بیمه شخص ثالث تندر 90 : قیمت و خرید

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه شخص ثالث تندر 90 : قیمت و خرید

رانندگی و استفاده از وسایل نقلیه، خطرات مربوط به خود را دارد. چون کوچکترین غفلت و بی احتیاطی، می تواند باعث بروز خسارت های جانی و مالی برای افراد شود. به همین دلیل استفاده از بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه اجباری است. چون این بیمه نامه در زمان بروز حادثه، می تواند خسارت های به وجود آمده را پوشش دهد. در بین خودروهای موجود در بازار، تندر 90 یکی از نمونه های رایج و پرطرفدار است. دلیل این موضوع را می توان در استهلاک کم، شتاب بالا و کیفیت این خودرو دانست. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص خرید بیمه شخص ثالث تندر 90 و نکات مربوط به آن توضیح دهیم.

بیمه شخص ثالث تندر 90

آشنایی با خودرو تندر 90 و ساختار فنی آن

خودرو تندر 90 یکی از خودروهای مونتاژی شرکت رنو پارس است. این خودرو سدان در ابتدا با نام اصلی «داچیا لوگان»، در سال 2004 میلادی در اروپا رونمایی شد. تندر 90 خودرویی 4 سیلندری خطی با 16 سوپاپ است که قدرت آن به 105 اسب بخار می رسد. موتور این خودرو 1600 سی سی حجم دارد و در دو نوع اتومات 4 دنده ای و دستی 5 دنده ای به بازار عرضه شده است.

تندر 90 در ابتدا خیلی مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. چون طراحی داشبورد و بدنه آن ساده بود و صندلی های راحتی نداشت. البته میدان دید عقب این خودرو هم محدود بود و این موضوع، احتمال وقوع حادثه را افزایش می داد. اما در کنار معایبی که تندر 90 دارد، نمی توان از کیفیت بالا این سدان و صندوق جادار آن صرف نظر کرد. بدنه تندر 90 از کیفیت بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث افزایش خسارت های به وجود آمده در سوانح رانندگی می شود. پس باید به فکر خرید بیمه شخص ثالث تندر 90 برای این خودرو باشیم تا در زمان بروز حادثه احتمالی، بتوان از آن برای جبران خسارت استفاده کرد.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث تندر 90

قیمت بیمه شخص ثالث تندر 90 بر اساس عواملی مانند تعداد سیلندر، درصد تخفیف عدم خسارت خودرو، نوع کاربری، تعهدات مالی درخواستی فرد بیمه گزار و جریمه دیرکرد محاسبه می شود. منظور از کاربری خودرو، تعیین نوع استفاده شما از تندر 90 به عنوان تاکسی یا استفاده شخصی است. چون احتمال بروز حادثه برای خودروهای مسافرکش، بیشتر از خودروهای شخصی است و شرکت بیمه این موضوع را در تعیین قیمت این بیمه نامه، لحاظ می کند. 

ارزانترین بیمه شخص ثالث تندر 90

برای کاهش قیمت نهایی بیمه نامه و خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث تندر 90، باید از حداقل سقف تعیین شده برای پوشش خسارت های مالی استفاده کرد. چون بیمه ثالث دارای دو نوع پوشش مالی و جانی شخص ثالث، به همراه پوشش جانی راننده مقصر است. نرخ پوشش های جانی بر اساس دیه اعلامی توسط قوه قضائیه تعیین می شود و مقدار آن ثابت است. ولی پوشش های مالی تعیین شده در بیمه ثالث را می توان در ازای پرداخت مبلغی اضافی، افزایش داد. اما هر چقدر سقف این پوشش و تعداد سال های عدم خسارت تندر 90 شما بیشتر باشد، قیمت بیمه ثالث ارزانتر خواهد بود.

گرانترین بیمه شخص ثالث تندر 90

نوع کاربری خودرو و سقف پوشش مالی درخواستی بیمه گزار، تاثیر زیادی در قیمت بیمه ثالث دارد. چون هر چقدر سقف پوشش مالی درخواستی شما بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. پس گرانترین بیمه شخص ثالث مربوط به زمانی است که تندر 90 شما تخفیف عدم خسارت نداشته و سقف پوشش مالی درخواستی بیمه گزار زیاد باشد.

برای اطلاع از هزینه استفاده از پوشش مالی متنوع برای تندر 90، به سایت «بیمه با ما» مراجعه کنید. این سایت امکانات و فیلترهای مشخصی دارد که با اضافه و کم کردن سقف درخواستی پوشش مالی، می توان از هزینه استفاده آنها مطلع شد.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث تندر 90

بر اساس جدیدترین قوانین بیمه شخص ثالث، به ازای هر سالی که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکنید، 5 درصد به شما تخفیف داده می شود. یعنی خودرویی با عمر 8 سال و بدون سابقه استفاده از بیمه ثالث برای جبران خسارت، مشمول تخفیف 40 درصدی می شود.

قبلنا قوانین بیمه ثالث بدین گونه بود که با یکبار استفاده از بیمه ثالث برای جبران خسارت، تخفیف های عدم خسارت به کلی حذف می شد. اما در قوانین جدید این تخفیفات پس از استفاده حذف نشده و صرفا از میزان آن کاسته می شود. برای محاسبه و اطلاع دقیق از درصد تخفیف عدم خسارت تندر 90 خود، به سایت «بیمه باما» مراجعه کنید. این سایت در ابتدا اطلاعات خودرو و شرایط استفاده از بیمه ثالث را مشخص کرده و سپس به صورت دقیق اعلام می کند که خودروی شما چند درصد تخفیف عدم خسارت دارد.

خرید بیمه شخص ثالث تندر 90

بیمه شخص ثالث تندر 90 را می توان از تمامی شرکت های بیمه ای تهیه کرد. قیمت این بیمه نامه در این شرکت ها تقریبا برابر بوده و یا اختلاف آنها خیلی چشمگیر نیست. پس بهتر است که هنگام خرید این بیمه نامه خودرو، به معیارهای دیگری مانند توانگری مالی شرکت بیمه، تعداد شعب پرداخت خسارت، کیفیت پرداخت خسارت و سهم شرکت از بازار بیمه توجه شود.

شیوه خرید هم به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. در روش حضوری، باید به یکی از دفاتر نمایندگی بیمه مراجعه کنید تا بیمه شخص ثالث تندر 90 شما را بر اساس اطلاعات خودرو صادر کنند. اما شیوه آنلاین بسیار راحت تر است و مزایای بیشتری دارد. چون تنها کاری که باید انجام داد، مراجعه به سایت «بیمه باما» و وارد کردن اطلاعات خودرو است. این سایت بر اساس اطلاعات وارد شده، لیست قیمت ها و شرایط صدور بیمه ثالث تندر 90 در شرکت های مختلف بیمه ای را نمایش می دهد. پس از مقایسه و استعلام قیمت، یکی را برای خرید انتخاب کرده و هزینه آن را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. حتی در این سایت امکان خرید اقساطی بیمه شخص ثالث تندر 90 هم وجود دارد.

بیمه باما، درگاهی جامع برای استفاده از خدمات بیمه ای

هنگام مراجعه حضوری به یک نمایندگی بیمه، تنها می توان از شرایط و قیمت آن شرکت مطلع شد. اما در سایت bimebama.com به خدمات بیمه ای تمامی شرکت ها دسترسی دارید و می توان قیمت ها را مقایسه کرد. حتی توضیحات کاملی در خصوص انواع خدمات بیمه ای در این سایت وجود دارد و فرد می تواند با اطلاعاتی کامل، بیمه خود را سفارش دهد. «بیمه باما» با کارگزاری رسمی بیمه مرکزی ایران همکاری دارد و با اکثر شرکت های معتبر بیمه ای قرارداد دارد. پس برای سفارش تمامی خدمات بیمه ای، فقط به چند کلیک ساده نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم

سوالات متداول

بیمه ثالث خودرو، یک بیمه نامه اجباری است. پس به ازای هر روز تاخیر در تمدید، بیمه شما مشمول جریمه می شود. این جریمه به صورت روزانه و حداکثر تا یکسال محاسبه می شود.

به آسیب هایی که در جریان حادثه رانندگی به جسم انسان وارد می شود، جانی می گویند.

راننده فاقد گواهینامه حق استفاده از خدمات بیمه ثالث برای جبران خسارت را نداشته و کلیه هزینه ها را باید از جیب خود بپردازد.

خیر. تنها موردی که در حوادث رانندگی مشمول پوشش های بیمه ای شخص ثالث قرار نمی گیرد، خسارت مالی راننده مقصر است. برای پوشش چنین خسارت هایی، باید از بیمه بدنه تندر 90 استفاده کرد.

بله. اجباری بودن استفاده از بیمه ثالث مربوط به تمامی وسایل نقلیه موتوری است؛ که شامل موتورسیکلت هم می شود.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری