بیمه شخص ثالث توسان

بیمه شخص ثالث توسان

تا چند سال قبل، تعداد محدودی از خودروهای شاسی بلند در بازار وجود داشت. اما به تدریج گرایش مشتریان نسبت به این خودروها افزایش یافت. این موضوع باعث شد تا خودروسازهای برتر دنیا، به فکر اضافه کردن خودروهای شاسی بلند به خط تولید خود بیفتند. شرکت هیوندای کره هم با تنوع بخشی بیشتر به خودروهای شاسی بلند، سعی در افزایش سهم خود از بازار خودرو جهانی دارد. توسان، سانتافه و وراکروز از خودروهای شاسی بلند این شرکت هستند؛ که مدل توسان آن از از سال 2007 وارد ایران شد. اما هر چقدر هم که خودروی شما با کلاس و گران قیمت باشد، باز هم به بیمه شخص ثالث نیاز خواهید داشت. پس در این مطلب، به معرفی بیمه شخص ثالث توسان و مفاهیم مرتبط آن خواهیم پرداخت.

 بیمه شخص ثالث توسان

آشنایی با خودروی هیوندای توسان

توسان، از محصولات شرکت خودروسازی هیوندای موتورز کره جنوبی است. تولید اولین نسل از این خودرو در سال 2004 آغاز شد و تا بحال چهار نسل متفاوت از آن به بازار عرضه شده است. توسان به همراه سانتافه، از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در کشور ما هستند. ورود این خودرو به ایران، از سال 2007 میلادی شروع شد و تا نسل سوم آن در سال 2018 ادامه داشت. اما بحث های ممنوعیت واردات خودرو، مانع از ورود نسل چهارم توسان به بازار خودرو ایران شده است.

رایج ترین نوع توسان در ایران، هیوندای IX35 بود که با هدف فروش در اروپا و آسیا تولید شد. نام این خودرو نیز به مانند سانتافه، برگرفته از یک شهر در آریزونای آمریکا است. اکثر خودروهایی توسان که امروزه در بازار ایران وجود دارند، مدل های 2016 تا 2018 هستند و اتاق آنها TL است. این خودروها توسط دو شرکت آسان موتور، کرمان موتور و برخی واردکنندگان شخصی روانه بازار ایران شدند.

مشخصات فنی توسان

موتور اکثر توسان هایی که توسط آسان موتور و کرمان موتور وارد شدند، از نوع پیشرانه چهار سیلندر G4NH دو لیتری هستند. قدرت این خودروها 155 اسب بخار و گشتاور موتور آنها 192 نیوتون متر است. گیربکس این خودروی کره ای از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که قدرت را به هر دو دیفرانسیل منتقل می کند. شتاب 0 تا 100 توسان در عرض 11.8 ثانیه انجام می شود و حداکثر سرعتش به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد. که البته چنین سرعتی برای خودرویی با وزن 1435 کیلوگرم منطقی است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 8.3 لیتر است که با توجه به بزرگی موتور در خودروهای شاسی بلند، طبیعی به نظر می رسد.

بهترین بیمه شخص ثالث توسان

همیشه انتخاب بهترین ها، بر اساس نظر شخصی فرد بیمه گزار انجام می شود. چون این بستگی به اولویت های شخصی شما دارد که مثلا کدام شرکت بیمه ای و شرایط را برای خرید بیمه شخص ثالث توسان انتخاب کنید. اما به طور کلی، بهترین بیمه شخص ثالث توسان برای خودرویی است که سقف پوشش لازم برای جبران خسارت های مالی را داشته باشد. چون پوشش های موجود در بیمه ثالث خودرو از دو نوع جانی و مالی هستند.

سقف پوشش جانی برای تمامی وسایل نقلیه ثابت است؛ اما سقف پوشش مالی در نظر گرفته شده یک میزان حداقلی است که قابلیت تغییر دارد. که البته این میزان حداقلی در نظر گرفته شده برای جبران خسارت مالی وارده به شخص ثالث، منطقی نیست. چون قیمت خودرو در بازار افزایش یافته و هزینه جبران خسارت در تصادفات، بیشتر از این مبالغ خواهد بود.

فاکتور بعدی که برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث توسان باید در نظر گرفت، مربوط به عملکرد شرکت بیمه ای است. چون بیمه ثالث را باید از شرکتی تهیه کرد که سطح توانگری مالی لازم برای جبران خسارت را داشته باشد. سرعت در پاسخگویی به شکایات مشتریان، ارائه تخفیف های متنوع، بهره گیری از تجربه کارشناسان بیمه ای و سرعت در جبران خسارت از دیگر عوامل تعیین کننده در انتخاب شرکت بیمه ای هستند. البته آمار مربوط به عملکرد شرکت های بیمه ای در سایت بیمه باما وجود دارد که می توانید از آن برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث توسان استفاده کنید.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث توسان

قیمت پایه ای بیمه شخص ثالث توسان همچون تمامی وسایل نقلیه دیگر، توسط بیمه ای مرکزی تعیین و به شرکت ها ابلاغ می شود. اما این قیمت نهایی نیست و توسط برخی عوامل دیگر تعدیل می شود. چون عواملی همچون جریمه دیرکرد، تخفیف عدم خسارت، مدت قرارداد و سقف تعهدات درخواستی بیمه گزار برای جبران خسارت های مالی، باعث افزایش یا کاهش حق بیمه پرداختی می شوند. مثلا هزینه استفاده از بیمه ثالث کوتاه مدت، بیشتر از نوع یکساله آن است. یا اگر بیمه شخص ثالث توسان شما در موعد مقرر تمدید نشود، باید مبلغ اضافه ای تحت عنوان جریمه دیرکرد بپردازید.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث توسان

پس ارزانترین بیمه شخص ثالث تویان برای زمانی است که از حداقل پوشش مالی استفاده کرده و درصد تخفیف عدم خسارت شما زیاد باشد. البته نباید جریمه دیرکرد داشته باشید و بیمه نامه شما یک ساله باشد. ولی اگر درصد تخفیف عدم خسارت خودروی توسان شما کم بوده و جریمه دیرکرد داشته باشید، بیشترین حق بیمه را باید پرداخت کنید. البته در نظر گرفتن تمامی این عوامل سخت است و باید از سامانه های استعلام آنلاین کمک گرفت. یکی از مجهزترین سامانه های استعلام قیمت بیمه خودرو، متعلق به سایت بیمه باما است.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث توسان

اصلی ترین عاملی که باعث کاهش حق بیمه ثالث توسان می شود، تخفیف عدم خسارت است. چون ظرفیت کاهش حق بیمه پرداختی تا 70 درصد را دارد. این درصد بستگی به تعداد سال هایی دارد که فرد بیمه گزار از بیمه نامه ثالث خود برای جبران خسارت، استفاده نکند. چون به ازای هر سال، 5 درصد تخفیف می گیرید. پس یعنی یک خودروی توسان مدل 2016 تا 30 درصد تخفیف خواهد گرفت. برای محاسبه دقیق درصد تخفیف عدم خسارت خود، از سامانه بیمه باما کمک بگیرید. 

خرید بیمه شخص ثالث توسان

یک روش سنتی برای خرید بیمه شخص ثالث توسان، مراجعه حضوری به نمایندگی های بیمه است. اما نسخه های کاغذی بیمه ثالث حذف شده و اعتبار بیمه نامه ها وابسته به یک کد یکتا است. پس به جای روش حضوری، می توان بیمه نامه خود را از سایت های آنلاین تهیه کرد. بیمه باما، یکی از این سایت های معتبر است که اکثر خدمات بیمه ای را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. حتی این سایت به شما کمک خواهد کرد تا از شرایط اقساطی خرید بیمه شخص ثالث توسان در برخی شرکت های بیمه ای، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث سراتو

خرید بیمه ماشین در بیمه باما

رایج ترین بیمه نامه ای که در کشور ما صادر می شود، بیمه شخص ثالث است. چون استفاده از بیمه نامه اجباری است و برای جبران خسارت به آن نیاز داریم. خدمات سایت بیمه باما به شما کمک خواهد کرد تا بهترین بیمه ماشین را انتخاب کنید. یعنی علاوه بر بیمه ثالث، استعلام قیمت و شرایط بیمه بدنه نیز در این سایت امکان پذیر است. پس هر آنچه که برای خرید بیمه ماشین نیاز دارید، در این سایت وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *