بیمه شخص ثالث پیکان : قیمت و خرید

بیمه شخص ثالث پیکان

خرید بیمه یکی از مهم‌ترین اموری است که باید بعد از خرید خودرو نسبت به آن اقدام کنید. هر خودروی سواری دو نوع بیمه  نیاز دارد، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه. در این میان خرید بیمه بدنه الزامی نیست اما خرید بیمه شخص ثالث ضروری می‌باشد. قیمت و شرایط خرید هرکدام از این بیمه‌ها با توجه به نوع خودرو و مدل آن می‌تواند متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با بیمه شخص ثالث پیکان اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

درباره خودرو پیکان

یکی از خودروهای محبوب ایرانیان که از سال 1346 تولیدش آغاز شد و تا سال 1384 ادامه پیدا کرد، خودروی پیکان است. ایران خودرو تولید پیکان را بر عهده داشت و تا سال 1357 به تولید این خودرو ادامه داد. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تولید این خودرو کاهش چشمگیری پیدا کرد، به طوری که در سال 1360 به ندرت پیکان تولید می‌شد. نوع سواری آن تا سال 1384 تولید شد و خط تولید وانت پیکان این خودرو هم در سال 1393 متوقف شد. زمانی که تولید پیکان متوقف شد تیراژ این خودرو حدود 2 میلیون دستگاه بود. در ادامه با انواع خودروی پیکان آشنا خواهید شد:

جوانان

 استقبال بی نظیر ایرانیان منجر شد تا تولید خودروی پیکان در ایران با سرعت بیشتری انجام شود. در دهه 50 این خودرو به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای جوانان به شما می‌رفت. از این رو پیکان جوانان نام گرفت. پیکان جوانان در قسمت جلو دارای چهار چراغ و با دو کاربراتور سرعت و شتاب بیشتری در حین حرکت داشت.

  • دولوکس: یکی از معروف‌ترین مدل‌های پیکان است که دارای سپر شمشمیری و فرم کبریتی است.
  • دولوکس فیس لیفتی: این خودرو در سال 1359 با تغییرات اساسی درظاهر هانتر تولید شد.
  • اتوماتیک: این خودرو در واقع همان پیکان دولوکس است با این تفاوت که شیشه برقی بوده و قدرت گیربکس و موتور آن اتوماتیک است.
  • پژویی: در سال 1370 با استفاده از تغییراتی که در موتور و سیستم تعلیق آن ایجاد شد، به پیکان پژویی شهرت پیدا کرد. این تغییرات تماما از خودرو پژو الهام گرفت.
  • کارلوس: بعد از انقلاب اسلامی که کارخانه تولید خودرو به اختیار دولت درآمد، ایران خودرو توانست با قطعاتی که داشت یک خودروی جدید تولید کند.
  • پیکان کار: این پیکان از تولیدات دهه50 است و مخصوص افرادی می‌باشد که در محیط صنعتی کار می‌کنند.
  • پیکان پنج دنده، وانت پیکان و پیکان سپر جوشن از دیگر مدل‌های پیکان هستند.

بهترین بیمه شخص ثالث پیکان

بیمه شخص ثالث پیکان در واقع خسارت وارد شده به سرنشینان خودرو را در تصادفات رانندگی پرداخت می‌کند. شرکت بیمه موظف است طبق آنچه در بیمه‌نامه عنوان شده است خسارت وارده را پرداخت کند.
بهترین بیمه شخص ثالث پیکان در واقع بیمه‌ای است که بتواند خسارت را طبق آنچه تعهد کرده پرداخت کند. در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث پیکان عوامل بسیار مختلفی می‌تواند تاثیرگذار باشد. میزان رضایت مشتریان، میزان پوشش شرکت بیمه، قدرت شرکت بیمه در پرداخت خسارت و…. می‌تواند در انتخاب بهترین شرکت بیمه تاثیرگذار باشد.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث پیکان

در ابتدا باید بگوییم که عوامل بسیار مختلفی می‌توانند در قیمت خرید بیمه شخص ثالث پیکان تاثیرگذار باشند. ازجمله این عوامل می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

کاربری خودرو

 کاربری خودرو می‌تواند احتمال تصادفات رانندگی را نشان دهد. به عنوان مثال خودروهایی آموزش رانندگی، تاکسی‌ها و… بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار دارند از این رو باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. از دیگر خودروهایی که باید حق بیمه بیشتری بپردازند می‌توان به آمبولانس، بارکش، آتش نشانی، کاربری صنعتی، تاکسی درون شهری و برون شهری اشاره کرد.

تخفیف شرکت بیمه

 یکی از عواملی که می‌توانند روی قیمت بیمه شخص ثالث پیکان تاثیر بگذارند، تخفیف عدم خسارت است. یعنی فرد متقاضی می‌تواند در زمان تمدید بیمه نامه به تعداد روزهایی که از بیمه استفاده نکرده است تخفیف بگیرد. این میزان تخفیف از حق بیمه کسر خواهد شد و تنها لازم است مابقی آن پرداخت شود. البته میزان تخفیفات با توجه به تعداد سال‌هایی که از تخفیف استفاده نشده است می‌تواند متفاوت باشد. در جدول زیر میزان تخفیف عدم دریافت خسارت با توجه به تعداد سال‌ها عنوان شده است:

تعداد سال‌های عدم دریافت خسارتمیزان تخفیف( درصد)
سال اول تخفیف5
سال دوم تخفیف10
سال سوم تخفیف15
سال چهارم تخفیف20
سال پنجم تخفیف25
سال ششم تخفیف30
سال هفتم تخفیف35
سال هشتم تخفیف40
سال نهم تخفیف45
سال دهم تخفیف50
سال یازدهم تخفیف55
سال دوازدهم تخفیف60
سال سیزدهم تخفیف65
سال چهاردهم تخفیف70

میزان پوشش بیمه نامه

 هر سال از جانب بیمه مرکزی حداقل و حداکثر میزان پوشش مالی اعلام می‌شود. بیمه گذار می‌تواند با توجه به این مقادیر سقف پوشش مالی را در بیمه‌نامه مشخص کند. در سال 1401 حداقل میزان پوشش مالی حدود 20 میلیون تومان و حداکثر میزان آن 400 میلیون تومان است.

جریمه دیرکرد

در صورتی که نسبت به خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام نکنید، جریمه دیرکرد آن را باید پرداخت کنید. مقدار این جریمه با توجه به نوع خودرو و تعداد روزها می‌تواند متفاوت باشد. معمولا جریمه دیرکرد هر خودرویی با توجه به میزان بیمه خودرو و تقسیم آن به کل روزهای سال(بدون تخفیف) به دست می‌آید. علاوه بر این مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث هم به آن اضافه خواهد شد، این جریمه هر سال از سوی سازمان بیمه مرکزی تعیین می‌شود.

نرخ دیه

 نرخ دیه هر ساله از جانب بیمه مرکزی اعلام می‌شود. هر سال در زمان تمدید بیمه شخص ثالث پیکان یا خرید آن، این نرخ مبنا قرار می‌گیرد.

ارزانترین بیمه شخص ثالث پیکان

نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف در حداقل‌ترین و حداکثرترین مقدار با یکدیگر برابر هستند. اما در زمان افزایش تعهدات مالی بیمه شخص ثالث خودرو این نرخ تغییر خواهد کرد. اگر به دنبال ارزانترین بیمه شخص ثالث پیکان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که قیمت بیمه مورد نظرتان را در شرکت‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید. قطعا از این راه می‌توانید یکی از ارزانترین بیمه‌های شخص ثالث را خریداری کنید.

گرانترین بیمه شخص ثالث پیکان

در بسیاری از شرکت‌ها حق پرداختی بیمه شخص ثالث متفاوت است. این موضوع نشان دهنده تفاوت در تعهدات مالی شرکت‌های مورد نظر است. طبق آمار منتشر شده و نظر مشتریان در حال حاضر شرکت‌های بیمه آسیا، دانا و کوثر به عنوان گران‌ترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث پیکان شناخته شده‌اند.

خرید بیمه شخص ثالث پیکان

خرید بیمه در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی به دو صورت امکان‌پذیر است. در ادامه با روش‌های خرید بیمه شخص ثالث بیشتر آشنا خواهید شد:

خرید اقساطی

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها طرح خرید بیمه خودرو به صورت اقساطی را در راستای کار خود قرار داده‌اند. به این ترتیب متقاضی می‌تواند بیمه مورد نظر خود را به صورت اقساطی خریداری کند. البته خرید اقساطی بیمه تنها منوط به ارائه چک بانکی در ازای هر قسط است.

خرید آنلاین

یکی از تغییرات بسیار خوب و مثبتی که در صنعت بیمه رخ داد، آنلاین شدن پروسه خرید بیمه است. در حال حاضر شما می‌توانید از طریق وب‌سایت بیمه با ما بیمه خودرو اعم از شخص ثالث یا بدنه را خریداری کنید. از این رو از سال 1399 بیمه نامه‌های سنتی حذف شده و جای خود را به بیمه نامه‌های آنلاین داده‌اند.

معرفی بیمه باما

بیمه باما (bimebama.com) یکی از وب‌سایت‌های فعال و معتبر در زمینه فروش بیمه خودرو است. در این وب‌سایت شما می‌توانید به راحتی با مقایسه قیمت‌ها بیمه مورد نظر خود را خریداری کنید. با توجه اطلاعات وارد شده بیمه شما صادر می‌شود و در اسرع زمان به آدرس ثبت شده در بیمه نامه ارسال خواهد شد.
در وب‌سایت بیمه باما شما می‌توانید قیمت بیمه مورد نظر خود را در شرکت‌های بیمه مورد بررسی و قیاس قرار دهید. در حال حاضر شرکت‌های بیمه آسیا، ایران، پارسیان، پاسارگاد و… با بیمه با ما در حال همکاری و ارائه خدمات هستند.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7
بیمه شخص ثالث آریسان
بیمه شخص ثالث معلم
بیمه شخص ثالث رانا
بیمه شخص ثالث تندر 90
بیمه شخص ثالث ساینا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *