بیمه شخص ثالث ساینا : قیمت و خرید

بیمه شخص ثالث ساینا

سالانه افراد زیادی به خاطر تصادفات جاده ای و یا درون شهری وسایل نقلیه، جان خود را از دست می دهند. اتفاق ناگواری که در کمین تمامی رانندگان است و نمی توان آن را پیش بینی کرد. اما آنچه که در این بین اهمیت دارد، استفاده از بیمه شخص ثالث برای جبران خسارت در چنین شرایطی است. چون بیشتر افراد جامعه از خودروهای ارزان قیمتی همچون پراید و یا ساینا استفاده می کنند. پس مالک چنین خودرویی نمی تواند جوابگوی خسارت های جانی و مالی رخ داده در حوادث رانندگی باشد. به همین دلیل، استفاده از بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه در کشور ما اجباری شده است. حال که صحبت از خودروهای ارزان قیمت شد، اجازه دهید تا در خصوص بیمه شخص ثالث ساینا و قیمت آن توضیح دهیم.

بیمه شخص ثالث ساینا

آشنایی با خودروی ساینا

ساینا، یکی دیگر از خودروهای ملی است که در سال 1392 توسط شرکت سایپا، به بازار عرضه شد. این خودرو در اصل ورژن مدرن و تازه ای از تیبا سایپا بود که فیس لیفت آن را تغییر داده بودند. ساینا بر روی پلتفرم X200 بنا شده و برخلاف تیبا، تنها در نسخه سدان تولید می شود. شرکت سایپا تاکنون 5 تیپ مختلف از این خودرو را با نام های ساینا اس، ساینا اتوماتیک، ساینا sx، ساینا ex و ساینا لوکس اتوماتیک به بازار عرضه کرده است.

ویژگی های فنی خودروی ساینا

موتور ساینا از نوع ام 15 با استانداردهای یورو 4 و یورو 5 است. آرایش این موتورها به صورت 4 سیلندر خطی با 8 سوپاپ می باشد. موتور ساینا حجمی 1500 سی سی دارد و حداکثر قدرت آن به 87 اسب بخار می رسد. ترمز ای بی اس، سامانه ترمز کمکی (BA)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، چهار شیشه برقی و سامانه ضد سرقت از دیگر امکانات این خودروی ملی هستند. البته در برخی تیپ های پیشرفته از خودروی ساینا، رینگ آلومینیومی و سنسور عقب هم وجود دارد. در بخش های بعدی در خصوص بیمه شخص ثالث ساینا و وابستگی آن به مشخصات فنی توضیح خواهیم داد.

بهترین بیمه شخص ثالث ساینا

قیمت بیمه شخص ثالث ساینا و حداقل پوشش بیمه ای آن، بر اساس حق پایه اعلامی توسط بیمه مرکزی تعیین می شود. یعنی شرکت های بیمه ای خیلی اجازه دستکاری قیمت و شرایط آن را ندارند. ولی تعداد شرکت های بیمه ای فعال در بازار زیاد است و همین موضوع انتخاب را سخت می کند. اما یک سری فاکتورهای ارزشمند وجود دارد که کیفیت ارائه خدمات این شرکت ها را تعیین می کنند. عواملی مانند توانگری مالی، سهم شرکت از بازار، تعداد مراکز پرداخت خسارت، میزان رضایت مشتریان و سقف های ارائه شده برای پوشش مالی از این دسته هستند.

پس مالک خودروی ساینا می تواند شرکتی را برای خرید بیمه انتخاب کند که سطح بالایی از این فاکتورها را داشته باشد. با در نظر گرفتن این عوامل، می توان بهترین بیمه شخص ثالث ساینا را خریداری کرد. البته بیمه مرکزی هر سال عملکرد شرکت ها بر اساس این عوامل بررسی و آن را منتشر می کند. امکان دسترسی به چنین آماری در سایت بیمه با ما وجود دارد.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ساینا

شرکت های بیمه ای تنها تا سقف 2.5 درصد اجازه دستکاری قیمت پایه ای بیمه شخص ثالث ساینا را دارند. بیمه مرکزی این قیمت پایه ای را بر اساس تعداد سیلندرهای وسایل نقلیه تعیین می کند و ساینا جزو خودروهای چهار سیلندر است. حق بیمه ساینا در سال 1401، چیزی در حدود 3 میلیون و 263 هزار تومان است. اما قیمت نهایی بر اساس یک سری مشخصات خودرو و نوع بیمه درخواستی مشتری تغییر می کند. مثلا هزینه استفاده از بیمه شخص ثالث ساینا با سررسید کمتر از یکسال، بیشتر از نمونه یکساله است. یا هر چقدر پوشش مالی درخواستی بیمه گزار بیشتر باشد، حق بیمه افزایش می یابد. البته جریمه دیرکرد هم می تواند باعث افزایش حق بیمه ثالث ساینا شود.

پس صدور بیمه نامه ای با سقف پوشش مالی زیاد و سررسید کوتاه مدت، منجر به گرانترین بیمه شخص ثالث ساینا خواهد شد. اما با استفاده از حداقل پوشش مالی، صدور بیمه نامه یکساله، تمدید به موقع و افزایش درصد تخفیف عدم خسارت، ارزانترین بیمه شخص ثالث ساینا را می توان خرید. برای اطلاع از هزینه استفاده از پوشش های مالی مختلف، از امکانات سایت بیمه با ما استفاده کنید.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث ساینا

مهمترین عاملی که باعث کاهش قیمت بیمه شخص ثالث ساینا می شود، تخفیف عدم خسارت است. به ازای هر سالی که از بیمه شخص ثالث برای جبران خسارت استفاده نکنید، 5 درصد به شما تخفیف داده می شود. یعنی خودروی ساینا با عمر 8 سال، مشمول تخفیف 40 درصدی برای خرید بیمه شخص ثالث می شود. چنانچه از میزان تخفیف عدم خسارت خودروی خود مطمئن نیستید، مشخصات آن را در سایت بیمه با ما وارد کنید. این سایت پس از محاسبه میزان تخفیف عدم خسارت، قیمت بیمه شخص ثالث را برای شما نمایش می دهد.

خرید بیمه شخص ثالث ساینا

بیمه ثالث خودرو، رایج ترین نوع بیمه در ایران است که امکان صدور آن در تمامی شرکت های بیمه ای وجود دارد. برای خرید این بیمه نامه دو روش حضوری و آنلاین در دسترس است. در روش حضوری باید به نمایندگی های بیمه در سراسر کشور مراجعه کرد. اما خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ساینا از درگاه های معتبری همچون سایت بیمه با ما، به مراتب راحت تر بوده و مزایای بیشتری دارد. چون صرفا با وارد کردن مشخصات خودرو، میزان تخفیف عدم خسارت اعمال شده و لیستی از قیمت در شرکت های مختلف برای شما نمایش می یابد. پس امکان مقایسه قیمت و شرایط وجود دارد و بهترین بیمه شخص ثالث ساینا را می توان سفارش داد. حتی برخی شرکت های بیمه ای بیمه ای برای جذب مشتری، فروش اقساطی بیمه شخص ثالث ساینا را هم دارند.

بیمه باما، سایتی برای خرید خدمات بیمه ای

در جهان امروزی و همزمان با پیشرفت تکنولوژی، اکثر امور روزانه از طریق اینترنت انجام می شود. بنابراین به سایتی نیاز داریم که بتوان خدمات بیمه ای را متناسب با نیاز خود، از آن سفارش دهیم. سایت بیمه با ما (bimebama.com)، یکی از این درگاه های معتبر است که تحت نظارت بیمه مرکزی فعالیت می کند. این سایت به مشتریان خود کمک می کند تا قبل از سفارش خدمات بیمه ای، شرایط و قیمت آن را در شرکت های مختلف مقایسه کنند. پس مشتری اطلاع کاملی از خدمات دریافتی و قیمت هزینه شده آن دارد. این همان مزیتی است که خرید اینترنتی بیمه را تبدیل به جایگزینی جذاب برای روش حضوری می کند.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث پیکان

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *