.

تخفیف بیمه

 همانطور که می‌دانید، تمامی بیمه نامه در قالب ارائه تخفیفاتی به بیمه گزار کمک می کنند تا بیمه را با شرایط بهتری خریداری نماید. بیمه رازی نیز، تخفیفاتی مانند تخفیف عدم خسارت، تخفیف ماشین صفر کیلومتر و تخفیف های مناسبتی را به مشتری ارائه می دهد تا اندکی در هزینه های خرید بیمه شخص ثالث رازی به آنها کمک نماید.

تخفیف عدم خسارت

 این تخفیف به عنوان یک تشویق برای صاحبان خودرو در نظر گرفته شده است تا با جلوگیری از وقوع حادثه به کمک دقت به قوانین راهنمایی و رانندگی، تخفیفاتی را به خود اختصاص دهند. هر راننده در صورت یک سال عدم خسارت و یا بیشتر از آن، می تواند از این تخفیفات بهره برده و باعث کاهش قیمت بیمه شخص ثالث رازی شود.

جریمه دیرکرد

 این مورد باعث افزایش قیمت بیمه شخص ثالث شما خواهد شد. جریمه دیرکرد مربوط به زمانی است که شما برای تمدید بیمه شخص ثالث خود، دیر اقدام کرده باشید. میزان این جریمه طبق روزهای دیرکرد شما و بر مبنای فرمولی از مبنای حق بیمه، محاسبه خواهد شد.

تمامی این موارد می توانند روی قیمت نهایی بیمه شخص ثالث رازی تاثیرگذار باشند و باعث افزایش یا کاهش حق بیمه شما شوند.

بررسی جدول نرخ بیمه شخص ثالث رازی در سال 1400

بررسی نرخ بیمه شخص ثالث رازی در سال 1400 را می توانید در قالب جدول زیر مشاهده نمایید.

نوع خودرومیزان حق بیمه به ریال
کمتر از 4 سیلندر19375000
پیکان و پراید22943000
4 سیلندر26971000
بیشتر از 4 سیلندر30184000

ویژگی های بیمه شخص ثالث رازی چیست؟

بیمه شخص ثالث رازی یکی از پرطرفدارترین بیمه های حال حاضر در ایران می باشد. دلیل این استقبال گسترده، ویژگی ها و خدمات خاصی است ک شرکت بیمه رازی به بیمه گذاران ارائه می دهد. شرکت بیمه رازی یکی از شرکت های خصوصی بیمه است که در سال 1382 و پس از تصویب قانون حق فعالیت شرکت های خصوصی بیمه، شروع به فعالیت کرده است. این شرکت تمام تلاش خود را می کند تا با ارائه خدماتی مناسب به مشتریان تمامی خسارات آنها را تا حد امکان جبران نماید. در ادامه به بررسی ویژگی های شرکت بیمه رازی خواهیم پرداخت.

میزان سهم از بازار

 میزان سهم از بازار در واقع معیاری برای نشان دادن میزان استقبال مردم از خدمات یک شرکت بیمه می باشد. بر اساس آخرین آماری که از سازمان بیمه مرکزی اعلام شده است، میزان سهم از بازار بیمه رازی در زمینه بیمه شخص ثالث، حدود 3 درصد از کل بازار بیمه می باشد. که این میزان با توجه به خصوصی بودن شرکت بیمه رازی یک آمار استثنایی محسوب می شود.

تعداد مراکز پرداخت خسارت

 یکی از عواملی که خریداران را به سوی خرید بیمه رازی سوق می دهد. تعداد مراکز فعال این شرکت در پرداخت خسارت می باشد. بیمه گزار ترجیح می دهد شرکتی را برای ارائه خدمات بیمه انتخاب کند که در صورت وقوع حادثه، امکان دسترسی به مراکز دریافت خسارت آن آسان باشد. بنابراین تعداد مراکز پرداخت خسارت در انتخاب بیمه گزار به عنوان عاملی موثر شناخته می شود. شرکت بیمه رازی برای پرداخت خسارات خود، بیش از 30 مرکز پرداخت خسارت در ایران دارد که به صورت مستمر به پاسخگویی به نیازهای بیمه گزاران مشغول می باشند.

سرویس ارزیابی خسارت سیار

شرکت بیمه رازی، این امکان را برای بیمه گزاران فراهم کرده تا کارشناسان ارزیابی خسارت، خودرو را در محل بررسی کنند. در این صورت بیمه گزار زحمت و هزینه ای برای حمل و نقل خودرو آسیب دیده به مراکز پرداخت خسارت، متحمل نخواهد شد.

سقف پوشش مالی

همانطور که گفته شد میزان سقف پوشش مالی ناشی از خسارات وارد شده به خودرو، در شرکت های بیمه مختلف متفاوت است. شرکت بیمه رازی برای خسارات مالی بیمه شخص ثالث رازی سقف  50 میلین تومانی در نظر گرفته است.

امکان خرید آنلاین

 یکی از خدمات موثر شرکت رازی، با وجود پیشرفت تکنولوژی ارائه خدمات آنلاین به مشتری می باشد. یکی از این امکانات آنلاین، خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث رازی می باشد. یعنی شما با حضور در خانه و استفاده از اینترنت، می توانید به راحتی فرم های مربوط به خرید بیمه رازی را تکمیل نموده و با بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه بیمه نامه به دریافت آن اقدام نمایید.

معرفی تخفیف های گسترده بیمه شخص ثالث رازی

یکی از دلایل استقبال گسترده از خرید بیمه شخص ثالث رازی تخفیفات ارائه شده توسط این شرکت می باشد. شما می توانید تخفیف عدم خسارت شرکت بیمه رازی که یکی از مهمترین تخفیفات این مجموعه می باشد را در جدول زیر مشاهده نمایید.

تعداد سال عدم خسارتدرصد تخفیف
1 سال5 درصد
2 سال10 درصد
3 سال15 درصد
5 سال25 درصد
10 سال50 درصد
12 سال60 درصد
14 سال و بیشتر70 درصد

معرفی پوشش های بیمه شخص ثالث رازی

پوشش های بیمه شخص ثالث رازی در موارد زیر خلاصه می شوند.

  1. پوشش های جانی: این پوشش شامل فوت، قطع عضو، ضرب دیدگی، شکستن دست و پا و… می باشد. سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث رازی بر مبنای میزان دیه و طبق قانون مجازات اسلامی تعیین می شود.
  2. پوشش مالی شخص ثالث: در صورت وقوع تصادف، اگر خسارتی به خودرو شخص ثالث وارد شود، شرکت بیمه موظف است خسارات ناشی از آن را جبران نماید.
  3. پوشش راننده مقصر: لازم به ذکر است که به راننده مقصر، پوشش مالی تعلق نمی گیرد. اما پوشش جانی با کسر درصدی از مبلغ دیه، به راننده مقصر نیز تعلق خواهد گرفت.

مراحل صدور و خرید بیمه نامه شخص ثالث رازی

برای خرید بیمه شخص ثالث رازی نیاز به مدارک و آشنایی با روش های خرید می باشد. شما می توانید بیمه شخص ثالث رازی را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و اینترنتی دریافت نمایید. برای خرید حضوری بیمه رازی، باید به مراکز و نمایندگی های معتبر مراجعه نموده و با ارائه مدارک و تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه های لازم به دریافت بیمه رازی اقدام نمایید.

همچنین برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی می توانید با مراجعه به آدرس های اینترنتی نمایندگی های معتبر شرکت های بیمه، عملیات خرید آنلاین بیمه نامه را انجام دهید. تنها کافی است مدارک خود را بارگذاری کرده و فرم های مربوطه را پر نمایید. سپس با پرداخت هزینه، بیمه نامه شما به سرعت به دست شما خواهد رسید.

مدارک لازم برای خرید بیمه رازی عبارتند از:

  • ارائه مدارک شناسایی مالک خودرو
  • ارائه سند مالکیت و مدارک خودرو
  • ارائه قبض پرداخت مبلغ  حق بیمه

مراحل دریافت خسارت از بیمه رازی

برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از بیمه رازی، کافی است تا 5 روز پس از حادثه به یکی از شعبات پرداخت خسارت مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم اقدام به تشکیل پرونده نمایید. پس از تشکیل پرونده کارشناسان به بررسی آسیب های جانی و مالی پرداخته و میزان خسارت را تخمین می زنند و به شرکت بیمه ارجاع می دهند تا خسارت شما پرداخت شود. مدارک لازم برای دریافت خسارت عبارتند از:

  1. ارائه بیمه نامه
  2. ارائه مدارک شناسایی راننده مقصر و خودرو
  3. ارائه مدارک شناسایی شخص ثالث و خودرو
  4. ارائه گزارش مقامات انتظامی
  5. ارائه گزارشات مقامات قضایی
  6. ارائه گزارش پزشکی قانونی (در صورت وقوع آسیب جانی)
  7. ارائه فاکتورهای خسارات وارده به خودرو

معرفی بیمه باما

شرکت بیمه باما (bimebama.com) یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات آنلاین بیمه است که تمام تلاش خود را می کند تا شما بیمه گزار محترم با صرف کمترین وقت و هزینه کارهای مربوط به بیمه خود را انجام دهید. یکی از خدمات مجموعه بیمه باما مشاوره رایگان جهت خرید بهترین و ارزان ترین بیمه نامه برای شما می باشد. همچنین می توانید با استفاده از خدمات آنلاین بیمه باما میزان نرخ بیمه نامه خود را به صورت آنلاین استعلام و محاسبه کنید.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث هایما S5
بیمه شخص ثالث هایما S7

سوالات متداول

خسارات مالی راننده مقصر جزء  پوشش های بیمه شخص ثالث شرکت رازی قرار نمی گیرند.

بله، شما می توانید بخشی از مبلغ حق بیمه را به صورت یکجا پرداخت نموده و مابقی را طی اقساطی پرداخت کنید.

در صورتی خودرو شما نیاز به معاینه فنی نداشته باشد، برای تمدید بیمه شخص ثالث رازی می توانید از خدمات آنلاین نمایندگی های معتبر استفاده کنید.

می توانید به سایت های معتبر، مانند سایت بیمه باما مراجعه نموده و با وارد کردن مشخصات خودرو، هزینه بیمه خود را استعلام کنید.

راننده مقصر، برای جبران خسارات مالی خود می تواند از خدمات بیمه بدنه شرکت رازی استفاده کند.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری