بیمه بدنه سانتافه

بیمه بدنه سانتافه

سانتافه یکی از زیباترین خودروهای وارداتی در داخل ایران است. خودرویی که علاوه بر داشتن امکانات پیشرفته، بازار دست دوم بسیار جالبی دارد. این موضوع باعث شده تا استقبال برای خرید و استفاده از این خودروی کره ای نسبت به دیگر نمونه های خارجی بیشتر باشد. اما سانتافه یک خودروی لوکس و گران قیمت است که هزینه های تعمیر و نگهداری آن نیز زیاد است. پس اگر خسارتی به بدنه یا لوازم فابریک خودرو وارد شود، کلی باید هزینه کرد. اما یک راهکار آسان برای پوشش اکثر خسارت ها مربوط به این خودرو، استفاده از بیمه بدنه سانتافه است. در ادامه این مطلب به معرفی بیمه بدنه سانتافه و پوشش های قابل استفاده برای آن می پردازیم.

بیمه بدنه سانتافه

معرفی خودرو سانتافه

سانتافه یک خودروی شاسی بلند و شیک است که در شرکت هیوندای موتور کره جنوبی تولید می شود. هدف از تولید این خودرو، رقابت با مدل های مزدا Tribute و فورد Escape بود. نام سانتافه از شهری در ایالت نیومکزیکو آمریکا گرفته شده است. اولین نسل از این خودرو در سال 2001 میلادی طراحی و تا سال 2006 ادامه داشت. این نسل از سانتافه در شهر اولسان کره جنوبی تولید می شد و بر روی پلتفرم SM قرار داشت. این نسل ابتدایی از سانتافه، فاقد قدرت کافی و چراغ جعبه داشبورد بود؛ به همین خاطر یک فیس لیفت 6 سیلندری از آن در سال 2003 تولید شد تا سرعت خودرو نسبت به نمونه اولیه افزایش یابد.

نسل دوم از خودروی سانتافه

در سال 2006 میلادی و نمایشگاه دیترویت، رونمایی از دومین نسل خودروی سانتافه انجام شد. این نسل جدید در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا تولید و بر روی پلتفرم CM قرار داشت. اکثر ایرادهای موجود در نسل ابتدایی از سانتافه، در نسل دوم برطرف شد. مدل های LX، SE و GLS سه تیپ متفاوت از خودروی سانتافه هستند که نمونه GLS آن برای ایرانی ها نام آشناتر از بقیه است. سانتافه GLS یک موتور ۲۶۵۶ سی‌سی با 190 اسب بخار دارد. شرکت سانتافه این خودرو را تا 5 سال گارانتی کرده و تا 16 هزار کیلومتر هم به مشتریان خود خدمات فنی ارائه می دهد.

ورود نسل سوم از سانتافه در سال 2013

هیوندا سانتافه نسل سوم از سال 2013 تولید و وارد بازار ایران شد. استقبال از این نسل به قدری بود که تا چند سال متوالی، بیشترین آمار واردات خودرو خارجی مربوط به سانتافه بود. ویژگی مثبتی که در خصوص سانتافه وجود دارد، داشتن شکل ظاهری و جلو پنجره 6 ضلعی است. استفاده از چراغ های کشیده و زیبا در بخش جلویی خودرو، طراحی سپر متناسب با پیکره خودرو، استفاده از رینگ های 18 اینچی و اگزوز دوقلو از ویژگی های ظاهری سانتافه هستند. این خصوصیات باعث شده تا ضعیف بودن موتور خودرو خیلی به چشم مشتری نیاید.

تولید نسل چهارم سانتافه در سال 2019

نسل چهارم سانتافه، آخرین نسل از این خودروی کره ای به حساب می آید. در این نسل از سانتافه، یک موتور V6 استاندارد تعبیه شده تا همزمان با افزایش قدرت خودرو، سر و صدای آن کاهش یابد. علاقمندان به خودرو این نسل از سانتافه را یک رقیب جدی برای مدل «شورلت تراورس» می دانند.

چرا باید بیمه بدنه سانتافه بخریم؟

پس از آشنایی کامل با چهار نسل متفاوت از سانتافه، نوبت به معرفی بیمه بدنه می رسد. اینکه چرا باید علی رغم اختیاری بودن بیمه بدنه سانتافه از چنین بیمه نامه ای استفاده کنیم، کاملا واضح است. چون بیمه شخص ثالث صرفا برای جبران خسارت های مربوط به راننده غیر مقصر در تصادف است. پس باید به فکر بیمه نامه ای برای جبران خسارت بدنه سانتافه خود هم باشیم. بیمه بدنه چنین قابلیتی را دارد که تمام خسارت های مالی راننده مقصر را جبران کند. 

کاربرد بعدی بیمه بدنه سانتافه، برای جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی، سرقت و یا بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله است. احتمال بروز هر کدام از این حوادث برای خودروی سانتافه شما وجود دارد و نمی توان زمان و مکان آن را پیش بینی کرد. همچنین ارزش سانتافه به قدری هست که هر سارقی را وسوسه کند. پس چه بهتر که با خرید یک بیمه بدنه سانتافه خودروی خود را در برابر تمامی این حوادث بیمه کنیم.

پوشش های بیمه بدنه سانتافه

تنوع پوشش و خدمات در بیمه بدنه سانتافه بسیار زیاد است. در یک تقسیم بندی کلی، پوشش های بیمه بدنه به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می شوند. پوشش های اصلی برای جبران یک خسارت های رایجی است که احتمال وقوع آنها برای خودرو وجود دارد. خطراتی همچون سرقت کلی، واژگونی، صاعقه و آتش سوزی خودرو، خسارت وارده به بدنه خودرو در اثر برخورد جسم ثابت یا متحرک و همچنین خسارت وارده به باطری و لاستیک را می توان با پوشش های اصلی بیمه بدنه سانتافه جبران کرد. پوشش های اصلی به طور عادی در تمام بیمه نامه های بدنه وجود دارند و نمی توان آنها را حذف و یا تغییر داد.

پوشش های اضافی

اما خطرات بسیار متفاوتی برای بدنه سانتافه وجود دارد و صرفا همین چند مورد اصلی اشاره شده نیست. مثلا شاید سارق به جای دزدیدن کل خودرو، برخی از قطعات اصلی و فابریک آن را بردارد. یا اینکه یک نفر با شما خصومت شخصی داشته و با کشیدن میخ بر روی بدنه خودرو، به آن خسارت وارد کند. برای جبران چنین خساراتی، به پوشش های اضافی بیمه بدنه سانتافه نیاز داریم. در ادامه تعدادی از پوشش های الحاقی یا اضافی بیمه بدنه را آورده ایم:

  • پوشش مربوط به نوسانات قیمت
  • پوشش مربوط به ایاب و ذهاب
  • خسارت مربوط به شکستن شیشیه
  • پوشش بلایای طبیعی
  • پوشش مربوط به سرقت جزئی
  • پوشش افت قیمت
  • پوشش حذف فرانشیز
  • خسارت ناشی از کشیدن میخ بر روی بدنه
  • پوشش ترانزیت
  • و غیره

برای استفاده از این پوشش های اضافی، باید آنها را به بیمه بدنه اضافه کرد. هزینه استفاده از این پوشش ها در شرکت های بیمه ای با یکدیگر متفاوت است. پس لازم است که قبل از خرید بیمه بدنه سانتافه، قیمت و شرایط کلی آن را در شرکت های مختلف بیمه ای مقایسه کنید. سامانه استعلام بیمه باما (https://www.bimebama.com)، انجام چنین کاری را راحت کرده است.

قیمت بیمه بدنه سانتافه

قیمت بیمه بدنه بستگی به مدل، نوع و ارزش روز سانتافه دارد. مثلا در یک شرایط عادی، حق بیمه بدنه یک سانتافه مدل 2018 بیشتر از نسخه های مدل پایین آن خواهد بود. روال کار بدین شکل است که بیمه گزار ارزش روز خودرو را اعلام و شرکت بیمه ای بر اساس آن، قیمت بیمه بدنه سانتافه را تعیین می کند. این قیمت با اضافه کردن پوشش های الحاقی به بیمه بدنه افزایش خواهد یافت. اما تخفیفاتی هم وجود دارد که حق بیمه پرداختی را کاهش خواهد داد. تخفیف عدم خسارت، تخفیف مناسبتی، تخفیف خودرو صفر کیلومتر، تخفیف گروهی و تخفیف خودروهای وارداتی چندین نمونه از تخفیفاتی هستند که شرکت ها برای مشتریان خود در نظر می گیرند.

نحوه خرید بیمه بدنه سانتافه

ساده ترین روشی که برای خرید بیمه بدنه سانتافه وجود دارد، روش آنلاین است. در این روش باید به سایت بیمه باما مراجعه کرده و مشخصات خودرو را در کادرهای تعیین شده وارد کنید. پس از بررسی شرایط و مقایسه قیمت در شرکت های مختلف بیمه ای، نوبت به پرداخت هزینه می رسد. در گام بعدی از طرف سایت با شما تماس خواهند گرفت تا زمان و مکان بازدید در محل را مشخص کنید. پس از بررسی خودرو توسط کارشناس سایت، کد یکتا بیمه نامه به شماره موبایل اعلامی ارسال می گردد. پس خیلی راحت و با استفاده از امکانات سایت بیمه باما، می توان بیمه بدنه خرید. 

بیشتر بخوانید:
بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه ریو
بیمه بدنه نیسان
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه ساندرو
بیمه بدنه توسان
بیمه بدنه رنو
بیمه بدنه ام وی ام
بیمه بدنه وانت
بیمه بدنه مزدا

حضور کارشناسان بیمه ای در سایت بیمه باما

تنوع پوششی در بیمه بدنه بسیار زیاد است. بنابراین انتخاب پوشش الحاقی مناسب و اضافه کردن آن به بیمه بدنه، برای بیمه گزار سخت خواهد بود. پس در این بین به افرادی نیاز داریم که در این زمینه تخصص داشته و بیمه گزار را راهنمایی کرد. بیمه باما با بهره گیری از یک پرسنل حرفه ای و کاربلد، در تمامی مراحل خرید خدمات بیمه ای در کنار شما خواهد بود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *