بیمه شخص ثالث رانا : قیمت و خرید لحظه ای

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه شخص ثالث رانا : قیمت و خرید لحظه ای

بیمه شخص ثالث رانا یک  بیمه نامه ضروری و اجباری برای دارندگان این خودرو به شمار می رود. همانطور که می دانید، سالهاست که دریافت بیمه شخص ثالث برای تمامی داندگان وسایل نقلیه اجباری شده است. شما با داشتن بیمه شخص ثالث رانا می توانید خیال خود را از بابت اتفاق ها و خساراتی که ممکن است پیش بیایند، راحت کنید.

بیمه شخص ثالث رانا

مشخصات فنی خودرو رانا

رانا، یکی از محصولات ایران خوردو می باشد که ساخت و تولید آن از سال 1391 آغاز شده است. این خودرو شباهت بسیاری به خودرو پژو 206 صندوق دار دارد. موتور این خودرو از نوع TU5 می باشد و دارای یک گیربکس 5 سرعته است. این خودرو به دلیل ظاهر شیک و قدرت موتور مناسب به عنوان خودرویی پرطرفدار در ایران شناخته می شود.

کابین داخلی رانا نیز، بسیار مدرن و مطابق استانداردهای روز خودرو طراحی شده است. این خودرو از انواع خودرو 4 سیلندر می باشد و دارای حداکثر سرعت 189 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در دو تیپ EL و LX به بازار خودرو عرضه می شود. نمونه LX ظرفیت ها و قابلیت های بهتری نسبت به تیپ EL دارد.

بهترین بیمه شخص ثالث رانا

بیمه شخص ثالث رانا از بیمه های اجباری برای دارندگان این خودرو به شمار می رود. همانطور که می دانید، طبق مصوبه قانون اساسی، تمامی دارندگان وسایل نقلیه موظف اند که بیمه شخص ثالث را خریداری کنند. بنابراین بهتر است برای خود بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کنید. بهترین بیمه شخص ثالث، شامل بیمه ای است که علاوه بر قیمت مناسب از امکانات خوبی برخوردار باشد. بهترین بیمه شخص ثالث رانا بیمه ای است که شامل پوشش های اضافی مناسب باشد. همچنین وجود تخفیفات می تواند قیمت آن را برای شما کاهش دهد.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث رانا

قیمت بیمه شخص ثالث رانا یک میزان مشخص و ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت بیمه شخص ثالث با توجه به مشخصات خودرو، تخفیفات و جریمه های در نظر گرفته تعیین می شود. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث خواهیم پرداخت.

  • قیمت پایه بیمه شخص ثالث: این قیمت پایه هر ساله توسط سازمان بیمه مرکزی اعلام می شود. از آنجایی که خودرو رانا یک خودرو 4 سیلندر است، طبق مصوبه 1400 مبلغ بیمه پایه برای آن حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان می باشد.
  • سال تولید ماشین: شرکت های بیمه برای ماشین های قدیمی معمولا درصدی به حق بیمه اضافه می کنند. در صورتی که بیش از 15 سال از ساخت خودرو گذشته باشد، با توجه به شرایط خودرو، ممکن است 2 تا 20 درصد به قیمت بیمه شخص ثالث اضافه شود. البته خودرو رانا از سال 91 به بازار وارد شده و شامل این مورد نمی باشد.
  • نوع کاربری خودرو: خودروهای شخصی مبلغ بیمه شخص ثالث رانا کمتری نسبت به خودروهایی که جنبه مصرف عمومی دارند پرداخت می کنند. تاکسی ها، وانت های حمل بار، ماشین های سنگین و… معمولا شامل 10 تا 20 درصد افزایش قیمت بیمه خواهند شد.
  • تخفیف ها: شرکت های بیمه جهت کمک به بیمه گزاران برای آنها خدماتی تشویقی در نظر گرفته اند. این خدمات شامل تخفیفاتی می باشد که در قالب های مختلف به مشتری ارائه می شوند. بیمه گزار با استفاده از این تخفیف ها می تواند نرخ حق بیمه خود را تا حد زیادی کاهش دهد. تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودرو صفرکیلومتر و تخفیف های مناسبتی از جمله این تخفیف ها می باشند.
  • جریمه ها: گاهی برخی از رانندگان و مالکان خودرو شامل جرایم خاصی می شوند. این جرایم به صورت مبلغی بر بیمه شخص ثالث افزوده خواهد شد. از جمله جرایم می توان به جریمه دیرکرد اشاره کرد.

خرید بیمه شخص ثالث

برای خرید بیمه شخص ثالث می توانید به دو روش حضوری و آنلاین خرید کنید. در روش حضوری شما باید به نمایندگی های شرکت بیمه مورد نظر مراجعه کرده و فرم های مربوطه را پر کنید. سپس با ارائه مدارک و پرداخت بخشی از حق بیمه، می توانید بیمه شخص ثالث خود را دریافت نمایید.

در خرید آنلاین، یا غیر حضوری نیز مراحل خرید به همین نحو صورت می گیرد. تنها تفاوت در این است که به جای ارائه مدارک به صورت حضوری، مدارک را در سایت بارگذاری می کنید. فرم ها نیز به صورت آنلاین پر می شوند و پرداخت مبلغ بیمه نامه نیز از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است که لازم نیست تمامی حق بیمه شخص ثالث را به صورت یکجا پرداخت کنید. شما می توانید بخشی از این هزینه را به عنوان پیش پرداخت ارائه کرده و مابقی مبلغ را طی اقساط چند ماهه به شرکت بیمه پرداخت نمایید.

معرفی بیمه باما

بیمه باما (bimebama.com) از با سابقه ترین و بهترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات بیمه به شمار می رود. شما می توانید تمامی کارهای مربوط به خرید، استعلام، تمدید و… بیمه شخص ثالث رانا را از طریق شرکت بیمه باما انجام دهید.کارشناسان این مجموعه به شما کمک می کنند تا بهترین بیمه شخص ثالث را برای خودروی خود خریداری نمایید. از طرفی مشاوره و استعلام قیمت بیمه در این مجموعه به صورت رایگان قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث تندر 90

سوالات متداول

این بیمه، شامل بیمه ای است که پوشش های اضافی کمتری داشته باشد و تخفیفات گسترده ای به آن تعلق گیرد.

گران ترین بیمه شخص ثالث شامل بیمه ای است که از پوشش های اضافی خاصی برخوردار باشد. از طرفی خودروهای گران قیمت و کلاس بالا نیز، از حق بیمه پایه بالایی برخوردار هستند. همچنین اگر شما شامل جریمه خاصی شوید، بدیهی است که قیمت بیمه شخص ثالث شما افزایش خواهد یافت.

این تخفیف، مخصوص مالکانی است که یک سال یا بیشتر متوجه خسارت و استفاده از خدمات بیمه نشده باشند. تخفیف عدم خسارت سالانه ۵ درصد است و تا ۱۴ سال می تواند ادامه پیدا کند.

سقف این تخفیف تا 70 درصد است.

این جریمه مختص افرادی است که برای تمدید بیمه شخص ثالث رانا دیر اقدام می کنند. با گذشتن تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث، این جریمه طبق تعداد روزهای دیرکرد به حساب بیمه گزار منظور خواهد شد.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری