بیمه بدنه ام وی ام

بیمه بدنه ام وی ام

قضاوت در خصوص خودروهای چینی و مقایسه آن با نمونه های داخلی کمی سخت است. چون هر کدام از این خودروها نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند. اما بهرحال نمی توان منکر میزان فروش بالای خودروهای چینی در داخل کشور شد. ولی یکی از اصلی ترین معایب خودروهای چینی، بی کیفیتی بدنه آنها است. این نگرانی با خرید بیمه بدنه و پوشش های متنوع آن حل می شود. اکثر این خودروها توسط شرکت خودروسازی ام وی ام در داخل کشور مونتاژ می شوند. پس شاید صحبت کردن در خصوص بیمه بدنه ام وی ام، خیلی خالی از لطف نباشد.

بیمه بدنه ام وی ام

معرفی خودروهای ام وی ام

انواع مختلفی از خودروهای ام وی ام در بازار وجود دارد. این خودروها در شرکت خودروسازی مدیران (Modiran Vehicle Manufacturing) کرمان در نزدیکی ارگ جدید بم، مونتاژ می شوند. فعالیت این شرکت از سال 1381 با واردات خودروهای چینی و قطعات آنها آغاز شد. اما آمار فروش بالا این خودرو ها در بازار ایران، سبب شد تا شرکت به فکر مونتاژ آنها در داخل کشور بیفتد. حتی به تدریج بحث های خدمات پس از فروش و نمایندگی نیز مطرح شد. به طوری که امروزه بیش از 140 نمایندگی از مدیران خودرو در سراسر کشور وجود دارد. مدیران خودرو هم دامنه فعالیت خود را رفته رفته گسترش داد و الان نماینده دو برند چینی چری (Chery) و ام وی ام (MVM) در ایران است.

ویژگی های فنی و ظاهری خودروهای ام وی ام

خودروهای چینی ام وی ام، ظاهر زیبایی دارند و مدل های مختلفی از آن در بازار وجود دارد. از MVM 110 که اولین نسل ام وی ام در ایران بود تا مدل های X33 s، هر کدام ویژگی های فنی مخصوص به خود را دارند. ام وی ام 110 یک رقیب برای پراید بود. خودرویی کوچک و جم و جور که برای رفت و آمدهای داخل شهری مناسب بود. نسل بعدی ام وی ام، MVM 315 بود که خود را به عنوان رقیبی جدی برای پژو 206 ایرانی معرفی کرد. این خودرو هم به مانند پژو 206 در دو نوع هاچ بک و سدان تولید می شد.

پس از این دو نسل ابتدایی، نوبت به مدل MVM 530 رسید که یک سدان خانوادگی بود. خودرویی با گیربکس 5 دنده دستی و موتور 2 لیتری که 139 اسب بخار قدرت دارد. وزن این خودرو در مدل دستی 1290 و در مدل اتوماتیک 1360 کیلوگرم است. این نسل از ام وی ام امکاناتی همچون سنسور دنده عقب، بالابر شیشه برقی برای هر چهار درب، سیستم الکترونیکی ضد سرقت، رایانه سفری و تنظیم برقی آینه دارد. مدل MVM 550 تقریبا مشابه ام وی ام 530 است و تنها تفاوت آنها به شکل ظاهری مربوط می شود. حال که حرف از ظاهر و بدنه شد، به بحث اصلی خود یعنی بیمه بدنه برگردیم.

چرا باید از بیمه بدنه ام وی ام استفاده کنیم؟

علی رغم تمام زیبایی های ظاهری که خودروهای ام وی ام دارند، بحث ضعیف بودن بدنه آنها همچنان مطرح است. پایین بودن شاسی خودرو در مدل های ابتدایی از ام وی ام هم، مشکلات خاص خود در سرعت گیرها را دارد. این ضعیف بودن بدنه باعث می شود تا خودرو در تصادفات جزئی هم، دچار خسارات زیادی شود. خسارتی که اگر شما مقصر آن باشید، بیمه ثالث خودرو آن را جبران نخواهد کرد. این نگرانی با در نظر گرفتن یک سری حوادث دیگر همچون سیل، آتش سوزی، صاعقه و سرقت هم تشدید می شود. حوادثی که هر یک به تنهایی می تواند خودرو شما را از بین ببرد. پوشش تمامی این حوادث با بیمه بدنه ام وی ام امکان پذیر است. فکر کنم دیگر به ضرورت استفاده از بیمه بدنه پی برده باشید.

پوشش های بیمه بدنه ام وی ام

تنوع خدماتی در بیمه بدنه بسیار زیاد است. چون بیمه بدنه یک نوع اختیاری از بیمه خودرو است و شرکت های بیمه ای می توانند یک سری پوشش الحاقی را به آن اضافه کنند. البته تعدادی از پوشش های بیمه ای  به صورت عادی در بیمه بدنه وجود دارد که به آنها پوشش اصلی می گویند. این پوشش ها با هدف جبران خسارت های اصلی در بیمه بدنه وجود داشته و امکان حذف آنها وجود ندارد. در کنار پوشش های اصلی، یک سری پوشش دیگر هم هست که باید آنها را به بیمه نامه اضافه کرد. انتخاب این پوشش ها بستگی به نظر فرد بیمه گزار و سیاست های فروش شرکت بیمه ای دارد. در ادامه این بخش، به تعدادی از پوشش های اصلی و اضافی اشاره کرده ایم.

پوشش اصلی بیمه بدنه ام وی ام

  • خسارت ناشی از انفجار، صاعقه، آتش سوزی و واژگونی خودرو
  • خسارت وارده به باطری و لاستیک خودرو تا 50 درصد ارزش نوی آنها
  • تمامی خسارت های ناشی از تصادف خودرو با جسم ثابت یا متحرک
  • سرقت کلی خودرو
  • خسارت مربوط به نجات و انتقال خودرو خسارت دیده

پوشش های اضافی

  • پوشش بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله
  • پوشش نوسانات قیمت
  • خسارت ناشی از سرقت جزئی قطعات خودرو
  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش مربوط به کشیدن میخ بر روی بدنه خودرو
  • پوشش ترانزیت
  • پوشش افت قیمت
  • و غیره

قیمت بیمه بدنه ام وی ام

قیمت بیمه بدنه بر اساس ارزش روز خودرو، نوع خودرو و کاربری آن و سال ساخت تعیین می شود. یعنی مالک ام وی ام های شاسی بلند، باید حق بیمه بیشتری بپردازند. تعداد پوشش های اضافی درخواستی بیمه گزار و تخفیف ها اعمال شده هم در تعیین قیمت بیمه بدنه ام وی ام تاثیر دارند. مثلا اعمال یک سری تخفیفات مانند تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروهای صفر کیلومتر، تخفیف گروهی و مناسبتی باعث کاهش حق بیمه پرداختی خواهد شد. مثلا اکثر شرکت های بیمه ای، تخفیفی 20 الی 30 درصدی را برای خودروهای صفر کیلومتر در نظر می گیرند. ولی به طور کلی، تعیین یک قیمت ثابت برای بیمه بدنه سخت است. چون شرایط استفاده از پوشش های اضافی در شرکت های بیمه ای با یکدیگر فرق دارد. پس به جای انجام محاسبات پیچیده برای قیمت بیمه بدنه ام وی ام، بهتر است که از سامانه استعلام بیمه باما استفاده کنید.

نحوه خرید بیمه بدنه ام وی ام

برای خرید بیمه بدنه ام وی ام، باید به یکی از نمایندگی های حضوری بیمه مراجعه کنید تا خودروی شما توسط کارشناس بازدید شود. اما اگر وقت کافی برای رفتن به نمایندگی را ندارید، روش آنلاین هم وجود دارد؛ که به مراتب راحت تر از روش حضوری است. چون تنها کاری که باید در خرید اینترنتی بیمه بدنه انجام داد، وارد کردن مشخصات خودرو در سایت بیمه باما است. سایت به طور خودکار قیمت بیمه بدنه خودرو شما در شرکت های بیمه ای را محاسبه و آن را نمایش می دهد. پس از انتخاب و پرداخت حق بیمه، از پشتیبانی سایت با شما تماس گرفته و زمان و مکان بازدید در محل را هماهنگ می کنند.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه H30 کراس
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه ساندرو
بیمه بدنه برلیانس
بیمه بدنه توسان

اصلا چرا بیمه باما؟

شاید برای شما سوال باشد که چرا باید از سایت بیمه باما (bimebama.com) استفاده کنیم؟ خب جواب این سوال بسیار واضح است. چون این سایت امکان خرید تمامی خدمات بیمه ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است. یعنی بدون پرداخت هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن، خدمات بیمه ای خود را با چند کلیک ساده سفارش دهید. هر سوالی هم که داشته باشید، تیم پشتیبانی جوابگوی آن خواهد بود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *