بیمه بدنه مزدا

بیمه بدنه مزدا

صنعت خودروسازی ژاپن با داشتن چندین شرکت معتبر و شناخته شده، سهم چشمگیری از بازار جهانی دارد. کمپانی مزدا، یکی از این برندهای معتبر است که خودروهایی لوکس و سریع تولید می کند. اما داشتن یک خودروی زیبا و گران قیمت دردسرهای خاص خود را دارد. چون حساسیت بیشتری روی بدنه این خودروها وجود دارد. یعنی علاوه بر خسارت مالی ناشی از برخورد جسم ثابت یا متحرک با بدنه مزدا، زیبایی خودرو هم از بین می رود. پس برای پوشش خسارت های مربوط به بدنه خودرو، به بیمه بدنه مزدا نیاز خواهیم داشت. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص بیمه بدنه مزدا و پوشش های بیمه ای آن ارائه خواهیم داد.

بیمه بدنه مزدا

آشنایی با برند مزدا و تاریخچه شرکت

شرکت ژاپنی مزدا، یک کمپانی خودروسازی چندملیتی است که «جوجیرو ماتسودا» آن را در سال 1920 تاسیس کرد. این شرکت در نقاط مختلف جهان کارخانه تولید خودرو دارد؛ اما دفتر اصلی آن در شهر آکای هیروشیما است. نام مزدا از نام خانوادگی موسس و اهورامزدا، به عنوان نخستین الهه تمدن غرب آسیا در ایران گرفته شده است. محصولات این شرکت به واسطه کیفیت، ظاهری زیبا و سریع بودن معروف است. سرعت صفر تا صد اکثر خودروهای تولید مزدا، بین 6 تا 7 ثانیه است. فاکتوری که در مقایسه با تولیدات رقبا بسیار چشمگیر و قابل توجه است. این ویژگی سبب شده تا اکثر مشتریان این شرکت، قشر جوان جامعه باشند.

مزدا در ابتدا یک تولید کننده ماشین آلات و ابزار بود که در جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن اسلحه تولید می کرد. اما به مرور زمان وارد صنعت خودروسازی شد و در سال 1960، اولین اتومبیل چهار چرخ این شرکت با نام مزدا 360 وارد بازار شد. شرکت بهمن از سال 1338 به عنوان نماینده مزدا در ایران فعالیت می کند. اولین سری از محصولات مزدا که این شرکت در داخل مونتاژ می کرد، یک وانت سه چرخ بود. سپس نوبت به انواع وانت مزداهای مدل 1000 و 1600 رسید. وانت مزدا، یکی از محصولات شناخته شده این شرکت ژاپنی است که از سال 1361 در بازار ایران وجود دارد.

مدل های مختلف از مزدا و ویژگی های فنی آنها

پس از این خودروهای اولیه، نوبت به مونتاژ مدل های لوکس از مزدا رسید. دقیقا در سال 1386 بود که شرکت بهمن، مزدا 323 و مزدا 323 FL را به بازار عرضه کرد. این دو خودرو در پنج تیپ مختلف مونتاژ و به بازار عرضه می شد. نسل بعدی مزدا 3 نسل اول و دوم بود که مشتریان استقبال خوبی از آن کردند. تولید این نمونه آخری تا به امروز در شرکت بهمن ادامه دارد. اکثر خودروهای مزدا از نوع 4 سیلندر 16 سوپاپ هستند. حجم موتور در مزدا 323 در حدود 1598 سی سی و در مزدا تری 2000 سی سی است. البته موتورهایی با حجم 1999 سی سی در وانت مزدا و مزدا تری هاچ بک هم استفاده می شود. نوع هاچ بک مزدا تری در عرض 7.4 ثانیه سرعت صفر تا صد را پر می کند.

چرا باید بیمه بدنه مزدا بخریم؟

فرض کنید که پس از سالها پس انداز، موفق به خودروی مزدا تری مورد علاقه خود شده اید. اما به یکباره در اثر یک اتصال یا تصادف، خودروی شما طعمه حریق می شود و از قضا راننده مقصر هم شما هستید. یا بخشی از بدنه خودرو در تصادف از بین برود. واکنش شما در چنین شرایطی چگونه خواهد بود؟ اصلا چگونه می خواهید حجم خسارت مالی ایجاد شده را جبران کنید؟ آیا آنقدر بی نیاز هستید که یک خودروی مزدا تری جدید خریده و آن را جایگزین کنید؟

شاید با خود فکر کنید که پس بیمه شخص ثالث برای چنین وقت هایی کاربرد دارد. اما فراموش نکنید که این بیمه نامه فقط برای جبران خسارت مالی یا جانی طرف مقابل است. احتمال وقوع چنین حادثه ای برای دیگر خودروهای مزدا هم وجود دارد. پس باید قبل از وقوع حادثه، به فکر خرید بیمه بدنه مزدا باشیم. چون این بیمه نامه با پوشش های متنوع خود، نگرانی شما از بابت اکثر خسارت های وارده به بدنه خودرو راحت می کند. 

پوشش های بیمه بدنه مزدا

بیمه بدنه مزدا یک نوع اختیاری از بیمه خودرو با پوشش های متنوع است. این موضوع به شرکت های بیمه ای این اجازه را می دهد تا پوشش های جدیدی را طراحی و به مشتریان خود ارائه دهند. البته برخی از پوشش های بیمه بدنه اصلی بوده و در تمامی بیمه بدنه ها وجود دارند. این پوشش ها مربوط به خطراتی همچون برخورد جسم ثابت یا متحرک با بدنه مزدا، خسارت وارده به خودرو در جریان انتقال یا نجات، سقوط یا واژگونی خودرو، سرقت کلی خودروی مزدا و خسارت وارده به باطری یا لاستیک است. شرکت بیمه ای موظف است که تمام خسارت های ناشی از چنین حوادثی را تا سقف تعیین شده جبران کند. 

پوشش های اضافی

اما خطرات موجود برای خودرو محدود به همین چند گزینه خاص نیست. پس در کنار پوشش های اصلی، به پوشش هایی نیاز داریم که دیگر خطرات را پوشش دهد. به چنین پوشش های الحاقی یا اضافی می گویند که بنا بر درخواست بیمه گزار به بیمه بدنه اضافه می شود. البته هزینه استفاده از چنین پوشش هایی جدا از پوشش اصلی است و باعث افزایش حق بیمه پرداختی خواهد شد. در ادامه به تعدادی از پوشش های اضافی بیمه بدنه مزدا اشاره خواهیم کرد:

  • پوشش مربوط به سرقت جزئی قطعات
  • پوشش حذف فرانشیز
  • خسارت ناشی از بلایای طبیعی
  • پوشش کشیدن میخ یا اشیا نوک تیز بر روی بدنه مزدا
  • پوشش مربوط به شکستن شیشه
  • پوشش نوسانات قیمت
  • پوشش ایاب و ذهاب
  • خسارت ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی به بدنه خودرو
  • و غیره

قیمت بیمه بدنه مزدا

قیمت بیمه بدنه مزدا بستگی به ارزش روز خودرو، نوع و سال ساخت آن دارد. یعنی بیمه گزار در زمان خرید باید یک ارزش تقریبی برای خودروی خود اعلام کند. این ارزش اعلامی به عنوان ملاکی برای پرداخت خسارت احتمالی در آینده خواهد بود. پس اگر به صورت دقیق وارد نشود، خسارت برآورد شده شرکت نیز کمتر از هزینه به وجود آمده می شود. البته این نرخ نهایی نیست و با اضافه کردن پوشش اضافی و یا اعمال تخفیف می تواند کاهش یابد. مثلا اکثر شرکت های بیمه ای برای بیمه بدنه مزدا صفر کیلومتر، یک تخفیف 10 الی 20 درصدی در نظر می گیرند. برای آشنایی با دیگر تخفیفات موجود برای بیمه بدنه، از محتوای سایت بیمه باما (https://www.bimebama.com) استفاده کنید. 

نحوه خرید بیمه بدنه مزدا

قبلا برای خرید بیمه بدنه مزدا باید به نمایندگی های بیمه مراجعه کرده و کارشناس خودرو را بازدید می کرد. اما در شیوه جدید خرید بیمه بدنه مزدا، نیازی به مراجعه حضوری نیست. چون پس از انتخاب بیمه بدنه در سایت بیمه باما و خرید آن، از طرف سایت با شما تماس می گیرند تا مکان بازدید در محل را مشخص کنید. یا اینکه از شما می خواهند تا خودتان از خودرو مزدا عکس گرفته و برای آنها ارسال کنید. 

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه ریو
بیمه بدنه نیسان
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه ساندرو
بیمه بدنه توسان
بیمه بدنه رنو
بیمه بدنه ام وی ام
بیمه بدنه وانت

مزیت های خرید بیمه بدنه در سایت بیمه باما

تنوع خدماتی بیمه بدنه مزدا باعث شده تا هر شرکتی یک نرخ متفاوت برای آن تعیین کند. چون شاید هزینه استفاده از یک پوشش مازاد مانند حذف فرانشیز، در یک شرکت بیمه ای با دیگری فرق داشته باشد. پس باید قبل از خرید بیمه بدنه مزدا، قیمت و شرایط استفاده از پوشش های مازاد در شرکت های بیمه ای را با یکدیگر مقایسه کنید. در سامانه استعلام بیمه باما، انجام چنین کاری ممکن است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *