بیمه شخص ثالث زامیاد

بیمه شخص ثالث زامیاد

الزام استفاده از بیمه شخص ثالث صرفا برای خودروهای سواری نیست و تمامی وسایل نقلیه موتوری را شامل می شود. حتی شاید این الزام برای خودروهای باری و نقلیه عمومی به مراتب بیشتر از نمونه های سواری باشد. چون تردد این وسایل نقلیه بیشتر از خودروهای شخصی است و همین موضوع احتمال وقوع تصادف را افزایش خواهد داد. اکثر خودروهای تجاری (باری و حمل و نقل جاده ای) در ایران، توسط شرکت زامیاد تولید می شوند. به همین بهانه تصمیم داریم تا در خصوص بیمه شخص ثالث زامیاد نکاتی را توضیح دهیم.

معرفی برند زامیاد و محصولات آن

شرکت زامیاد یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری در داخل کشور است. این شرکت در سال 1342 و به عنوان اصلی ترین کارخانه گروه صنعتی رنا تاسیس شد. اما در حال حاضر یک شرکت سهامی عام است که نزدیک به 40 درصد از سهام آن در اختیار گروه خودروسازی سایپا است. موقعیت ابتدایی شرکت زامیاد در سه راه آذری بود که پس از گسترش فعالیت ها در سال 1350، به مکان کنونی خود در 15 کیلومتری جاده قدیم کرج منتقل شد. اکثر خودروهای تولیدی یا مونتاژی این شرکت از نوع باری و حمل و نقل عمومی هستند. به همین دلیل نمی توان منکر جایگاه ویژه شرکت زامیاد در توسعه ناوگان حمل و نقل و تجاری کشور شد.

معرفی برخی از محصولات زامیاد

شناخته ترین محصول این شرکت در بازار ایران، وانت زامیاد است. خودرویی باری و قوی که در دو نوع گازوئیلی (Z28) و بنزینی یا گازسوز (Z24) تولید می شود. «پادرا»، عنوان نسل جدیدی از وانت های تک کابین است که شرکت زامیاد به بازار عرضه کرده است. هدف از تولید این مدل خودرو، فراهم کردن راحتی برای سرنشینان در کنار قدرت است. این شرکت برای علاقمندان به خودروهای پیکاپ، مدل «ریچ» را دارد. خودرویی که خوراک ماجراجویی و سفر به همراه خانواده است.

خودروهای مدل آذر و آراد این شرکت، برای حمل و نقل عمومی طراحی شده است. این خودروها در مدل های مختلف و با ظرفیت های مشخص تولید می شوند. از خودروهای باری و سنگین شرکت زامیاد، می توان به استرالیس و یوروکارگو اشاره کرد. البته برای حمل و نقل بارهای سبک تا ظرفیت 900 کیلوگرم، مدل درکا هم وجود دارد. اکثر محصولات شرکت زامیاد با همکاری یک کمپانی ایتالیایی با نام «ایويكو» تولید می شوند. به همین دلیل شاهد نقش بستن آرم IVECO بر روی برخی از محصولات این شرکت هستیم.

بهترین بیمه شخص ثالث زامیاد

بیمه شخص ثالث زامیاد، با هدف جبران خسارت های جانی و مالی به وجود آمده در تصادفات صادر می شود. شرکت بیمه ای برای جبران چنین خسارتی سقف تعیین می کند. مثلا سقف تعهدات جانی بر اساس نرخ دیه و تعهدات مالی مطابق با رقم ذکر شده در بیمه ثالث خودرو است. حداقل مبلغی که برای جبران خسارت مالی شخص ثالث در سال 1401 در نظر گرفته اند، 20 میلیون تومان است. ولی بیمه گزار می تواند این مبلغ را تا سقف 400 میلیون تومان هم افزایش دهد.

موضوعی که در زمان خرید بیمه شخص ثالث زامیاد اهمیت دارد، افزایش سقف تعهدات مالی است. چون اکثر خودروهای تولیدی این شرکت از نوع سنگین هستند و حجم خسارت مالی به وجود آمده در برخورد آنها با دیگر وسایل نقلیه زیاد است. پس بهترین بیمه شخص ثالث زامیاد بیمه نامه ای است که سقف مالی لازم را داشته باشد. البته در هنگام خرید به فاکتورهای دیگری همچون توانگری مالی، تعداد شعب پرداخت و نظر مشتریان قبلی شرکت هم دقت فرمائید. برای اطلاع از هزینه افزایش سقف تعهدات مالی، از سامانه استعلام بیمه با ما کمک بگیرید.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث زامیاد

اکثر محصولات شرکت زامیاد از نوع غیر سواری هستند. یعنی استفاده شخصی ندارند و معمولا برای حمل بار و یا مسافر استفاده می شوند. تعرفه حق بیمه پایه ای برای ماشین های غیر سواری با نمونه های شخصی فرق دارد. چون علاوه بر تعداد سیلندر، سال ساخت ماشین، تخفیف عدم خسارت، جریمه دیرکرد، مدت بیمه نامه و سقف تعهدات مالی، باید فاکتورهای دیگری را هم لحاظ کرد. مثلا برای خودروهای باری، ظرفیت و نوع کالای حملی مهم است. یک خودروی باری حامل مواد منفجره، باید 50 درصد حق بیمه بیشتر پرداخت کند. این درصد برای نوع سوخت های گازی و مایع 25 است.

همچنین برای ماشین های اتوکار، ظرفیت تعداد مسافران آنها ملاک قرار می گیرد. البته خودروهای عمومی با ظرفیت بیش از 6 نفر، مشمول تخفیف 50 درصدی خواهند شد؛ که البته راننده و کمک راننده هم در تعداد نفرات شمرده شده برای این ماشین ها حساب می شوند.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث زامیاد

هر چقدر که ظرفیت حمل بار و یا مسافر ماشین های غیر سواری بیشتر باشد، حق بیمه شخص ثالث زامیاد بیشتر می شود. این تفاوت قیمت برای حق بیمه پایه ای خودروی اتوکار 7 نفره با 44 نفره، چیزی در حدود 11 میلیون تومان است. پس احتمالا گرانترین بیمه شخص ثالث زامیاد مربوط به خودروی اتوکاری است که بیشترین ظرفیت حمل مسافر را داشته باشد. البته در کنار ظرفیت، باید به سقف درخواستی برای تعهدات مالی و دیگر عوامل اشاره شده هم دقت کرد. ارزانترین بیمه شخص ثالث زامیاد هم برای خودروهای با ظرفیت باری پایینی است که درصد تخفیف عدم خسارت زیاد و حداقل سقف تعهدات مالی را دارند. 

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث زامیاد

مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر روی بیمه شخص ثالث زامیاد، تخفیف عدم خسارت است. در قوانین جدید بیمه ای، هر راننده ای که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکند، سالیانه پنج درصد تخفیف می گیرد. این تخفیف تا سقف 14 سال یا همان 70 درصد برای هر راننده ای قابل استفاده است. برای اطلاع از درصد تخفیف عدم خسارت، مشخصات شخصی خود و ماشین را در سایت بیمه با ما وارد کنید. 

خرید بیمه شخص ثالث زامیاد

افزایش قیمت بیمه شخص ثالث (https://www.bimebama.com) زامیاد باعث شده تا برخی شرکت ها به فکر فروش اقساطی این بیمه نامه بیفتند. موضوعی که حتی به نفع فرد بیمه گزار است؛ چون به جای پرداخت یکجای حق بیمه، می تواند آن را طی چند مرحله پرداخت کند. اما شرایط خرید اقساطی بیمه شخص ثالث زامیاد در شرکت های مختلف با یکدیگر فرق دارد. بنابراین باید مشخصات خودرو زامیاد را به همراه اطلاعات فرد بیمه گزار در سامانه استعلام بیمه با ما وارد کنید. پس از استعلام قیمت و شرایط اقساطی، بیمه نامه خود را انتخاب کنید. اگر هم قصد خرید آنلاین بیمه شخص ثالث زامیاد را دارید، مبلغ را از طریق درگاه پرداخت های بانکی واریز کنید تا کد یکتا بیمه نامه برای شما ارسال شود.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث وانت
بیمه شخص ثالث ریو
بیمه شخص ثالث مزدا

بیمه با ما درگاهی معتبر برای استعلام قیمت

قوانین بیمه ای پیوسته در حال تغییر است. پس شاید اطلاعات قدیمی ما برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث زامیاد کافی نباشد. بنابراین به سامانه ای نیاز داریم که قیمت بیمه ثالث خودرو را بر اساس جدیدترین مصوبات و قوانین بیمه ای محاسبه کند. سامانه استعلام بیمه با ما، بهترین انتخاب برای انجام چنین استعلامی است. در این سامانه امکان استعلام قیمت انواع خودروهای تجاری و شخصی وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *