بیمه شخص ثالث ام وی ام

بیمه شخص ثالث ام وی ام

خودروهای چینی یک رقیب جدی برای تولیدات داخل هستند. قیمت این خودروها به نسبت نمونه های ایرانی کمتر است و امکانات بیشتری دارند. دیگر نکته مثبت در خصوص خودروهای چینی، مربوط به شکل ظاهری زیبا و تنوع رنگی آنهاست. اکثر خودروهای چینی موجود در بازار، توسط شرکت خودروسازی مدیران یا همان ام وی ام (MVM) مونتاژ و یا وارد می شوند. تنوع محصولات در این شرکت خودروسازی بسیار بالا است و انواع مدل های سدان، هاچ بک و شاسی بلند در آن یافت می شود. اما استفاده از بیمه شخص ثالث ربطی به چینی یا ایرانی بودن خودرو ندارد و یک ضرورت است. پس در این مطلب توضیحاتی در خصوص بیمه شخص ثالث ام وی ام ارائه می دهیم تا بهترین بیمه نامه را برای خودروی چینی خود تهیه کنید.

 بیمه شخص ثالث ام وی ام

آشنایی با شرکت ام وی ام و برخی از محصولات آن

صنایع خودروسازی مدیران (Modiran Vehicle Manufacturing) با نام اختصاری MVM، فعالیت خود را از سال 1381 در ایران شروع کرد. هدف اولیه این شرکت، واردات خودرو و قطعات بود. اما به تدریج و با تجهیز امکانات خود در منطقه مخصوصی از ارگ جدید بم، توانست اقدام به مونتاژ محصولات نماید. خودروهای چینی خصوصیاتی همچون قیمت مناسب، طراحی زیبا، امکانات بیشتر و تنوع رنگی داشتند. این ویژگی های سبب افزایش فروش خودروهای ام وی ام در بازار داخلی خودرو شد. البته تدابیری هم برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی از فروش دیده شد تا کاربران دغدغه کمتری برای استفاده از این خودروها داشته باشند. مدیران خودرو در حال حاضر بیش از 140 نمایندگی در سراسر کشور دارد.

معرفی برخی از خودروهای ام وی ام

اولین محصولی که از مدیران خودرو وارد بازار شد، MVM 110 بود. یک خودروی هاچ بک کوچک که تبدیل به رقیبی جدی برای پراید پرطرفدار شد. این مدل از ام وی ام بیشتر به درد رفت و آمدهای داخل شهری می خورد. اما به خاطر موجود نبودن لوازم یدکی و خدمات پس از فروش، نتوانست آنگونه که باید و شاید پیشرفت کند. جالب است بدانید که همین خودروی ساده امکاناتی همچون کیسه هوا، کامپیوتر سفری و تنظیم برقی آینه داشت. ام وی ام 110 اس هم یک فیس لیفت جدید از این خودرو بود که با ویژگی های بهبود یافته وارد بازار شد.

نسل بعدی خودروهای ام وی ام، MVM 315 بود که دو دو کلاس هاچ بک و سدان تولید می شد. این خودرو یک رقیب جدی برای پژو 206 ایرانی بود و طرفداران زیادی در بازار پیدا کرد. حجم موتور ام وی ام 315 در حدود 1497 سی سی است و 107 اسب بخار قدرت دارد. داشتن 4 سیلندر و 16 سوپاس و گیربکس 5 دنده دستی، از دیگر ویژگی های این خودرو بود. دو نمونه دیگر از تولیدات این شرکت، MVM 530 و MVM 550 هستند که تجهیزات و امکانات به مراتب بهتر از نسل های ابتدایی دارند. پس از آشنایی مختصر با محصولات ام وی ام، نوبت به بیمه شخص ثالث این خودرو می رسد. 

بهترین بیمه شخص ثالث ام وی ام

استفاده از بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه اجباری است. پس حتی اگر خودروی شما از محصولات چینی ام وی ام باشد، باز هم باید از این بیمه نامه برای جبران خسارت احتمالی استفاده کنید. چون هدف از صدور بیمه شخص ثالث ام وی ام، جبران خسارت های وارده به شخص ثالث در تصادفات است. اما زیاد بودن تعداد شرکت های بیمه ای و تنوع قیمتی، انتخاب را کمی سخت می کند.

ولی با در نظر گرفتن یک سری فاکتور عملکردی همچون سطح توانگری مالی، سرعت در پرداخت خسارت، میزان رضایت مشتریان و پیگیری شکایت مشتریان، می توان بهترین بیمه شخص ثالث ام وی ام را انتخاب کرد. برای قیمت هم، سامانه جامع استعلام بیمه باما وجود دارد. این سامانه به شما کمک می کند تا شرایط و قیمت بیمه شخص ثالث را در چندین شرکت بیمه ای با یکدیگر مقایسه و یکی را برای خرید انتخاب کنید. 

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ام وی ام

قیمت پایه ای بیمه شخص ثالث ام وی ام بستگی به تعداد سیلندر خودرو و نوع آن دارد. یعنی بیمه مرکزی با در نظر گرفتن نرخ دیه اعلامی توسط قوه قضائیه، یک قیمت پایه ای را برای خودروهای سواری مشخص می کند. اما این قیمت نهایی بیمه شخص ثالث نیست و باید تعدیل شود. تعدیل این قیمت با در نظر گرفتن عواملی همچون جریمه دیرکرد، درصد تخفیف عدم خسارت، نوع کاربری خودرو، مدت بیمه نامه و سقف درخواستی برای پوشش مالی صورت می گیرد.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث

اگر درصد تخفیف عدم خسارت برای یک مدل خاصی از ام وی ام زیاد بوده و از حداقل پوشش مالی استفاده کند، ارزانترین بیمه ثالث خواهد بود. ولی خودرویی که جریمه دیرکرد داشته و درصد تخفیف عدم خسارت آن کم باشد، باید بیشترین حق بیمه را بپردازد. البته نیازی به در نظر گرفتن تمامی این موارد نیست. چون با وارد کردن مشخصات خودرو در سامانه جامع بیمه باما، قیمت بیمه شخص ثالث ام وی ام شما به طور خودکار محاسبه می شود.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث ام وی ام

درصد تخفیف عدم خسارت، تاثیر زیادی بر کاهش قیمت بیمه شخص ثالث دارد. این تخفیف در اصل پاداشی برای رانندگان با احتیاط است. یعنی افرادی که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکرده اند. بر اساس قوانین جدید بیمه ای در سال 1401، این تخفیف وابسته به اشخاص شده و می توان آن را انتقال داد. میزان این تخفیف به ازای هر سال استفاده نکردن از بیمه ثالث، 5 درصد است. 

خرید بیمه شخص ثالث ام وی ام

اکثر رانندگان عادت دارند که بیمه شخص ثالث را به صورت حضوری از نمایندگی های بیمه تهیه کنند. اما نسخه های کاغذی بیمه ثالث حذف شده و اعتبار بیمه نامه ها وابسته به کد یکتا است. پس به جای مراجعه حضوری، می توان از روش انلاین هم استفاده کرد.

یعنی مشخصات خودرو را در سایت بیمه باما وارد کنید تا لیستی از قیمت و شرایط خرید بیمه ثالث در شرکت های مختلف بیمه ای، برای شما نمایش یابد. سپس یکی از گزینه ها را برای خرید انتخاب و هزینه را از طریق درگاه های بانکی پرداخت کنید. البته گرانی خودرو باعث شده تا برخی شرکت ها شرایط اقساطی را هم برای مشتریان خود در نظر بگیرند. این شیوه از خرید بیمه ثالث به بیمه گزار کمک می کند تا حق بیمه را طی چند قسط بپردازد.

 بیمه شخص ثالث ام وی ام

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث برلیانس

بیمه باما، سایتی با قابلیت های متنوع

تاخیر در تمدید بیمه ثالث جریمه دارد. اما برخی بیمه گزاران علی رغم اطلاع از چنین موضوعی، تمدید این بیمه نامه را فراموش می کنند. اما یک روش آسان برای یادآوری تمدید بیمه ثالث وجود دارد که استفاده از سیستم یادآوری سایت بیمه باما (bimebama.com) است. این سیستم با ارسال پیامک، زمان تمدید بیمه ثالث را به شما یادآوری می کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *