بیمه بدنه ایران : استعلام قیمت و خرید

بیمه بدنه بیمه‌ای اختیاری است. بر اساس آیین‌نامه 53، این بیمه در حالت پایه بعضی خسارات اتومبیل‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. با خرید پوشش تکمیلی و اضافی بیمه بدنه می‌توان خطراتی که تحت پوشش بخش اصلی نیستند را نیز تحت پوشش قرار داد. توجه داشته باشید که بعضی خسارات هرگز تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند. اما اگر قصد خرید بیمه بدنه را دارید، ما به شما بیمه بدنه ایران را معرفی می‌کنیم. این بیمه بدنه از بهترین و محبوب‌ترین بیمه‌ها در کشور است که در حال حاضر در مجموعه بیمه باما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین اقدام به خرید آن کنید.. در این مقاله درباره خرید بیمه بدنه ایران، قیمت، استعلام و… صحبت می‌کنیم.

بیمه بدنه ایران

مزایای بیمه بدنه ایران چیست؟

اگر خودرو به دلیل حوادث ناگواری نظیر آتش‌سوزی، تصادفات، سرقت، ریختن مواد شیمیایی بر بدنه و… آسیب ببیند، بیمه بدنه وظیفه دارد تا خسارات وارده را تا حد معینی تحت پوشش قرار دهد و به جبران خسارات بپردازد. این مزیت سبب می‌شود تا رانندگان با آسودگی خاطر بیشتری رانندگی کنند. بیمه بدنه در کنار بیمه شخص ثالت کامل‌کننده یکدیگر هستند.

با خرید بیمه بدنه ایران شما می‌توانید حق بیمه خود را به‌صورت نقد و اقساط پرداخت کنید. حق بیمه در این شرکت نسبت به سایر طرح‌های مشابه قیمت پایین‌تری دارد. در بیمه ایران امکان انتقال بیمه‌نامه و تخفیفات آن به خودروی دیگر وجود دارد. استعلام این بیمه سریع و آسان است. با این بیمه بدنه، خودرو بیمه‌گزار در تعمیرگاه انتخابی بدون دردسر تعمیر خواهد شد. همچنین تنوع خسارات فرعی در این شرکت بسیار بالا است.

بررسی پوشش‌های بیمه بدنه ایران

اما بیمه بدنه چه خساراتی را جبران می‌کند؟ این سؤالی است که فکر هر راننده اتومبیلی را به خود مشغول می‌کند. باید گفت بیمه بدنه به‌طورکلی به دودسته تقسیم می‌شود. بخشی که شامل پوشش‌های اصلی است و بخشی که پوشش‌های اضافی یا تکمیلی را در برمی‌گیرد. در ادامه با بیمه باما همراه باشید تا هریک از این پوشش‌ها را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

پوشش‌های اصلی

مطابق قانون و مقررات ، بیمه بدنه خودرو در حالت عادی خطرات و خسارات اصلی شامل موارد زیر را پوشش می‌دهد:

  • صدمات خودرو ناشی از برخورد آن با اجسام متحرک یا ثابت
  • چپ شدن خودرو و واژگونی یا سقوط آن
  • حوادث طبیعی مانند برخورد آذرخش یا آتش‌سوزی
  • سرقت‌های کلی شامل سرقت یا آسیب‌دیدن خود خودرو و وسایل مهم و اصلی آن که در بیمه نامه ذکر شده است.
  • خسارات و حوادثی که در طول عملیات نجات یا انتقال یک خودرو به وجود می‌آید.
  • خساراتی که برای باتری و لاستیک‌های خودرو ایجاد شده است. این جبران تا حدود 50 درصد قیمت لوازم نو را مشمول می‌شود.
  • جدا از این خسارات، بیمه بدنه با پرداخت مبلغی بیشتر از حق بیمه خساراتی نظیر هزینه‌های متعارف ناشی از نجات خودرو یا جلوگیری از افزایش خسارات و انتقال خودرو به تعمیرگاه تا حداکثر 20% جبران می‌کند.

پوشش‌های اضافی

اما جدا از بحث خسارات کلی و اصلی، قانون برخی از خسارات را در دسته خسارات فرعی بیمه بدنه گنجانده است. راننده یا همان بیمه‌گذار برای بهرمند شدن از پوشش این نوع خسارت باید هزینه مجزایی را تحت عنوان حق بیمه اضافی به شرکت بیمه پرداخت کند. تا مشمول این پوشش‌های اضافی شود.

  • خسارت‌ها و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله جزء خسارت‌های فرعی هستند که بیمه آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. فرانشیز این خسارت یا درصدی که خود شخص باید آن را بپردازد، تا ده درصد خواهد بود.
  • خسارات ناشی از استفاده خودرو در تست سرعت یا مسابقات
  • خسارات حاصل از ریختن مواد اسیدی، اشتعال‌زا بر روی خودروهای دارای مجوز حمل این مواد
  • خسارات ناشی از ریختن رنگ، اسید و مواد شیمیایی دیگر بر بدنه خودرو بیمه‌گذار
  • سرقت جزئی از خودرو، سرقت لوازم‌یدکی و قطعات
  • خساراتی که با خرید پوشش هزینه توقف جبران می‌شود. مثلاً اگر خودرو زیر آوار مانده باشد، بیمه در قبال خسارات به وجود آمده متعهد است.
  • با استفاده از پوشش حذف استهلاک نیز می‌توان زیان‌هایی که سبب افت قیمت خودرو می‌شوند را تا حدود زیادی جبران کرد.
  • با کمک پوشش ترانزیت نیز اگر اتومبیل شما در خارج از کشور باشد و دچار حادثه و خسارت شود، بیمه‌گر مسئولیت پرداخت خسارت را برعهده می‌گیرد.
  • شکستن شیشه در اثر برخورد با اجسام، سرما و… نیز یکی دیگر از پوشش اضافی بیمه بدنه ایران است.
  • با خرید پوشش رفت‌وآمد نیز خودروی فرد می‌تواند پس از وقوع حادثه به‌راحتی برای تعمیر انتقال یابد.
  • به کمک پوشش نوسانات بازار نیز خودرو بیمه‌گذار که به‌نوعی سرمایه او نیز محسوب می‌شود، چنانچه قیمتش بالا رود، سرمایه مورد بیمه او نیز افزایش می‌یابد. اگر این پوشش توسط بیمه‌گذار خریده نشود، در صورت افزایش ارزش خودرو، شرکت بیمه بر اساس 80 درصد قیمت قبلی اقدام به جبران خسارت خواهد کرد و این کاملاً به ضرر بیمه‌گذار خواهد بود. فرانشیز بیمه در موضوع سرقت حدود 20 درصد مبلغ کل خواهد بود.
  • یکی دیگر از خسارات فرعی کشیده شدن اجسام نوک‌تیز مثل سوزن یا میخ بر بدنه خودرو است که بیمه در صورت خرید این پوشش توسط بیمه‌گذار این خسارت را جبران خواهد کرد.
بیمه بدنه

بیمه بدنه ایران چه خساراتی را پوشش نمی‌دهد؟

خسارات زیر هرگز مشمول بیمه بدنه نخواهند شد:

  • خسارات ناشی از قیام، جنگ و شورش
  • خسارات ناشی از انفجار هسته یا انفجارات جنگ
  • خساراتی که از سمت شرکت بیمه عمدی تشخیص داده شوند.
  • خسارت حین فرار از قانون
  • خساراتی که در آن بیمه‌گذار گواهینامه نداشته باشد یا گواهینامه او باطل شده باشد.
  • خسارتی که حین مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی به وجود آید.
  • خسارات بکسل کردن خودروی دیگر
  • خسارات ناشی از حمل بیش از حد بار یا حمل غیرمجاز بار

محاسبه و قیمت بیمه بدنه ایران

درگذشته استعلام قیمت و محاسبه حق بیمه بدنه بسیار سخت و پیچیده به نظر می‌رسید، اما امروزه با وجود اینترنت و وسایل ارتباطی فراوان دیگر این کار به‌راحتی انجام می‌پذیرد. درگذشته برای خرید بیمه بدنه و کسب اطلاعات بیشتر باید ابتدا به شرکت درخواستی فرستاده می‌شد و سپس پس از اعزام کارشناس و بررسی‌های او روی خودرو قیمت به شما اعلام می‌شد. اما امروزه این مشکلات کاملاً بر طرف شده است و شما عزیزان می‌توانید به کمک سایت و سامانه بیمه باما به‌راحتی و در چند ثانیه قیمت آنلاین بیمه بدنه را استعلام کنید و از شرایط آن مطلع شوید.

بررسی استثنائات در بیمه بدنه

بر اساس ماده 1 آیین‌نامه بیمه بدنه که دررابطه‌با توافق بین طرفین است، احتمال دارد پیشنهادات کتبی بیمه‌گذار مورد قبول و پذیرش بیمه‌گر نباشد. در این صورت آن پیشنهادات جز تعهدات بیمه‌گر محسوب نمی‌شود. بیمه‌گذار پس از خرید بیمه بدنه ایران باید حق بیمه خود را به‌موقع پرداخت کند، خسارات خود را طی 5 روز کاری به بیمه‌گر اعلام نماید، قبل از هماهنگی با بیمه در حین تصادف، تعمیر یا جابه‌جایی انجام ندهد.

طرح تخفیف بیمه بدنه ایران

در هر شرکت بیمه نظیر بیمه ایران تخفیف‌های متنوعی برای بیمه‌گذاران لحاظ می‌شود. این تخفیف‌ها هم به‌صورت ثابت و هم به‌صورت دوره‌ای وجود دارند و شامل موارد زیر هستند:

تخفیف عدم خسارت

افرادی که قصد تمدید بیمه‌نامه خودروی خود را داشته باشند، اگر پیش‌ازاین سابقه عدم خسارت بیمه بدنه داشته باشند، قادرند تا از تخفیفات عدم خسارت این بیمه بهرمند شوند. در بیمه ایران تخفیف عدم خسارت سال اول ۲۵٪ سال دوم ۳۵٪ سال سوم ۴۵٪ و سال چهارم به بعد ۶۰٪ می باشد.

تخفیف نقدی

چنانچه فردی حق بیمه بدنه خودروی خود را به‌صورت یکجا هنگام صدور بیمه‌نامه تقبل کند، از ده درصد تخفیف نقدی بهرمند خواهد شد.

تخفیف بیمه بدنه ایران

تخفیف گروهی

اگر تعداد خودروهایی که بیمه‌گذار آن‌ها تحت پوشش قرار داده است، بالای صد دستگاه اتومبیل باشد، مشمول حدود 20 % تخفیف گروهی بیمه بدنه می‌شود.

تخفیف اعضای هیئت‌علمی

گروهی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه ایران به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها تخفیف ارائه می‌کنند.

تخفیف ایثارگری

ایثارگران از جمله بیمه‌گذارانی هستند که مشمول تخفیف ایثارگری خواهند شد.

تخفیف کارکنان و نمایندگان شعب

کارمندان. نمایندگان شرکت‌های بیمه نیز همواره در پی بیمه خودروی خود هستند. شرکت‌های بیمه معمولاً برای این افراد تخفیفات خوبی ارائه می‌کنند.

تخفیف صفرکیلومتر

در شرکت‌هایی نظیر شرکت بیمه ایران تخفیفی برای بیمه خودروهای صفر در نظر گرفته می‌شود.

خرید بیمه بدنه ایران

خرید حضوری

یکی از روش‌های خرید بیمه خرید و مراجعه حضوری است، این روش از قدیم‌الایام وجود داشته و بهتر است در صورت امکان به دلایلی نظیر شیوع بیماری کرونا، آلودگی، ترافیک و… آن را با روش غیرحضوری جایگزین کرد.

خرید آنلاین

امروزه یکی از بهترین روش‌های خرید بیمه، تهیه آن به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنتی است. با این روش به‌راحتی می‌توان بیمه بدنه را از شرکت موردنظر خریداری کرد و حتی بهترین قیمت را در بین سایت‌های معتبر یافت.

خرید اقساطی

شرکت بیمه ایران برای خریداران بیمه‌ای که توانایی پرداخت هزینه به‌صورت یکجا را ندارند، خرید به‌صورت اقساطی را ایجاد نموده است.

روش تمدید بیمه بدنه ایران

تمدید بیمه بدنه ایران به دو صورت انجام می‌پذیرد؛ حالت اول زمانی است که بیمه‌گذار از شرکت بسیار راضی است و قصد تمدید دارد و حالت دوم زمانی است که قصد دارد شرکت بیمه خود را تغییر دهد. صدور و یا تمدید بیمه خودرو نیازمند بازدید اتومبیل است. اما اگر خودرو دارای خسارت نباشد یا پوشش‌های تکمیل آن تغییری نکرده باشد و یا تاریخ بیمه قبلی هنوز معتبر باشد، این بازدید الزامی نیست.

دریافت خسارت از بیمه بدنه ایران

نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه از ایران

برای دریافت خسارات از بیمه‌گر با دردست‌داشتن مدارک لازم برای تشکیل پرونده به شرکت بیمه مراجعه می‌شود. مدارک لازم جهت دریافت خسارت شامل اصل بیمه‌نامه بدنه خودرو، اصل بیمه‌نامه ثالث خودرو، اصل کارت خودرو و اصل گواهینامه راننده خودرو است. خسارت‌های پرداختی توسط شرکت بیمه به دو بخش جزئی و کلی تقسیم می‌شود.

خسارت کلی: در این نوع خسارت یا خودرو سرقت رفته و تا دو ماه خبری از آن نیست و یا هزینه تعمیر و تعویض قطعات از سه‌چهارم قیمت حادثه بیشتر شده است که در این صورت باید برای دریافت خسارت اقدام شود. اما اگر خودرو به سرقت رفته پس از یک سال پیدا شود. بیمه‌گر وظیفه دارد تا سهم بیمه‌گذار را بر اساس درصد خسارت پرداخت کند.

خسارت جزئی: برای دریافت خسارات فرعی یا جزئی باید باتوجه‌به قیمت روز لوازم تعویضی، هزینه تعمیر و نجات و حمل، میزان دستمزد تعمیرکار اقدام به دریافت خسارت از بیمه‌گر کرد.

معرفی بیمه باما

بیمه باما ( bimebama.com ) یکی از سامانه‌های معتبر و معروف مشاوره‌ای، مقایسه‎ای و خرید آنلاین و غیرحضوری انواع بیمه نظیر بیمه بدنه ایران، بیمه شخص ثالث ایران و … است. شما عزیزان می‌توانید از طریق بیمه باما در کمترین زمان ممکن و راحت‌ترین روش، قیمت انواع بیمه‌های موجود در شرکت‌های بیمه را بفهمید و آن‌ها را باهم مقایسه کنید. بیمه‌نامه شما در این سایت به‌سرعت صادر شده و به آدرس وارد شده در سایت ارسال خواهد شد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما می‌توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را در سایت ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *