بیمه بدنه پژو پارس : محاسبه قیمت و خرید

بیمه بدنه پژو پارس

حوادث رانندگی با خسارت های جانی و مالی مختلفی برای طرفین همراه است. خسارت های جبران ناپذیری که بخش عمده ای از آن را می توان با بیمه شخص ثالث پوشش داد. اما این بیمه نامه تنها جوابگوی خسارت های جانی و مالی مربوط به شخص ثالث است و خسارت های مالی راننده مقصر را پوشش نمی دهد. پس در کنار استفاده از یک بیمه اجباری مانند شخص ثالث، به بیمه بدنه برای پوشش خسارت های مالی نیاز خواهیم داشت. اما استفاده از این بیمه نامه برای خودروهای لوکس و گران قیمتی مانند پژو پارس، ضرورت بیشتری دارد. چون هزینه تعمیر و یا تعویض بخشی از شاسی چنین خودروهایی زیاد است و مالک را می تواند دچار مشکل کند. به همین دلیل در ادامه به معرفی کوتاهی از این خودروی محبوب و شرایط خرید بیمه بدنه پژو پارس خواهیم پرداخت.

معرفی پژو پارس

پژو پارس یکی از محبوب ترین خودروهای موجود در بازار ایران است. خودرویی که با نام اولیه پرشیا در اواخر دهه 70 شمسی وارد بازار شد و هنوز هم جزو پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو است. شکل ظاهری و شاسی پژو پارس را، می توان نسخه تکامل یافته ای از پژو 405 دانست. ظاهر جذاب و هزینه کم نگهداری، فاکتورهایی هستند که پژو پارس را به خودرویی پرفروش در ایران تبدیل کرده است. حتی بازار فروش این خودرو محدود به داخل کشور نبوده و آن را به کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق نیز صادر می کنند. اما ایران خودرو برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان خود، تیپ های متعددی از پژو پارس را روانه بازار کرده است که در ادامه آنها را معرفی می کنیم. 

انواع خودرو پژو پارس

پژو پارس انواع مختلفی دارد و ایران خودرو در طراحی و ساخت تیپ های گوناگون آن، از موتور و گیربکس های متفاوتی استفاده کرده است. به همین خاطر تیپ های مختلفی از این محصول با نام های پارس سال، پارس ELX، پارس LX و پارس اتوماتیک در بازار موجود است. شکل ظاهری و طراحی داخلی این خودروها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و تغییرات عمده آنها مربوط به موتور، گیربکس و دیگر امکانات آنها است. 

مشخصات فنی پژو پارس

ایران خودرو در ساخت تیپ های مختلف پژو پارس، از موتورهای XUM و XU7 و TU5 استفاده می کند. نوع ابتدایی از پژو پارس، موتور 8 سوپاپ با حجم موتور 1905 سی سی بود که در پارس مدل ELX XUM بکار گرفته شد. موتور این خودرو از نوع XUM بود و حداکثر سرعت آن به 105 اسب بخار می رسید. اما ایران خودرو برای بهبود قدرت پژو پارس، از نوع موتور XU7 در تولید تیپ سال و ELX استفاده کرد. این دو تیپ از خانواده پژو پارس، ویژگی های موتور مشابهی دارند و تنها تفاوت آنها مربوط به تعداد سوپاپ است که در پارس سال تعداد آن 8 است و در نوع ELX به 16 می رسد.

اما پارس LX، نوع پرطرفداری از خانواده پژو است که موتور TU5 با 16  سوپاپ و حجم 1586 لیتری دارد و حداکثر قدرت آن به 108 اسب بخار می رسد. گیربکس این خودرو دستی است؛ ولی نمونه اتوماتیک آن با ویژگی های مشابه در موتور را، می توان در پارس اتوماتیک استفاده کرد. این تیپ از خودرو پژو پارس، گرانترین نوع آن است که طی دو سه سال اخیر، افزایش قیمت چشمگیری داشته است. البته مدل های قدیمی تر از این خودرو نیز افزایش قیمت داشته اند و ارزش ساده ترین نوع آن نزدیک به 300 میلیون تومان است. به همین دلیل است که دیگر پژو پارس را باید نوعی خودرو لوکس دانست؛ که کمتر خانواده ایرانی توان خرید آن را دارد. پس حتی مالکین چنین خودرویی، باید به فکر بیمه بدنه پژو پارس باشند تا دچار خسارت های جبران ناپذیر نشوند.

چرا باید بیمه بدنه پژو پارس بخریم؟

شاید اختیاری بودن بیمه بدنه، باعث غفلت اکثر رانندگان از خرید چنین بیمه نامه ای برای خودرو شود. اما نباید فراموش کرد که هیچ خودرویی از سانحه و تصادف در امان نیست و حادثه هیچ گاه خبر نمی کند. علاوه بر این اتفاقات، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله هم می توانند به بدنه خودرو شما آسیب بزنند. پس برای پوشش کامل خسارت های مالی خودرو، باید از بیمه بدنه استفاده کرد. اهمیت این موضوع برای خودروهای گران قیمت بیشتر است و باید به فکر خرید بیمه بدنه پژو پارس بود. چون هزینه های جبران خسارت وارده به پژو پارس متناسب با ارزش آن افزایش یافته و شاید راننده نتواند آن را تامین کند. پس با پرداخت مبلغی اندک در زمان حال، می توان از بروز خسارت های کلان در آینده جلوگیری کرد.

پوشش های بیمه بدنه پژو پارس

بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث، دارای قوانین مصوبی نیست. به همین دلیل شرکت های بیمه ای می توانند پوشش های متفاوتی را در قالب بیمه بدنه به مالکین پژو پارس ارائه دهند. مثلا شاید خسارت های تحت پوشش در قالب بیمه بدنه پژو پارس یک شرکت، با شرکتی دیگر متفاوت باشد. اما معمولا شرکت های بیمه ای پوشش های ارائه شده در بیمه بدنه را به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می کنند.

1 – خسارت های مشمول در پوشش اصلی

در نوع اصلی آن، خسارت های وارده به پژو پارس باید به خاطر برخورد خودرو با یک جسم ثابت یا متحرک باشد. یا خسارت به وجود آمده در اثر واژگونی، آتش سوزی، سرقت کلی و یا سقوط خودرو به وجود آمده باشد. شرکت های بیمه ای چنین خطراتی را اصلی تلقی کرده و آنها را تحت پوشش های اصلی بیمه بدنه پژو پارس قرار می دهند. اما برخی خسارت های دیگر وجود دارد که برای جبران آنها باید از پوشش های اضافی استفاده کرد.

2 – خسارت های مشمول در پوشش اضافی

اگر خودرو دچار خسارت تعریف شده در پوشش اصلی بیمه بدنه پژو پارس قرار گیرد، شرکت بیمه ای آن را جبران می کند. اما برای استفاده از پوشش های اضافی، باید هزینه مازادی را پرداخت کرد. این هزینه اضافی باعث می شود که خودرو شما در برابر حوادث غیرعادی نیز بیمه شود. اتفاقاتی مانند بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله، از بین رفتن بدنه خودرو در اثر پاشیدن اسید و یا مواد شیمیایی، سرقت جزئی خودرو و غیره، جزو خسارت های فرعی در بیمه بدنه پژو پارس هستند. پس با پرداخت مبلغی اندک در هنگام صدور بیمه بدنه پژو پارس، می توان خودروی خود را در برابر چنین حوادثی بیمه کرد.

قیمت بیمه بدنه پژو پارس

قیمت بیمه بدنه پژو پارس

قیمت بیمه بدنه پژو پارس بر اساس عوامل متعددی تعیین می شود که در ادامه در خصوص آنها توضیح خواهیم داد.

نوع خودرو:

یکی از مهمترین معیارها در تعیین قیمت بیمه بدنه، نوع خودرو است. حتی در یک نوع یکسان از خودرو مانند خانواده پارس، قیمت بیمه بدنه پژو پارس اتوماتیک از پارس سال بیشتر است.

تخفیف عدم خسارت:

 بیمه بدنه متعلق به شخص است نه خودرو. پس هر فرد می تواند با خرید خودرو جدید، بیمه بدنه خود را انتقال دهد. شرکت های بیمه ای به ازای هر سالی که از بیمه بدنه پژو پارس استفاده نکنید، یک میزان مشخصی به شما تخفیف می دهند. از این تخفیف می توان در هنگام خرید بیمه بدنه استفاده کرد.

ارزش روز خودرو:

پوشش های تعیین شده در بیمه بدنه پژو پارس، باید بر اساس ارزش روز آن تعیین شود. چون در صورت اعلام ارزشی کمتر از میزان واقعی، در روز حادثه خسارات پرداختی متناسب با هزینه ها نخواهد بود. پس ارزش روز پژو پارس، تاثیری مستقیم در قیمت بیمه بدنه دارد.

مدل و سال ساخت:

 آخرین فاکتور تعیین کننده در قیمت بیمه بدنه پژو پارس، مربوط به سال ساخت آن است. پس کاملا منطقی است که هزینه صدور بیمه بدنه پژو پارس سال 1400 بیشتر از مدل های قدیمی تر آن باشد.

میزان تاثیرگذاری هر کدام از این عوامل در قیمت بیمه بدنه پژو پارس، توسط شرکت های بیمه ای تعیین می شود. ولی شما به عنوان مالک چنین خودرویی، نیازی به جزئیات این فرمول و نحوه محاسبه آن ندارید. تنها کاری که باید انجام داد، وارد کردن اطلاعات پژو پارس در سایت   «بیمه باما» است. این سایت بر اساس مدل و نوع خودروی اعلامی شما، لیستی از قیمت بیمه بدنه در شرکت های مختلف بیمه ای را ارائه می دهد. پس به راحتی می توان قیمت ها و سقف پوششی آنها را با یکدیگر مقایسه کرد و بیمه بدنه را سفارش داد.

نحوه خرید بیمه بدنه پژو پارس

در گذشته برای خرید بیمه بدنه پژو پارس و یا دیگر خودروها، باید به نمایندگی بیمه مراجعه می کردیم تا کارشناس بیمه خودرو شما را بازدید کند. اما امروزه پروسه خرید بیمه بدنه بسیار راحت شده و با مراجعه به سایت بیمه باما (bimebama.com)، می توان بیمه بدنه خود را به صورت اینترنتی سفارش داد. این سایت یکی از درگاه های اینترنتی معتبر برای مقایسه و خرید خدمات بیمه ای از شرکت های مختلف است. مزیتی که در نوع حضوری وجود نداشت و تنها امکان آگاهی از قیمت یک شرکت بیمه ای را داشتیم.

بیمه بدنه پژو پارس

روال کار بدین صورت است که سایت «بیمه باما»، لیستی از قیمت بیمه بدنه پژو پارس در شرکت های مختلف بیمه را نمایش می دهد. سپس خریدار می تواند پس از مقایسه قیمت ها و خدمات ارائه شده، یکی را برای خرید انتخاب کند. پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و از طریق سایت «بیمه باما» انجام می شود. در نهایت کارشناسان سایت با شما تماس گرفته و در خصوص زمان بازدید حضوری کارشناس بیمه باما شما هماهنگ خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *