بیمه شخص ثالث ریو

بیمه شخص ثالث ریو

انواع مختلفی از خودروهای ایرانی و خارجی را می توان در بازار خودرو داخلی پیدا کرد. اما اکثر این خودروها گران قیمت هستند و هر کسی توان خرید آنها را ندارد. به همین دلیل استقبال از خودروهای اقتصادی در بازار بیشتر از نمونه های شاسی بلند و لاکچری است. کیا ریو، یک نمونه از این خودروهای اقتصادی بود که به عنوان جایگزین پراید به بازار معرفی شد. خودرویی که علی رغم سادگی و نداشتن آپشن های اضافی، توانست تحولی بزرگ در خودروهای شهری ایجاد کند. اما لزوم استفاده از بیمه شخص ثالث، ربطی به ارزان یا گران بودن خودرو ندارد. چون در هر صورت به بیمه نامه ای نیاز داریم تا در زمان بروز حادثه، خسارت وارده به شخص ثالث را جبران کند. پس شاید لازم باشد تا توضیحاتی درباره بیمه شخص ثالث ریو ارائه دهیم.

بیمه شخص ثالث ریو

آشنایی با خودروی کیا ریو

ریو، یکی از محصولات شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که به خاطر تولید کننده اش، به آن کیا ریو می گویند. ریو در ابتدا به عنوان جایگزینی برای پراید پرطرفدار معرفی شد و حتی مدتی به آن کیا پراید می گفتند. اولین رونمایی از این خودرو در سال 2000 میلادی انجام شد و تولید آن تا چهار نسل ادامه بافت. دو سال پس از اولین رونمایی و در سال 1383، فیس لیفت جدیدی از ریو وارد بازار ایران شد. تولید این خودرو تا سال 1390 در شرکت سایپا انجام می شد. اما در سال 1390 و پس از تصویب قانون اجباری شدن نصب کیسه هوا، مونتاژ آن متوقف شد؛ چون شرکت ایرانی توانایی اجرای چنین مصوبه ای را نداشت. البته بعدها تعدادی از ریو نسل سوم هم وارد ایران شدند.

ریو در دو نوع هاچ بک و سدان در بازار وجود دارد. اما نسخه ای از ریو که در ایران تولید می شد، نسل اول بود که ویژگی هایی همچون آیرودینامیک مناسب، شاسی محکم و هماهنگی بین گیربکس و موتور داشت. این خودرو با برخورداری از ویژگی ها خود، توانسته سه ستاره ایمنی از موسسه یورو ان سی ای پی اروپا دریافت کند.

خصوصیات فنی ریو

اولین نسل از ریو، موتوری با حجم 1500 سی سی و 97 اسب بخار داشت. حداکثر سرعتی که با ریو می توان تجربه کرد، 170 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد این خودرو در عرض 13 ثانیه انجام می شود و در هر 100 کیلومتر، 8 لیتر بنزین می سوزاند. کیا ریو استاندارد آلایندگی یورو 3 دارد و ظرفیت مخزن آن در حدود 45 لیتر است. موتور این خودرو از نوع 4 سیلندر 16 سوپاپ است و وزنی در حدود 1110 کیلوگرم دارد. 

بهترین بیمه شخص ثالث ریو

پس از آشنایی با خودروی ریو و مشخصات فنی آن، باید به فکر بیمه شخص ثالث باشیم. اما زیاد بودن تعداد شرکت های بیمه ای، انتخاب را کمی سخت می کند. چون قیمت بیمه شخص ثالث ریو در تمامی شرکت ها تقریبا یکسان بوده و تنها تفاوت آنها مربوط به عملکرد است. پس صرفا نمی توان از ارزان بودن بیمه شخص ثالث، در خصوص کیفیت این بیمه نامه اظهار نظر کرد.

چون شاید قیمت یک شرکت بیمه ای نسبت به رقبا کمتر باشد، ولی در زمان بروز حادثه نتواند جبران خسارت کند. پس قبل از خرید بیمه شخص ثالث ریو، نیاز به بررسی عملکرد این شرکت های بیمه ای خواهیم داشت. این بررسی بر اساس آمار سالیانه منتشره توسط بیمه مرکزی انجام می شود. در ادامه تعدادی از فاکتورهای ارزشمند برای مقایسه عملکرد شرکت های بیمه را به شما معرفی می کنیم:

  • میزان رضایت مالی مشتریان برای پرداخت خسارت
  • سرعت در پاسخگویی و جبران خسارت
  • برخوردای از شیوه پرداخت خسارت سیار
  • استفاده از پرسنل کاربلد و حرفه ای
  • پیگیری سریع شکایات مشتریان
  • امکان فروش اقساطی بیمه شخص ثالث ریو
  • استفاده از شیوه های نوین خدمت رسانی
  • داشتن سرعت مناسب در صدور بیمه نامه
  • استفاده از تبلیغات منطقی
  • امکان سفارشی سازی بیمه نامه متناسب با نیاز مشتری
  • و غیره

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ریو

شرکت ها بیمه ای برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ریو، از فرمول های مشخصی استفاده می کنند. این شیوه از محاسبه حق بیمه بر اساس قوانین مشخصی است که بیمه مرکزی برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث در نظر گرفته است. پس شرکت ها خیلی اجازه دستکاری و تغییر آن برای یک مدل مشخص از خودرو ریو را ندارند. چنین قیمتی بستگی به تعداد سیلندر خودرو، نرخ دیه تعیین شده برای انسان کامل، سقف درخواستی برای پوشش مالی، درصد تخفیف عدم خسارت خودرو، جریمه دیرکرد، مدت بیمه نامه و نوع کاربری خودرو دارد.

شیوه کار بدین گونه است که ابتدا بیمه مرکزی یک نرخ پایه ای را متناسب با تعداد سیلندر و نرخ دیه تعیین می کند. سپس عوامل دیگر باعث افزایش یا کاهش حق بیمه پرداختی خواهند شد. مثلا یک خودروی ریو با کاربری تاکسی، باید 10 الی 20 درصد حق بیمه بیشتر پرداخت کند.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث ریو

ارزان یا گران بودن نرخ بیمه شخص ثالث ریو بستگی به بیمه گزار و مشخصات خودرو دارد. مثلا قیمت بیمه ثالث یک ریو با جریمه دیرکرد و حداقل تخفیف عدم خسارت، گران خواهد شد. یا اگر به جای بیمه ثالث یکساله از نمونه های سه یا شش ماهه استفاده کنیم، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کرد. اما در عوض عواملی همچون افزایش درصد تخفیف عدم خسارت، تمدید به موقع بیمه نامه و استفاده از بیمه ثالث یکساله باعث کاهش حق بیمه پرداختی خواهند شد. البته برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ریو، نیازی به در نظر گرفتن تمامی این عوامل نیست. چون صرفا با وارد کردن مشخصات خودرو و فرد بیمه گزار در سامانه استعلام بیمه باما، حق بیمه ریو شما محاسبه خواهد شد.

قیمت بیمه شخص ثالث ریو

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث ریو

در کنار اجباری بودن استفاده از بیمه شخص ثالث ریو، یک روش موثر هم برای کاهش قیمت آن وجود دارد. این روش مربوط به افزایش درصد تخفیف عدم خسارت خودرو است. فاکتور که می تواند قیمت بیمه شخص ثالث ریو را تا 70 درصد کاهش دهد. درصد این تخفیف بستگی به تعداد سال هایی دارد که از بیمه نامه خود برای جبران خسارت استفاده نکرده اید. چون به ازای هر سال، بیمه نامه شما شامل 5 درصد تخفیف خواهد شد. البته با وارد کردن مشخصات خودرو در سایت بیمه باما، درصد تخفیف عدم خسارت شما مشخص می شود. 

خرید بیمه شخص ثالث ریو

اکثر رانندگان عادت به خرید حضوری بیمه شخص ثالث از نمایندگی های بیمه دارند. این افراد فکر می کنند که برای داشتن بیمه شخص ثالث ریو، حتما باید نسخه کاغذی داشته باشیم. اما دیگر نیازی به نسخه های کاغذی بیمه ثالث نیست و اعتبار آنها وابسته به یک کد یکتا است. پس به جای روش حضوری، می توان از مزایای خرید آنلاین بیمه از سایت بیمه باما استفاده کرد. چون امکان مقایسه قیمت و شرایط بیمه شخص ثالث در این سایت وجود دارد. حتی در برخی شرکت ها، امکان خرید اقساطی بیمه ثالث وجود دارد که می توان شرایط آن را در سایت مطالعه کرد.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو
بیمه شخص ثالث توسان
بیمه شخص ثالث وانت
خرید بیمه شخص ثالث ریو

چرا باید از بیمه باما استفاده کرد؟

چون بیمه باما هر آنچه را که برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث ریو نیاز دارید، به صورت یکجا در اختیار مشتری قرار می دهد. یعنی می توان قبل از خرید، قیمت و شرایط بیمه ثالث را در شرکت ها با یکدیگر مقایسه کرد. یا با مطالعه محتوای متنی موجود در صفحات سایت، از شرایط استفاده پوشش های بیمه ای مختلف مطلع شد. 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *