بیمه بدنه نیسان

بیمه بدنه نیسان

کیفیت، فاکتور ارزشمندی برای انتخاب یک خودروی شخصی است. چون خیال مشتری را از بابت قطعات استفاده شده در تولید خودرو راحت است و با اطمینان خاطر بهتری می تواند از وسیله نقلیه خود استفاده کند. خودروهای ژاپنی با برخورداری از چنین ویژگی، توانسته اند نظر مشتریان را به خود جلب کنند. شرکت خودرو سازی نیسان، یکی از شش کمپانی بزرگ ژاپن برای تولید خودرو است. محصولات این شرکت در پارس خودرو ایران مونتاژ شده و نسل های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است. اما حتی برای استفاده از خودروهای با کیفیت این شرکت، به بیمه بدنه نیسان نیاز خواهیم داشت. محتوای این مطلب به توضیح در خصوص بیمه بدنه نیسان و پوشش های بیمه ای آن اختصاص دارد.

معرفی برند نیسان و مدل های مختلف آن در ایران

تاریخ تاسیس شرکت نیسان به سال ۱۹۳۱ بازمی گردد. البته نام ابتدایی این شرکت داتسون بود که توسط یوشیسوکه آیکاوا تاسیس شد و بعدها آن را در شرکت تازه تاسیس خود با نام نیسان ادغام کرد. نیسان در اصل یک شرکت خودروسازی چندملیتی است که دفتر اصلی آن در شهر یوکوهاما ژاپن قرار دارد. شرکت رنو فرانسه، مالک بخش عمده ای از سهام شرکت نیسان است. به طوری که در سال ۲۰۰۸ میلادی، سهم رنو به ۴۴ درصد رسید و شرکت نیسان هم در عوض مالکیت ۱۵ درصدی از این شرکت را در اختیار گرفت. تنوع محصولاتی شرکت نیسان بسیار بالا است و محصولات این شرکت به بیشتر از ۲۰ کشور دنیا صادر می شود.

انواع مختلف خودروهای نیسان در بازار ایران

همکاری پارس خودرو با شرکت نیسان، از سال ۱۳۶۵ شروع شد. در همین سال ها بود که نیسان پاترول روانه بازار شد و در مدت کوتاهی تبدیل به خودرویی شاسی بلند و پرطرفدار گردید. این استقبال شرایط را برای ورود دیگر مدل های نیسان به بازار داخلی خودرو فراهم کرد. بدین ترتیب دو مدل دیگر از خودروهای نیسان با نام رونیز و ماکسیما وارد بازار خودرو شدند. در گام بعدی، پارس خودرو مونتاژ خودروهای قشقایی و مورانو را در دستور کار خود قرار داد تا تنوع محصولاتی نیسان در بازار خودرو زیاد باشد. اما این همکاری تا به امروز ادامه داشته و شاهد رونمایی از مدل های جدید خودروهای نیسان با نام جوک، ایکس تریل، تینا و پیکاپ دو کابین هستیم. محصولات نیسان جزو خودروهای گران قیمت بازار هستند که برای پوشش خسارت های مربوط به آنها، باید از بیمه بدنه نیسان استفاده کرد.

چرا باید بیمه بدنه نیسان بخریم؟

متاسفانه اطلاعات رانندگان ایرانی در خصوص بیمه نامه های ماشین و پوشش های بیمه آن بسیار کم است. حتی عده ای بر این باورند که از بیمه شخص ثالث نیسان برای جبران خسارت های مالی وارده به راننده مقصر هم می توان استفاده کرد! باور غلطی که در زمان بروز حادثه مشخص می شود و راننده را دچار خسارت های کلان می کند. پس برای جبران خسارت های وارده به خودرو نیسان، چه کار باید کرد؟

بیمه بدنه نیسان، بیمه نامه ای است که برای جبران چنین خسارتی استفاده می شود. استفاده از بیمه بدنه اختیاری است؛ ولی می توان از پوشش های بیمه ای متنوع آن برای جبران خسارت های مربوط به خودرو شخصی خود استفاده کرد. اهمیت استفاده از بیمه بدنه برای خودروهای گران قیمتی همچون نیسان به مراتب بیشتر است. چون اگر بدنه خودرو در جریان تصادف و یا برخورد با شی ثابت یا متحرک آسیب ببیند، باید دهها میلیون هزینه کرد. اما با تهیه و خرید بیمه بدنه نیسان، تمامی خسارت های مالی مربوط به راننده مقصر بر عهده شرکت بیمه ای خواهد بود.

دلیل دیگری که برای استفاده از بیمه بدنه نیسان وجود دارد، جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی و انفجار خودرو است. حتی با استفاده از پوشش های متنوع بیمه بدنه نیسان، می توان خسارت ناشی از کشیدن میخ بر روی بدنه خودرو یا پاشیدن مواد شیمیایی به بدنه را تحت پوشش بیمه قرار داد. در بخش بعدی بیشتر درباره پوشش های بیمه بدنه نیسان و انواع آن بحث خواهیم کرد.

پوشش های بیمه بدنه نیسان

به طور کلی در بیمه بدنه نیسان دو نوع پوشش اصلی و اضافی وجود دارد. پوشش های اصلی برای جبران خسارت های روتین و رایجی است که احتمال رخ دادن آنها برای وسایل نقلیه وجود دارد. مثلا خسارت ناشی از برخورد جسم ثابت یا متحرک با بدنه خودرو، انفجار و سقوط خودرو، آتش سوزی و سرقت کلی از نوع اصلی به حساب می آیند. پوشش مربوط به چنین خساراتی در بیمه بدنه نیسان وجود دارد و نیازی به اضافه کردن آنها به بیمه نامه نیست.

خرید بیمه بدنه نیسان

پوشش های اضافه بیمه بدنه نیسان

علاوه بر خسارت های اصلی، بیمه بدنه نیسان یک سری پوشش های اضافی هم دارد. این پوشش های بیمه ای باید توسط بیمه گزار انتخاب و هزینه استفاده از آنها پرداخت شود. طبیعتاً هر چقدر که تعداد پوشش اضافی انتخابی شما بیشتر باشد، حق بیمه بیشتری را باید پرداخت کنید. البته هزینه استفاده از پوشش های الحاقی بیمه بدنه نیسان، بستگی به شرکت بیمه ای دارد. پس قبل از خرید و سفارش بیمه بدنه، حتما شرایط و هزینه استفاده از آنها را در سایت بیمه باما استعلام کنید. در انتهای این بخش، تعدادی از پوشش های الحاقی را آورده ایم:

  • پوشش نوسانات قیمت
  • خسارت ناشی از پاشیدن مواد اسیدی و شیمیایی به بدنه خودرو نیسان
  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش افت قیمت
  • خسارت مربوط به سرقت جزئی خودرو
  • خسارت ناشی از کشیدن میخ بر روی بدنه نیسان
  • پوشش مربوط به ایاب و ذهاب
  • و غیره

قیمت بیمه بدنه نیسان

تعیین قیمت بیمه بدنه نیسان بر اساس سال، نوع و ارزش روز خودرو تعیین می شود. بنابراین شرکت های بیمه ای از بیمه گزار می خواهند تا ارزش روز خودرو نیسان خود را اعلام کنند. این ارزش اعلامی باید مطابق با مقدار واقعی و یا حتی بیشتر از آن باشد. چون شرکت های بیمه ای از این مبلغ، به عنوان مبنایی برای پرداخت خسارت استفاده می کنند.

البته افزایش تعداد پوشش های الحاقی بیمه گزار، باعث زیاد شدن حق بیمه پرداختی خواهد شد. ولی شرایط صدور بیمه بدنه با بیمه شخص ثالث فرق دارد و شرکت می توانند تخفیف های مختلفی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. مثلا اکثر شرکت های بیمه ای، یک تخفیف ۲۰ الی ۳۰ درصدی را برای بیمه بدنه نیسان صفر در نظر می گیرند. یا درصد تخفیف عدم خسارت می تواند حق بیمه پرداختی را کاهش دهد. برای اطلاع از تخفیف شرکت های بیمه ای و قیمت بیمه بدنه نیسان در آنها، مشخصات خودرو را در سایت بیمه باما وارد کنید. امکان این سایت به شما کمک خواهد کرد تا بهترین بیمه بدنه نیسان را برای خودرو خود انتخاب کنید.

نحوه خرید بیمه بدنه نیسان

صدور بیمه بدنه نیسان نیاز به بازدید از خودرو دارد. در روش حضوری، بیمه گزار باید خودرو را به کارشناس بیمه ای نشان دهد؛ تا بازدید کامل از خودرو انجام شود. که البته این روش با گرفتاری در ترافیک و معطل شدن همراه است. اما روش آسان تر، خرید اینترنتی بیمه بدنه نیسان از سایت بیمه باما است. چون این سایت با اعزام کارشناس بیمه ای به محل اعلامی بیمه گزار، کار شما را برای خرید بیمه بدنه نیسان راحت می کند.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه ساندرو
بیمه بدنه توسان
بیمه بدنه رنو
بیمه بدنه ام وی ام
بیمه بدنه وانت

بیمه باما(bimebama.com)، سایتی برای خرید بیمه ماشین

انواع مختلفی از خودروهای ایرانی و خارجی در کشور وجود دارد. تمامی این خودروها به بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه نیاز دارند. پس به سایتی نیاز خواهیم داشت که تمام نیازهای بیمه ای ما برای ماشین را تامین کند. بیمه باما دقیقا همان سایتی است که به دنبالش می گردید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *