بیمه بدنه دانا : استعلام + قیمت و خرید

بیمه بدنه دانا

بیمه شخص ثالث، یکی از بیمه نامه های اجباری خودرو است که مالکین وسایل نقلیه به آن نیاز دارند. اما این بیمه نامه نمی تواند خسارت های مالی راننده مقصر در حوادث رانندگی را پوشش دهد. پس لازم است که در کنار بیمه ثالث، از بیمه بدنه خودرو هم استفاده کنیم. چون هزینه جبران خسارت به وجود آمده در حوادث رانندگی، متناسب با افزایش قیمت خودرو و قطعات یدکی آن، زیاد شده است و راننده خودرو را دچار دردسر می کند.

پس علیرغم اختیاری بودن بیمه بدنه، لازم است که از این بیمه نامه به عنوان مکملی برای بیمه شخص ثالث استفاده کنیم. بیمه بدنه را می توان در اکثر شرکت های بیمه ای خریداری کرد؛ اما شرایط استفاده و قیمت آن در شرکت ها با یکدیگر فرق دارد. بیمه دانا به عنوان شرکتی با سابقه در صنعت بیمه، شرایط ویژه و خاصی برای صدور بیمه بدنه دارد. این شرکت با پشتوانه تجربه و سرعت در پاسخگویی، توانسته به جایگاهی مناسب در بازار برسد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا در خصوص بیمه بدنه دانا و شرایط ویژه آن در مقایسه با دیگر شرکت ها، توضیح دهیم.

بیمه بدنه دانا

مزایای بیمه بدنه دانا چیست؟

گران شدن خودرو و افزایش هزینه های جبران خسارت، ما را برای خرید بیمه بدنه متقاعد می کند. اما شاید با مقایسه قیمت ها و شرایط متنوع صدور این بیمه نامه در شرکت های بیمه ای، دوباره دچار سردرگمی شوید. چون اختیاری بودن بیمه بدنه باعث شده تا شرکت های بیمه ای، قیمت های متفاوتی را برای صدور این بیمه نامه تعیین کنند. اما با مقایسه کوچک از شرایط و قیمت بیمه بدنه در سایت بیمه باما (bimebama.com) ، می توان فهمید که یکی از بهترین شرایط استفاده از این بیمه نامه، مربوط به بیمه بدنه دانا است. در ادامه به برخی مزایای بیمه بدنه دانا اشاره خواهیم کرد:

۱ – حمایت از بیمه گزار مقصر

راننده مقصر در سانحه تصادف، باید هزینه های جبران خسارت را از جیب خود بپردازد و بیمه شخص ثالث جوابگو نیست. اما با خرید بیمه بدنه دانا، این شرکت بیمه ای است که به جای مالک خودرو، خسارت های مالی را جبران می کند.

۲ – حمایت از بیمه گزار با پرداخت خسارت مازاد

گاهی اوقات خسارت های به وجود آمده در سوانح رانندگی، بیش از سقف تعهد بیمه شخص ثالث است و مالک خودرو مقصر باید مازاد آن را خودش پرداخت کند. در چنین شرایطی راننده خودرو مقصر می تواند از بیمه بدنه دانا برای پرداخت مازاد خسارت وارد شده استفاده کند. این مورد یکی از خدمات ویژه ای است که در قالب بیمه بدنه دانا به مشتریان ارائه می شود.

۳ – دریافت خسارت در سرقت های جزئی و کلی خودرو

اگر خودرو دارای بیمه بدنه دانا دزدیده شود، شرکت بیمه ای هزینه ای نزدیک به ارزش روز خودرو را به بیمه گزار پرداخت می کند. اما اگر سرقت جزئی بوده و مربوط به بعضی قطعات خودرو باشد، جبران خسارت تا سقف تعهدات انجام می گیرد.

۴ – دریافت خسارت های ایجاد شده بر اثر حوادث طبیعی

امکان بروز خسارت برای خودرو در اثر حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و غیره وجود دارد. بیمه بدنه دانا تا سقف تعهدات تعیین شده در بیمه نامه، چنین خسارت هایی را جبران می کند.

۵ – دریافت خسارت برای حوادث تحت پوشش

پوشش های مختلفی وجود دارد که در قالب بیمه بدنه دانا، می توان از آنها برای خودرو استفاده کرد. شرایط و سقف تعهدات مربوط به این پوشش ها متفاوت است و بیمه دانا متناسب با بیمه بدنه صادر شده، جبران خسارت می کند. 

۶ – تعدد مراکز پرداخت خسارت

برای بیمه گزار بسیار مهم است که خسارت به وجود آمده برای خودرو را، هر چه سریعتر از شرکت بیمه ای بگیرد. پس هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت یک شرکت بیمه ای بیشتر باشد، دسترسی بیمه گزاران به آنها راحت تر خواهد بود. بیمه دانا با داشتن بیش از ۷۰ مرکز پرداخت خسارت در کشور، فرآیند جبران و پرداخت خسارت را ساده تر کرده است.

پوشش های بیمه بدنه دانا

پوشش های بیمه بدنه دانا به دو نوع اصلی و فرعی تقسیم می شوند. با خرید بیمه بدنه دانا، خودرو شما مشمول تمامی پوشش های اصلی بیمه ای می شود. اما انتخاب و اضافه کردن پوشش های فرعی، بستگی به نظر بیمه گزار دارد و باید هزینه ای مازاد برای آنها پرداخت کرد. موارد زیر جزو پوشش های اصلی بیمه بدنه دانا هستند:

  • خسارت ناشی از برخورد خودرو با شی ثابت یا متحرک
  • سرقت کلی خودرو
  • خسارت ناشی از انفجار، آتش سوزی و برخورد صاعقه
  • پوشش خسارت های به وجود آمده در اثر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله
  • خسارت های ناشی از سقوط و واژگونی خودرو
  • هزینه های مربوط به نجات خودرو و یا انتقال آن به تعمیرگاه

در کنار پوشش های اصلی، می توان از پوشش های فرعی بیمه بدنه دانا هم استفاده کرد. شرایط و سقف این تعهدات در شرکت های بیمه ای متفاوت است و مالک خودرو باید این پوشش ها را متناسب با نیاز خود انتخاب کند. چند مورد از پوشش های فرعی بیمه بدنه دانا را در ادامه آورده ایم.

  • خسارت ناشی از پاشیدن مواد اسیدی و رنگ به بدنه خودرو
  • شکستن شیشه در اثر تغییر دما و یا برخورد شی
  • ایاب و ذهاب خودرو
  • سرقت جزئی لوازم فابریک
  • نوسانات قیمت خودرو
  • و غیره

بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش نمی دهد؟

خسارت های زیر را نمی توان با بیمه بدنه پوشش داد:

  • خسارت های عمدی ایجاد شده توسط بیمه گزار
  • خسارت های ناشی از تشعشعات و انفجارهای هسته ای
  • خسارت های ایجاد شده توسط راننده فاقد گواهینامه
  • خسارت های ناشی از تعقیب خودرو توسط مراجع قضائی
  • خسارت های به وجود آمده در جنگ و اعتصاب
  • خسارت به وجود آمده در اثر بکسل کردن خودرویی دیگر
  • خسارت به وجود آمده برای خودروی راننده ای که مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کند
  • خسارت ناشی از حمل بار بیش از حد مجاز

استعلام اصالت بیمه بدنه دانا

امکان استعلام اصالت بیمه بدنه دانا و دیگر بیمه نامه ها در سامانه سنهاب بیمه مرکزی وجود دارد. این استعلام بر اساس مشخصات خودرو و مدارک هویتی راننده انجام می گیرد و به صورت اینترنتی قابل انجام است. اما برای استعلام قیمت بیمه بدنه دانا و مقایسه شرایط آن با دیگر شرکت های بیمه ای، باید به سایت بیمه با ما مراجعه کنید. این سایت بر اساس اطلاعات و مدل خودرو، لیستی از قیمت های بیمه بدنه را برای شما نمایش می دهد.

محاسبه و قیمت بیمه بدنه دانا

قیمت نهایی بیمه بدنه بر اساس فرمول های پیچیده ای محاسبه می شود و عوامل متفاوتی در تعیین آن نقش دارند. معیارهای مانند نوع و سال ساخت خودرو، تعداد سال های تخفیف عدم خسارت، ارزش روز خودرو و نوع پوشش های فرعی انتخابی توسط بیمه گزار جزو اصلی ترین عوامل تعیین کننده در قیمت بیمه بدنه دانا هستند. البته برخی شرکت ها در کنار تخفیف عدم خسارت، تخفیف های ویژه ای هم برای مشتریان در نظر می گیرند؛ که بیمه دانا یکی از این شرکت ها است. 

طرح تخفیف بیمه بدنه دانا

بیمه دانا یکی از جذاب ترین شرایط تخفیفی را برای بیمه بدنه خودرو ارائه می دهد. این تخفیفات باعث کاهش قیمت نهایی بیمه بدنه شده و به بیمه گزار در خرید ارزانترین بیمه نامه کمک می کند. علاوه بر تخفیف های مناسبتی، خرید نقدی و استفاده کامل از تمامی پوشش ها، می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

تخفیف خودرو صفر کیلومتر

 این شرکت به خودروهای صفر کیلومتر تا ۳۰ درصد تخفیف می دهد و مالک خودرو حداکثر تا ۳ ماه بعد از تاریخ تحویل خودرو امکان استفاده از این تخفیف را دارد. 

تخفیف بر اساس عدم خسارت بیمه شخص ثالث

 بیمه دانا به بیمه گزاران این امکان را می دهد تا بر اساس تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، مشمول تخفیف برای خرید بیمه بدنه شوند. میزان این تخفیف برای خودروهای تا ۴ سال ۲۵ درصد، خودروهای بین ۴ تا ۸ سال ۳۵ درصد و برای بیشتر از ۸ سال ۴۵ درصد تخفیف بر روی بیمه بدنه است. البته این تخفیف برای خودروهایی اعمال می شود که تخفیف بیمه بدنه ندارند.

تخفیف ارزش خودرو

این تخفیف ویژه برای صدور بیمه بدنه دانا در نظر گرفته می شود و میزان آن بسته به ارزش خودرو، بین ۵ الی ۳۰ درصد است.

خرید بیمه بدنه دانا

بیمه بدنه دانا را می توان به صورت حضوری و یا اینترنتی سفارش داد. در روش حضوری باید به یکی از نمایندگی های بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کنید تا بیمه بدنه را متناسب با شرایط خودرو برای شما صادر کنند. اما روش راحت تر، سفارش اینترنتی بیمه بدنه از طریق سایت بیمه با ما است. این سایت بر اساس شرایط و ویژگی های خودرو، هزینه استفاده از بیمه بدنه دانا را برآورد می کند. برای بازدید حضوری هم، کارشناسان سایت با شما تماس گرفته و در خصوص زمان و مکان بازدید در محل با شما هماهنگ خواهند شد. البته امکان خرید اقساطی بیمه بدنه دانا وجود دارد و شرایط استفاده از آن را می توان در سایت بیمه با ما مطالعه کرد.

روش تمدید بیمه بدنه دانا

مدت اعتبار بیمه بدنه یکساله است و پس از این مدت، باید آن را نزد شرکت قبلی و یا شرکتی جدید تمدید کنید. اما صدور بیمه بدنه نیاز به بازدید حضوری توسط کارشناس دارد. که البته اگر بیمه بدنه را در همان شرکت قبلی تمدید کنید، معمولا نیاز به بازدید مجدد خودرو نخواهد بود. این شرایط در شرکت های مختلف با یکدیگر فرق دارد و متفاوت است. مثلا برای تمدید بیمه بدنه دانا در یکی از شرایط زیر، نیاز به بازدید مجدد خودرو نیست:

  • تغییری در پوشش های اضافی بیمه بدنه خود ندهید
  • قبل از سررسید بیمه بدنه دانا آن را تمدید کنید
  • ارزش خودرو شما نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد گران نشده باشد

انتقال بیمه بدنه دانا

بیمه بدنه به صورت راننده محور صادر می شود و تخفیفات آن وابسته به خودرو نیست. پس بیمه گزار می تواند با خرید خودروی جدید، بیمه بدنه دانا را انتقال داده و از تخفیفات آن برای خودروی جدید استفاده کند.

نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه از شرکت دانا

برای دریافت خسارت بیمه بدنه، باید به یکی از ۷۰ مرکز پرداخت خسارت بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کرده و فرم اعلام خسارت را تکمیل کنید. سپس فرد بیمه گزار باید مدارک درخواستی را به شرکت ارائه دهد تا میزان خسارت را تخمین بزنند. نحوه پرداخت به صورت حواله ای و یا واریز به حساب فرد بیمه گزار خواهد بود. مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت از بیمه دانا، شامل موارد زیر هستند:

  • تکمیل فرم اعلام خسارت بیمه بدنه
  • ارائه بیمه نامه بدنه دانا و کپی آن
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث بیمه گزار
  • اصل کارت ملی بیمه گزار و راننده به همراه کپی آنها
  • اصل و کپی گواهینامه رانندگی راننده
  • ارائه سند و کارت خودرو
  • ارائه گزارش آتش نشانی برای خسارت های ناشی از حریق خودرو
  • گزارش مقامات قضائی و کروکی در صورت موجود
  • ارائه فاکتور مربوط به هزینه های حمل و انتقال خودرو به تعمیرگاه
  • فاکتور رسمی قطعات تعویض شده به همراه داغی آنها
  • گزارش ارزیاب خسارت بعد از تعمیر و برای تایید سلامت خودرو

سایت بیمه باما، ارائه دهنده تمامی خدمات بیمه ای

با گسترش اینترنت و همه گیری استفاده از فضای مجازی، مراجعات حضوری کاهش یافته و اکثر نیازها را می توان به صورت آنلاین رفع کرد. امکان صدور و استفاده از خدمات بیمه ای متنوع مانند بیمه عمر، بیمه ثالث و یا بیمه بدنه دانا و غیره هم در اینترنت وجود دارد و سایت های معتبری در این حوزه فعالیت می کنند. سایت بیمه باما (bimebama.com)، یکی از مطمئن ترین و کامل ترین درگاه های اینترنتی برای سفارش بیمه بدنه دانا و دیگر خدمات بیمه ای در فضای مجازی است. فعالیت این سایت با همکاری کارگزاری بیمه مرکزی است و امکان مقایسه قیمت ها و شرایط استفاده از آن را به شما می دهد.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه تندر 90

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *