بیمه شخص ثالث وانت

بیمه شخص ثالث وانت

اکثر وسایل نقلیه موجود در بازار، از نوع شخصی و سواری هستند. اما یک سری ماشین های دیگر با کاربری باری وجود دارند که به آنها وانت می گویند. وانت یک واژه فرانسوی است که برای خودروهای باری کوچک با ظرفیت 100 تا 4000 کیلوگرم استفاده می شود. بدنه وانت معمولا از آهن مستحکم ساخته می شود تا قدرت لازم برای حمل بار را داشته باشد. پس در تصادف وانت با خودروهای شخصی، خسارت زیادی به شخص ثالث وارد می شود. این خسارت شاید از نوع جانی و یا مالی باشد و برای جبران آن، به بیمه شخص ثالث وانت نیاز خواهیم داشت. توضیحات موجود در این مطلب، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین بیمه شخص ثالث وانت را تهیه کنید.

انواع وانت های موجود در بازار

پیشینه استفاده از وانت در کشور ما، به زمان های بسیار دور بازمی گردد. اما برداشت ذهنی که نسل ما از واژه وانت دارد، به پیکان وانت و نیسان زامیاد مربوط می شود. این وسایل نقلیه، از رایج ترین نمونه های وانت در چند دهه اخیر بوده اند. البته مدل های مختلف دیگری هم از وانت وجود دارد که به طور مثال می توان به وانت فوتون، پراید وانت، پیکاپ ریچ، وانت سه چرخ، وینگل 5 و وانت کاپرا اشاره کرد. هر کدام از این وانت ها توسط شرکت های مختلف ایرانی تولید و یا مونتاژ می شوند. پس خصوصیات فنی و ظاهری مخصوص به خود را دارند.

اما آنچه که در خصوص اکثر نمونه های وانت صدق می کند، داشتن بدنه سخت و محکم است. چون غالب وانت ها باری بوده و باید توان حمل بار را داشته باشند. از طرفی دیگر، میزان استفاده از این خودروها با توجه به نوع کاربری آنها زیاد است. پس احتمال وقوع تصادف برای وانت بارها بیشتر از خودروهای شخصی است. بدنه سخت این وسایل هم میزان خسارت وارده به شخص ثالث در تصادف را افزایش خواهد داد. پس به بیمه نامه ای نیاز داریم که تمام خسارت های جانی و مالی ایجاد شده را جبران کند. چون مالک اکثر وانت های بارهای موجود در بازار، قشر ضعیف جامعه هستند. این قشر توان مالی لازم برای پرداخت دیه یک انسان و یا جبران خسارت مالی آن را ندارد. پس بهترین روش برای جبران چنین خسارتی، استفاده از بیمه شخص ثالث وانت است.

بهترین بیمه شخص ثالث وانت

هدف از صدور بیمه شخص ثالث وانت، جبران خسارت در زمان وقوع حادثه است. پس با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن زمان وقوع حادثه، استفاده از بیمه شخص ثالث اجباری است. این ضرورت ربطی به نوع وسیله نقلیه و کاربری آن ندارد. یعنی حتی اگر یک وانت مدل پایین و سن بالا هم داشته باشید، باز هم به بیمه شخص ثالث نیاز خواهید داشت.

پس وقتی که هیچ راه در رویی برای خرید بیمه شخص ثالث وانت وجود ندارد، باید بهترین آن را انتخاب کرد. اما تعداد شرکت های بیمه ای در کشور ما زیاد است و گاهی اوقات انتخاب سخت می شود. ولی عملکرد این شرکت ها را می توان بر اساس یک سری فاکتور مشخص بررسی کرد. در نظر گرفتن این فاکتورها به ما کمک می کند تا بهترین بیمه شخص ثالث را برای وانت خود بخرید. موارد زیر از جمله عوامل کلیدی برای بررسی عملکرد شرکت های بیمه ای هستند:

  • کیفیت ارتباط با مشتری
  • پیگیری سریع خسارت و جبران آن
  • سادگی و سرعت در صدور بیمه شخص ثالث وانت
  • پاسخگویی به سوالات مشتریان
  • داشتن سطح توانگری مالی مناسب
  • پاسخگویی به سوالات مشتریان
  • بررسی میزان رضایت مشتریان از خدمات شرکت
  • ارائه اطلاعات مناسب به مشتریان
  • بهره گیری از پرسنل حرفه ای و باتجربه
  • تعداد شعب پرداخت خسارت
  • و غیره

اما چگونه می توان به چنین آماری در خصوص شرکت های بیمه ای دست یافت؟ بیمه مرکزی به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت بیمه کشور، عملکرد شرکت ها را به صورت سالیانه بررسی می کند. این آمار در سایت اصلی بیمه مرکزی قرار می گیرد تا دسترسی افراد به آن آسان باشد. پس برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث وانت، این آمار را در نظر گرفته و شرکت بیمه ای خود را انتخاب کنید.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث وانت

قیمت بیمه شخص ثالث وانت بستگی به نوع و تعداد سیلندر آن دارد. چون قیمت پایه ای بیمه ثالث بر اساس همین مشخصات تعیین می شود. البته این قیمت نهایی نیست و این نرخ توسط یک سری عوامل دیگر همچون درصد تخفیف عدم خسارت، جریمه دیرکرد، مدت بیمه نامه، سقف درخواستی برای پوشش مالی و نوع کاربری تعدیل می شود. منشا این عوامل، شرکت های بیمه ای، مشخصات خودرو و فرد بیمه گزار هستند.

موضوع ویژه ای که در خصوص خودروهای وانت وجود دارد، نوع کاربری آنها است. اکثر وانت ها از نوع باری هستند و این ویژگی سبب افزایش حق بیمه پرداختی آنها می شود. یعنی در مقایسه با خودروهای سواری هم مدل خود، باید مبلغ بیشتری را بپردازند. در نظر گرفتن تمامی این موارد کمی سخت و گیج کننده است. پس روش بهتر برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث وانت، استفاده از سایت هایی همچون بیمه باما است؛ که نقش اگریگیتور بیمه را دارند. استعلام قیمت بیمه ثالث در این سایت ها بسیار راحت است. چون تنها کاری که باید انجام داد، وارد کردن مشخصات خودرو و فرد بیمه گزار در سامانه استعلام است.

خرید بیمه شخص ثالث وانت

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث وانت

ارزانترین بیمه ثالث برای وانتی است که بیشترین درصد تخفیف عدم خسارت، کمترین سقف پوشش مالی و بدون جریمه دیرکرد باشد. چون وانتی که بیمه نامه شخص ثالث آن در موعد مقرر تمدید نشود، مشمول جریمه روزانه خواهد بود. یا برای استفاده از بیمه نامه های شخص ثالث سه ماهه یا 6 ماهه، حق بیمه بیشتری باید پرداخت کنیم. بی توجهی به چنین عواملی، باعث افزایش حق بیمه پرداختی خواهد شد. البته مقایسه قیمت بیمه ثالث کار بسیار راحتی است. چون سایت بیمه باما لیستی از قیمت و شرایط خرید بیمه شخص ثالث را برای کاربران خود نمایش می دهد. پس امکان مقایسه برای بیمه گزار فراهم می شود. 

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث وانت

تخفیف عدم خسارت، نقش مهمی در کاهش قیمت بیمه شخص ثالث وانت دارد. درصد این تخفیف برای هر وانت، بر اساس تعداد سال هایی تعیین می شود که بیمه گزار از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکرده باشد. یعنی به ازای هر سالی که از بیمه گر خسارت دریافت نکنید، 5 درصد به شما تخفیف داده می شود.

خرید بیمه شخص ثالث وانت

ساده ترین روشی که برای خرید بیمه شخص ثالث وانت وجود دارد، روش آنلاین است. چون هیچ کدام از دردسرهای روش حضوری را ندارد. پس همان طور که مشغول استعلام قیمت در سایت بیمه باما هستید، قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. سپس بیمه نامه خود را از یک شرکت بیمه ای انتخاب و مبلغ آن را بپردازید. پس از چند دقیقه، بیمه نامه شما صادر و کد یکتا بیمه نامه به شماره موبایل اعلامی شما ارسال می شود. 

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث ام وی ام
بیمه شخص ثالث برلیانس

بیمه باما، نماینده ای برای تمامی شرکت های بیمه ای

بیمه باما یک سایت معتبر برای فروش آنلاین خدمات بیمه ای است. فعالیت این سایت تحت نظر بیمه مرکزی بوده و با اکثر شرکت های بیمه ای قرار دارد. پس در عوض مراجعه حضوری به نمایندگی شرکت های بیمه، می توان از طریق این سایت بیمه نامه خود را تهیه کرد. استفاده از این خدمات هم رایگان بوده و هیچ هزینه ای ندارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *