بیمه بدنه برلیانس

بیمه بدنه برلیانس

ظاهر خودرو برای مشتری خیلی مهم است. چون اکثر جوانان و یا حتی افراد ماشین باز دوست دارند که از خودروهای زیبا استفاده کنند. اما متاسفانه اکثر خودروهای داخلی تکراری هستند و یا ظاهر جذابی ندارند. پس به ناچار باید از خودروهای خارجی موجود در بازار داخلی انتخاب کنیم. برلیانس، یکی از این خودروهای خارجی است که بدنه آن را بر اساس نسل اول بی ام وی طراحی کرده اند. نمای داخلی و بیرونی این خودرو بسیار چشمگیر است. اما همچون اکثر تولیدات چینی، یک سری ایرادات در تولید این خودرو وجود دارد که استفاده از بیمه بدنه را ضروری نشان می دهد. در ادامه به معرفی بیمه بدنه برلیانس و پوشش های بیمه ای ان خواهیم پرداخت.

معرفی خودرو برلیانس

مدل های مختلفی از خودروهای چینی در بازار ایران وجود دارد که برلیانس یکی از آنها است. این خودرو توسط کمپانی برلیانس اتو چین تولید می شود و شرکت پارس خودرو آن را در داخل کشور ما مونتاژ می کند. اولین سری از خودرو برلیانس در سال 1393 وارد بازار شده و در مدت کوتاهی توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند. نکته جالبی که در خصوص برلیانس وجود دارد، زیبایی ظاهری و آپشن های متنوع این خودرو در بخش داخلی است. برلیانس در تیپ های مختلفی تولید می شود که شامل نسخه کراس اوور، سدان و هاچ بک است.

برلیانس H330، H230، H320، C3 کراس، H220 و V5 انواع مختلفی از این خودرو هستند. هر کدام از این مدل ها، ویژگی های خاص خود را در طراحی داخلی و خارجی دارند. مثلا مدل هاچ بک برلیانس در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. اما مدل H330 ان یک سدان مناسب و شکیل برای خانواده است. در ابتدا دو مدل H320 و H330 از برلیانس به بازار عرضه شدند و استقبال خوبی از آنها شد. این استقبال باعث شد تا شرکت سایپا نمونه هاچ بک برلیانس را با نام H220، وارد بازار کند. ویژگی های هاچ بک برلیانس شباهت زیادی به مدل H230 داشت و تقریبا هر دوی آنها امکاناتی مانند سانروف برقی، سیستم پیشرفته ترمز ABS، ایربگ راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب دارند. برلیانس H320 کراس و C3 دو نسل بعدی از برلیانس بودند که تولید شدند.

ویژگی های فنی

گیربکس برلیانس در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می شود. حجم موتور این خودرو در مدل های H230 و H220 در حدود 1498 سی سی است. اما حجم موتور در دیگر مدل های برلیانس به 1654 سی سی هم می رسد. بیشترین سرعتی که برلیانس می تواند داشته باشد، 114 اسب بخار است که با مدل H320 و C3 کراس می توان تجربه کرد. با در نظر گرفتن این ویژگی ها، مشخص می شود که هر کدام از مدل های برلیانس ویژگی کیفی و ظاهری خاصی دارند. اما جدا از نوع مدل برلیانس، بحث استفاده از بیمه بدنه برای این خودرو است. موضوعی که با توجه به ایرادات موجود در تولیدات چینی، ضروری به نظر می رسد. 

چرا باید بیمه بدنه برلیانس بخریم؟

بیمه شخص ثالث خودرو صرفا برای جبران خسارت هایی است که به اموال یا جان شخص ثالث وارد می شود. پس این بیمه نامه جوابگوی خسارت مالی ایجاد شده برای راننده مقصر نیست و به بیمه بدنه برلیانس نیاز خواهیم داشت. چون برلیانس هم نوعی خودروی لوکس به حساب می آید که اگر بخشی از بدنه آن خسارت ببیند، باید دهها میلیون برای آن هزینه کرد. این یکی از دلایلی است که باید بیمه بدنه بخریم.

دلیل بعدی که برای خرید بیمه بدنه برلیانس وجود دارد، استفاده از پوشش های متنوع آن است. چون تصادف یا برخورد با جسمی دیگر، تنها یکی از چندین عوامل بروز خسارت برای خودرو است. شاید خودرو شما به خاطر آتش سوزی به کل از بین برود. یا اینکه به یکباره خودرو شما دزدیده شود و نتوانید آن را پیدا کنید. رخ دادن هر یک از این اتفاقات، کلی هزینه بر روی دست مالک خودرو خواهد گذاشت. پس وقتی با خرید بیمه بدنه برلیانس می توان تمام خسارت ناشی از این حوادث را پوشش داد، پس چرا استفاده نکنیم؟!

بیمه بدنه برلیانس

پوشش های بیمه بدنه برلیانس

تنوع خدمات پوششی در بیمه بدنه بسیار زیاد است. البته یک سری از این پوشش های بیمه ای به صورت عادی در تمامی بیمه بدنه های برلیانس وجود دارد که به آنها پوشش اصلی می گویند. اما برای استفاده از دیگر پوشش های موجود در بیمه بدنه، باید آنها را به بیمه نامه اضافه کرده و هزینه ای مازاد بپردازیم. این پوشش ها اضافی هستند و انتخاب آنها بستگی به نظر فرد بیمه گزار دارد. در ادامه این بخش، تعدادی از پوشش های اصلی و فرعی را به شما معرفی می کنیم.

پوشش های اصلی بیمه بدنه برلیانس

پوشش های اصلی بیمه بدنه دقیقا خسارت هایی هستند که شرکت بیمه ای به صورت پیش فرض آنها را جبران می کند. این خسارات شامل موارد زیر هستند:

  • دزدیده شدن خودرو و خسارت های وارده به وسایل اصلی آن (سرقت کلی خودرو)
  • خسارت ناشی از واژگونی، سقوط، صاعقه و آتش سوزی خودرو
  • آسیب وارده به باطری و لاستیک خودرو تا ۵۰ درصد از ارزش نو آنها
  • خسارت ناشی از برخورد خودرو با جسم ثابت یا متحرک
  • خسارت به وجود آمده برای خودرو در جریان انتقال یا نجات آن

پوشش های اضافی

علاوه بر پوشش های معرفی شده در بخش قبل، یک سری پوشش الحاقی هن برای بیمه بدنه برلیانس وجود دارد. بیمه گزار برای استفاده از این پوشش های اضافی، باید درخواست خود را به شرکت بیمه اعلام و هزینه آن را بپردازد. موارد زیر از رایج ترین پوشش های الحاقی بیمه بدنه هستند:

  • پوشش کشیدن میخ یا اشیا نوک تیز بر روی بدنه برلیانس
  • پوشش بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله
  • خسارت ناشی از پاشیدن مواد اسیدی و شیمیایی به بدنه خودرو
  • پوشش نوسانات قیمت
  • سرقت جزئی خودرو مربوط به لوازم و قطعات خودرو
  • پوشش شکستن شیشه بخاطر تغییر دما
  • پوشش ترانزیت
  • خسارت مربوط به توقف خودروهای اتوکار و بارکش
  • و غیره

با وارد کردن مشخصات برلیانس و فرد بیمه گزار در سایت بیمه با ما، مشخص خواهد شد که برای استفاده از پوشش های الحاقی بیمه بدنه چه مبلغی را باید بپردازید.

قیمت بیمه بدنه برلیانس

قیمت نهایی بیمه بدنه برلیانس بر اساس سال ساخت و ارزش روز خودرو تعیین می شود‌. پس در هنگام خرید بیمه بدنه باید ارزش روز خودرو را دقیق و یا کمی بیشتر از مقدار واقعی آن وارد کنید. چون شرکت های بیمه ای برای پرداخت خسارت، همین ارزش روز خودرو را ملاک قرار می دهند.

تنوع خدماتی بیمه بدنه و اختیاری بودن آن، باعث شده تا شرکت های بیمه ای نرخ های متفاوتی را برای قیمت بیمه بدنه در نظر بگیرند. ولی خب از طرفی هم دست آنها برای ارائه تخفیف به مشتریان باز است. پس علاوه بر تخفیف عدم خسارت که باعث کاهش قیمت بیمه بدنه برلیانس می شود، تخفیفاتی دیگر را هم برای بیمه گزاران در نظر می گیرند. مثلا قیمت بیمه بدنه برلیانس صفر مشمول یک تخفیف ۲۰ الی ۳۰ درصدی می شود. ولی در عوض خودروهای مدل پایین، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند؛ چون کیفیت فنی آنها در طول زمان افت می کند. در نظر گرفتن تمام این عوامل و محاسبه دستی قیمت بیمه بدنه برلیانس مشکل است. پس به جای استفاده از فرمول های گیج کننده، از سامانه استعلام سایت بیمه با ما برای محاسبه حق بیمه پرداختی استفاده کنید.

نحوه خرید بیمه بدنه برلیانس

همزمان با استعلام قیمت بیمه بدنه برلیانس در سایت بیمه با ما، می توانید آن را سفارش دهید. شاید برای شما سوال باشد که پس بحث های کارشناسی خودرو و بازدید حضوری چگونه خواهد بود؟ اما این موضوع هم به راحتی قابل حل است. چون از طرف سایت با شماره موبایل اعلامی شما تماس گرفته و ساعت و مکان بازدید در محل را مشخص می کنند. پس نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی بیمه و گرفتار شدن در ترافیک نیست.

بیمه بدنه برلیانس

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه H30 کراس
بیمه بدنه سراتو
بیمه بدنه ساندرو

خرید رایگان خدمات بیمه ای در سایت بیمه باما

شاید فکر کنید که خرید خدمات بیمه از سایت بیمه با ما (bimebama.com)، هزینه اضافی برای شما دارد. اما این باوری غلط است؛ چون استفاده از سامانه استعلام قیمت، محتوا و دیگر امکانات موجود در سایت بیمه با ما کاملا رایگان است. چون طرف حساب این سایت، شرکت های بیمه ای تحت قرار آنها هستند. پس قرار نیست که بیمه گزار برای استفاده از خدمات بیمه ای، هزینه بیشتری بپردازد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *