شرکت بیمه دانا : مشاوره و خرید آنلاین

بیمه دانا

صنعت بیمه کشور ما با وجود شرکت ها متعدد بیمه ای، تبدیل به یک فضای رقابتی شده است. در چنین فضایی، هر کدام از شرکت ها سعی دارند تا با ارائه خدماتی نوین و با کیفیت، سهم خود را از بازار افزایش دهند. این مهم با جلب رضایت مشتری و استفاده از شیوه های نوین خدمت رسانی به مشتریان محقق خواهد شد. بیمه دانا یکی از شرکت های قدیمی در کشور است که در طول زمان تغییر یافته و امروزه به عنوان شرکت بیمه ای و با داشتن مجوز رسمی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت می کند. امکان صدور انواع بیمه نامه های اشخاص، اموال و خودرو در بیمه دانا وجود دارد و می توان گفت که این شرکت تمامی نیاز بیمه ای مشتریان خود را پوشش می دهد. در این مطلب به معرفی این شرکت بیمه ای و رایج ترین خدمات بیمه ای آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه بیمه دانا

تاریخ تاسیس بیمه دانا به بیست و دوم خرداد ماه سال 1353 برمی گردد. بیمه دانا در آن زمان با مشارکت بیمه Commercial Union انگلیس و به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد. اما پس از 5 سال فعالیت و با تغییراتی که صنعت بیمه ای همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به خود دید، این شرکت به همراه 12 شرکت دیگر ملی اعلام شد. در سال 1367 بود که تعداد نه شرکت ملی در بیمه بدنه ادغام شدند و مجوز فعالیت این شرکت برای صدور بیمه تخصصی اشخاص صادر شد.

اما محدودیت حاکم بر بازار بیمه کشور، مانع از ایجاد یک فضای رقابتی در صنعت بیمه شده بود. بنابراین در سال 1375 به بیمه دانا اجازه داده شد تا همچون سایر شرکت های بیمه ای فعالیت کند. پس دامنه فعالیت بیمه دانا گسترش یافت و این شرکت توانست روز به روز بر تعداد مشتریان خود بیفزاید. به طوری که امروزه شرکت بیمه دانا به لحاظ سهم از بازار، سومین شرکت بیمه ای بزرگ کشور است.

ویژگی ها و مزایای بیمه دانا

سیاست کاری بیمه دانا در راستای استاندارد سازی عملیات خود و اخذ گواهینامه های حرفه ای در زمینه مدیریت ریسک، کیفیت خدمات و مشتری مداری است. موضوعی که باعث شده تا بیمه دانا را به عنوان شرکتی با خدمات متمایز بشناسیم و بیمه مرکزی از آن با عنوان یک بیمه گر حرفه ای و با اخلاق یاد کند. شرکتی که با ارائه خدمات نوین خود، توانسته نظر جامعه بزرگی از مشتریان شامل صنعت کاران، تولید کنندگان و سهامداران را به خود جلب کند. در زیر به تعدادی از مزایای استفاده از خدمات بیمه ای شرکت دانا اشاره خواهیم کرد:

  • افزایش تعداد شعب خود در تمامی استان و شهرهای کشور
  • پاسخگویی مناسب کارشناسان بیمه دانا در زمان خرید خدمات بیمه ای
  • خوش قیمت بودن خدمات بیمه ای دانا برای تعدادی از خودروهای سواری
  • داشتن تجربه و سابقه کاری که با پشتوانه سالها فعالیت در صنعت بیمه کسب شده
  • خسارت دهی مناسب بیمه دانا در زمان بروز حادثه و با هدف جبران خسارت
  •  

انواع خدمات بیمه ای شرکت بیمه دانا

دامنه خدمات بیمه ای دانا بسیار گسترده است و تمامی پوشش های بیمه ای همچون بیمه نامه اشخاص، خودرو، اموال و غیره را شامل می شود. در این بخش به معرفی کوتاهی از خدمات بیمه دانا پرداخته و در خصوص ویژگی این خدمات توضیح خواهیم داد.

1 – بیمه شخص ثالث دانا

رایج ترین بیمه نامه ای که در کشور ما صادر می شود، بیمه شخص ثالث خودرو است. این بیمه نامه با هدف جبران خسارت های جانی و مالی وارده به شخص ثالث در تصادفات صادر می گردد. استفاده از چنین بیمه نامه ای برای مالکین وسایل نقلیه اجباری است. یعنی حتی اگر میزان استفاده شما از خودرو شخصی کم بوده و یا اصلا بلا استفاده باشد، باز هم مجبور به تهیه این بیمه نامه هستید؛ وگرنه مشمول جریمه دیرکرد خواهید شد.

بیمه دانا

شرایط استفاده از بیمه شخص ثالث دانا با سایر شرکت ها متفاوت است. چون در اکثر شرکت های بیمه ای پرداخت حق بیمه ثالث به صورت نقدی و یا با اقساط کم است. موضوعی که با توجه به گرانی قیمت خودرو در بازار و افزایش نرخ دیه، می تواند فرد بیمه گزار را با مشکل مالی مواجه کند. اما بیمه دانا با درک چنین مشکلی و برای رفاه حال مشتریان، حق بیمه ثالث را طی 12 قسط و بدون بهره از مشتری دریافت می کند. یعنی بهترین شرایط خرید بیمه ثالث اقساطی، در حال حاضر توسط بیمه دانا به مشتریان ارائه می گردد.

نکته دیگر اینکه، بیمه دانا به شما اجازه می دهد تا سقف تعهدات مالی را متناسب با نیاز خود افزایش دهید. یعنی در ازای پرداخت یک مبلغ جزئی، خیال خود را از بابت جبران خسارت های مالی راحت کنید. این ویژگی ها سبب شده تا بیمه شخص ثالث دانا در بین مشتریان، به عنوان بهترین بیمه نامه خودرو معرفی شود. خرید این بیمه نامه هم بسیار راحت بوده و از دو روش حضوری و آنلاین امکان پذیر است. روش آنلاین از طریق سایت بیمه با ما و پس از وارد کردن مشخصات خودرو و فرد بیمه گزار انجام می شود. در روش حضوری هم باید به یکی از 2442 نمایندگی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کنید.

2 – بیمه بدنه دانا

یکی دیگر از بیمه نامه های خودرو، بیمه بدنه است؛ که به عنوان مکملی برای بیمه شخص ثالث عمل می کند. چون بیمه ثالث خودرو به تنهایی جوابگوی تمام خسارت به وجود آمده در تصادفات نیست. یعنی راننده مقصر نمی تواند برای جبران خسارت مالی خودرو خود از بیمه ثالث استفاده کند. بنابراین استفاده از بیمه بدنه علی رغم اختیاری بودن، ضروری به نظر می رسد. به طور کلی بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش های اصلی در تمام بیمه بدنه ها وجود دارد؛ اما برای استفاده از پوشش های اضافی یا الحاقیف باید آنها را به بیمه نامه اضافه کرد.

خسارت ناشی از حوادثی همچون سقوط یا واژگونی، سرقت کلی خودرو، برخورد با جسم ثابت یا متحرک، آتش سوزی یا صاعقه و هزینه های حمل و نجات خودروی آسیب دیده از پوشش های اصلی بیمه بدنه دانا هستند. اما پوشش های اضافی بیمه بدنه دانا شامل موارد زیر هستند:

  • شکست شیشه در اثر برخورد با شی و یا تغییرات دما
  • بلایای طبیعی
  • هزینه ایاب و ذهاب بیمه گزار
  • خسارت ناشی از پاشیدن رنگ و مواد شیمیایی به خودرو
  • سرقت جزئی خودرو و لوازم تحت پوشش
  • پوشش نوسانات قیمت خودرو

3 – بیمه موتورسیکلت دانا

موتورسیکلت نوع دیگری از وسیله نقلیه است که نیاز به بیمه شخص ثالث دارد. چون امنیت این وسیله نقلیه نسبت به خودرو کمتر است و بیشتر خسارت های به وجود آمده در تصادفات موتورسیکلت، از نوع جانی هستند. پس لازم است که قبل از استفاده از موتورسیکلت، نسبت به خرید بیمه موتورسیکلت دانا برای آن اقدام کنیم. چون کمترین سهل انگاری باعث بروز خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد. خسارتی که در اکثر موارد، مربوط به پرداخت دیه و یا فوت شخص ثالث و یا راکب موتورسیکلت است. 

4 – بیمه آتش سوزی دانا

بیمه آتش سوزی دانا برای جبران خسارت های مالی مربوط به آتش سوزی، انفجار، سیل و بلایای طبیعی استفاده می شود. جالب است بدانید که این بیمه نامه نمی تواند خسارت های جانی مربوط به اشخاص را پوشش دهد. پس فقط برای جبران خسارت های مالی به وجود آمده در اثر چنین حوادثی، می توان از این بیمه نامه استفاده کرد.

بیمه دانا

5 – بیمه درمان دانا

هزینه های درمان و بستری در بیمارستان بسیار زیاد است. از طرفی دیگر بیمه پایه هم نمی تواند جوابگوی تمام هزینه های درمان فرد بیمار شود. پس برای پوشش هزینه های دارو، حق ویزیت، جراحی، دندانپزشکی و غیره باید از بیمه درمان دانا استفاده کرد. این بیمه نامه قابلیت جبران بخش زیادی از هزینه های درمان فرد بیمه گزار را دارد. قیمت بیمه درمان دانا را می توانید در سایت بیمه با ما استعلام کنید. 

6 – بیمه مسافرتی دانا

شاید شما به قصد مسافرت و خوشگذرانی به شهر یا کشوری دیگر بروید. در این بین حوادثی به وجود می آید و مسافر را با هزینه هایی مانند درمان، دندانپزشکی، گم شدن مدارک و تاخیر در تحویل چمدان ها مواجه می کند. بیمه مسافرتی دانا، نوع خاصی از خدمت بیمه ای است که برای پوشش چنین هزینه هایی استفاده می شود. بیمه دانا برای خدمت رسانی به بیمه گزاران خود در خارج از کشور، از دو شرکت S.O.S و Reise schutz کمک می گیرد.

7 – بیمه باربری دانا

بیمه باربری جزو اولین خدمات بیمه ای در جهان بود که برای کاهش ریسک مربوط به حمل و نقل کالا تعریف شد. چون برای حمل و نقل کالا باید از کشتی، هواپیما و یا مسیرهای زمینی استفاده کرد که هر کدام خطرات خاص خود را دارد. بیمه باربری دانا با تحت پوشش قرار دادن کالای در حال انتقال، جوابگوی خسارت وارده به محموله است.

8 – بیمه عمر و پس انداز دانا

خدمت دیگری که در بیمه دانا به مشتریان ارائه می شود، بیمه عمر و پس انداز است. خدمتی که علاوه بر ارائه پوشش های بیمه ای، امکان سرمایه گذاری و پس انداز بلند مدت را برای فرد بیمه گزار فراهم می کند. بیمه عمر زمانی، بیمه نامه تمام عمر، بیمه مسافرتی و بیمه عمر مانده بدهکار چهار نمونه از انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری دانا هستند. 

شرکت بیمه دانا

9 – بیمه عمر و حوادث دانا

بیمه عمر و حوادث با هدف جبران خسارت های جانی وارده به فرد بیمه گزار و یا فوت وی به دلایل عادی و یا در اثر بیماری و حادثه است. یعنی حتی اگر خود شخص فوت نماید، خسارت پرداختی به ذینفعان وی تعلق می یابد. بیمه دانا چنین خدمتی را به دو صورت انفرادی و گروهی برای متقاضیان صادر می کند. 

10 – بیمه مسئولیت دانا

هر شغلی حساسیت های کاری مخصوص به خود را دارد. مثلا حساسیت شغلی پزشک یا پرستار زیاد است؛ چون با جان افراد طرف هستند و یک اتفاق کوچک می تواند باعث بروز حادثه ای ناگوار شود. در چنین شرایطی مسئولیت حادثه به وجود آمده بر عهده پزشک یا پرستار است. بیمه مسئولیت دانا وظیفه جبران خسارت های ناشی از مسئولیت افراد در مشاغل مختلف را بر عهده دارد. پس با تهیه و استفاده از چنین بیمه نامه ای، استرس کاری فرد بیمه گزار کمتر می شود و می تواند بر روی شغل خود متمرکز باشد.

11 – بیمه مهندسی دانا

بیمه مهندسی دانا با هدف پوشش خسارت های احتمالی به وجود آمده در طراحی و یا اجرای پروژه های ساختمانی تعریف شد. چون مهندس طراح باید در قبال خسارت هایی که در حین ساخت و ساز برای کارگران و یا مالک ساختمان پیش می آید، جوابگو باشد. برای کسب اطلاعاتی دقیق در خصوص شرایط بیمه مهندسی دانا و هزینه استفاده از پوشش های بیمه ای آن در شرکت بیمه دانا، به سایت بیمه با ما مراجعه کنید.

12 – بیمه انرژی دانا

نوع دیگری از بیمه نامه که توسط شرکت بیمه دانا صادر می شود، مختص فعالیت های استخراج حاملین انرژی است. چون پروسه استخراج گاز، نفت و یا دیگر مواد پتروشیمی به خودی خود خطرناک است و باید از پوشش های بیمه ای برای جبران خسارت های آن استفاده کرد. بیکه انرژی دانا، همان بیمه نامه ای است که برای پوشش چنین خسارت هایی صادر می شود. 

روش استعلام بیمه دانا

استعلام بیمه دانا از طریق دو روش حضوری و آنلاین قابل انجام است. در روش حضوری باید سوالات خود را از نمایندگی های بیمه دانا در سراسر کشور بپرسید. اما برای استعلام آنلاین بیمه دانا صرفا باید به سایت بیمه با ما مراجعه کرده و یک سری اطلاعات مشخص را وارد کنید. این سایت قیمت و شرایط استفاده از تمامی خدمات بیمه ای دانا را برای شما نمایش می دهد.

بیمه دانا

بررسی موقعیت و محبوبیت بیمه دانا

بیمه دانا تقریبا نیم قرن است که در صنعت بیمه کشور فعالیت می کند. از زمان تا به امروز، بیمه دانا 77 شعب، 51 شرکت نمایندگی، 2442 نمایندگی، 276 نمایندگی فروش ویژه تاسیس کرده است. این آمار یعنی از تمام توان خود برای خدمت رسانی به مشتریان استفاده می کند. حاصل چنین تلاشی، داشتن سهم 9 درصدی از بازار بیمه کشور و معرفی به عنوان سومین شرکت بزرگ بازار بیمه است. در ادامه جدول مربوط به آمار فعالیت بیمه ای شرکت دانا در سال 1398 را آورده ایم.

بیمه دانا

بیشتر بخوانید:

بیمه آسیا
بیمه کوثر
بیمه پارسیان
بیمه ایران

معرفی بیمه باما

گسترش استفاده از اینترنت باعث سرعت بخشی به زندگی انسان شده است. این موضوع حتی در خصوص خرید و استفاده از خدمات بیمه ای هم صدق می کند. چون سایت های بسیار معتبری در این زمینه وجود دارد که بیمه با ما، یکی از آنها است. این سایت مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی ایران اخذ کرده و با اکثر شرکت های بیمه ای من جمله بیمه دانا، قرارداد دارد. پس صرفا چند کلیک ساده با خرید خدمات بیمه دانا و استفاده از پوشش های آن فاصله دارید. 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *