بیمه شخص ثالث سراتو

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه شخص ثالث سراتو

وسایل نقلیه، جایگاه ویژه ای در زندگی انسان امروزی دارد. چون بدون استفاده از ماشین شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی، هر جابجایی ساعت ها طول خواهد کشید. پس از سر اجبار و یا به میل باطنی خود، باید از ماشین استفاده کنیم. اما استفاده از ماشین هم خطرات خاص خود را دارد. این موضوع را آمار سالانه کشته شدگان در تصادفات رانندگی هم تصدیق می کند. پس لازم است که قبل از استفاده از خودرو، حتما نسبت به خرید پوشش های بیمه ای اقدام شود. فرقی هم نمی کند که وسیله نقلیه شما از نوع ایرانی باشد یا یک نمونه خارجی مانند سراتو. چون احتمال بروز حادثه برای تمامی وسایل نقلیه وجود دارد و حتی کیا سراتو هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه این مطلب، توضیحاتی درباره بیمه شخص ثالث سراتو و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن ارائه می دهیم.

بیمه-شخص-ثالث-سراتو

آشنایی با خودروی سراتو

سراتو یک خودروی خارجی تولید شده توسط کمپانی کیا موتورز کره جنوبی است. این خودرو در سال 2003 طراحی شد و شرکت سایپا پس از انجام رایزنی با همتای خارجی خود، اجازه مونتاژ نسل دوم این خودرو را در سال 1393 اخذ نمود. نسل دوم سراتو در دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی وارد بازار ایران شد. نوع دنده اتوماتیک آن حجم موتوری 2000 سی سی دارد و قدرت آن به 156 اسب بخار می رسد. اما حجم موتور سراتو دستی 1600 سی سی است و قدرتی در حدود 124 اسب بخار دارد.

کیا سراتو 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه دارد و با داشتن امکاناتی همچون سنسور دنده عقب، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سانروف و GPS، توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. طراحی بیرونی سراتو ساده و جسورانه است؛ اما در نمای داخلی با یک طراحی ارگونومی زیبا مواجه خواهید شد. البته این خودروی خارجی ایراداتی مانند کاسه ای بودن ترمز چرخ های عقب دارد که قدرت ترمز را کاهش می دهد. 

بهترین بیمه شخص ثالث سراتو

استفاده از بیمه شخص ثالث سراتو اجباری است و مالک فاقد بیمه شخص ثالث، مشمول جریمه دیرکرد روزانه خواهد بود. حال که استفاده از این بیمه نامه اجباری است، چگونه می توان بهترین بیمه شخص ثالث سراتو را تهیه کرد؟ بهترین بیمه شخص ثالث بیمه نامه است که پوشش مالی لازم برای جبران خسارت های مالی و جانی را داشته باشد. البته سقف پوشش جانی بر اساس نرخ دیه تعیین شده و در تمام بیمه نامه ها ثابت است. اما پوشش مالی را باید متناسب با نیاز خود انتخاب کنیم. چون قیمت خودرو در بازار افزایش یافته و برای جبران کوچکترین تصادف رانندگی هم، باید دهها میلیون هزینه کرد. پس برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث سراتو، باید سقف پوشش مالی را افزایش داد. برای اطلاع از هزینه افزایش سقف پوشش مالی، از فیلترهای سایت بیمه با ما استفاده کنید. 

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث سراتو

بیمه مرکزی یک سری قوانین مصوب را برای قیمت گذاری بیمه شخص ثالث در نظر گرفته است. بنابراین قیمت بیمه شخص ثالث سراتو در شرکت های مختلف بیمه ای، فرق چندانی با یکدیگر ندارد. این قیمت با تعدیل نرخ پایه ای بیمه شخص ثالث محاسبه می شود. نرخ پایه ای هم بستگی به تعداد سیلندر خودرو دارد. مثلا قیمت پایه ای برای بیمه شخص ثالث سراتو 4 سیلندر در سال 1401، مبلغ 32630000 ریال است. که البته این قیمت بر اثر عواملی همچون نوع کاربری، تخفیف عدم خسارت، جریمه دیرکرد و سقف پوشش مالی دستخوش تغییر خواهد شد.

ارزانترین بیمه شخص ثالث سراتو

با این تفاسیر، ارزانترین بیمه شخص ثالث سراتو برای خودرویی است که بالاترین درصد تخفیف عدم خسارت را داشته و از حداقل پوشش مالی استفاده کند. البته مالک چنین خودرویی باید بیمه ثالث را در سررسید مشخص تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد نشود. نوع کاربری اکثر خودروهای سراتو هم شخصی است و این فاکتور نمی تواند قیمت بیمه ثالث این خودرو را افزایش دهد. 

گرانترین بیمه شخص ثالث سراتو

نسخه گران قیمت از بیمه شخص ثالث سراتو، برای خودروهای است که جریمه دیرکرد دارد. چون با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث، به ازای هر روز تاخیر در تمدید بیمه نامه مبلغی به عنوان جریمه به حق بیمه پرداختی افزوده خواهد شد. البته اگر کاربری سراتو مورد نظر از نوع تاکسی باشد، حق بیمه پرداختی 10 الی 20 درصد بیشتر می شود. برای محاسبه دقیق بیمه شخص ثالث سراتو، از سایت بیمه با ما کمک بگیرید. چون یا وارد کردن مشخصات خودرو و فرد بیمه گزار در این سایت، هزینه صدور بیمه ثالث سراتو به طور اتوماتیک محاسبه می شود.

بیمه-شخص-ثالث-سراتو

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث سراتو

تخفیف عدم خسارت نوعی تشویق برای رانندگان محتاط است. چون به ازای هر سالی که از بیمه شخص ثالث سراتو برای جبران خسارت استفاده نکنید، 5 درصد تخفیف می گیرید. این تخفیف تاثیر زیادی در کاهش حق بیمه پرداختی بیمه ثالث سراتو دارد. مثلا خودرویی با عمر 10 سال که از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده، تنها نیمی از حق بیمه ثالث را پرداخت می کند؛ چون مشمول 50 درصد تخفیف خواهد شد. پس برای کاهش قیمت بیمه شخص ثالث سراتو و استفاده حداکثری از این تخفیف، باید کمی در رانندگی خود احتیاط به خرج دهیم. 

خرید بیمه شخص ثالث سراتو

اینترنت با قابلیت های خود توانسته شیوه های خرید و فروش را تغییر دهد. چون قبلنا برای خرید یک بیمه نامه و استفاده از پوشش های آن، باید به نمایندگی های حضوری بیمه مراجعه می کردیم. اما امروزه دیگر سایت های متعددی برای خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث سراتو وجود دارد. مثلا درگاه معتبری همچون بیمه با ما، انواع بیمه نامه های خودرو و اشخاص را صادر می کند. حتی در این سایت یک سری محتوا قوی درباره بیمه وجود دارد؛ تا بیمه گزار در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشد.

تنها کاری که در روش آنلاین باید انجام دهید، وارد کردن مشخصات خودرو در کادرهای تعیین شده است. حق بیمه پرداختی بر اساس این اطلاعات محاسبه و هزینه از طریق درگاه های بانکی پرداخت می شود. حتی برخی شرکت های بیمه ای امکان خرید اقساطی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. موضوعی که با توجه به گرانی سراتو، طرفداران زیادی خواهد داشت.

خرید بیمه شخص ثالث سراتو

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث پیکان

بیمه باما، سایتی برای استعلام قیمت بیمه

شاید به عنوان مالک خودرو، قصد استعلام بیمه شخص ثالث سراتو در شرکت های مختلف را داشته باشید. مثلا بخواهید قیمت این بیمه نامه و شرایط آن در چندین شرکت را با یکدیگر مقایسه کنید. برای بیمه گزار مهم است که کدام شرکت بیمه ای خدمات خود را با کیفیت و قیمت ارزان تری می فروشد. انجام چنین استعلام در شیوه حضوری امکان پذیر نیست. اما امکانات سایت بیمه با ما (bimebama.com ) این اجازه را به کاربران می دهد تا قیمت انواع خدمات بیمه ای را استعلام کنند. پس برای استعلام بیمه شخص ثالث سراتو و خرید آن، از بیمه با ما کمک بگیرید. 

سوالات متداول

خیر. این سقف هر ساله و بر اساس نرخ دیه اعلامی قوه قضائیه تعیین می شود و نمی توان آن را افزایش یا کاهش داد.

20 میلیون تومان.

بله. بر اساس قوانین جدید بیمه ای در کشور، این تخفیف وابسته به اشخاص است و فرد می تواند آن را برای خودروی جدید خود استفاده کند.

40 درصد


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری