بیمه بدنه معلم : استعلام قیمت و خرید

بیمه بدنه معلم

در طول دو سه سال گذشته، بارها شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو بوده ایم. میزان این افزایش به قدری بوده است که کمتر کسی قدرت خرید ساده ترین مدل از خودرو را دارد. اما این گرانی تنها مربوط به قیمت کلی خودرو نیست و بازار قطعات و تجهیزات را هم تحت تاثیر قرار داده است. یعنی برای جبران خسارت های به بار آمده در یک حادثه رانندگی، باید کلی هزینه صرف کرد. لذا منطق حکم می کند که قبل از وقوع چنین حوادثی، به دنبال راهی برای جبران و پرداخت این خسارت ها باشیم. پس برای پوشش کامل خسارت های احتمالی، باید از بیمه بدنه به عنوان مکملی برای بیمه شخص ثالث استفاده کرد. چون بیمه شخص ثالث تنها جوابگوی خسارت های مربوط به شخص ثالث است و برای جبران خسارت خودرو شخصی خود، به بیمه بدنه نیاز خواهیم داشت. این نوع خاص از بیمه خودرو را می توان از تمامی شرکت های بیمه ای تهیه کرد؛ اما بیمه بدنه معلم شرایط ویژه ای دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بیمه بدنه معلم

مزایای بیمه بدنه معلم چیست؟

بیمه معلم یکی از معتبرترین شرکت های فعال در صنعت بیمه کشور است که فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد. البته تاریخ تاسیس این شرکت به سال 1373 برمی گردد و در آن زمان، با نام «شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری» در حوزه صادرات فعالیت می کرد. اما در حال حاضر دامنه فعالیت شرکت گسترش یافته و انواع خدمات بیمه ای را به مشتریان خود ارائه می دهد. 

در بین بیمه نامه های صادر شده توسط این شرکت، بیمه بدنه معلم شرایط ویژه و جذابی دارد. چون بیمه معلم بیش از 50 مرکز پرداخت خسارت در سراسر کشور دارد و در کمتر از 15 روز، هزینه خسارت های به وجود آمده مربوط به خودرو (به غیر از سرقت کلی) را پرداخت می کند. علاوه بر این موضوع، پوشش های اضافی خاصی دارد که در سایر شرکت های بیمه نمی توان یافت. یکی از این پوشش های خاص، مربوط به «خسارت ناشی از کشیدن میخ و اجسام روی بدنه خودرو» است. همچنین امکان خرید آنلاین بیمه بدنه معلم برای مشتریان وجود دارد و کاربران اینترنتی می توانند برای سفارش این بیمه نامه، از سایت «بیمه باما» استفاده کنند.

بررسی پوشش های بیمه بدنه معلم

بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و تکمیلی دارد. شرایط استفاده از پوشش های اصلی بیمه بدنه یکسان است؛ ولی هزینه استفاده از پوشش های تکمیلی در شرکت های بیمه با یکدیگر فرق دارد. همین تفاوت است که کیفیت خدمات بیمه بدنه معلم را از دیگر شرکت ها متمایز می کند. در بخش قبلی اشاره کوتاهی به یکی از پوشش های بیمه ای موجود در بیمه بدنه شد. اما در ادامه، به طور کامل در خصوص پوشش های اصلی و تکمیلی بیمه بدنه معلم توضیح خواهیم داد.

پوشش های اصلی بیمه بدنه معلم

برخورد و تصادف خودرو با اجسام دیگر

اگر خودروی شما تصادف کرده و یا در اثر برخورد با جسم ثابت یا متحرک آسیب ببیند، می توان از پوشش های اصلی برای جبران خسارت ایجاد شده استفاده کرد.

سرقت کلی خودرو

 منظور از سرقت کلی، شرایطی است که خودرو دزدیده شده و تا 60 روز پس از سرقت پیدا نشود. شرکت بیمه ای تا 80 درصد از خسارت را به بیمه گزار پرداخت می کند. توجه داشته باشید که با پرداخت خسارت کلی، بیمه نامه منقضی شده و مجددا باید برای خودروی خود بیمه بدنه تهیه کنید. 

واژگونی و سقوط خودرو

بیمه معلم در قالب بیمه بدنه، خسارت های مربوط به واژگونی و سقوط خودرو از ارتفاع را جبران می کند.

صاعقه، انفجار و آتش سوزی خودرو

در صورتی که خودرو در اثر یکی از حوادث آسیب ببیند، شرکت بیمه ای تا 90 درصد خسارت ایجاد شده را به بیمه گزار پرداخت می کند.

خسارت وارد شده به لاستیک و باتری خودرو

اگر باتری و لاستیک خودرو شما در اثر تصادف آسیب ببیند، بیمه معلم 50 درصد از قیمت نوی آنها را به شما می پردازد.

هزینه های مربوط به نجات و انتقال خودرو

شاید در جریان نجات خودرو، خسارتی به خودرو وارد شود. چنین خسارتی می تواند با هدف جلوگیری از گسترش خسارت و یا انتقال خودرو به تعمیرگاه رخ دهد.  بیمه معلم تا 20 درصد از چنین خسارتی را جبران می کند.

پوشش های بیمه بدنه معلم

پوشش های اضافی یا تکمیلی بیمه بدنه

پوشش های اضافی بیمه بدنه بسیار متنوع هستند و هزینه استفاده از آنها برای خودرو، با یکدیگر فرق دارد. موارد زیر جزو پوشش های اضافی بیمه بدنه معلم هستند که برای اضافه کردن آنها به بیمه نامه، باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

  • پوشش شکستن شیشه خودرو در اثر تغییرات دما یا سانحه
  • پاشیده شدن مواد اسیدی و شیمیایی به بدنه خودرو
  • پوشش ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله
  • پوشش مربوط به نوسانات قیمت خودرو: این پوشش باعث می شود که جبران خسارت ها متناسب با گران شدن خودرو افزایش یابد.
  • پوشش هزینه توقف خودرو در تعمیرگاه
  • پوشش مربوط به ایاب و ذهاب برای رفت و آمد روزانه مالک خودرو در زمان توقف ماشین در تعمیرگاه
  • سرقت جزئی قطعات و یا تجهیزات خودرو
  • خسارت ایجاد شده در اثر کشیده شدن میخ و یا اشیا روی بدنه خودرو

بیمه بدنه معلم چه خساراتی را پوشش نمی دهد؟

بعضی از خسارت ها هستند که تحت پوشش بیمه بدنه معلم قرار نگرفته و شرکت بیمه ای تعهدی برای پرداخت خسارت آنها ندارد. این موارد عبارتند از:

بیمه بدنه معلم
  • خسارت های به وجود آمده حین فرار از پلیس و یا دیگر مقامات قضائی
  • خسارت های به وجود آمده در اثر استعمال مواد مخدر و یا مصرف مشروبات الکلی
  • خسارت ناشی از بکسل کردن خودرویی دیگر
  • خسارت های عمدی ایجاد شده توسط فرد بیمه گزار
  • خسارت ناشی از تشعشعات هسته ای و رادیواکتیو
  • خسارت وارد شده به خودرو راننده فاقد گواهینامه یا نوع منقضی شده آن
  • خسارت ایجاد شده برای راننده ای که گواهینامه آن متناسب با نوع کاربری خودرو نباشد

نحوه استعلام بیمه بدنه معلم

دو روش حضوری و آنلاین برای استعلام بیمه بدنه معلم وجود دارد. در روش حضوری باید به یکی از نمایندگی های بیمه معلم مراجعه کرد. اما در روش اینترنتی باید به سایت بیمه معلم مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به خودروی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نوع خودرو، مدل و سال ساخت آن است. اما اگر قبلا سابقه استفاده از بیمه بدنه را دارید، به اطلاعات بیمه نامه قبلی خودرو نیز، نیاز خواهید داشت. در چنین شرایطی باید علاوه بر اطلاعات خودرو، مواردی مانند داخلی یا خارجی بودن خودرو، میزان تخفیف عدم خسارت، تخفیف عدم خسارت شخص ثالث و ارزش روز خودرو را در اختیار سایت قرار دهید.

البته با همین اطلاعات هم می توان قیمت انواع بیمه بدنه را در سایت «بیمه باما» استعلام کرد. این استعلام به شما کمک می کند تا از قیمت بیمه بدنه سایر شرکت های بیمه ای و شرایط متفاوت آنها برای استفاده از پوشش های اضافی، مطلع شوید. بدین ترتیب با چند کلیک ساده، امکان مقایسه قیمت ها و کیفیت خدمات ارائه شده فراهم می شود.

طرح های تخفیفی بیمه بدنه معلم

شرکت های بیمه برای جذب مشتری و افزایش آمار فروش خود، تخفیف های متنوعی را برای بیمه گزاران در نظر می گیرند. بیمه بدنه معلم، یکی از جذاب ترین خدمات بیمه ای این شرکت است که برای کاهش هزینه صدور آن، می توان از تخفیف های زیر استفاده کرد:

1 – تخفیف عدم خسارت

به ازای هر سالی که از بیمه بدنه خود استفاده نکنید، تخفیفی برای خرید بیمه نامه جدید در نظر گرفته می شود که به آن تخفیف عدم خسارت می گویند. میزان این تخفیف برای سال اول 25 درصد، سال دوم 35 درصد، سال سوم 45 درصد و از سال چهارم به بعد 60 درصد است.

2 – تخفیف صفر کیلومتر

تا یک ماه از تاریخ ترخیص خودروی صفر کیلومتر، می توانید بیمه بدنه معلم را سفارش داده و تا سقف 20 درصد تخفیف بگیرید.

3 – تخفیف گروهی

سازمان ها و نهادهایی که قصد استفاده از بیمه بدنه معلم برای بیش از 100 دستگاه را داشته باشند، خرید آنها شامل 20 درصد تخفیف می شود.

4 – تخفیف نقدی

بیمه معلم برای مشتریان دست به نقد خود، 10 درصد تخفیف بر روی بیمه بدنه اعمال می کند.

5 – تخفیف ویژه بعضی از کارکنان شرکت بیمه

این تخفیف مخصوص اعضای هیئت مدیره و مسئولین شبکه نمایندگی بیمه معلم در سراسر کشور است.

برای اطلاع از تخفیفات بیمه بدنه در دیگر شرکت های بیمه ای، به سایت «بیمه باما» مراجعه کنید. این سایت بر اساس اطلاعات ارائه شده، شرایط تخفیفی بیمه بدنه در شرکت های مختلف را نمایش می دهد.

تخفیف بیمه بدنه معلم

خرید بیمه بدنه معلم

بیمه بدنه معلم را می توان به صورت حضوری، آنلاین و یا قسطی تهیه کرد. در روش حضوری باید به نمایندگی های مجاز این شرکت در سراسر کشور مراجعه کنید. اما روش آنلاین بسیار راحت است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. در این روش باید وارد سایت «بیمه باما» شده و بیمه بدنه معلم را متناسب با نوع خودرو خود سفارش داده و هزینه آن را پرداخت کنید. اما با توجه به گرانی خودرو در بازار، بیمه معلم امکان فروش اقساطی بیمه بدنه را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای اطلاع از شرایط قسطی صدور بیمه بدنه معلم و یا دیگر شرکت ها، می توان از سایت «بیمه باما» استفاده کرد. این سایت به شما امکان مقایسه آنلاین شرایط نقدی و اقساطی را می دهد.

روش تمدید بیمه بدنه معلم

برای تمدید بیمه بدنه معلم، باید به بخش بیمه بدنه سایت «بیمه باما» مراجعه کنید. در این بخش، سایت از شما همان اطلاعاتی را می خواهد که برای استعلام بیمه نامه استفاده کردید. با انجام این کار، لیستی از قیمت های بیمه بدنه در شرکت های مختلف و شرایط صدور آنها برای شما نمایش داده می شود. از بین آنها می توانید بیمه معلم را انتخاب کرده و حق بیمه بدنه را به صورت آنلاین پرداخت کنید. اگر اولین استفاده شما از بیمه بدنه معلم باشد، کارشناسان سایت با شما تماس گرفته و در خصوص زمان بازدید حضوری در محل، با شما هماهنگ خواهند شد. اما اگر بیمه بدنه را از شرکت قبلی تمدید کنید، معمولا نیازی به بازدید حضوری نیست.

انتقال بیمه بدنه معلم

بیمه بدنه نوعی بیمه نامه خودرو است که بر اساس اشخاص صادر می شود. یعنی مالک خودرو در هنگام خرید خودروی دیگر، می تواند تمامی تخفیفات و امتیازات آن را به خودرو جدید انتقال دهد. حتی امکان فسخ قرارداد بیمه بدنه معلم وجود دارد. یعنی بیمه گزار می تواند زودتر از سررسید، خودرو خود را فروخته و مابه التفاوت هزینه پرداختی را از شرکت بیمه معلم استرداد کند. 

نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه

پس از وقوع حادثه، حداکثر 5 روز فرصت دارید تا مدارک را از طریق پست و یا به صورت حضوری، به مراکز پرداخت خسارت بیمه معلم تحویل دهید. بیمه معلم مدارک شما را بررسی کرده و تشکیل پرونده می دهد. پس از بررسی کامل مدارک، میزان خسارت تعیین شده و مبلغ آن به بیمه گزار اعلام می شود. این مبلغ ظرف 15 روز کاری از زمان تشکیل پرونده به بیمه گزار پرداخت می شود. مهمترین معیار برای تعیین میزان خسارت، مدارکی است که شما به مراکز پرداخت خسارت تحویل می دهید. این مدارک بر اساس گزارش پلیس، به دو نوع تقسیم می شود.

الف) مدارک لازم برای دریافت خسارت با گزارش پلیس

  • گزارش مقام قضائی یا کروکی پلیس
  • اصل گواهینامه رانندگی و کپی آن
  • نتیجه بازدید از خودرو توسط کارشناس خسارت
  • بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو و کپی آنها
  • سند و کارت ماشین خودرو به همراه کپی
  • معرفی نامه از شرکت های لیزینگ برای خودروهای اقساطی

در سرقت های کلی و جزئی، حتما به گزارش مقام قضائی برای دریافت خسارت نیاز خواهید داشت. اگر هم کروکی ارائه شده سازشی نباشد، باید نتیجه بازجویی از طرفین حادثه را به همراه گزارش تکمیلی پلیس و کارشناس دادگستری به شرکت بیمه ای تحویل دهید.

ب) مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بدون گزارش پلیس

  • کارت ماشین و سند خودرو
  • گواهینامه رانندگی به همراه کپی آن
  • نتیجه بازدید کارشناس خسارت
  • بیمه شخص ثالث و بدنه و کپی آنها
بیمه بدنه معلم

معرفی بیمه باما

بیمه باما (bimebama.com)، پلتفرمی معتبر برای مشاوره، مقایسه و خرید خدمات بیمه ای در بستر اینترنت است. این سایت اینترنتی با تمامی شرکت های بیمه ای قرارداد دارد و مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ کرده است. با استفاده از امکانات سایت بیمه باما، می توان شرایط صدور بیمه نامه مورد نیاز خود را در شرکت های مختلف بیمه ای مقایسه کرده و یکی را برای خرید انتخاب کنید. در تمامی این مراحل، کارشناسان سایت در کنار شما هستند و به شما در خرید ارزانترین و بهترین بیمه نامه، کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *