بیمه شخص ثالث سانتافه

بیمه شخص ثالث سانتافه

وقتی صحبت از خودروهای شاسی بلند و زیبا باشد، ناخودآگاه ذهن ما به سمت هیوندا سانتافه خواهد رفت. یک کراس اوور شیک با آپشن های مختلف که اتفاقا طرفداران زیادی هم در داخل کشور دارد. البته داشتن یک بازار دست دوم مناسب نیز در این بین، مزید بر علت شده است. چون ظاهر این خودرو بسیار شیک و جوان پسند است و کمتر راننده ای را می توان یافت که از سانتافه خوشش نیاید. اما قبل از رانندگی با سانتافه، باید به فکر بیمه شخص ثالث برای آن باشیم. پس این مقاله از سایت بیمه باما را، به توضیح درباره بیمه شخص ثالث سانتافه اختصاص می دهیم.

بیمه شخص ثالث سانتافه

مقدمه درباره خودرو سانتافه

سانتافه، از سری محصولات کراس اوور شرکت کره ای هیوندای موتور است. نام این خودرو از شهری در نیومکزیکو گرفته شده و اولین نسل از این خودرو در سال 2001 تولید شد. شرکت هیوندای این خودرو را برای رقابت با فورد Escape و پونتیاک Aztek طراحی کرد و تولید آن را تا چهار نسل ادامه داده است. آخرین نسل از خودرو سانتافه طی سال های 2019 تا 2021 تولید شد که امکانات بیشتری نسبت به نسل های قبلی خود داشت.

سانتافه به لحاظ کیفیت ضعیف تر از تویوتا ژاپن است. اما زیبایی این خودرو به مراتب بیشتر از رقبای هم سطح خودش است. راحتی در استفاده، جادار بودن کابین و صندوق و همچنین داشتن بازار دست دوم پررونق در ایران، از دیگر ویژگی های مثبت سانتافه هستند. البته اگر از حق نگذریم سرعت این خودرو نسبت به وزن و قیافه ای که دارد، بسیار ضعیف است. چون شتاب صفر تا صد را در 14 ثانیه پر می کند!

ویژگی های فنی سانتافه

انواع مختلفی از سانتافه در بازار ایران یافت می شود که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند. اکثر سانتافه های موجود در بازار، پیشرانه خطی 4 سیلندر دارند. اما مدلی از سانتافه هم هست که از پیشرانه 6 سیلندری در آن استفاده شده است. قدرت این خودرو بستگی به سیستم سوخت رسانی آن دارد. قدرت سانتافه در شیوه سوخت رسانی GDI یا همان تزریق مستقیم بنزین، 188 اسب بخار است. اما قدرت این خودرو در تزریق چند نقطه ای به 172 اسب بخار می رسد.

هیوندای سانتافه DM، از نسل های پرطرفدار این خودرو در داخل کشور است موتوری با حجم 2.4 لیتر دارد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک و استفاده از دو دیفرانسیل هوشمند برای انتقال خودرو از دیگر مشخصات این مدل جذاب است. خب پس از آشنایی مختصر با سانتافه، نوبت به خرید بیمه شخص ثالث می رسد.

بهترین بیمه شخص ثالث سانتافه

دو نوع بیمه شخص ثالث و بدنه برای خودرو وجود دارد. استفاده از بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه اجباری است و این الزام ربطی به گران یا ارزان بودن خودرو ندارد. چون پوشش های جانی و مالی این بیمه نامه باعث اطمینان خاطر راننده خواهد شد. یعنی اگر خدایی نکرده با سانتافه خود تصادف کرده و مقصر باشید، شرکت بیمه ای خسارت به وجود آمده برای شخص ثالث را جبران خواهد کرد. البته طی چند سال اخیر، پوشش جانی راننده مقصر هم به بیمه شخص ثالث سانتافه اضافه شده است. پس لازم است که قبل از رانندگی با خودروی شخصی و شیک خود، حتما به فکر خرید بیمه شخص ثالث سانتافه و تمدید به موقع آن باشید. برای یادآوری موعد تمدید بیمه ثالث نیز، می توان از سایت بیمه باما و امکانات آن استفاده کرد.

حال که خرید بیمه شخص ثالث سانتافه اجباری است، پس چرا بهترین آن را نخریم؟ اما چگونه می توان بهترین بیمه شخص ثالث سانتافه را از بین شرکت های متعددی بیمه پیدا کرد؟ بیمه مرکزی یک سری قوانین مشخص را برای بیمه ثالث در نظر گرفته است و شرکت های بیمه ای خیلی اجازه دستکاری قیمت آن را ندارند. اما لازم است که قبل از خرید، سقف پوشش مالی بیمه ثالث را متناسب با نیاز خود افزایش دهیم. موضوع بعدی مربوط به عملکرد شرکت بیمه ای است.

چون بیمه ثالث خودرو را باید از شرکتی خرید که عملکردی به مراتب بهتر از رقبای خود داشته باشد. چنین عملکردی را می توان از سطح توانگری مالی شرکت بیمه ای، استفاده از شیوه های نوین فروش بیمه، پشتیبانی مناسب و امکان پرداخت خسارت سیار آن تشخیص داد. بیمه مرکزی هر ساله چنین آماری را در خصوص شرکت های بیمه ای جمع آوری کرده و در اختیار عموم مردم قرار می دهد. البته دسترسی به آمار و عملکرد شرکت های بیمه ای در سایت بیمه باما به مراتب راحت تر از بیمه مرکزی است.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث سانتافه

قیمت پایه ای بیمه شخص ثالث سانتافه بر اساس تعداد سیلندر و نرخ دیه تعیین می شود. اما این قیمت نهایی نیست و بسته به درصد تخفیف عدم خسارت، سقف درخواستی پوشش مالی، نوع کاربری، جریمه دیرکرد و مدت بیمه نامه تغییر می یابد. مثلا برای افزایش سقف پوشش مالی باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. یا اگر خودروی سانتافه شما از نوع نظامی یا سازمانی باشد، درصدی به حق بیمه پرداختی افزوده خواهد شد.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث سانتافه

قیمت نهایی بیمه ثالث بستگی به فرد بیمه گزار و نحوه رانندگی آن دارد. مثلا راننده ای که به دنبال خرید بیمه ثالث ارزان باشد، باید ارز حداقل سقف پوشش مالی استفاده کرده و جریمه دیرکرد نداشته باشد. ولی با افزایش سقف پوشش مالی، انجام رانندگی حادثه ساز، خرید بیمه نامه کوتاه مدت و به تعویق انداختن زمان تمدید بیمه شخص ثالث سانتافه باید هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت کرد. البته اصلی ترین فاکتور در تعیین قیمت بیمه ثالث مربوط به درصد تخفیف عدم خسارت است که در بخش بعدی آن را توضیح خواهیم داد.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث سانتافه

بیمه مرکزی با دادن تخفیف برای خرید بیمه شخص ثالث سانتافه، آنها را به رانندگی با احتیاط تشویق می کند. درصد این تخفیف برای هر سالی که بیمه گزار از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکند، 5 درصد است. استفاده از این تخفیف تا سقف 70 درصد (14 سال) امکان پذیر است. البته مدل های سانتافه بر اساس سال میلادی بیان می شود و شاید محاسبه درصد تخفیف عدم خسارت برای شما سخت باشد. پس مشخصات سانتافه را در سایت بیمه باما وارد کنید تا درصد تخفیف عدم خسارت شما محاسبه شود.

خرید بیمه شخص ثالث سانتافه

برای خرید بیمه شخص ثالث سانتافه، دو روش انلاین و حضوری وجود دارد. روش حضوری همان شیوه سنتی مراجعه به نمایندگی بیمه است. اما روش آنلاین مراجعه به سایت بیمه باما (https://www.bimebama.com) و سفارش بیمه شخص ثالث سانتافه به صورت اینترنتی است. مزایا و راحتی این روش جدید به مراتب بیشتر از شیوه قدیم است. چون امکان مقایسه قیمت و شرایط برای مشتری فراهم شده است. حتی مشتری می تواند از شیوه خرید اقساطی بیمه ثالث در برخی شرکت های بیمه ای استفاده کرده و حق بیمه را طی چند مرحله بپردازد. 

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث وانت
بیمه شخص ثالث ریو
بیمه شخص ثالث مزدا

بیمه باما، سایتی با نماد اعتماد الکترونیک

برای فعالیت در فضای مجازی و استفاده از امکانات آن، باید از سایت های معتبر استفاده کرد. یکی از نشانه های معتبر بودن یک سایت خدماتی یا فروشگاه اینترنتی در ایران، داشتن ای نماد یا همان نشان اعتماد الکترونیک است. این نماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های معتبر و تایید شده اعطا می شود. پس کاربر با کلیک بر روی این نماد در صفحه سایت، می تواند به یک سری اطلاعات دسترسی پیدا کند. بیمه باما علاوه بر داشتن ای نماد، از بیمه مرکزی هم یک مجوز رسمی برای فعالیت دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *