بیمه شخص ثالث آریسان : قیمت و خرید

بیمه شخص ثالث آریسان

بیمه شخص ثالث، یکی از بیمه نامه های پرکاربرد در بین مردم است. دلیل این موضوع را می توان در اجباری بودن این بیمه نامه برای کلیه وسایل نقلیه موتوری دانست. چون هزینه مرتبط با خسارت های به وجود آمده در سوانح رانندگی زیاد است و بیشتر مردم توانایی جبران آن را ندارند. حتی شاید هزینه درمان و یا پرداخت دیه در حادثه رانندگی، بیشتر از ارزش خودرو شما شود. اما با خرید بیمه شخص ثالث، بخش زیادی از خسارت های مالی و جانی شخص ثالث را شرکت بیمه ای پرداخت می کند. قیمت و شرایط استفاده از این بیمه نامه بستگی به نوع خودرو و کاربری آن دارد. مثلا شرایط استفاده از بیمه شخص ثالث آریسان با خودروهای سواری فرق دارد. در ادامه این مطلب در خصوص بیمه شخص ثالث آریسان و تفاوت آن با دیگر وسایل نقلیه بحث خواهیم کرد.

بیمه شخص ثالث آریسان

آشنایی با خودروی آریسان

خودروی وانت آریسان (Arisun Pickup )، یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که به عنوان جایگزینی برای وانت باردو در سال 1394 به بازار عرضه شد. آریسان در اصل همان پژو 405 بود که آن را تبدیل به یک خودروی باری کرده بودند و این اوج خلاقیت شرکت های خودروساز ایرانی است! فضای باری این خودرو عمیق تر از وانت باردو است و بخش جلویی آن را بر اساس پژو 405 و پارس ساخته اند. اما موضوع قابل توجه در قیاس با وانت باردو، امکانات ویژه این خودرو است. چون آریسان نسبت به دیگر خودروهای باری، امکانات متفاوتی مانند فرمان هیدرولیک، ایموبیلایزر، کیسه هوا راننده و سرنشین، ترمز ABS و سیستم صوتی مجهز دارد.

بهترین بیمه شخص ثالث آریسان

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث آریسان، بستگی به نظر فرد بیمه گزار دارد. شاید ملاک بهترین بودن برای صاحب خودروی آریسان، قیمت پایین حق بیمه باشد. اما شاید فردی دیگر، به کیفیت خدمات ارائه شده در قالب بیمه بدنه اهمیت دهد. پس لازم است که قبل از خرید بیمه شخص ثالث آریسان، کیفیت خدمات و قیمت آن را در شرکت های مختلف بیمه ای مقایسه کنیم. چون این مقایسه به ما کمک می کند تا بهترین بیمه ثالث را برای خودروی باری آریسان تهیه کنیم.

برای انجام این کار و مقایسه شرایط خرید این بیمه نامه، دو راهکار عمومی وجود دارد. اولی مراجعه به سایت بیمه مرکزی و مقایسه عملکرد شرکت های بیمه ای بر اساس آمار اعلامی است. این آمار به طور سالیانه توسط بیمه مرکزی منتشر شده و در تهیه آن، معیارهایی مانند نظر مردم، سرعت در پاسخگویی و تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت های بیمه ای لحاظ می شود.

اما روش دوم، مراجعه به سایت های معتبر بیمه ای مانند «بیمه باما» و مقایسه قیمت ها است. این سایت بر اساس مشخصات خودروی آریسان و مدل آن، هزینه سفارش یا تمدید بیمه ثالث را در شرکت های مختلف بیمه ای نمایش می دهد. پس به راحتی می توان از تخفیفات و هزینه صدور این بیمه نامه مطلع شد و یکی را برای خرید آنلاین انتخاب کرد.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث آریسان

قیمت نهایی بیمه شخص ثالث آریسان بر اساس فاکتورها و معیارهای مختلفی محاسبه شده و هر کدام از این عوامل، تاثیر گذاری متفاوتی دارند. در ادامه، به معرفی کوتاهی از این عوامل خواهیم پرداخت.

1 – حق بیمه پایه

بیمه مرکزی به طور سالیانه یک مبلغی را به عنوان حق بیمه پایه شخص ثالث در نظر گرفته و حداقل پوشش مالی و جانی در آن تعیین می شود. میزان این پوشش ها بستگی به نرخ دیه اعلامی توسط قوه قضائیه برای ماه های حرام دارد. پس میزان پوشش جانی ثابت و برابر نرخ دیه اعلامی، و میزان پوشش مالی به صورت یک چهلم دیه کامل در ماه های حرام تعیین می شود.

2 – تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

به ازای هر سالی که از بیمه شخص ثالث خودروی خود استفاده نکنید، 5 درصد به شما تخفیف داده می شود. قبلا این تخفیف وابسته به خودرو بود؛ اما در سال 1400 قانون آن تغییر کرده و در حال حاضر بیمه شخص ثالث به صورت راننده محور صادر می شود. یعنی مالک آریسان حتی بعد از فروش خودروی خود، می تواند از تخفیفات عدم خسارت شخص ثالث آن برای خودرویی دیگر استفاده کند.

3 – میزان پوشش مالی درخواستی

بیمه ثالث خودرو شامل دو نوع پوشش مالی و جانی مربوط به شخص ثالث و پوشش جانی راننده مقصر است. میزان پوشش جانی برای شخص ثالث و راننده مقصر ثابت است. اما سقف پوشش مالی را می توان با پرداخت هزینه ای مازاد، افزایش داد. خب طبیعتا هر چقدر پوشش درخواستی شما بیشتر باشد، حق بیمه ثالث آریسان هم بیشتر می شود.

4 – نوع کاربری خودرو

یکی از معیارهای تاثیرگذار در تعیین حق بیمه ثالث آریسان، بخاطر نوع کاربری این خودرو است. چون حق بیمه پایه خودروهای باری، بیشتر از خودروهای سوای است و میزان آن بر اساس ظرفیت این خودروها تعیین می شود. با توجه به ظرفیت باری آریسان، حق بیمه پایه شخص ثالث برای این خودرو در سال 140، مبلغ 2373500 تومان بود.

5 – جریمه دیرکرد

با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث، به ازای هر روز تاخیر در تمدید باید جریمه پرداخت کرد. این جریمه به صورت روز شمار از تاریخ سررسید شروع شده و حداکثر تا یکسال ادامه خواهد داشت.

6 – مدت اعتبار بیمه نامه و تخفیف های بیمه ای

بعضی شرکت ها برای جلب مشتری، تخفیف های ویژه ای را بر روی بیمه شخص ثالث اعمال می کنند. این موضوع باعث کاهش هزینه صدور این بیمه نامه می شود. همچنین امکان خرید بیمه نامه با مدت اعتب از یکسال مانند سه ماهه و شش ماهه وجود دارد. اما معمولا هزینه صدور بیمه ثالث کوتاه مدت، بیشتر از نوع یکساله آن است.

ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث آریسان

پس برای خرید ارزانترین بیمه ثالث آریسان، باید تعداد سال های عدم خسارت خودرو شما زیاد بوده و از حداقل پوشش مالی برای آن استفاده کنید. ولی اگر سقف پوشش مالی درخواستی شما زیاد باشد و مشمول جریمه های دیرکرد شوید، هزینه نهایی این بیمه نامه افزایش می یابد. پس برای کنترل قیمت شخص ثالث آریسان، می توان پوشش مالی را متناسب با توان مالی خود انتخاب کرد. برای اطلاع دقیق از هزینه استفاده از پوششهای مالی در بیمه شخص ثالث آریسان، به سایت «بیمه باما» مراجعه کنید.

تخفیف عدم خسارت برای بیمه شخص ثالث آریسان

در بخش قبلی در خصوص این تخفیف و تاثیر آن در قیمت نهایی بیمه شخص ثالث توضیح دادیم. تخفیفی که با تغییر قوانین استفاده از آن در سال 1400، می توان برای کاهش هزینه صدور بیمه ثالث روی آن حساب کرد. میزان این تخفیف از 5 درصد شروع شده و حداکثر تا 70 درصد (برای خودروهایی با عمر بیش از 14 سال) هم اعمال می شود.

خرید بیمه شخص ثالث آریسان

بیمه ثالث آریسان را به دو شیوه حضوری و آنلاین می توان سفارش داد که البته مزایای روش آنلاین آن بیشتر است. چون در روش آنلاین می توان قیمت و شرایط این بیمه نامه را در شرکت های مختلف بیمه ای بررسی و مقایسه کرد. سایت بیمه باما قیمت نهایی بیمه ثالث خودرو، بر اساس عواملی مانند نوع خودرو، تعداد سیلندر، کاربری خودرو، جریمه دیرکرد، سقف تعهدات درخواستی برای پوشش مالی و تخفیف عدم خسارت محاسبه می شود. برخی از این فاکتورها به مشخصات خودرو مربوط می شود و نمی توان آنها را تغییر داد. اما با انتخاب حداقل پوشش مالی، نداشتن تاخیر در تمدید بیمه نامه و استفاده حداکثری از تخفیف عدم خسارت، می توان ارزانترین بیمه شخص ثالث هایما S5 را خرید. البته برخی شرکت های بیمه ای به مشتریان خود تخفیفات ویژه ای می دهند که باعث کاهش قیمت نهایی بیمه ثالث خودرو می شود. برای اطلاع دقیق از قیمت بیمه شخص ثالث خودروی هایما S5، به سایت بیمه باما (bimebama.com) مراجعه کنید. قیمت اعلامی این سایت بر اساس اطلاعات دقیق خودرو شما است و به شما امکان مقایسه قیمت در شرکت های مختلف بیمه ای را می دهد.به عنوان مرجعی معتبر برای خدمات بیمه ای، چنین امکانی را به شما می دهد. حتی از طریق این سایت می توان از شرایط خرید اقساطی بیمه ثالث در برخی شرکت ها مطلع شد.

سایت بیمه باما، درگاهی مطمئن برای خرید خدمات بیمه ای

در دورانی که تمام کارها در بستر اینترنت انجام می شود، نمی توان از مزایای خرید آنلاین خدمات بیمه ای چشم پوشی کرد. اما مهمترین بحث در این باره، جلب اعتماد کاربران اینترنتی است. چون افراد سودجو در بستر وب زیاد هستند و نمی توان به هر درگاهی اعتماد کرد. اما سایت «بیمه باما»، پلتفرمی معتبر برای فروش خدمات بیمه ای است. این سایت مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی گرفته و با اکثر شرکت های بیمه ای قرارداد دارد. پس با خیالی راحت می توان بیمه شخص ثالث آریسان را از این سایت سفارش داد.

بیشتر بخوانید:

بیمه شخص ثالث پارسیان
بیمه شخص ثالث البرز
بیمه شخص ثالث پژو 405
بیمه شخص ثالث ایران
بیمه شخص ثالث ما
بیمه شخص ثالث آسیا
بیمه شخص ثالث دانا
بیمه شخص ثالث تیبا
بیمه شخص ثالث 206
بیمه شخص ثالث رازی
بیمه شخص ثالث هایما S7

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *