بیمه بدنه توسان

بیمه بدنه توسان

اختیاری بودن بیمه بدنه باعث شده تا بسیاری از بیمه گزاران با پوشش های متنوع این بیمه نامه آشنا نباشند. این افراد فکر می کنند که خرید بیمه بدنه یک هزینه اضافی است و هیچ کارایی ندارد! اما باید از این افراد  پرسید که اگر خودرو شما در تصادف آسیب ببیند و شما مقصر باشید، چگونه جبران خسارت خواهید کرد؟ آیا با وجود گرانی خودرو و هزینه های تعمیر، توان مالی لازم برای جبران چنین خسارتی را دارید؟ اهمیت این موضوع برای خودروهای لوکس و شاسی بلند مانند توسان هیوندای بیشتر است. پس در این بخش از سایت بیمه باما، به توضیح درباره بیمه بدنه توسان و پوشش های آن خواهیم پرداخت.

معرفی خودرو توسان

سانتافه و توسان دو نمونه از خودروهای شاسی بلند محبوب در بازار ایران هستند. این خودروها توسط شرکت کره ای هیوندای موتورز تولید و اولین نسل از توسان، در سال 2007 وارد بازار ایران شد. البته تولید اولین نسل از توسان از سال 2004 شروع شد و تولید این خودرو تا نسل چهارم هم پیش رفته است. اما آخرین مدلی که از توسان وارد ایران شد، نسل سوم این خودرو با نام IX35 بود. چون بحث های مربوط به ممنوعیت وارد خودرو به کشور، مانع از ورود نسل چهارم توسان به ایران شد. 

تمامی توسان های موجود در بازار ایران توسط دو شرکت آسان موتور، کرمان موتور و تعدادی افراد شخصی وارد کشور شده اند. هیوندای توسان نسل سوم TL، آخرین تیپ از این خودرو در داخل ایران است که مدل های 2016 تا 2018 در بازار یافت می شود.

طراحی ظاهری

جلو پنجره توسان به شکل شش ضلعی است که به همراه آرم H هیوندای، بر روی سه میله افقی قرار دارد. دی لایت این خودرو در بالای چراغ های جلویی قرار دارد که از دو سمت جلو پنجره کشیده شده اند. مه شکن های مستطیلی شکل در دو طرف سپر دیده می شوند. آینه های جانبی توسان همرنگ بدنه هستند و جنس دستگیره ها از کروم است. در نمای پشتی خودرو، یک لوله اگزوز دوتایی در سمت راست دیده می شود و بخش پایینی خودرو با کیت مشکی رنگ تکمیل شده است.

ویژگی های فنی

توسان خودرویی سنگین با 1497 کیلوگرم وزن است که حداکثر سرعت آن به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد. موتور این خودرو از نوع G4NH با حجم 2 لیتری است و 153 اسب بخار قدرت دارد. توسان 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد و برای انتقال قدرت از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کند. همچنین استفاده از ترمز دیسکی در چرخ های جلو و عقب این خودرو، باعث افزایش قدرت ترمز گیری شده است. پس از آشنایی با خودروی هیوندای توسان، نوبت به معرفی بیمه بدنه می رسد.

چرا باید بیمه بدنه توسان بخریم؟

قیمت یک خودروی توسان مدل 2018 در بازار، در حدود 2 میلیارد تومان است. پس هزینه کوچکترین خسارات وارده به چنین خودرویی در تصادفات، دهها میلیون تومان خواهد بود. اما راننده مقصر چنین پولی را از کجا بیاورد؟ حتی اگر صاحب خودرو از نظر مالی مشکل نداشته باشد، این یک هزینه اضافی است که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بیمه بدنه توسان، دقیقا همان بیمه نامه ای است که چنین خسارتی را پوشش می دهد.

علاوه بر تصادف، حوادث دیگری همچون زلزله، سیل و آتش سوزی خودرو شما را تهدید می کند. یا شاید خودرو شما به سرقت رفته و اصلا اثری از آن نباشد. حتی پوشش بیمه ای مربوط به چنین حوادثی به مراتب مهمتر از تصادف هستند. چون چنین اتفاقاتی را نمی توان پیش بینی کرد و هر آن امکان وقوع آن برای مالک خودرو وجود دارد. با توجه به دلایل ذکر شده، استفاده از بیمه بدنه توسان کاملا منطقی و ضروری است.

خرید بیمه بدنه توسان

پوشش های بیمه بدنه توسان

تنوع خدماتی در بیمه بدنه توسان بسیار زیاد است. چون اختیاری بودن این بیمه نامه به شرکت های بیمه ای اجازه می دهد تا پوشش های جدیدی را تعریف و به بیمه بدنه اضافه کنند. پس بیمه بدنه خودرو مانند بیمه شخص ثالث نیست که صرفا برای جبران یک سری خسارات مشخص کاربرد داشته باشد. پوشش های بیمه بدنه به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می شوند.

پوشش های اصلی

به خسارت هایی که به صورت پیش فرض در تمامی بیمه بدنه ها وجود دارند، پوشش اصلی می گویند. البته شرکت بیمه ای هم وظیفه دارد تا خسارت ناشی از چنین حوادثی را پوشش دهد. خسارت های ناشی از سقوط، واژگونی، انفجار و آتش سوزی خودرو نمونه ای از پوشش های اصلی بیمه بدنه توسان هستند. همچنین خسارت ناشی از برخورد توسان با جسم ثابت یا متحرک، سرقت کلی خودرو، خسارت وارده به لاستیک و بطری خودرو تا سقف مشخص شده نیز در ردیف پوشش های اصلی قرار می گیرند. حتی شرکت های بیمه ای خسارت مربوط به نجات یا انتقال خودرو را از نوع اصلی می دانند. 

پوشش های اضافی

علاوه بر پوشش های اصلی، بیمه بدنه یک سری پوشش اضافی دیگر هم دارد. بیمه گزار باید این پوشش ها را به بیمه نامه خود اضافه کرده و هزینه استفاده از این خدمات بیمه ای را جداگانه بپردازد. تعدادی از رایج ترین پوشش های اضافی قابل استفاده در بیمه بدنه توسان را در ادامه آورده ایم:

  • پوشش نوسان قیمت
  • پوشش مربوط به ایاب و ذهاب
  • خسارت ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله
  • پوشش مربوط به کشیدن میخ بر روی بدنه توسان
  • خسارت وارده به خودرو در جریان سرقت جزئی
  • پوشش مربوط به شکستن شیشه
  • و غیره

برای آشنایی با دیگر پوشش های اضافی بیمه بدنه، از محتوای متنی و ویدئویی موجود در سایت بیمه باما استفاده کنید.

قیمت بیمه بدنه توسان

قیمت بیمه بدنه توسان بر اساس سال ساخت، تعداد پوشش های اضافی درخواستی، تخفیف های اعمال شده بر حق بیمه و ارزش روز خودرو تعیین می شود. بنابراین در هنگام خرید بیمه بدنه توسان باید ارزش روز خودرو را دقیق وارد کنید. چون شرکت های بیمه ای از ارزش اعلامی بیمه گزار، به عنوان مبنایی برای محاسبه میزان خسارت قابل جبران استفاده می کنند. پس اعلام ارزش خودرو کمتر از مقدار واقعی، شما را برای جبران خسارت به دردسر خواهد انداخت.

قیمت بیمه بدنه بستگی به ارزش خودرو دارد. یعنی هر چقدر که خودروی شما گرانتر باشد، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. هزینه استفاده از پوشش های اضافی در شرکت های مختلف بیمه ای هم با یکدیگر فرق دارد. اما یک سری تخفیف های متنوع هم وجود دارد که هزینه استفاده از بیمه بدنه توسان را کاهش می دهد. تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر کیلومتر و خرید نقدی بیمه بدنه چند نمونه رایج از این تخفیفات هستند.

نحوه خرید بیمه بدنه توسان

خرید بیمه بدنه توسان نیاز به بازدید کارشناس بیمه دارد. اما در روش آنلاین خرید بیمه بدنه، نیاز به مراجعه حضوری نیست. چون کارشناس بیمه ای به محل اعلامی بیمه گزار اعزام شده و بازدید در محل صورت می گیرد. پس تمام پروسه خرید بیمه بدنه در سایت های معتبر اینترنتی همچون بیمه باما انجام می شود. پس صرفا با چند کلیک ساده، می توانید قیمت بیمه بدنه توسان را در چندین شرکت بیمه ای استعلام و یکی را برای خرید انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه H30 کراس
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه برلیانس

بیمه باما، سایتی برای استعلام بیمه ماشین

تنوع قیمت و پوشش بیمه ای در بیمه بدنه بسیار زیاد است. پس قبل از خرید بیمه بدنه باید شرایط و قیمت آن را در شرکت های مختلف بیمه ای استعلام بزنید. بیمه باما یک سامانه جامع برای فروش انواع بیمه نامه است. در این سایت سامانه ای پیشرفته برای استعلام قیمت بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو وجود دارد. یعنی می توان مشخصات خودرو و فرد بیمه گزار را در سایت وارد کرده و قیمت آن را استعلام بزنید. سپس شرایط را با یکدیگر مقایسه کرده و یکی را برای خرید اینترنتی انتخاب کنید. 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *