بیمه ایران : مشاوره و خرید آنلاین

بیمه ایران

حادثه هیچگاه خبر نمی کند و انسان مجبور است تا بر حسب احتیاط، خود را در برابر حوادث مختلف بیمه کند. بیمه در زمان بروز حادثه می تواند کمک مالی مناسبی برای جبران خسارت باشد. مثلا بیمه شخص ثالث خودرو برای جبران خسارت های به وجود آمده در حوادث جاده ای استفاده می شود و بیمه عمر برای تامین آتیه است. پس هر شخصی باید متناسب با نیاز و شرایط زندگی خود، از بیمه برای جبران خسارت های احتمالی استفاده کند. اما تعداد شرکت های بیمه ای فعال در داخل کشور زیاد است و همین موضوع کار را سخت می کند. بیمه ایران، یکی از معتبرترین شرکت های فعال در این حوزه است که خدمات بسیار متنوعی دارد. در این مطلب قصد داریم تا پس از بررسی تاریخچه بیمه ایران در کشور، انواع خدمات بیمه ای این شرکت را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه بیمه ایران

پیشینه صنعت بیمه در ایران را باید به قبل و بعد از سال 1314 تقسیم کرد. چون تا قبل از این تاریخ، هیچ شرکت ایرانی فعال در داخل و یا خارج از کشور وجود نداشت که خدمات بیمه ای ارائه دهد. اما در آبان ماه این سال بود که با تلاش و پیگیری های مستمر علی اکبر داور و دکتر الکساندر آقایان، اولین شرکت بیمه ای با نام «بیمه ایران» تاسیس شد. تاسیس این شرکت در ابتدا خیلی به مذاق شرکت های بیمه خارجی فعال در ایران خوش نیامد. چون ایجاد یک شرکت بیمه ایرانی، عرصه را برای فعالیت آنها تنگ می کرد و این موضوع دلیل سنگ اندازی های مختلفی بود که در مسیر تاسیس بیمه ایران وجود داشت. حتی این شرکت برای یافتن یک بیمه اتکایی مشکل داشت و دکتر آقایان مجبور شد تا به اروپا سفر کند.

اما علی رغم وجود تمام این مشکلات، بیمه ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در کمتر از یکسال، 62 درصد از بازار بیمه کشور را در دست گرفت. این شرکت شعب مختلفی در شهرهای شیراز، مشهد، همدان، بوشهر، اصفهان و اهواز افتتاح کرده و سایت رسمی خود را راه اندازی کرد. به تدریج و با وضع قوانین سختگیرانه برای فعالیت شرکت های بیمه خارجی در داخل کشور، صنعت بیمه کشور ملی شد و بیمه ایران نقش بیمه اتکایی و پشتوانه مالی را برای دیگر شرکت های بیمه ای ایفا می کرد. به طوری که تعداد شرکت های خصوصی بیمه تا سال 1343، به 8 شرکت رسید.

بالاخره در سال 1350 شمسی بود که قانون تاسیس بیمه مرکزی با هدف نظارت بر فعالیت شرکت های بیمه و تنظیم و اجرای قوانین بیمه و حمایت اتکایی از شرکت های بیمه ای تصویب شد. تاسیس بیمه مرکزی موجب ساقط شدن فعالیت های اتکایی از بیمه ایران گردید. اما بیمه ایران به عنوان اولین شرکت بیمه ایرانی و دولتی، خدمات بیمه ای خود را همچنان به مشتریان ارائه می داد. فعالیت این شرکت حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم ادامه داشت و جزو اولین شرکت هایی بود که در سال 1361 و 1362، مجوز فعالیت گرفت.

بیمه مرکزی در حال حاضر نزدیک به 11 هزار نمایندگی در سراسر کشور دارد و با سطح توانگری 2 از 5، جزو شرکت های معتبر در صنعت بیمه به حساب می آید. امکان صدور و استفاده از انواع خدمت بیمه ای در شرکت بیمه ایران وجود دارد و این شرکت خدماتی کامل را به مشتریان خود ارائه می دهد. با توجه به جایگاه ویژه ای که بیمه ایران در کشور دارد، در ادامه به معرفی خدمات متنوع بیمه ای این شرکت خواهیم پرداخت.

ویژگی های بیمه ایران

با بررسی پیشینه و سهم بیمه ایران از بازار بیمه ای کشور، می توان به متفاوت بودن این شرکت پی برد. موارد زیر، جزو مهمترین ویژگی های بیمه ایران هستند که آنها را توضیح خواهیم داد.

  • بیمه ایران تنها شرکت بیمه ای در داخل کشور است که تمامی سهام آن در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
  • حوزه فعالیت این شرکت محدود به داخل کشور نبوده و در کشورهای آسیایی (مخصوصا خاورمیانه) و اروپایی هم فعالیت دارد.
  • این شرکت با تکیه بر تجربه و سابقه درخشان خود در صنعت بیمه کشور، توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کرده و بیشترین درصد فروش را به خود اختصاص دهد.
  • بیمه ایران در اولین سال از فعالیت خود توانست نزدیک به 60 درصد از بازار بیمه کشور را که کاملا در اختیار شرکت های خارجی بود را، در دست بگیرد. 
  • استفاده از شیوه های نوین خدمات رسانی، ارائه خدمات و طرح های به روز بیمه ای، موجب تثبیت جایگاه بیمه ایران در صنعت بیمه ای کشور شده است.
  • این شرکت در تمامی مراکز استان و شهرستان های کشور نمایندگی دارد و دسترسی به شعب آن بسیار راحت است.
  • بیمه ایران فعالیت خود را با 3 کارمند در زیر زمینی واقع در خیابان لاله زار شروع کرد و امروزه با داشتن بیش از 5 هزار کارمند، جزو 10 شرکت برتر در صنعت بیمه ای کشور است.

خدمات بیمه ای و انواع بیمه نامه شرکت بیمه ایران

1 – بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه اتومبیل است که با هدف جبران خسارت های مالی و جانی شخص ثالث در تصادفات صادر می شود. بر اساس قوانین مصوب بیمه مرکزی، استفاده از این بیمه نامه برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه همچون موتورسیکلت یا خودرو اجباری است. بیمه شخص ثالث ایران را می توان به صورت یکساله، شش ماهه و یا حتی با سررسید یک یا دو ماهه نیز، خریداری کرد. برای اطلاع از قیمت و شرایط صدور بیمه شخص ثالث ایران با سررسیدهای متفاوت، به سایت «بیمه باما» مراجعه کنید. این سایت بر اساس نوع و مشخصات خودرو اعلامی شما، لیستی از قیمت بیمه ثالث در بیمه ایران و دیگر شرکت های بیمه ای را نمایش می دهد.

2 – بیمه بدنه

بیمه شخص ثالث خودرو به تنهایی نمی تواند تمامی خسارت های به وجود آمده در تصادفات را پوشش دهد. بنابراین در کنار بیمه ثالث، باید از بیمه بدنه ایران هم استفاده کرد. این بیمه نامه به عنوان مکملی برای بیمه ثالث به حساب می آید که وظیفه جبران خسارت های مالی به وجود آمده برای راننده مقصر را بر عهده دارد. بیمه بدنه ایران شامل دو نوع پوشش اصلی و اضافی است. پوشش های اصلی در تمام شرکت های یکسان است؛ اما برای استفاده از پوشش های اضافه، باید هزینه ای مازاد پرداخت کرد. یکی از پوشش های اضافی و جذابی که امکان استفاده از آن در بیمه بدنه ایران وجود دارد، پوشش خسارت ناشی از کشیدن میخ روی بدنه اتومبیل است.

3 – بیمه موتورسیکلت

منظور از بیمه موتورسیکلت، بیمه شخص ثالثی است که برای این وسیله نقلیه صادر می شود. این بیمه نامه برای زمانی کاربرد دارد که فرد بیمه گزار مقصر شناخته شود. در چنین شرایطی، بیمه موتورسیکلت ایران وظیفه جبران خسارت های مالی و جانی وارده به شخص ثالث را بر عهده خواهد داشت. حتی اگر فرد بیمه گزار دچار خسارت جانی شود، این بیمه نامه آن را جبران خواهد کرد.

4 – بیمه اشخاص ایران

به گروهی از خدمات بیمه ای ایران که با هدف تامین آسایش و رفاه زندگی افراد در دوران پیری صادر می شود، بیمه اشخاص می گویند. این نوع از بیمه شامل بیمه های درمان، حوادث و عمر می باشد که در زمان بیماری و بحران، برای جبران خسارت استفاده می شوند. بیمه اشخاص ایران دارای تنوع خدماتی بسیار زیادی است که تعدادی از زیرشاخه های آن را در ادامه معرفی خواهیم کرد. 

بیمه ایران

5 – بیمه درمان

بیمه درمان ایران، برای پوشش هزینه های درمانی و بیمارستان فرد بیمه گزار استفاده می شود. یعنی بیمه ایران متعهد می شود تا در قبال دریافت حق بیمه درمان، تمامی هزینه های مربوط به ویزیت، جراحی، دندانپزشکی، بستری و دارو فرد بیمه گزار را بپردازد. بیمه ایران چنین خدمتی را در سه زیر رشته زیر ارائه می دهد:

  • بیمه درمان گروهی تمام درمان: پرداخت کلیه هزینه های درمانی فرد بیمه شده
  • بیمه درمان مسافرت به خارج از کشور: برای مسافرانی که قصد خروج از کشور و دریافت خسارت به ارز را دارند
  • بیمه درمان مسافران خارجی به داخل کشور: بیمه درمان قابل استفاده برای اتباع خارجی و ساکنین خارج از کشور

برای اطلاع از هزینه صدور و استفاده از انواع بیمه درمان، به سایت «بیمه باما» مراجعه کنید. چون اطلاعات موجود در این سایت، به شما کمک خواهد کرد تا انتخابی درست و مناسب از خدمات بیمه ای داشته باشید.

6 – بیمه مسافرت

بیمه مسافرت ایران برای افرادی مناسب است که قصد مسافرت در داخل یا خارج کشور را دارند. البته پوشش های تعریف شده در بیمه مسافرت، بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد رفتن به سفرهای طولانی در خارج از کشور را دارند. چون با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه، شرکت بیمه ای جان و مال شما را در برابر حوادث پوشش می دهد. پس با خیالی راحت می توان از تمامی لحظات سفر لذت برد و هیچ گونه نگرانی نداشت. امکان خرید بیمه مسافرت در هر زمان و مکانی وجود دارد و تنها کاری که باید انجام داد، وصل شدن به اینترنت و مراجعه به سایت «بیمه باما» است.

7 – بیمه عمر

همیشه خطراتی در زندگی وجود دارد که جان و مال افراد را تهدید می کند. پس هیچ تضمینی برای مصون بودن سلامت افراد در آینده دور یا نزدیک وجود ندارد. پس شرط عقل ایجاب می کند که به فکر زندگی آینده خود باشیم و خود را در برابر سوانح منجر به فوت، ابتلا به بیماری های خاص و یا از کار افتادگی بیمه کنیم. بیمه عمر ایران، نوعی پوشش بیمه ای است که برای پوشش زندگی اشخاص و تامین آتیه افراد صادر می شود. تنوع خدماتی بیمه عمر بسیار زیاد است و اقساط سالیانه یا ماهیانه آن را می توان متناسب با توان مالی خود انتخاب کرد. بیمه ایران چنین خدمتی را با عنوان «بیمه عمر مان» ارائه می دهد که شامل زیر شاخه های زیر است:

بیمه عمر زمانی

در بیمه عمر زمانی، یک مدت زمانی را برای قرارداد بیمه مشخص می کنید. پس اگر فرد بیمه گزار در طول این بازه زمانی فوت کرده و حق بیمه های خود را به طور کامل پرداخت کرده باشد، شرکت بیمه باید سرمایه او را به ذینفعان تعیین شده تحویل دهد. اما اگر زمان فوت خارج از بازه قرارداد بوده و یا فرد بیمه گزار حق بیمه های معین شده را پرداخت نکند، شرکت بیمه ای تعهدی برای پرداخت سرمایه نخواهد داشت.

بیمه تمام عمر

حالت نامحدودی از بیمه عمر زمانی وجود دارد که به آن بیمه تمام عمر می گویند. یعنی تعهدات مشخص شده برای شرکت بیمه ای وابسته به زمان خاصی نیست و هر زمان که فرد بیمه گزار فوت کند، باید سرمایه به ذینفعان مشخص شده پرداخت گردد. پس تنها تفاوت این نوع از بیمه عمر با مورد قبلی، در نامحدود بودن مدت قرارداد است.

بیمه آتیه فرزندان

بیمه آتیه فرزندان، نوع دیگری از بیمه عمر ایران است که برای فرزندان فرد بیمه گزار صادر می شود. هدف از صدور چنین بیمه نامه ای، ایجاد یک پس انداز برای آینده فرزندان است تا در بزرگسالی بتوانند از پول اندوخته شده و سود آن در تمامی این سالها، استفاده کنند. حق بیمه سالیانه آتیه فرزندان بر اساس توان مالی فرد بیمه گزار تعیین می شود. برای اطلاع از حداقل و حداکثر مبلغ قابل استفاده برای تامین آتیه فرزندان بیمه ایران، به سایت بیمه به ما مراجعه کنید. 

بیمه عمر و پس انداز

این نوع از بیمه عمر ایران برای افرادی مناسب است که پس انداز و بیمه فوت را با هم می خواهند. چون حق بیمه های پرداختی توسط فرد بیمه گزار در طول مدت قرارداد پس انداز می شود. اگر فرد در این بازه زمانی فوت کند، سرمایه پس انداز شده به همراه سود آن به ذینفعان پرداخت می گردد. ولی اگر قرارداد پایان یافته و فرد بیمه گزار زنده باشد، پول پس انداز شده به وی تحویل می گردد. البته بیمه گزار می تواند به دریافت یکجای مبل پس انداز، آن را به صورت مستمری بازنشستگی دریافت کند. 

بیمه جامع عمر

بیمه جامع عمر ایران، حالت کاملی از خدمات بیمه عمر است که علاوه بر پس انداز و سرمایه فوت، بیمه گزار را تحت پوشش خدمات بیمه ای مختلف قرار می دهد. یعنی فرد علاوه بر تامین آتیه خود، امکان استفاده از پوشش های مختلف بیمه ای در طول قرارداد را دارد. 

بیمه جهیزیه

بیمه جهیزیه نوعی از بیمه عمر است که برای تامین جهیزیه دختران استفاده می شود. فرد بیمه گزار در این نوع از بیمه عمر ایران، می تواند والدین دختر و یا هر فرد دیگری باشد که قصد تهیه جهیزیه برای او را دارند. اگر فرد بیمه گزار فوت کند، سرمایه مورد نظر به فردی اختصاص می یابد که در بیمه نامه ذکر شده است. 

8 – بیمه حوادث

بیمه حوادث برای پوشش خسارات جانی فرد بیمه شده در اثر حادثه استفاده می شود. خسارت پرداختی این بیمه به فرد بیمه شده و یا ذینفعان وی پرداخت می شود. حق بیمه پرداختی توسط بیمه گزار نیز، بر اساس نوع شغل فرد بیمه شده تعیین می گردد. پس طبیعتا حق بیمه مشاغل پرخطر باید بیشتر از برخی مشاغل ساده و کم ریسک باشد. سایت «بیمه با ما» یکی از درگاه های معتبر فروش برای بیمه حوادث ایران است. این سایت با ارائه توضیحاتی کامل درباره بیمه حوادث، راهنمای مناسبی برای متقاضیان این خدمت بیمه ای است. امکان صدور بیمه حوادث ایران به صورت گروهی و انفرادی وجود دارد:

بیمه حوادث انفرادی

اگر قصد صدور بیمه حوادث برای یک تا ده نفر را داشته باشید، آن را بیمه حوادث انفرادی می گویند. بیمه حوادث ایران برای شرایطی مناسب است که فرد قصد بیمه کردن خود و یا افرادی دیگر در برابر حوادث را داشته باشد. تعهدات این نوع از بیمه شامل نقص عضو و از کار افتادگی دایم و جزئی، فوت، غرامت روزانه و هزینه پزشکی می باشد. 

بیمه حوادث گروهی

بیمه حوادث گروهی برای شرایطی استفاده می شود که قصد استفاده از این نوع پوشش بیمه ای برای بیشتر از ده نفر را داشته باشید. شرایط استفاده از بیمه حوادث گروهی به مانند نوع انفرادی بوده و مدت قرارداد آن یکساله است. اگر فرد بیمه شده در طول این مدت به خاطر سوانح شغلی یا غیرشغلی دچار حادثه شود، شرکت بیمه ای خسارت به وجود آمده را جبران می کند. نوع گروهی بیمه حوادث ایران برای دانش آموزان، مهدهای کودک، کارکنان دولت، خانواده، سازمان ها و دیگر ارگان های پرجمعیت استفاده می شود. 

9 – بیمه های مسئولیت ایران

هر شخصی متناسب با شغل خود در جامعه، مسئولیت هایی در قبال حفظ جان و مال مردم دارد. ولی خب انسان جایز الخطا است و شاید در اثر بروز اشتباهی کوچک، با خسارت های جبران ناپذیری مواجه شود. پس لازم است که از بیمه نامه ای استفاده کنیم که ما را در برابر خسارت های مالی و جانی ناشی از مسئولیت خود، بیمه کند. بیمه ایران با هدف تنظیم روابط اجتماعی و تامین امنیت شغلی افراد، بیمه های مسئولیت را صادر می کند. موارد زیر جزو خدمات بیمه ایران در قالب بیمه مسئولیت هستند و تقسیم بندی آنها بر اساس مشاغل است.

بیمه مسئولیت عمومی

نوع عمومی از بیمه مسئولیت ایران، برای جبران خسارت های جانی و مالی به وجود آمده برای کارکنان و اشخاص ثالث تحت پوشش استفاده می شود. بیمه عملیات ساختمانی ایران، بیمه مسئولیت پیمانکاران و بیمه مسئولیت آتش سوزی نمونه هایی از بیمه های عمومی مسئولیت ارائه شده توسط بیمه ایران هستند.

بیمه مسئولیت حرفه ای ایران

نوع دیگری از بیمه مسئولیت ایران وجود دارد که ناشی از فعالیت حرفه ای افراد است. چون کارفرما یک مجموعه کاری، در قبال حفظ جان و مال هر یک از کارکنان مجموعه مسئول است. حتی این بیمه برای جبران خسارت های وارده به اشخاص ثالث هم استفاده می شود. بیمه مسئولیت فنی بیمارستان و پزشکان، دو نمونه از بیمه های مسئولیت قابل استفاده در بیمه ایران هستند.

بیمه مسئولیت تولیدکنندگان کالا

شاید خسارت به وجود آمده برای یک شخص، ناشی از استفاده یا مصرف یک کالا باشد. در چنین شرایطی، شرکت تولیدکننده باید جوابگوی خسارت جانی یا مالی به وجود آمده برای مصرف کننده باشد. بیمه ایران در قالب بیمه مسئولیت تولیدکنندگان، چنین خسارت هایی را پوشش می دهد.

سایر بیمه های مسئولیت

بیمه مسئولیت، یکی از متنوع ترین خدمات بیمه ای است که توسط بیمه ایران ارائه می شود. تقسیم بندی انواع بیمه مسئولیت بر اساس نوع مشاغل و مسئولیت افراد نسبت به کارکنان و اشخاص ثالث انجام می شود. مثلا بیمه مسئولیت سازندگان شناور یا بیمه مسئولیت بار همراه، نمونه هایی از دیگر بیمه های مسئولیت ایران هستند. برای انتخاب دقیق بیمه های مسئولیت ایران متناسب با جایگاه و شغل خود، می توانید از تجربه تیم پشتیبانی سایت «بیمه با ما» استفاده کنید. تجربه کارشناسان حاضر در این تیم، به شما کمک خواهد کرد تا انتخابی درست داشته باشید.

10 – بیمه آتش سوزی

برای پوشش خسارت های مالی مربوط به اموال منقول و غیرمنقولی که در اثر آتش سوزی از بین رفته اند، باید از بیمه آتش سوزی ایران استفاده کرد. این بیمه برای جبران خسارت های مادی است و خسارت های جانی افراد را پوشش نمی دهد. جالب است بدانید که حتی خسارت های ناشی از صاعقه و انفجار، زلزله، سیل و غیره را هم می توان با بیمه آتش سوزی ایران پوشش داد. تنوع خدماتی بیمه آتش سوزی در بیمه ایران بسیار زیاد است و باید قبل از خرید، درک مناسبی از نیاز و خطرات موجود داشت. همین تنوع خدماتی باعث تفاوت قیمت بیمه آتش سوزی در شرکت های مختلف شده است. پس قبل از خرید بیمه آتش سوزی ایران، قیمت ها را در سایت «بیمه با ما» استعلام و مقایسه کنید.

11 – بیمه مهندسی

بیمه مهندسی ایران برای پوشش خسارت های به وجود آمده در اثر ساخت و سازهای مهندسی و یا پروژه های اجرایی استفاده می شود. پس شرکت بیمه ای در قبال خسارت های وارده به تمامی افراد ذینفع در پروژه مانند کارفرما، پیمانکار و مهندسین مشاور مسئول بوده و باید جبران خسارت کند.

12 – بیمه حمل و نقل

همزمان با گسترش مسافرت و روابط بازرگانی بین جوامع مختلف، حمل و نقل کالا هم بیشتر می شود. این حما و نقل شاید از طریق کشتی و یا هواپیما صورت گیرد و این جابجایی ریسک های مرتبط با خود را دارد. بیمه ایران با هدف پوشش خسارت های ناشی از حمل و نقل کالا، بیمه های تخصصی را صادر می کند. بیمه حمل و نقل، بیمه هواپیما و بیمه کشتی، نمونه های از این نوع بیمه صنعتی هستند.

13 – بیمه پول

بیمه پول ایران، نوع دیگری از بیمه است که برای پوشش خسارت های مربوط به انواع پول و وجوه نقد یا وجوه با ارزش غیر نقدی مانند طلا، چک، اوراق قرضه و غیره استفاده می شود. یکی از نمونه های پرکاربرد از این بیمه نامه، برای نقل و انتقال پول بین بانک ها و یا پوشش خسارت های مربوط به وجوه و مسکوک موجود در صندوق بانک ها استفاده می شود.

موقعیت و محبوبیت بیمه ایران

بیمه ایران تنها بیمه دولتی کشور است که بزرگترین شبکه فروش را در اختیار دارد. تعداد نمایندگی های این شرکت در داخل کشور به 250 و در خارج از کشور، به 12 شعبه می رسد. داشتن تجربه کاری، قدرت ریسک بالا، تنوع در ارائه خدمات، تعهد در پرداخت خسارت و توانایی طراحی محصولات جدید بیمه ای، شاخصه هایی هستند که بیمه ایران را از رقبا متمایز می کند.

معرفی بیمه باما

در این مطلب درباره انواع بیمه ایران و تنوع خدماتی این شرکت توضیح دادیم. همین موضوع انتخاب را برای فرد بیمه گزار سخت می کند. پس به مرجعی معتبر و دقیق برای استعلام شرایط و هزینه استفاده از انواع بیمه نامه ایران نیاز داریم. «بیمه باما» bimebama.com درگاهی معتبر و جامع برای خرید خدمات بیمه ایران است. با استفاده از امکانات و محتوای موجود در این سایت، می توان شرایط استفاده از خدمات بیمه ایران را مطالعه و گزینه مناسب را خریداری کرد. تیم پشتیبانی سایت هم در تمامی مراحل در کنار شما حضور دارند و به شما کمک خواهند کرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *