بیمه شخص ثالث نیسان وانت

بیمه شخص ثالث نیسان وانت

به خودروهای پیکاپی که برای حمل بارهای سبک استفاده می شوند، وانت می گویند. چندین نمونه متفاوت از وانت باری در بازار خودرو ایران وجود دارد. اما در بین وانت بارهای موجود در بازار، استقبال از وانت نیسان زامیاد بیشتر از دیگر نمونه های موجود است. این خودرو علی رغم داشتن امکانات محدود، انتخاب مناسبی برای حمل بارهای سنگین در جاده است. معمولا وانت نیسان توسط قشر متوسط یا ضعیف جامعه و برای حمل بار استفاده می شود. از طرفی دیگر با توجه به تجاری بودن خودرو، میزان تردد آن در جاده ها بیشتر از خودروهای شخصی است. پس قبل از بروز حادثه برای چنین خودرویی، باید به فکر خرید بیمه شخص ثالث وانت نیسان بود. در ادامه این مطلب، به ذکر نکاتی ارزشمند درباره بیمه شخص ثالث وانت نیسان خواهیم پرداخت.

بیمه شخص ثالث نیسان وانت

آشنایی با وانت نیسان و خصوصیات فنی آن

نیسان آبی یا نیسان جونیور، عنوانی است که رانندگان بازاری به این وانت داده اند. البته چون این وانت در شرکت خودروسازی زامیاد مونتاژ و تولید می شود، عده ای دیگر آن را با نام زامیاد می شناسند. این وانت از محصولات شرکت نیسان ژاپن است که شرکت زامیاد اولین نسخه آن را در سال 1349 تولید کرد. در سال 1365 تولید این محصول برای مدتی کوتاه در سایپا انجام شد که به آن سایپا 24 می گفتند. اما تولید این محصول در سال 1377 مجددا به زامیاد برگشت و نام آن به «زامیاد 24» تغییر یافت.

در سال 1388 بود که مدل های جدید وانت نیسان با نام 24nb و 24nib تولید شد. یک سال بعد، مدل دیزلی وانت نیسان برای رفع برخی نواقص موجود در مدل های قبلی تولید شد. اما زامیاد 28 هم بدون مشکل نبود. چون شرکت زامیاد از موتورهای چینی در ساخت این نسل از وانت نیسان استفاده می کرد. همچنین بروز مشکل در سیستم رادیاتور و قیمت گران آن، از دیگر مشکل های ایجاد شده برای نیسان دیزلی بود. ظرفیت قانونی تعیین شده برای نیسان وانت، بین 1.8 تا 2.4 تن است. اما این ماشین قدرت حمل بار تا 4 تن را هم دارد.

معایب نیسان وانت

نیسان وانت کابین بسیار تنگی دارد و احتمالا راننده چنین خودرویی در بلند مدت دچار کمر درد خواهد شد. سواری نیسان جونیور نسبت به دیگر وانت های بازار کمی خشک است. البته همزمان با سنگین شدن حجم بار وانت نیسان، سواری آن نیز بهبود می یابد. مشکل بعدی که در خصوص وانت نیسان وجود دارد، ضعیف بودن ترمز آن است. مشکلی که در مدل های جدید و با نصب ترمز ABS تقریبا حل شده است. جلوبندی وانت نیسان ضعیف است و این ویژگی باعث مستهلک شدن سریع خودرو می شود.

نکته بعدی در خصوص وانت نیسان، ضعیف شدن موتور آن به مرور زمان است. در نسخه های تولید شده تا قبل از سال 1377، از موتور ژاپنی استفاده می شد. اما از این سال به بعد، زامیاد از موتورهای ضعیف چینی در ساخت نیسان آبی استفاده کرد. این موضوع به خاطر متوقف شدن تولید نیسان در شرکت اصلی نیسان بود. چون این شرکت اعلام کرد که دیگر تولید قطعات برای شرکت مقرون به صرفه نیست.

بهترین بیمه شخص ثالث وانت نیسان

امکان صدور بیمه شخص ثالث وانت نیسان در تمامی شرکت های بیمه ای وجود دارد. اما بیمه گزار باید با در نظر گرفتن یک سری فاکتور اصلی، بهترین نوع بیمه ثالث را انتخاب کند. اولین معیاری که باید در نظر بگیرید، سقف تعیین شده برای پوشش مالی است. چون بیمه ثالث دو نوع پوشش جانی و مالی برای جبران خسارت شخص ثالث در تصادفات دارد. پوشش جانی بر اساس نرخ دیه و حداقل سقف پوشش مالی، به عنوان درصدی از آن محاسبه می شود. اما میزان حداقلی پوشش مالی کم بوده و برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰ میلیومان تومان است. این یعنی اگر خسارت مالی در تصادف ۳۰ میلیون بوده و مالک وانت نیسان مقصر باشد، نزدیک به ۱۰ میلیون را باید از جیب خود بپردازد. پس بهتر است که با پرداخت مبلغی جزئی در هنگام صدور بیمه شخص وانت نیسان، سقف پوشش مالی را افزایش دهید.

مورد بعدی که باعث افزایش کیفیت بیمه شخص ثالث خواهد شد، بررسی عملکرد شرکت های بیمه ای است. چون سطح خدمت رسانی در تمامی شرکت های بیمه ای یکسان نیست و باید هنگام انتخاب بیمه گر، فاکتورهای زیر را در نظر گرفت:

  • کیفیت ارتباط با مشتری
  • سرعت در پیگیری شکایات احتمالی مشتریان
  • امکان خرید اقساطی بیمه ثالث وانت نیسان
  • سطح توانگری مالی شرکت
  • داشتن شیوه پرداخت خسارت سیار
  • ارائه اطلاعات به مشتریان
  • امکان افزایش سقف پوشش مالی
  • و غیره

آمار مقایسه ای مربوط به چنین فاکتورهایی را می توان از سایت بیمه مرکزی و یا درگاه معتبر بیمه باما (https://www.bimebama.com) مطالعه نمود.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث وانت نیسان

نحوه محاسبه حق بیمه پایه ای وانت نیسان با دیگر خودروهای سواری فرق دارد. چون ملاک محاسبه برای ماشین های سواری تعداد سیلندر آنها است؛ ولی برای خودروهای باری به ظرفیت آنها توجه می شود. ظرفیت قانونی وانت نیسان در حدود دو تن است و حق بیمه پایه ای تعیین شده برای آن در سال ۱۴۰۱، مبلغ 34580000 ریال می باشد. اما این نرخ نهایی نیست و مبلغ آن بسته به برخی عوامل می تواند کاهش یا افزایش یابد. مثلا با افزایش سقف پوشش مالی و داشتن جریمه دیرکرد، مبلغ بیمه شخص ثالث وانت نیسان افزایش می یابد. اما اگر درصد تخفیف عدم خسارت شما زیاد باشد، این مبلغ را می توان تا ۷۰ درصد کاهش داد. برای محاسبه دقیق حق بیمه ثالث وانت نیسان خود، از سامانه استعلام بیمه با ما کمک بگیرید.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث وانت نیسان

هزینه استفاده از بیمه ثالث کوتاه مدت بیشتر از نمونه یکساله است. از طرفی با توجه به نوع کاربری که وانت نیسان دارد، حق بیمه بیشتری باید پرداخت کنید. با در نظر گرفتن تمامی مواردی که در این بخش به آنها اشاره شد، تا حدودی می توان در خصوص گرانترین یا ارزانترین بیمه شخص ثالث وانت نیسان اظهار نظر کرد. گرانترین نوع بیمه ثالث مربوط به وانت نیسانی است که درصد تخفیف عدم خسارت آن کم بوده و مشمول جریمه دیرکرد باشد. همچنین اگر مالک چنین ماشینی خواهان افزایش سقف پوشش مالی و صدور بیمه ثالث کوتاه مدت باشد، این مبلغ افزایش خواهد یافت. نمونه ارزان بیمه ثالث هم برای یک نیسان آبی با درصد تخفیف عدم خسارت زیاد و استفاده از حداقل شرایط تعیین شده است.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث وانت نیسان

بهترین روشی که برای کاهش حق بیمه ثالث وجود دارد، افزایش درصد تخفیف عدم خسارت است. چون رانندگانی که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکنند، هر ساله ۵ درصد تخفیف خواهند گرفت. این تخفیف تا ۱۴ سال و سقف ۷۰ درصد قابل استفاده است.

خرید بیمه شخص ثالث وانت نیسان

رایج ترین بیمه نامه ای که در ایران صادر می شود، بیمه شخص ثالث است. به همین دلیل این بیمه نامه را می توان از تمامی شرکت های بیمه ای به صورت حضوری و یا آنلاین خریداری کرد. البته مزایای خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث وانت نیسان به مراتب بیشتر از روش سنتی مراجعه به نمایندگی است. چون می توان قیمت و شرایط بیمه ثالث را در شرکت های مختلف بیمه ای با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین را سفارش داد. از بابت وجود نسخه کاغذی هم نگرانی وجود ندارد؛ چون اعتبار بیمه نامه های جدید وابسته به یک کد یکتا منحصر بفرد است. البته با توجه به گران شدن قیمت خودرو طی چند سال اخیر، برخی شرکت ها شرایط خرید اقساطی را هم برای مشتریان خود فراهم کرده اند.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث زامیاد
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث وانت
بیمه شخص ثالث ریو
بیمه شخص ثالث مزدا

بیمه باما، بهترین سایت برای خرید بیمه ماشین

شاید قیمت بیمه شخص ثالث وانت نیسان در شرکت های مختلف بیمه ای، تفاوت چندانی نداشته باشد. اما بیمه ماشین صرفا نوع ثالث نیست و بیمه بدنه هم برای وسایل نقلیه استفاده می شود. قیمت بیمه بدنه با توجه به تنوع خدمات پوششی که دارد، بسیار متفاوت است. پس لازم است که قبل از صدور بیمه نامه های ماشین، قیمت و شرایط آن را استعلام کنیم. سامانه استعلام بیمه با ما با داشتن موتور جستجوگر قوی، به شما کمک می کند تا بهترین بیمه شخص ثالث را برای وسیله نقلیه خود تهیه کنید. 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *