بیمه شخص ثالث نیسان

بیمه شخص ثالث نیسان

شرکت های ژاپنی، جایگاه ویژه ای در صنعت خودروسازی جهان دارند. گواه این ادعا، حضور چند ساله خودروهای ژاپنی در داخل کشور ما است. چون خودروهای ژاپنی به مانند دیگر محصولات محصولات این کشور، کیفیت لازم را دارند. همین موضوع باعث شده تا علاقمندان به خودرو، خرید یک ماشین ژاپنی مدل پایین را به نمونه صفر کیلومتر ایرانی ترجیح دهند. نیسان، یکی از چند غول بزرگ خودروسازی در کشور ژاپن است که محصولات متعددی از آن در کشور ما وجود دارد. اما اولین شرط برای استفاده از هر خودرویی، داشتن بیمه شخص ثالث است. پس در این مطلب، توضیحاتی راجع به بیمه شخص ثالث نیسان ارائه خواهیم داد.

بیمه شخص ثالث نیسان

معرفی برند نیسان و محصولات آن در ایران

نیسان موتور کورپوریشن، عنوان یک شرکت خودروسازی چند ملیتی در کشور ژاپن است. دفتر اصلی این شرکت در شهر یوکوهاما ژاپن قرار دارد و خودروهای آن در بیش از 20 کشور دنیا مونتاژ و تولید می شوند. تاریخ تاسیس شرکت نیسان به سال 1931 میلادی و تاسیس شرکت داتسون بازمی گردد. «یوشیسوکه آیکاوا» در آن زمان داتسون را تاسیس و سپس آن را در شرکت تازه تاسیس خود با نام نیسان ادغام کرد. بخش عمده ای از سهام شرکت نیسان در مالکیت رنو فرانسه است و در حال حاضر کارلوس غصن، مدیر عامل این دو شرکت بزرگ است.

محصولات نیسان در بازار ایران

اکثر خودروهای نیسان موجود در بازار ایران، در شرکت پارس خودرو مونتاژ می شوند. این همکاری از سال 1365 بین دو شرکت آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. نیسان پاترول، اولین نسل از خودروهای این شرکت ژاپنی بود که در اوایل دهه شصت و هفتاد به بازار خودرو ایران عرضه شد. کیفیت نیسان پاترول و قدرت آن باعث شد تا استقبال خوبی از این محصول شود. به همین خاطر مسیر برای ورود دیگر مدل های نیسان هموار شد و شاهد ورود نیسان رونیز و نیسان ماکسیما در ابتدای دهه هشتاد بودیم. قشقایی و مورانو، نسل های بعدی از خودروهای نیسان در اواخر دهه هشتاد بودند. از دیگر مدل های نیسان می توان به نیسان تینا، نیسان پیکاپ دو کابین، جوک و ایکس تریل اشاره کرد. اما پس از انتخاب یک خودروی نیسان با کیفیت، باید به فکر بیمه شخص ثالث باشیم. 

بهترین بیمه شخص ثالث نیسان

استفاده از بیمه شخص ثالث نیسان برای تمامی خودروهای این شرکت اجباری است. چون نمی توان زمان و مکان دقیق بروز حادثه را پیش بینی کرد. پس قبل از قرار گرفتن در چنین شرایطی، باید از پوشش های بیمه ای مناسب استفاده کنیم. بیمه شخص ثالث رایج ترین نوع بیمه نامه در کشور است و اکثر رانندگان با ماهیت و کارایی آن آشنایی دارند. اما شاید انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث نیسان از بین شرکت های متعدد بیمه ای، برای آنها کمی سخت باشد. پس به یک سری فاکتور برای رتبه بندی شرکت ها نیاز داریم.

اکثر فاکتورها مربوط به عملکرد شرکت بیمه ای در ارائه خدمات به مشتریان است. چون شرکت هایی هستند که صرفا با بزرگنمایی و استفاده از تبلیغات، آمار فروش خود را افزایش می دهند. اما در زمان بروز حادثه و جبران خسارت، آنگونه که باید و شاید عمل نمی کنند. لذا باید بیمه شخص ثالث خود را از شرکتی بخریم که توان مالی و سرعت لازم برای جبران خسارت را داشته باشد. یا مشتریان قبلی این شرکت نظرات مثبتی راجع به خدمات ارائه شده آن داشته باشند. پس برای بررسی عملکرد شرکت های بیمه ای، به یک آمار مستند نیاز داریم. چنین آماری هر ساله توسط بیمه مرکزی تهیه و منتشر می شود. برای مشاهده چنین آماری، به سایت اصلی بیمه مرکزی و یا بیمه باما مراجعه کنید.

موضوع بعدی که کیفیت بیمه شخص ثالث را تعیین می کند، سقف پوشش مالی است. چون حداقل پوشش مالی در نظر گرفته شده برای بیمه شخص ثالث نیسان در سال 1401، مبلغ 20 میلیون تومان است. یعنی اگر خسارت مالی وارده به خودرو شخص ثالث بیشتر از این مقدار باشد، بیمه گزار باید مابقی آن را از جیب خود بپردازد. پس بهتر است که با پرداخت مبلغی جزئی در هنگام خرید بیمه شخص ثالث نیسان، سقف چنین پوششی را ارتقا داد. بیمه باما به عنوان سایتی برای فروش خدمات بیمه ای آنلاین، به شما کمک می کند تا از هزینه افزایش پوشش مالی مطلع شوید. 

خرید بیمه شخص ثالث نیسان

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث نیسان

قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس یک سری فرمول و فاکتور مشخص محاسبه می شود. چون پا توجه به اجباری بودن استفاده از بیمه شخص ثالث، بیمه مرکزی قوانین مشخصی را برای آن تعیین کرده است. نرخ پایه ای بیمه شخص ثالث هر خودرویی، بر اساس تعداد سیلندر و میزان دیه تعیین شده توسط قوه قضائیه مشخص می شود. اما یک سری عوامل دیگر مانند تخفیف عدم خسارت، نوع کاربری، جریمه دیرکرد، سقف درخواستی برای پوشش مالی و مدت بیمه نامه باعث تعدیل چنین نرخی می شوند.

چون اگر بیمه شخص ثالث نیسان در سررسید مشخص شده تمدید نشود، مشمول جریمه دیرکرد خواهید شد. یا هزینه استفاده از بیمه ثالث سه یا 6 ماهه، بیشتر از نمونه یک ساله است. همچنین قبلا هم اشاره کردیم که برای افزایش سقف پوشش مالی بیمه ثالث، باید هزینه مازاد پرداخت کرد. 

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث نیسان

با در نظر گرفتن تمامی این توضیحات، می توان در خصوص ارزان یا گران بودن بیمه شخص ثالث نیسان اظهار نظر کرد. مثلا گرانترین نوع بیمه ثالث نیسان برای زمانی خواهد بود که جریمه دیرکرد داشته باشید. یا همزمان با افزایش سقف پوشش مالی و درصد کم تخفیف عدم خسارت، از بیمه نامه کوتاه مدت استفاده کنید. اما اگر درصد تخفیف عدم خسارت شما زیاد باشد و جریمه دیرکرد نداشته باشید، بیمه شخص ثالث شما ارزان خواهد بود. یا اگر خیلی نسبت به قیمت حساس هستید، سقف پوشش مالی را حداقل در نظر گرفته و از بیمه نامه یکساله استفاده کنید.

محاسبه دستی و لحاظ نمودن تمامی این موارد، کمی سخت و دشوار است. پس پیشنهاد می کنیم که به جای استفاده از فرمول های پیچیده، قیمت بیمه شخص ثالث نیسان خود را در سایت بیمه باما استعلام کنید. چون این سایت بر اساس مشخصات اعلامی بیمه گزار، لیستی از قیمت بیمه شخص ثالث نیسان در شرکت های مختلف بیمه ای را نمایش می دهد. 

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث نیسان

بهترین کاری که برای کاهش قیمت بیمه ثالث نیسان می توان انجام داد، افزایش درصد تخفیف عدم خسارت است. چون به ازای هر سالی که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکنید، 5 درصد تخفیف می گیرید. مثلا یک نیسان پاترول با عمر 10 سال و بدون استفاده از بیمه شخص ثالث، مشمول تخفیف 50 درصدی خواهد شد. البته برای رسیدن به چنین درصدی، باید کمی در رانندگی خود دقت به خرج دهید. 

بیمه شخص ثالث نیسان

خرید بیمه شخص ثالث نیسان

قیمت بیمه شخص ثالث متناسب با گران شدن خودروهای نیسان در بازار، افزایش یافته است. به همین دلیل برخی شرکت ها به فکر فروش اقساطی بیمه شخص ثالث نیسان افتادند. امکان استفاده از چنین آپشنی، به صورت حضوری و آنلاین وجود دارد. فقط باید شرکتی را پیدا کنید که چنین امکانی را داشته باشد. سایت بیمه باما در شناسایی چنین شرکتی، به شما کمک خواهد کرد. حتی این سایت، بهترین درگاه برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث نیسان است. خریدی راحت و مطمئن که صرفا با چند کلیک ساده و از منزل انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث وانت

بیمه باما، سایتی برای اطلاع رسانی

شرایط و قوانین استفاده از خدمات بیمه ای هر ساله تغییر می کند. پس در این بین به سایت نیاز داریم که چنین اطلاعات به روزی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. سایت بیمه باما(bimebama.com) با داشتن محتوایی قوی و به روز، این اطلاع رسانی را انجام می دهد. حتی محتوای این سایت به کاربر کمک می کند تا از پوشش های بیمه ای و شرایط استفاده از آنها اطلاع یابد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *