بیمه پارسیان : مشاوره و خرید آنلاین

بیمه پارسیان

تعداد شرکت های بیمه در ایران بسیار زیاد است و روز به روز بر آمار آنها افزوده می شود. هر کدام از این شرکت ها دارای ساختار سهامداری مخصوص به خود بوده و انواع خدمات بیمه ای را به مشتریان ارائه می دهند. افزایش تعداد شرکت های بیمه ای باید ایجاد یک فضای رقابتی در صنعت بیمه شده است. پس شرکت ها سعی دارند تا با ارائه خدماتی با کیفیت، نظر مشتریان را به خود جلب کنند. بیمه پارسیان، یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی بیمه در ایران است. در این مطلب، به معرفی تاریخچه این شرکت بیمه ای و خدمات منحصر بفرد آن خواهیم پرداخت.

بیمه پارسیان

تاریخچه بیمه پارسیان

بیمه پارسیان یک شرکت خصوصی وابسته به بانک پارسیان است. این شرکت فعالیت خود را با ارائه خدمات بیمه ای به کارکنان بانک شروع کرد. اما در سال 1382 دامنه فعالیت این شرکت به عموم مردم گسترش یافت و در مدت کوتاهی توانست جای خود را در بازار باز کند. این شرکت در حال حاضر در قالب شرکت سهامی عام اداره می شود و سهامداران عمده آن گروه مالی بانک پارسیان، شرکت سرمایه گذاری تدبیر، صبا تامین پارسیان و شرکت سرمایه گذاری پارسیان هستند. در حال حاضر بیمه پارسیان با سرمایه ای 5 هزار میلیارد ریالی و سهم 4.5 درصدی از بازار، به عنوان بزرگترین بیمه خصوصی ایران شناخته می شود. 

ویژگی و مزایای بیمه پارسیان

بیمه پارسیان رسالت خود را در ایجاد فضایی رقابت پذیر و ارائه خدمات متمایز به مشتریان می داند. این شرکت سعی دارد تا ضمن کاهش هزینه های بیمه گزار، بالاترین سطح پوشش ریسک و جبران خسارت را به مشتریان ارائه دهد. هم چنین با ارائه خدمات مشاوره ای به مشتریان، به آنها در انتخاب خدمات بیمه ای مناسب کمک خواهد کرد.

نکته مثبت دیگری که درباره بیمه پارسیان وجود دارد، مربوط به شیوه ارائه خدمات است. این شرکت از جدیدترین نرم افزار و  آخرین فناوری ها استفاده می کند تا بیمه گزار بتواند خیلی سریع، به خدمات بیمه ای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. در بخش بعدی، انواع خدمات قابل استفاده در بیمه پارسیان را معرفی خواهیم کرد. 

انواع خدمات بیمه ای شرکت بیمه پارسیان

1 – بیمه شخص ثالث

رایج ترین نوع بیمه نامه ای که در شرکت بیمه پارسیان صادر می شود، مربوط به بیمه شخص ثالث خودرو است. چون استفاده از این بیمه نامه اجباری بوده و تمامی مالکین وسایل نقلیه موظف به تهیه آن هستند. بیمه ثالث برای جبران خسارت های مالی و جانی مربوط به شخص ثالث و همچنین خسارت های جانی راننده استفاده می شود. حق بیمه ثالث پارسیان بر اساس مشخصات خودرو و نرخ پایه اعلامی توسط بیمه مرکزی تعیین می شود. برای اطلاع دقیق از حق بیمه شخص ثالث پارسیان، باید مشخصات خودرو خود را در سایت بیمه با ما وارد کنید. این سایت ضمن اعمال تخفیفات و سطح پوشش مالی درخواستی شما، قیمت بیمه ثالث پارسیان را برآورد می کند. 

2 – بیمه حوادث راننده

بیمه حوادث راننده برای جبران خسارت های جانی مربوط به راننده مقصر استفاده می شود. قبلا استفاده از این بیمه نامه اختیاری بود و فرد بیمه گزار می توانست آن را ضمیمه بیمه شخص ثالث کند. اما بر اساس قوانین جدید، این پوشش بیمه ای هم اجباری شده و در قالب بیمه شخص ثالث به فرد بیمه گزار ارائه می شود.

3 – بیمه بدنه

بیمه شخص ثالث به تنهایی نمی تواند تمامی خسارت های به وجود آمده در تصادفات رانندگی را پوشش دهد. چون بخشی از خسارت های مالی مربوط به راننده مقصر در تصادف است. بنابراین در کنار بیمه شخص ثالث، باید از بیمه بدنه پارسیان هم برای جبران چنین خسارتی استفاده کرد. پوشش های بیمه ای موجود در بیمه بدنه محدود به برخورد با اشیا نیست و شامل موارد دیگری هم می شود. این پوشش ها در دو نوع اصلی و اضافی به مشتریان ارائه می شود. ویژگی مثبتی که بیمه بدنه پارسیان نسبت به دیگر شرکت های بیمه ای دارد، ارائه پوشش های اضافی متنوع با قیمت مناسب است. لیست کاملی از پوشش های اضافی قابل استفاده در بیمه بدنه پارسیان را، در سایت بیمه با ما مشاهده فرمائید.

4 – بیمه موتورسیکلت

امنیت موتور سیکلت نسبت به دیگر وسایل نقلیه موتوری کمتر است. چون اکثر خسارت های به وجود آمده در تصادفات موتورسیکلت، جانی است. پس شاید بهتر باشد که قبل از استفاده از چنین وسیله پرخطری، حتما بیمه شخص ثالث موتورسیکلت را سفارش دهیم. چون این بیمه نامه بخش عمده ای از خسارت های جانی را تحت پوشش قرار می دهد؛ که شاید فوت و یا پرداخت دیه باشد.

5 – بیمه آتش سوزی پارسیان

بیمه آتش سوزی پارسیان برای جبران خسارت های مالی ناشی از آتش سوزی، انفجار، بلایای طبیعی، سیل و دیگر آسیب های ساختمانی استفاده می شود. هدف از صدور چنین بیمه نامه ای، پوشش خسارت های مالی به وجود آمده در اثر چنین حوادثی است. یعنی نمی توان از بیمه آتش سوزی پارسیان برای جبران خسارت های جانی افراد استفاده کرد. تنوع خدماتی در این نوع از بیمه بسیار زیاد است و بیمه گزار باید نوع بیمه آتش سوزی را متناسب با شرایط شغلی و زندگی خود انتخاب کند. لیستی از انواع مختلف بیمه آتش سوزی پارسیان را در ادامه آورده ایم:

  • بیمه جامع مجتمع های مسکونی
  • بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی
  • بیمه آتش سوزی منازل مسکونی
  • بیمه مرهونات بانکی بیمه پارسیان
  • بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی
  • بیمه نامه های اظهارنامه ای (شناور)

6 – بیمه حوادث پارسیان

تعداد ابزارها و وسایل حادثه آفرین در اطراف ما کم نیستند. پس شاید افراد در اثر کار کردن با چنین وسایلی، دچار حادثه شود. بیمه حوادث پارسیان، نوعی پشتیبان مالی برای جبران چنین خسارت های جانی است. پوشش از کار افتادگی، فوت و یا نقص عضو، مهمترین نوع بیمه حوادث پارسیان است که در زمان بروز حادثه به کمک بیمه گزار می آید. کلیه هزینه های مربوط به درمان و خسارت ناشی از بروز حادثه، با چنین بیمه نامه ای پوشش داده می شود. بیمه حوادث پارسیان به دو صورت گروهی و انفرادی قابل استفاده است.

7 – بیمه باربری

اولین نوع بیمه ای که در جهان ایجاد شد، بیمه باربری بود. این بیمه نامه برای کاهش ریسک حوادث مربوط به حمل و نقل کالا استفاده می شود. چون حمل و نقل کالا از طریق کشتی، هواپیما و یا زمینی، خطرات خاص خود را دارد. پس شاید محموله شما در طول حمل و نقل آسیب داده و یا به کلی از بین برود. بیمه باربری پارسیان برای جبران چنین خسارت هایی استفاده می شود و دارای انواع زیر است:

  • بیمه کشتی
  • بیمه باربری وارداتی
  • بیمه باربری صادراتی
  • بیمه سی ام آر
  • بیمه باربری ترانزیت
  • بیمه باربری داخلی

8 – بیمه درمان پارسیان

بیمه پایه به تنهایی نمی تواند تمامی هزینه های مربوط به درمان و بستری در بیمارستان را پوشش دهد. بنابراین لازم است که از بیمه درمان پارسیان، به عنوان مکملی برای جبران هزینه های درمان استفاده شود. پوشش های بیمه ای موجود در این بیمه نامه شامل هزینه جراحی، حق ویزیت، هزینه دندانپزشکی، دارو و غیره می باشد. پس بیمه پارسیان وظیفه دارد تا بخش زیادی از این هزینه ها را جبران کند. بیمه های درمان این شرکت به دو صورت گروهی و مخصوص مسافرین خارج از کشور صادر می گردد. 

9 – بیمه عمر پارسیان

هدف از صدور بیمه عمر پارسیان، پوشش زندگی اشخاص در برابر برخی سوانح و امکان تامین آتیه آنها است. این بیمه نامه بسیار انعطاف پذیر است و بیمه گزار می تواند شرایط خرید آن را مطابق با توان مالی خود انتخاب کند. اقساط بیمه عمر به صورت ماهانه یا سالانه قابل پرداخت است و بیمه گزار باید ذینفعان خود برای سرمایه فوت را مشخص کند. انتخاب اینکه کدام نوع از بیمه عمر به در شما می خورد، کمی سخت است. پس پیشنهاد می شود که قبل از خرید بیمه عمر پارسیان، با مشاورین سایت بیمه با ما مشورت کنید. این افراد در انتخاب بهترین بیمه عمر پارسیان،به شما کمک خواهند کرد. تعدادی از بیمه های عمر پرکاربرد را در ادامه آورده ایم:

  • بیمه عمر ساده زمانی
  • بیمه عمر و سرمایه گذاری
  • بیمه عمر مانده بدهکار
  • طرح کودکان بیمه پارسیان
  • طرح سالمندان
  • طرح خانواده
  • بیمه عمر طرح مستمری
  • طرح سنوات

11 – بیمه مسئولیت پارسیان

این بیمه نامه برای جبران خسارت هایی استفاده می شود که افراد مسئول آن هستند. بیمه پارسیان با ارائه چنین خدمتی، به مسئولین کمک می کند تا در انجام مسئولیت های خود، آرامش بیشتری داشته باشند. چون بخش زیادی از روابط اجتماعی افراد، ناشی از مسئولیت های مدنی آنها در جامعه است. مثلا یک پزشک با جان و سلامتی افراد سروکار دارد و مسئولیت او زیاد است. بیمه مسئولیت پارسیان، تامین کننده امنیت شغلی برای چنین فردی است. فرد بیمه گزار در این بیمه نامه باید کارفرما و یا خود شخص مسئول باشد. انواع مختلفی از بیمه مسئولیت پارسیان وجود دارد که در زیر آنها را آورده ایم:

  • بیمه مسئولیت حرفه ای
  • بیمه مسئولیت عمومی
  • بیمه مسئولیت کارفرما در قبال تولیدکنندگان
  • بیمه مسئولیت شرکت های حمل و نقل
  • بیمه مسئولیت تولیدکنندگان کالا

12 – بیمه مهندسی پارسیان

مسئولیت های هر فردی در جامعه، بر اساس جایگاه شغلی و تخصص او تعیین می شود. مهندسی که پروژه های ساختمانی را طراحی و مدیریت می کند، باید جوابگوی خسارت های احتمالی باشد. این خسارت ها شاید در دوران احداث و یا بهره برداری از پروژه های ساخت و ساز دهد. اما جبران خسارت های به وجود آمده در چنین پروژه هایی سخت بوده و خارج از توان مالی مهندسین است. بیمه مهندسی پارسیان، دقیقا همان بیمه ای نامه ای است که برای پوشش چنین خسارت هایی صادر می شد. بیمه پارسیان با صدور این بیمه نامه، یکبار دیگر توانایی خود در ارائه خدمات متنوع را به اثبات رسانده است.

13 – بیمه انرژی پارسیان

بیمه انرژی پارسیان، نوع دیگری از خدمات بیمه ای این شرکت است که برای فعالیت های مربوط به استخراج نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می شود. چون ریسک مربوط به فرآیند استخراج چنین موادی زیاد است و باید از پوشش های بیمه ای، برای جبران چنین خسارتی استفاده کرد. بیمه انرژی پارسیان به دو نوع ساحلی و فراساحلی تقسیم می شود. اگر تجهیزات حفاری و لوله های انتقال انرژی بر روی خشکی باشد، باید از نوع ساحلی استفاده کرد. اما اگر چنین تجهیزاتی مربوط به یک سکوی نفتی باشد، نوع فراساحلی بیمه انرژی را باید سفارش داد. 

14 – بیمه کشتی پارسیان

حمل و نقل دریایی، جزو قدیمی ترین شیوه های انتقال افراد و محموله های باری است. چون قبل از پیدایش وسایل نقلیه موتوری، این کشتی ها بودند که برای جابه جایی و تجارت استفاده می شدند. اما حمل و نقل دریایی با خطراتی برای بدنه کشتی، محموله باری، مسئولیت افراد و دیگر خطرات دریایی همراه است. بیمه کشتی، بیمه نامه ای است که برای پوشش تمامی این خسارت ها استفاده می شود. بیمه پارسیان به عنوان شرکت پیشگام در ارائه خدماتی نوین، امکان استفاده از چنین بیمه ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است. 

سایر بیمه های پارسیان

هر کدام از خدمات بیمه ای که در بالا معرفی کردیم، دارای زیر شاخه و انواع مختلفی هستند. همین موضوع باعث تنوع در خدمت رسانی و شرایط استفاده از بیمه پارسیان می شود. پس بهتر است که قبل از خرید خدمات بیمه ای، درباره شرایط استفاده و پوشش های بیمه ای آن اطلاعات کسب کنیم. علاوه بر موارد ذکر شده، بیمه های دیگری همچون بیمه مسافرتی، بیمه زلزله و غیره نیز در شرکت بیمه ای پارسیان وجود دارد. 

بررسی موقعیت و محبوبیت بیمه پارسیان

بیمه پارسیان در طول 20 سال فعالیت خود در صنعت بیمه ای کشور، توانسته به جایگاه مناسبی از بازار برسد. تعداد نمایندگان بیمه این شرکت در سال 1398 به بیش از 2000 نفر رسیده که در 70 شعبه به مشتریان خدمت رسانی می کنند. سطح توانگری این شرکت در این سال «یک» بود و به لحاظ تعداد خسارت های پرداختی، رتبه سوم را در بین رقبا کسب کرده است. علاوه بر تمامی این موارد، تلاش شرکت در راستای جلب رضایت مشتری بوده و با پشتوانه چنین تلاشی، توانسته سهمی 4.5 درصدی از بازار داشته باشد. 

بیمه باما، بستری برای استفاده از خدمات بیمه پارسیان

برای استفاده از خدمات بیمه پارسیان، دو روش حضوری و آنلاین وجود دارد. در روش حضوری باید به یکی از 70 شعب این شرکت در سراسر کشور مراجعه کرد؛ که البته کاری سخت است. چون شعب فیزیکی بیمه پارسیان در برخی از شهرهای کشور وجود ندارد. اما روش راحت و سریع تر، سفارش آنلاین بیمه پارسیان از سایت های معتبر اینترنتی است. بیمه با ما، سایتی معتبر برای خرید خدمات بیمه ای در کشور است. امکان استعلام، مقایسه و خرید تمامی خدمات بیمه ای پارسیان در این سایت وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *