بیمه شخص ثالث معلم : استعلام قیمت و خرید آنلاین

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه شخص ثالث معلم : استعلام قیمت و خرید آنلاین

تمامی وسایل نقلیه موتوری باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. این بیمه نامه برای پوشش خسارت های مالی و جانی به وجود آمده در سوانح رانندگی صادر می شود و نوعی پشتوانه مالی برای مالک خودرو است. بیمه شخص ثالث جزو رایج ترین بیمه نامه ها در ایران است که امکان خرید اینترنتی و یا حضوری آن در تمامی شرکت های بیمه ای وجود دارد. اما قیمت و شرایط خرید این بیمه نامه در شرکت های بیمه ای با یکدیگر فرق دارد و در بین تمامی آنها، بیمه معلم جذاب ترین شرایط را دارد. در این مطلب به معرفی شرایط استفاده از بیمه شخص ثالث معلم و ویژگی های متمایز آن در مقایسه با دیگر شرکت های بیمه ای خواهیم پرداخت.

بیمه شخص ثالث معلم

معرفی بیمه معلم

بیمه معلم یکی از قدیمی ترین شرکت های بیمه ای در ایران است که فعالیت خود را در سال ۱۳۷۳ شروع کرد و با نام اولیه بیمه صادرات سرمایه گذاری، وارد صنعت بیمه ای کشور شد. این شرکت بیمه ای به لحاظ توانگری مالی در سطح یک قرار دارد و خدمات بیمه ای خود را از طریق ۱۵۰۰ نمایندگی و ۶۰ مرکز پرداخت خسارت به مشتریان ارائه می دهد. خدمات بیمه معلم محدود نیست و تمامی بیمه نامه های خودرو، اشخاص، آتش سوزی و باربری را می توان در این شرکت سفارش داد. این شرکت بیمه ای جزو شرکتهای برتر و مهم در صنعت بیمه ای کشور است که سالها سابقه خدمت رسانی به فرهنگیان را دارد. بیمه شخص ثالث معلم از خدمات ویژه این شرکت است که در ادامه این مطلب، ‌شرایط استفاده از آن را توضیح خواهیم داد. 

قیمت بیمه شخص ثالث معلم چگونه محاسبه می شود؟

قیمت نهایی بیمه شخص ثالث معلم بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می شود که شامل موارد زیر هستند:

حق بیمه پایه

نرخ پایه بیمه شخص ثالث هر ساله بر اساس نرخ دیه تعیین و توسط بیمه مرکزی به شرکت ها اعلام می شود.

نوع کاربری ماشین

ریسک بروز حادثه برای خودروها، بستگی به نوع کاربری آنها دارد. مثلا خودروهای با کاربری تاکسی، باید حق بیمه بیشتری نسبت به خودروهای شخصی پرداخت کنند.

سال ساخت خودرو

برخی شرکت های بیمه ای خودروهای با عمر بیش از ۱۵ یا ۲۰ سال را بیمه نمی کنند. یا اینکه در ازای صدور بیمه شخص ثالث برای چنین خودروهایی، درصدی را به مبلغ بیمه نامه اضافه می کنند.

تعهدات درخواستی بیمه گزار

سقف پوشش جانی تعیین شده در بیمه شخص ثالث معلم ثابت است. اما میزان تعیین شده برای پوشش مالی را می توان در ازای پرداخت هزینه اضافی، افزایش داد. هر چقدر سقف درخواستی بیمه گزار بیشتر باشد، حق بیمه ثالث آن بیشتر می شود.

تخفیف عدم خسارت

 به ازای هر سالی که از بیمه شخص ثالث معلم برای جبران خسارت استفاده نکنید، بیمه نامه شما شامل ۵ درصد تخفیف می شود. پس هر چقدر تعداد سال های تخفیف عدم خسارت بیشتر باشد، حق بیمه شخص ثالث خودرو شما کمتر می شود.

جریمه دیرکرد

بیمه شخص ثالث خودرو یک بیمه نامه اجباری است؛ پس باید در سررسید مشخص شده و یا قبل از آن تمدید شود. به ازای هر روز تاخیر در تمدید بیمه ثالث، باید خسارت بپردازید و این دیرکرد باعث افزایش حق بیمه پرداختی می شود.

تخفیف شرکت بیمه

بیمه مرکزی یک میزان حداکثری و حداقلی را برای حق بیمه شخص ثالث تعیین می کند. به همین دلیل شرکت های بیمه ای برای جلب رضایت مشتری، برخی تخفیف های دوره ای را بر روی حق بیمه شخص ثالث اعمال می کنند. این تخفیف در نهایت باعث کاهش قیمت بیمه شخص ثالث می شود.

اعتبار بیمه شخص ثالث

 در حال عادی بیمه شخص ثالث معلم با سررسید یکساله صادر می شود. اما بیمه گزار می تواند بنا بر شرایط مالی خود، این بیمه نامه را برای مدت زمان کوتاهتری مانند سه یا شش ماهه سفارش دهد. هزینه صدور بیمه ثالث با سررسید کمتر از یکسال، بیشتر از نوع یکساله آن است.

آیا افزایش تعهدات بیمه شخص ثالث معلم امکان پذیر است؟

بیمه معلم به مشتریان خود این امکان را می دهد که سقف پوشش تعهدات مالی را بر اساس نیاز خود تعیین کنند. میزان این پوشش در حالت عادی ۱۶ میلیون تومان است ولی در بیمه شخص ثالث معلم می توان میزان آن را تا ۳۲۰ میلیون تومان افزایش داد. افزایش این پوشش کاملا منطقی است؛ چون قیمت خودرو و قطعات آن افزایش یافته و شاید هزینه های جبران خسارت بیشتر از ۱۶ میلیون تومان شود. 

جدول نرخ بیمه شخص ثالث معلم در سال ۱۴۰۰

ویژگی های بیمه شخص ثالث معلم چیست؟

میزان سهم از بازار

بیمه معلم یکی از ۱۰ شرکت برتر و مهم در صنعت بیمه است که با ارائه خدمات متنوع بیمه ای طی سالها فعالیت خود، توانسته به جایگاهی مناسب در بازار برسد.

تعداد مراکز پرداخت خسارت

 این شرکت بیش از ۶۰ مرکز پرداخت خسارت دارد و سطح توانگری مالی آن یک است. پس بیمه گزار کار راحتی برای دریافت خسارت خود از شرکت بیمه ای دارد.

سرویس ارزیابی خسارت سیار

 در هنگام بروز حادثه، می توان با بیمه معلم تماس گرفته و از آنها بخواهید تا کارشناس ارزیاب خسارت را به محل اعزام کند. حضور چنین کارشناسی در صحنه تصادف، می تواند باعث سرعت بخشی به فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت شود.

سقف پوشش مالی

بیمه معلم نگرانی بیمه گزاران خود در خصوص افزایش قیمت خودرو و هزینه جبران خسارت را درک می کند. پس این شرکت به بیمه گزاران اجازه می دهد تا سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث معلم را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند.

امکان خرید آنلاین

بیمه معلم با اکثر سایت های بیمه ای قرارداد دارد و بیمه گزاران می توانند بیمه ثالث خودرو را به صورت آنلاین سفارش دهند. برای خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث معلم و مقایسه شرایط آن با دیگر شرکت بیمه ای، به سایت بیمه باما مراجعه کنید.

تخفیف های بیمه شخص ثالث معلم

مهمترین تخفیف بیمه شخص ثالث معلم، مربوط به عدم خسارت است که میزان آن در تمامی شرکت ثابت بوده و بر اساس جدول زیر تعیین می شود.

البته میزان این تخفیفات در اثر استفاده از بیمه ثالث برای جبران خسارت، کاهش می یابد. یعنی تخفیف عدم خسارت بستگی به تعداد دفعاتی دارد که از این بیمه نامه استفاده کرده اید و بر اساس جدول زیر محاسبه می شود:

پوشش های بیمه شخص ثالث معلم چیست؟

از بیمه ثالث معلم می توان برای جبران خسارت های زیر استفاده کرد:

خسارت های جانی وارده به اشخاص ثالث

خسارت های مالی وارده به اشخاص ثالث

خسارت جانی مربوط به راننده خودرو مقصر

بیمه شخص ثالث معلم چه خسارت هایی را پوشش نمی دهد؟

بیمه شخص ثالث در اصل برای جبران خسارت های وارده به خودرو و یا جان شخص ثالث است. این شخص ثالث می تواند از سرنشینان خودروی مقصر و یا فردی دیگر در خارج از خودرو باشد. البته طبق قوانین جدید، از این بیمه نامه برای جبران خسارت جانی راننده هم می توان استفاده کرد. پس تنها موردی که مشمول بیمه ثالث نمی شود، خسارت مالی راننده مقصر است. برای پوشش این خسارت، به بیمه بدنه خودرو در کنار بیمه شخص ثالث معلم نیاز داریم. شرایط استفاده از بیمه بدنه بسیار متفاوت است و قیمت آن را می توان از سایت بیمه باما استعلام کرد.

مراحل خرید و صدور بیمه شخص ثالث معلم

خرید بیمه شخص ثالث معلم را می توان به دو شیوه حضوری و یا آنلاین انجام داد. در روش حضوری باید به یکی از ۱۵۰۰ نمایندگی بیمه معلم در سراسر کشور مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. این نمایندگی بر اساس مدارک هویتی شما و مشخصات خودرو، بیمه شخص ثالث را صادر می کند.

اما روش ساده تر، استفاده از سایت بیمه باما (bimebama.com) برای خرید بیمه شخص ثالث معلم است. چون در این روش نیازی به مراجعه حضوری نیست و بیمه ثالث شما در کوتاهترین زمان ممکن صادر می شود. حتی نیازی به ارائه نسخه کاغذی مدارک نیست و با آپلود مدارک بر روی سایت هم، بیمه نامه شما صادر می شود.

افرادی هم که توان پرداخت نقدی حق بیمه را ندارند، می توانند به سایت بیمه باما مراجعه کرده و از شرایط خرید بیمه شخص ثالث معلم قسطی آگاه شوند.

نحوه تمدید بیمه شخص ثالث معلم

تمدید بیمه ثالث معلم بسیار راحت است و نیاز به انجام کار خاصی ندارد. تنها کاری که باید انجام داد مراجعه به سایت بیمه باما و وارد کردن اطلاعات خودرو است. این سایت بر اساس اطلاعات ارائه شده و بیمه نامه قبلی، میزان تخفیف عدم خسارت را محاسبه و لیستی از قیمت شخص ثالث خودرو در شرکت های مختلف بیمه ای را نمایش می دهد. پس از مقایسه قیمت و شرایط بیمه نامه، هزینه را پرداخت کنید تا کد یکتا بیمه شخص ثالث برای خودروی شما صادر شود.

نحوه استعلام بیمه شخص ثالث معلم

روش آنلاین، کار استعلام بیمه شخص ثالث معلم را آسان کرده است. چون برای اطلاع از قیمت و شرایط استفاده از این بیمه نامه، نیازی به مراجعه حضوری نیست و می توان از سایت های بیمه ای کمک گرفت. سایت بیمه باما رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد و خیلی سریع می توان کارهای مربوط به استعلام بیمه شخص ثالث معلم را در این سایت انجام داد.

مراحل دریافت خسارت از بیمه معلم

در بیمه معلم، دو روش دریافت خسارت با کروکی و بدون کروکی وجود دارد و مدارک مورد نیاز بر اساس هر کدام از این روش ها تعیین می شود.

1 – دریافت خسارت بیمه شخص ثالث معلم بدون کروکی

اگر مدارک هر دو راننده مقصر و زیان دیده کامل بوده و با هم اختلاف نظر نداشته باشند، برای خسارت های کمتر از ۱۱ میلیون نیازی به کروکی نیست. فقط طرفین حادثه باید به یکی از مراکز پرداخت خسارت بیمه معلم مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند. در صورت تکمیل بودن مدارک، خسارت به زیان دیده پرداخت می شود.

2 – دریافت خسارت بیمه شخص ثالث معلم با کروکی

اگر یکی از شرایط زیر برای حادثه تصادف رخ دهد، به کروکی برای دریافت خسارت نیاز خواهیم داشت:

  • میزان خسارت بیشتر از ۱۱ میلیون باشد
  • اختلاف نظر طرفین حادثه با یکدیگر
  • به وجود آمدن خسارت جانی در صحنه تصادف
  • ناقص بودن مدارک طرفین حادثه

در چنین شرایطی باید ظرف ۵ روز پس از حادثه، مراتب را به به شرکت بیمه معلم اطلاع داد. برای خسارت های جانی، میزان دیه بر اساس رای دادگاه تعیین شده و به زیان دیده و یا بازماندگان وی پرداخت می شود. 

مدارک لازم برای خسارت های مالی

  • اصل برگه کروکی در صورت وجود
  • کپی و اصل کارت ملی طرفین حادثه
  • اصل و کپی کارت ماشین راننده مقصر و زیان دیده
  • گزارش مقامات قضائی و یا کارشناس دادگستری در صورت وجود
  • بیمه نامه شخص ثالث طرفین حادثه
  • گواهینامه رانندگی طرفین حادثه
  • اصل سند مالکیت خودرو راننده مقصر و زیان دیده

مدارک لازم برای خسارت های جانی

  • بیمه نامه شخص ثالث راننده مقصر
  • کروکی تصادف
  • اصل گواهینامه راننده مقصر
  • برگه نظرات پزشکی قانونی
  • کپی و اصل کارت شناسایی وسیله نقلیه
  • برگه گزارش های نیروی انتظامی و برگه بازجویی
  • مدارک شناسایی افراد آسیب دیده
  • گزارش کارشناس رسمی دادگستری در صورت نیاز
  • ارائه مدارک بالینی و صورتحساب بیمارستان
  • برگه مربوط به رای نهایی دادگاه

برای حوادث منجر به فوت، علاوه بر مدارک بالا، باید موارد زیر را هم به نمایندگی بیمه ارائه داد:

  • گواهی انحصار وراثت
  • کپی شناسنامه باطل شده متوفی
  • مشخصات کامل متوفی به همراه جواز دفن و برگه معاینه جسد
  • ارائه فیلمنامه در صورت داشتن فرزند صغیر
  • ارائه مدارک شناسایی ورثه

بیمه باما، سایتی مطمئن برای خرید آنلاین بیمه

یکی از اصول ارزشمند برای کاربران اینترنتی، بحث اعتماد سازی است. یعنی مردم همواره ترجیح می دهند تا امور روزانه خود را از طریق سایت های مطمئن انجام دهند. سایت بیمه باما، پلتفرمی معتبر برای خرید خدمات بیمه ای است. این سایت مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی گرفته و دارای نماد اعتماد الکترونیک است. پس با خیالی راحت می توانید شرایط و قیمت بیمه نامه مورد نظر خود را بررسی کرده و آن را سفارش دهید.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90

سوالات متداول

بیمه معلم بیش از ۱۵۰۰ نمایندگی و ۶۰ مرکز پرداخت خسارت در سراسر کشور دارد و می توان سقف پوشش مالی را در آن افزایش داد.

بر اساس قوانین جدید بیمه مرکزی، نیازی به نسخه کاغذی نیست و بیمه شخص ثالث را می توان بر اساس کد یکتا استعلام نمود.

بیمه شخص ثالث یک بیمه نامه اجباری است که برای تمامی وسایل نقلیه موتوری باید تهیه شود.

خیر، راننده فاقد گواهینامه باید هزینه تمام خسارت به وجود آمده را از جیب خود بپردازد.

بر اساس قوانین جدید، این تخفیفات به اشخاص تعلق می گیرد. پس فرد با تعویض خودرو می تواند از این تخفیفات برای خرید بیمه ثالث خودرویی دیگر استفاده کند.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری