بیمه شخص ثالث مزدا

بیمه شخص ثالث مزدا

یکی از ویژگی های مهمی که رانندگان جوان برای خرید خودرو در نظر می گیرند، سرعت است. چون یک جوان دوست دارد تا خودرویی با شتاب بالا داشته باشد. پس این افراد برای خرید ماشین به سراغ برندی خواهند رفت که خودروهای قوی و پرشتاب تولید کند. این خصوصیات ناخودآگاه ذهن ما را به سمت برند مزدا می کشاند. یکی دیگر از کمپانی های موفق ژاپنی که با تولید بیش از 15 مدل خودرو پرسرعت، توانسته نظر جوانان را به خود جلب کند. اما به همان اندازه که رانندگی با خودروی سریع لازم است، باید به فکر تهیه بیمه شخص ثالث برای آن هم باشیم. در این بخش از سایت، ابتدا خودروهای مزدا موجود در بازار داخلی را معرفی و سپس به توضیح درباره بیمه شخص ثالث مزدا خواهیم پرداخت. 

بیمه شخص ثالث مزدا

آشنایی با برند مزدا و مدل های موجود آن در بازار

افراد ماشین باز به خوبی با برندهای معتبر خودروسازی ژاپن مانند تویوتا، هوندا و یا سوزوکی آشنا هستند. برندهایی که تداعی کننده کیفیت در ذهن مشتریان خود هستند. اما بعضی مشتریان هستند که کیفیت و سرعت را با هم می خواهند. در چنین شرایطی باید به سراغ خودروهای مزدا رفت. یک برند محبوب و چند ملیتی از خودروسازهای ژاپنی که در منطقه هیروشیما قرار دارد. شرکت مزدا کارخانه های زیادی در نقاط مختلف جهان دارد و تولید این شرکت در سال 2015 در حدود 1.5 میلیون دستگاه بود. همچنین در سال 2018 بود که برند مزدا به عنوان پانزدهمین خودروساز معتبر دنیا معرفی شد.

نکته جالبی که در خصوص برند مزدا وجود دارد، نام این شرکت است. طبق گفته موسس این شرکت، عنوان مزدا برگرفته از نام «اهورا مزدا» نخستین الهه تمدن های غرب آسیا در ایران است. البته نام خانوادگی موسس این شرکت (جوجیرو ماتسودا) هم در انتخاب این عنوان بی تاثیر نبوده است.

مدل های مختلف از برند مزدا در بازار ایران

انواع خودروهای وانت و سواری مزدا در دهه هفتاد میلادی وارد بازار ایران شدند. یکی از محصولات نام آشنا این شرکت، وانت مزدا است که از سال 1361 در بازار ایران وجود دارد. این وانت در شرکت بهمن خودرو مونتاژ و در دو نوع تک کابین و دو کابین در بازار وجود دارد. همچنین مزدا ۹۲۹ کوپه از نسل های ابتدایی خودروهای مزدا بود که وارد کشور شد. سری بعدی، خودروهای سواری مزدا 323 و مزدا 323 FL بود که طی سال های 1378 تا 1386 به بازار خودرو ایران عرضه شدند. گروه بهمن خودرو به عنوان نماینده مزدا در ایران، پنج تیپ مختلف از این خودروها را مونتاژ می کرد. پس از این خودروها، نوبت به نسل اول مزدا 3 در سال 1386 رسید. فروش بالای مزدا 3 و استقبالی که مشتریان از این محصول داشتند، مسیر را برای مونتاژ نسل دوم آن هم هموار کرد. اما برای استفاده بهینه از این خودروها، به بیمه شخص ثالث مزدا نیاز داریم. 

بهترین بیمه شخص ثالث مزدا

استفاده از بيمه شخص ثالث مزدا برای تمامی محصولات این شرکت اجباری است. این بیمه با هدف جبران خسارت های ایجاد شده برای شخص ثالث در تصادف صادر می شود. بنابراین دو پوشش مالی و جانی متفاوت دارد که شرکت بیمه ای متناسب با آنها جبران خسارت خواهد کرد. اما کیفیت خدمات ارائه شده در این شرکت ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا برخی شرکت ها تعداد شعب پرداخت بیشتری دارند و خسارت را خیلی سریع پرداخت می کنند. اما شرکت هایی هم هستند که کارایی لازم در زمان وقوع حادثه را ندارند. این تفاوت در ارائه خدمت باعث می شود تا مشتری به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث مزدا بگردد. اما ملاک ما برای انتخاب بهترین چیست؟

برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث مزدا باید به سطح توانگری مالی، شرایط پرداخت خسارت، سرعت در پاسخگویی به شکایات و سقف ارائه شده برای پوشش مالی شرکت توجه کرد. چون سقف پوشش مالی در بیمه شخص ثالث مزدا قابل تغییر است و مشتری می تواند آن را افزایش دهد. اقدامی که با توجه به گرانی خودرو و افزایش هزینه جبران خسارت ناشی از تصادف، کاملا منطقی به نظر می رسد. البته برای بررسی عملکرد و مقایسه شرکت ها، می توانید از آمار منتشر شده در سایت بیمه باما استفاده کنید. حتی سامانه استعلام آنلاین این سایت به شما کمک می کند تا از هزینه افزایش پوشش مالی در شرکت های مختلف بیمه ای مطلع شوید.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث مزدا

برای محاسبه دقیق بیمه شخص ثالث مزدا، باید تمامی عوامل زیر را در نظر گرفت:

  • تعداد سیلندر وسیله نقلیه
  • مدل خودرو
  • مدت اعتبار بیمه نامه
  • درصد تخفیف عدم خسارت بیمه گزار
  • نوع کاربری
  • جریمه دیرکرد
  • سقف درخواستی برای پوشش مالی
  • حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی
  • دیگر تخفیفات ارائه شده توسط بیمه گر

هر کدام از این عوامل می تواند حق بیمه پرداختی به عنوان بیمه شخص ثالث را افزایش یا کاهش دهد. مثلا بیمه شخص ثالث وانت مزدا با توجه به نوع کاربری که دارد، نسبت به خودروهای سواری گران تر است. یا اگر از خودروی مزدا تری خود برای تاکسی فرودگاه استفاده می کنید، باید 10 الی 20 درصد حق بیمه بیشتر پرداخت کنید. البته در نظر گرفتن تمامی این عوامل و محاسبه دستی قیمت بیمه شخص ثالث مزدا، کار سختی است. پس به جای محاسبات دستی، مشخصات خودروی مزدا را در اختیار سایت بیمه باما قرار دهید تا حق بیمه پرداختی مشخص شود.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث مزدا

برای کاهش قیمت بیمه شخص ثالث مزدا باید از حداقل سقف پوشش مالی استفاده کرد. همچنین باید از بیمه نامه یکساله استفاده کرده و جریمه دیرکرد نداشت. انجام رانندگی با احتیاط هم سبب افزایش درصد تخفیف عدم خسارت خودرو شما خواهد شد. با در نظر گرفتن چنین شرایطی، بیمه شخص ثالث مزدا شما ارزانترین خواهد بود. اما اگر شرایطی برعکس برای موارد اشاره شده را لحاظ کنید، قیمت بیمه شخص ثالث افزایش خواهد یافت. مثلا در ازای هر روز تاخیر در تمدید بیمه نامه، مبلغی به عنوان جریمه به حق بیمه ثالث افزوده خواهد شد.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث مزدا

به ازای هر سالی که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکنید، بیمه مرکزی به شما یک تخفیف 5 درصدی می دهد. این تخفیف تا سقف 70 درصد قابل افزایش است و قیمت بیمه شخص ثالث مزدا را به طور چشمگیری کاهش می دهد. البته اگر از بیمه نامه هم استفاده کنید، صرفا درصد آن کاهش می یابد و صفر نمی شود. 

خرید بیمه شخص ثالث مزدا

معمولا مالکین خودروی مزدا از روش سنتی مراجعه به نمایندگی برای خرید بیمه شخص ثالث استفاده می کنند. اما خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث مزدا به مراتب راحت تر و بهتر از روش حضوری است. چون دیگر الزامی برای به همراه داشتن نسخه کاغذی بیمه ثالث وجود ندارد و اعتبار آنها وابسته به یک کد یکتا است. همچنین در روش آنلاین خرید بیمه ثالث از سایت بیمه باما، مشتری امکان مقایسه قیمت و شرایط را دارد. یعنی پس از وارد کردن مشخصات خودرو مزدا و فرد بیمه گزار در سامانه سایت، لیستی از قیمت بیمه نامه در شرکت های مختلف بیمه ای برای او نمایش می یابد.

حتی با کمی گردش در سایت و مقایسه شرکت ها، می توان از شرایط خرید اقساطی بیمه شخص ثالث مزدا مطلع شد. آپشنی که برخی شرکت ها برای مشتریان خود در نظر گرفته و حق بیمه را طی چند قسط دریافت می کنند. 

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث وانت
بیمه شخص ثالث ریو

خرید انواع بیمه نامه ماشین در بیمه باما

بیمه باما (https://www.bimebama.com) یک شرکت بیمه ای نیست؛ اما امکان خرید انواع خدمات بیمه ای از شرکت های مختلف را برای مشتریان فراهم می کند. پس خیلی راحت می توانید مشخصات خودرو مزدا را در این سایت وارد کرده و انواع بیمه نامه ماشین را سفارش دهید. کلیه خدمات به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *