بیمه بدنه ریو

بیمه بدنه ریو

قیمت خودرو طی چند سال اخیر به صورت تصاعدی افزایش یافته است. این موضوع باعث شده تا مشتریان به سراغ خرید خودروهای اقتصادی و یا دست دوم بازار بروند. خودرو ریو کیا، یکی از ماشین های دست دوم پرطرفدار در بازار است. چون تولید این خودرو سال ها پیش متوقف شده و صرفا نمونه کارکرده آن در بازار وجود دارد. اما قبل از استفاده از چنین خودرویی، به بیمه بدنه نیاز خواهیم داشت. چون ترمز ریو کمی ضعیف است و شاید ماشین شما دچار حادثه شود. اما این موضوع تنها یکی از دلایل مهم برای استفاده از بیمه بدنه ریو است. در این مطلب به طور کامل در خصوص بیمه بدنه ریو و پوشش های بیمه ای آن توضیح می دهیم.

معرفی خودرو ریو

ریو یکی از محصولات شرکت کیا موتورز کره جنوبی است. این خودرو با هدف جایگزینی با پراید تولید و در سال 1384 روانه بازار ایران شد. طراحی این خودرو در سال 2000 میلادی انجام شد و تولید آن تا چهار نسل ادامه داشته است. اما ریو موجود در ایران، نسخه فیس لیفتی از نسل اول بود که در شرکت خودرو سازی سایپا مونتاژ می شد. تولید این خودرو تا قبل از سال 1391 ادامه داشت. اما پس از اجباری شدن استفاده از ایربگ در تولید خودرو، شرکت ایرانی توانایی انجام چنین کاری نداشت و این موضوع باعث توقف تولید این خودرو در ایران شد.

ریو در اصل یک خودروی شهری با ظاهری ساده و امکانات محدود است. پس خیلی نمی توان انتظاری زیادی از این خودروی اقتصادی داشت. استهلاک کم، حداقل مصرف سوخت، صندوق جادار در نمونه سدان، کابین راحت و شتاب مناسب از ویژگی های مثبت ریو هستند. اما در عوض این خودرو یک سری معایب هم دارد که مهمترین آنها ترمز ضعیف، ارتفاع کم اکسل خودرو و استفاده از تایرهای کم عرض است. که البته هر کدام به نوبه خود می تواند دلیلی برای استفاده از بیمه بدنه ریو باشد. 

خصوصیات فنی ریو

حداکثر سرعت ریو 175 کیلومتر بر ساعت است و صفر تا صد را در عرض 12 ثانیه پر می کند. چنین قدرتی از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپی ارسال شده به چرخ های جلو خودرو حاصل می شود و حجم موتور ریو در حدود 1.5 لیتر است و 97 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو در هر صد کیلومتر، 7 لیتر بنزین می سوزاند. این یعنی با باک 45 لیتری ریو تا 650 کیلومتر می توان رانندگی کرد. ارتفاع ریو 1420 میلی متر است و وزنی 1110 کیلوگرمی دارد. سایز تایر این خودرو 250/45R17 است که نسبت به قیافه ریو کم عرض به نظر می رسد.

چرا باید بیمه بدنه ریو بخریم؟

جواب این سوال بسیار واضح و روشن است. مالک ریو شخصی است که مجبور به خرید این خودروی اقتصادی با امکانات کم شده است. خب مطمئنا چنین فردی قدرت مالی لازم برای جبران خسارت های احتمالی وارده به خودرو را ندارد. بنابراین بهتر است که قبل از بروز حادثه برای خودرو، به فکر بیمه بدنه ریو باشیم. چون بیمه ثالث صرفا برای جبران خسارت های مالی و جانی مربوط به شخص ثالث کاربرد دارد. یعنی اگر با خودروی ریو خود تصادف کرده و مقصر باشید، باید کل هزینه تعمیر و تعویض قطعات را از جیب خود پرداخت کرد!

دلیل بعدی برای خرید بیمه بدنه ریو، استفاده از پوشش های متنوع این بیمه نامه است. چون تنوع خدماتی در بیمه بدنه بسیار زیاد است و انواع مختلفی از خسارت ها را می توان با آن پوشش داد. پس با خرید چنین بیمه نامه ای، می توان خسارت های مربوط به بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره را هم جبران کرد. شاید اگر یک سری به سایت بیمه باما و مقاله بیمه بدنه آن بزنید، اطلاعات شما در خصوص ماهیت بیمه بدنه و کاربرد آن کامل تر شود.

خرید بیمه بدنه

پوشش های بیمه بدنه ریو

بیمه بدنه ریو مانند بیمه شخص ثالث نیست که فقط یک سری پوشش مشخص داشته باشد. اختیاری بودن این بیمه نامه به شرکت ها این اجازه را می دهد تا پوشش های متنوعی را ایجاد و به مشتریان ارائه دهند. اما در یک تقسیم بندی کلی، پوشش های بیمه بدنه به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می شوند. پوشش های اصلی به طور پیش فرض در تمامی بیمه نامه های بدنه وجود دارد. پس شرکت های بیمه ای اجازه تغییر و یا حذف آن را ندارند. این پوشش ها را در زیر آورده ایم:

  • خسارت ناشی از سرقت کلی خودرو
  • خسارت وارده به باطری و لاستیک ریو تا 50 درصد قیمت نو آنها
  • خسارت ناشی از برخورد جسم ثابت یا متحرک با بدنه خودرو
  • پوشش مربوط به حوادثی همچون سقوط، آتش سوزی، واژگونی و انفجار
  • خسارت وارده به خودرو در جریان انتقال و یا نجات ریو آسیب دیده

پوشش های اضافی بیمه بدنه ریو

در کنار پوشش های اصلی، یک سری پوشش مازاد هم وجود دارد که به دلخواه بیمه گزار به بیمه نامه اضافه می شود. یعنی بیمه گزار باید این پوشش ها را متناسب با شرایط کاری و جغرافیایی خود انتخاب کرده و هزینه آنها را جداگانه بپردازد. چون انتخاب پوشش های اضافی باعث افزایش حق بیمه پرداختی خواهد شد. تعدادی از پوشش های اضافی موجود را در ادامه لیست کرده ایم:

  • پوشش مربوط به هزینه ایاب و ذهاب
  • پوشش خسارات طبیعی مانند سیل و زلزله
  • خسارت ناشی از کشیدن اشیا نوک تیز بر روی بدنه ریو
  • پوشش افت قیمت
  • پوشش مربوط به نوسانات قیمت
  • خسارت مربوط به شکستن شیشه
  • پوشش سرقت جزئی قطعات و لوازم یدکی خودرو
  • و غیره

قیمت بیمه بدنه ریو

برای محاسبه قیمت بیمه بدنه ریو، باید به سال ساخت و ارزش روز خودرو توجه داشت. البته این قیمت نهایی نیست و با اعمال تخفیف یا استفاده از پوشش های اضافی تغییر می یابد. مثلا اکثر خودروهای ریو شامل یک درصد تخفیف عدم خسارت خواهند بود. چون آخرین مدلی که از این خودرو تولید شده، مربوط به سال 1390 است. البته شرکت های بیمه ای برای خودروهای صفر کیلومتر هم یک تخفیف 20 الی 30 درصدی دارند. ولی خب با توجه به توقف تولید ریو در کشور، این تخفیف شامل این خودرو نخواهد شد. تخفیف مناسبتی، گروهی و مشاغل خاص از دیگر مواردی هستند که قیمت بیمه بدنه ریو را کاهش می دهد. 

تنوع خدماتی بیمه بدنه باعث شده تا شرکت های بیمه ای هم نرخ های متفاوتی برای پوشش های الحاقی در نظر بگیرند. این موضوع باعث سردرگمی فرد بیمه گزار شده و انتخاب را برای او سخت می کند. پس بهتر است که قبل از صدور بیمه بدنه ریو، حتما قیمت و شرایط شرکت ها را در سایت بیمه باما استعلام کنید. 

نحوه خرید بیمه بدنه ریو

خرید بیمه بدنه ریو دیگر مانند قبل نیست که نیاز به مراجعه حضوری داشته باشد. چون پس از حذف نسخه های کاغذی و ایجاد سایت های معتبری همچون بیمه باما، می توان این بیمه نامه را به صورت اینترنتی سفارش داد. یعنی پس از وارد کردن مشخصات ریو در این سایت، یکی را برای خرید انتخاب کنید. برای بازدید حضوری از خودرو نیز از طرف سایت با شما تماس می گیرند تا زمان و مکان بازدید در محل را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه ساندرو
بیمه بدنه توسان
بیمه بدنه رنو
بیمه بدنه ام وی ام
بیمه بدنه وانت
بیمه بدنه خودرو ریو

بیمه باما، درگاهی مطمئن برای استعلام قیمت

مشتری همیشه دوست دارد تا خدمات درخواستی خود را با حداقل قیمت ممکن تهیه کند. اما پیدا کردن ارزانترین بیمه بدنه آن هم از میان شرکت های متنوع بیمه ای، واقعا سخت است. البته انجام چنین کاری در روش حضوری تقریبا غیرممکن است. ولی سامانه استعلام بیمه باما، انجام چنین کاری را آسان کرده است. چون پس از وارد کردن مشخصات خودرو و فرد بیمه گزار در سایت، لیستی از قیمت و شرایط استفاده در شرکت های بیمه ای نمایش می یابد. پس کاربر با اطلاع کاملی از خدمات دریافتی، بیمه بدنه خود را انتخاب می کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *