بیمه شخص ثالث رنو

بیمه شخص ثالث رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه، یکی از مطرح ترین تولید کنندگان خودرو در جهان است. فعالیت این شرکت از سال 1898 میلادی آغاز شد و در حال حاضر، محصولات آن به بیش از 118 کشور دنیا صادر می شود. عمده فعالیت این شرکت در زمینه تولید خودروهای تجاری و سواری است و چندین نمونه از محصولات آن نیز در کشور ما وجود دارد. کیفیت فنی و استهلاک کم محصولات رنو، دلیلی برای استقبال کاربران ایرانی از خودروهای این شرکت است. اما هر چقدر هم که خودرو شما با کیفیت باشد، باز هم به بیمه شخص ثالث نیاز خواهید داشت. محتوای این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین بیمه شخص ثالث رنو را انتخاب کنید.

بیمه شخص ثالث رنو

تاریخ فعالیت رنو در ایران و مدل های مختلف آن

واژه رنو، ما را بی اختیار به یاد اولین نسل از خودروهای این شرکت با نام رنو 5 می اندازد. یک خودروی شهری هاچ بک با قیمت مناسب که اکثر علاقمندان به خودرو با آن خاطره دارند. اما تولید این خودرو مسیر را برای ورود دیگر محصولات رنو به کشور ما باز کرد. به طوری که به تدریج شرکت مشارکتی رنو در داخل کشور ما با عنوان رنو پارس ایجاد شد. این شرکت مسئول هماهنگی و همکاری کمپانی بزرگ رنو با صنعت خودروسازی ایران بود.

برخی از محصولات رنو در قالب سی کی دی (CKD) وارد ایران شده و مونتاژ آنها در شرکت های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو انجام می شود. شرکت رنو پارس نیز بر فرآیند مونتاژ این خودروها نظارت می کند. که البته این موضوع را می توان از دلایل اصلی حفظ کیفیت محصولات رنو در ایران دانست. شرکت نگین خودرو هم نماینده این شرکت فرانسوی برای واردات خودرو به صورت کامل بود.

انواع خودروهای رنو در ایران

اولین فعالیت رسمی رنو در ایران، مربوط به سال 1383 بود. در این سال رنو با پارس خودرو قرارداد امضا کرد و مونتاژ تندر 90 در سال 1385 آغاز شد. خودرویی که در بین رانندگان ایرانی به داشتن کیفیت فنی بالا و حداقل مصرف سوخت معروف است. استقبال از تندر 90 باعث شد تا شرکت نگین خودرو، نسل های جدیدی از محصولات رنو را روانه بازار ایران کند. تلیسمان، کلئوس و داستر خودروهایی بودند که در آن سال وارد ایران شدند.

ساندرو، سیمبل، مگان و سفران از دیگر نسل های بعدی شرکت رنو بودند که امروزه در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرند. مدل های مختلف از خودروهای رنو، خصوصیات فنی و ظاهری مخصوص به خود را دارند که مشتری در هنگام خرید باید به آنها دقت کند. اما مهمتر از بحث نوع خودرو، استفاده از بیمه شخص ثالث رنو برای این وسایل نقلیه است.

بهترین بیمه شخص ثالث رنو

استفاده از بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه موتوری اجباری است. چون این بیمه نامه با هدف جبران خسارت های وارده به شخص ثالث در تصادفات صادر می شود. این خسارت می تواند از نوع جانی یا مالی باشد. حتی در سال های اخیر، پوشش جانی راننده مقصر هم به این بیمه نامه اضافه شده است. بیمه مرکزی یک سری قوانین مشخص را برای صدور بیمه شخص ثالث خودرو در نظر گرفته است. اما با این وجود، تعداد شرکت های بیمه ای بسیار زیاد است و هر کدام شرایط خاصی برای فروش بیمه شخص ثالث رنو دارند. پس انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث رنو از بین تمام گزینه های موجود کمی سخت است.

یک راهکار ساده برای چنین انتخابی، استفاده از محتوای متنی و سامانه استعلام سایت بیمه باما است. چون با وارد کردن مشخصات خودرو رنو در این سایت، لیستی از قیمت و شرایط بیمه شخص ثالث در شرکت های مختلف برای کاربر نمایش می یابد. پس بیمه گزار این امکان را دارد تا پس از مقایسه شرایط، بهترین بیمه نامه را برای خود سفارش دهد.

موضوع بعدی مربوط به عملکرد شرکت های بیمه ای است. چون این شرکت ها خیلی اجازه دستکاری قیمت بیمه شخص ثالث رنو را ندارند. پس برای انتخاب بهترین بیمه نامه، باید یک سری فاکتور دیگر را در نظر گرفت. مثلا سطح توانگری مالی شرکت را با دیگر رقبا مقایسه کنید. یا با مطالعه نظرات مشتریان هر شرکت، از میزان رضایت آنها مطلع شوید. فاکتور بعدی مربوط به تعداد شعب پرداخت خسارت و سرعت شرکت در پرداخت خسارت است. پس شرکتی را انتخاب کنید که علاوه بر پشتیبانی مناسب، تعداد مراکز پرداخت خسارت بیشتری داشته باشد. آمار مربوط به عملکرد شرکت ها هر ساله توسط بیمه مرکزی تهیه و منتشر می شود. سایت بیمه باما به عنوان مرجعی برای فروش خدمت بیمه ای، چنین آماری را در سایت خود دارد.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث رنو

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث رنو، بر اساس تعداد سیلندر، مدل و نوع خودرو انجام می شود. روال کار بدین صورت است که بیمه مرکزی بر اساس تعداد سیلندر خودرو رنو، یک قیمت پایه ای را برای بیمه شخص ثالث آن در نظر می گیرد. سپس این قیمت با توجه به درصد تخفیف عدم خسارت فرد بیمه گزار، جریمه دیرکرد، نوع کاربری، مدت بیمه نامه و سقف درخواستی برای پوشش مالی تعدیل می شود.

هر کدام از این عوامل به نوبه خود باعث افزایش یا کاهش حق بیمه پرداختی خواهد شد. مثلا اعمال درصد تخفیف عدم خسارت برای بیمه نامه خودرو، باعث کاهش حق بیمه پرداختی خواهد شد. یا اگر سقف پوشش مالی را افزایش دهید، قیمت بیمه شخص ثالث رنو بیشتر خواهد شد. اینکه میزان این افزایش چقدر هست را، در سایت بیمه باما مشخص خواهد شد. چون این سایت فیلترهایی دارد که با فعال یا غیرفعال کردن آنها، می توان از هزینه مازاد پرداختی مطلع شد.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث

با در نظر گرفتن عوامل معرفی شده در بخش قبل، قیمت بیمه شخص ثالث رنو تا حدودی مشخص خواهد شد. بیمه گزاری که به دنبال خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث رنو باشد، باید از حداقل سقف پوشش مالی استفاده کند. یا علاوه بر تمدید به موقع بیمه نامه یکساله، درصد تخفیف عدم خسارت بیشتری داشته باشد. در عوض اگر سقف پوشش مالی را افزایش دهید، حق بیمه بیشتری باید پرداخت کنید. چون افزایش پوشش مالی، داشتن جریمه دیرکرد و صدور بیمه نامه های کوتاه مدت، باعث گران شدن حق بیمه شخص ثالث رنو خواهند شد.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث رنو

هر بیمه گزاری که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکند، سالیانه 5 درصد تخفیف می گیرد. این تشویقی است که بیمه مرکزی برای رانندگان با احتیاط لحاظ می کند تا حق بیمه کمتری پرداخت کنند. حداکثر تخفیفی که بیمه گزار می تواند برای خرید بیمه شخص ثالث رنو داشته باشد، 70 درصد است؛ که طی 14 سال به دست می آید. خب مطمئنا اعمال چنین تخفیفی برای بیمه شخص ثالث، حق بیمه را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. 

خرید بیمه شخص ثالث رنو

بیمه شخص ثالث رنو را، می توان از تمامی نمایندگی های بیمه در سراسر کشور تهیه کرد. حتی امکان خرید این بیمه نامه در تمامی سایت های اینترنتی فروش بیمه همچون بیمه باما نیز وجود دارد. البته مزیت های خرید آنلاین بیمه شخص ثالث نسبت به روش حضوری بیشتر است. چون بیمه گزار می تواند قیمت بیمه شخص ثالث را در تمامی شرکت ها با یکدیگر مقایسه و یکی را برای خرید انتخاب کند. پرداخت حق بیمه نیز از طریق درگاه های بانکی انجام می شود. البته قیمت بیمه شخص ثالث متناسب با گران شدن خودرو طی چند سال اخیر، افزایش یافته است. بنابراین امکان خرید اقساطی بیمه ثالث در برخی شرکت های بیمه ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث وانت

بیمه باما، سایتی برای خرید آنلاین خدمات بیمه ای

خدمات بیمه باما (bimebama.com) محدود به بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو نیست. بلکه در این سایت امکان صدور انواع بیمه نامه های اشخاص، اموال و سرمایه گذاری وجود دارد. حتی این سایت با داشتن محتوایی قوی در خصوص انواع بیمه نامه، به مشتری کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *