بیمه بدنه رنو

بیمه بدنه رنو

در بین خودروهای خارجی موجود در بازار ایران، محصولات رنو طرفداران بیشتری دارند. چون کیفیت تمام خودروهای مونتاژی این شرکت در داخل، توسط شرکت رنو پارس تایید می شود. به همین دلیل کیفیت فنی خودروهای رنو در طول زمان تغییری نکرده است. اما فارغ از بحث کیفیت، همیشه احتمال وقوع حادثه برای وسایل نقلیه وجود دارد. پس باید از بیمه نامه های خودرو برای جبران خسارت استفاده کنیم. بیمه بدنه رنو در کنار بیمه شخص ثالث، می تواند تمامی خسارات مربوط به ماشین را پوشش دهد. در این مطلب درباره بیمه بدنه رنو و پوشش های بیمه ای متنوع آن، توضیح خواهیم داد. 

بیمه بدنه رنو

معرفی انواع خودرو رنو در ایران

اولین فعالیت رسمی رنو در ایران، در سال 1383 و با مونتاژ تندر 90 شروع شد. در این سال شرکت پارس خودرو با رنو فرانسه قرارداد همکاری بست و تندر 90 در خط تولید این شرکت قرار گرفت. البته ایرانیان قبل از تندر 90، خاطرات بسیار زیبایی از رانندگی با رنو 5 داشتند. خودروی ارزانی که در زمان خود، به بسیاری از مردم کمک کرد تا تجربه رانندگی با خودروی شخصی را داشته باشند. اما تندر 90 با کیفیت فنی بالا خود، نشان داد که هنوز هم خودروهای رنو حرف زیادی برای گفتن دارند.

استقبال بی نظیر مردم از تندر 90، باعث شد تا شرکت های ایران خودرو و سایپا هم به فکر مونتاژ این محصول بیفتند. اکثر خودروهای پر فروش رنو به صورت قالب سی کی دی CKD وارد کشور شده و در این شرکت ها مونتاژ می شوند. شرکت رنو پارس هم به عنوان نماینده رنو در کشور، بر فرآیند مونتاژ و حفظ کیفیت آنها نظارت دارد.

در کنار این خودروها، تعدادی دیگر از محصولات رنو هم هستند که به صورت کامل وارد می شوند. شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران، چین خودروهایی را وارد می کند. خودروهای تلیسمان، داستر و کلئوس، سه نمونه از این خودروها هستند. سفران، مگان و سیمبل از دیگر خودروهای رنو در داخل ایران هستند. البته جدیدترین آنها ساندرو است که در دو مدل معمولی و استپ وی به بازار عرضه می شود. انتخاب هر کدام از محصولات رنو، بستگی به توان مالی و سلیقه شما دارد. اما با توجه به گرانی خودرو و سختی جبران خسارت در زمان بروز حادثه، پیشنهاد می شود تا از بیمه بدنه رنو استفاده کنید. 

چرا باید بیمه بدنه رنو بخریم؟

اختیاری بودن بیمه بدنه باعث شده تا اکثر رانندگان نسبت به خرید آن بی تفاوت باشند. ولی به جرات می توان گفت که خرید این بیمه نامه و استفاده از پوشش های آن برای مالک خودرو، حتی از نان شب هم واجبتر است. چون بیمه ثالث تنها برای جبران خسارت های مربوط به شخص ثالث در تصادف کاربرد دارد. پس اگر خودروی رنو شما دچار آسیب شده و یا راننده مقصر در تصادف باشید، باید از جیب خود هزینه کنید. که البته با توجه به گرانی خودرو و افزایش هزینه ها، میزان خسارت چشمگیر خواهید بود.

یا اگر خودروی شما به یکباره آتش گرفته و یا آن را بدزدند، توان خرید خودرویی جدید را دارید؟ این سوال به خوبی لزوم استفاده از بیمه بدنه رنو را نشان می دهد. چون نمی توان زمان و مکان بروز حادثه را پیش بینی کرد. پس همان طور که به فکر شخص ثالث در تصادف هستیم، باید فکری هم به حال خسارت خودروی خود کنیم. پس از آشنایی با پوشش های بیمه ای بیمه بدنه رنو، بیشتر به ضرورت استفاده از این بیمه نامه پی خواهید برد.

پوشش های بیمه بدنه رنو

در بیمه بدنه رنو، دو نوع پوشش اصلی و اضافی وجود دارد. پوشش های اصلی مربوط به خسارت های رایجی هستند که می تواند به بدنه و یا تجهیزات خودرو شما آسیب بزند. مواردی همچون برخورد خودروی رنو با اجسام ثابت یا متحرک، سقوط، واژگونی، آتش سوزی، سرقت کلی خودرو و خسارت وارده به لاستیک یا باطری از نوع اصلی هستند.

پوشش اضافی بیمه بدنه رنو

اما در کنار این خسارت ها، یک سری حوادث دیگر وجود دارد که می توان با پوشش اضافی بیمه بدنه رنو آنها را جبران کرد. این پوشش های بیمه ای بنا بر درخواست فرد بیمه گزار  و در ازای پرداخت مبلغی مازاد، به بیمه نامه اضافه می شوند. در زیر به تعدادی از پوشش های الحاقی بیمه بدنه رنو اشاره کرده ایم.

  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش مربوط به نوسانات قیمت
  • خسارت ناشی از کشیدن میخ بر روی بدنه
  • خسارت مربوط به پاشیدن مواد اسیدی و شیمیایی
  • پوشش ایاب و ذهاب
  • پوشش سرقت جزئی خودرو
  • پوشش مربوط به افت قیمت
  • و غیره

شرایط و هزینه استفاده از این پوشش ها در شرکت های بیمه ای متفاوت است. دلیل تفاوت قیمت بیمه بدنه رنو در شرکت های مختلف نیز، همین موضوع است. اما برای مشخص شدن هزینه مربوط به هر پوشش اضافی، می توان از سایت بیمه باما کمک گرفت. چون پس از وارد کردن مشخصات خودرو رنو در سامانه استعلام این سایت، امکان اضافه کردن این پوشش ها وجود دارد. پس با اضافه یا کم کردن هر پوشش، می توان فهمید که چه تغییری در حق بیمه پرداختی ایجاد می شود.

قیمت بیمه بدنه رنو

قیمت بیمه بدنه بر اساس نوع، سال ساخت و ارزش روز خودروی رنو تعیین می شود. البته این قیمت نهایی نیست و با اعمال تخفیف و یا اضافه کردن پوشش الحاقی تغییر می یابد. مثلا هر چقدر که تعداد پوشش های الحاقی شما بیشتر باشد، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. ولی در عوض تخفیف های زیادی هم برای کاهش قیمت بیمه بدنه رنو وجود دارد. چون شرایط صدور بیمه بدنه با شخص ثالث فرق دارد و هر شرکتی مجاز است تا تخفیفاتی خاص را برای مشتریان خود در نظر بگیرد. مثلا اکثر شرکت های بیمه ای برای تعیین قیمت بیمه بدنه رنو صفر، یک تخفیف 20 الی 30 درصدی در نظر می گیرند. برای آشنایی با دیگر تخفیفات اعمال شده بر روی قیمت بیمه بدنه رنو، از محتوای متنی سایت بیمه باما استفاده کنید.

نحوه خرید بیمه بدنه رنو

قبلنا امکان خرید اینترنتی بیمه بدنه رنو وجود نداشت. چون قبل از صدور چنین بیمه نامه ای، باید خودرو توسط کارشناس بیمه ای بازدید می شد. اما در روش های جدید صدور بیمه بدنه، نیازی به مراجعه حضوری نیست. چون پس از استعلام و خرید بیمه بدنه رنو در سایت بیمه باما (bimebama.com)، از طرف تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته می شود. اگر موقعیت شما برخی شهرهای پرجمعیت باشد، کارشناس در محل اعلامی شما حضور می یابد. در غیر این صورت از شما می خواهند تا از خودرو عکس گرفته و یا به مکانی نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنید. در نهایت پس از بازدید توسط کارشناس، بیمه بدنه رنو برای خودروی شما صادر می گردد.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه H30 کراس
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه ساندرو
بیمه بدنه توسان
بیمه بدنه ام وی ام

مقایسه قیمت بیمه بدنه رنو در بیمه باما

تنوع قیمتی در بیمه بدنه رنو بسیار زیاد است و این موضوع باعث سردرگمی بیمه گزار می شود. پس حتما قبل از خرید بیمه بدنه، نیاز به استعلام و مقایسه قیمت خواهیم داشت. چون مشتری باید بداند که پول پرداختی در ازای استفاده از کدام خدمات بیمه ای است. بیمه باما به عنوان بهترین سایت فروش خدمات بیمه ای، به شما کمک خواهد کرد تا چنین استعلامی را انجام دهید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *