بیمه بدنه سراتو : استعلام قیمت و خرید

بیمه بدنه سراتو

بسیاری از افراد با ماهیت بیمه بدنه و پوشش های بیمه ای آن آشنا نیستند. حتی برخی آن را یک ولخرجی اضافی برای مالک خودرو می دانند. اما واقعیت این است که حتی با وجود اختیاری بودن بیمه بدنه، استفاده از چنین بیمه نامه ای ضروری به نظر می رسد. مخصوصا اگر شما مالک یک خودرو با بدنه ضعیف و یا سطح ایمنی پایین باشید، حتما باید از بیمه بدنه استفاده کنید. یکی از خودروهای خارجی موجود در بازار؛ کیا سراتو است که بدنه آن فاقد کیفیت لازم می باشد. به همین بهانه قصد داریم تا در ادامه این مطلب، به معرفی بیمه بدنه سراتو و لزوم استفاده از آن بپردازیم.

معرفی خودرو سراتو

در نگاه ابتدایی به ظاهر سراتو، با یک خودرو ساده و جذاب مواجه خواهید شد. خودرویی که با داشتن یک ارگونومی مناسب در نمای داخلی، کاستی های ظاهر خود را جبران می کند. اندازه چراغ ها و جلو پنجره با یکدیگر تناسب دارد و این تناسب با خط کم عمق بدنه زیر چراغ نیز تقویت می شود. طراحی سراتو در سال 2003 میلادی و توسط کمپانی کیا موتورز انجام شد. مونتاژ نسل دوم این خودرو در ایران، توسط شرکت خودرو سازی سایپا در سال 1393 شروع شد. این خودرو امکاناتی همچون دوربین دنده عقب، سانروف، کروز کنترل و سنسور دنده عقب دارد. 

ویژگی های فنی

کیا سراتو با دو پیشرانه 2 و 1.6 لیتری در بازار ایران وجود دارد. این دو نسخه در دو تیپ ساده و آپشنال مونتاژ می شوند و جزو خودروهای 4 سیلندر هستند. قدرت سراتو 2 لیتری در حدود 156 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه می باشد. گیربکس این نسخه هم از نوع 6 دنده اتوماتیک است. اما گیربکس سراتو 1.6 لیتری از نوع دستی است و حداکثر قدرت آن به 124 اسب بخار می رسد.

چرا باید بیمه بدنه سراتو بخریم؟

در کنار تمام ویژگی های مثبتی که برای سراتو لیست کردیم، این خودرو یک سری معایب هم دارد. ترمز عقب سراتو از نوع کاسه ای است و همین باعث کاهش قدرت ترمز آن می شود. بدنه این خودرو را با متریال بی کیفیت ساخته اند و این مورد استفاده از بیمه بدنه سراتو را ضروری می سازد. در این بین افزایش قیمت خودرو و هزینه های تعمیر آن، مالک سراتو را برای خرید بیمه بدنه مجاب خواهد کرد.

اصلا فرض کنید که سراتو هیچ کدام از این معایب را ندارد؛ آن وقت چه تضمینی برای آتش نگرفتن خودرو و یا برخورد جسم با آن وجود دارد؟ اصلا شاید به یکباره زلزله و سیل رخ دهد و خودروی سراتو شما را با خود ببرد. یا سارقین از امنیت پایین بدنه این خودرو مطلع شده و آن را بدزدند. احتمال بروز تمامی این حوادث برای خودروی شما وجود دارد. پس بهتر است که با خرید بیمه بدنه سراتو، از امروز به فکر جبران خسارت احتمالی در آینده باشیم.

پوشش های بیمه بدنه سراتو

بیمه بدنه را می توان نوع پوشش مکمل برای بیمه شخص ثالث سراتو دانست. بیمه نامه ای که با هدف جبران خسارت های مالی راننده مقصر در تصادف صادر می شود. البته این تنها یکی از پوشش های بیمه بدنه است. چون بیمه بدنه پوشش های بسیار زیادی دارد که به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می شوند.

پوشش های اصلی

یک سری خطرات مانند سرقت کلی سراتو، آتش سوزی، برخورد جسم ثابت یا متحرک با ماشین و واژگونی و سقوط خودرو، از نوع اصلی هستند. یعنی پوشش های بیمه ای مربوط به جبران چنین خساراتی، در تمامی بیمه بدنه ها وجود دارد. تفاوتی هم در انتخاب شرکت بیمه ای برای خرید بیمه بدنه سراتو وجود ندارد. چون بهرحال شرکت بیمه ای موظف به جبران خسارت چنین حوادثی است. اما قابلیت های بیمه بدنه محدود به این چند خسارت خاص نیست و می توان پوشش های آن را افزایش داد. در بخش بعدی با پوشش های اضافی بیمه بدنه سراتو آشنا شوید. 

پوشش های اضافی

در کنار پوشش های اصلی، بیمه گزار این اجازه را دارد تا یک سری پوشش مازاد را از شرکت بیمه ای بخواهد. تنوع خدماتی موجود در پوشش های اضافی بسیار زیاد است و بیمه گزار باید چنین پوشش هایی را متناسب با نیاز خود انتخاب کند. مثلا بیمه گزار ساکن در مناطق زلزله خیز، بهتر است که پوشش اضافی مربوط به چنین خسارتی را به بیمه بدنه سراتو خود اضافه کند. یا اگر نگران سرقت قطعات و لوازم جانبی خودرو هستید، پوشش اضافی متناسب با آن را انتخاب کنید. البته اضافه کردن پوشش های اضافی به بیمه بدنه سراتو، باعث افزایش حق بیمه پرداختی خواهد شد. در ادامه، تعدادی از پوشش های اضافی قابل استفاده در بیمه بدنه سراتو را معرفی خواهیم کرد.

  • پوشش نوسانات قیمت
  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش مربوط به بلایای طبیعی
  • پوشش حذف استهلاک
  • پوشش سرقت جزئی لوازم جانبی خودرو
  • پوشش جبران خسارت های رفت و آمد بیمه گزار
  • و غیره

برای اطلاع از هزینه استفاده از هر کدام از این پوشش ها، از فیلترهای موجود در سایت بیمه با ما استفاده کنید. حتی امکانات این سایت در مشخص کردن پوشش های موجود در شرکت های بیمه ای، کمک حال شما خواهد بود. 

قیمت بیمه بدنه سراتو

تنوع خدماتی بیمه بدنه سراتو بیشتر از بیمه شخص ثالث است و شرکت های بیمه ای در ارائه پوشش های اضافی، اختیار تام دارند. یعنی شاید یک شرکت بیمه ای پوشش حذف فرانشیز داشته باشد و امکان استفاده از چنین پوششی را برای مشتریان خود فراهم کند. اما در شرکتی دیگر، چنین پوششی وجود نداشته و در عوض پوشش نوسانات قیمت برای بیمه بدنه لحاظ شود. این موضوع باعث تفاوت قیمت بیمه بدنه سراتو در شرکت های مختلف بیمه ای شده است. چون قیمت نهایی بیمه بدنه بر اساس سال ساخت، ارزش روز خودرو، مدل خودرو و پوشش های درخواستی بیمه گزار تعیین می شود. پس شاید هزینه صدور بیمه بدنه برای دو خودروی سراتو هم مدل هم یکسان نباشد.

از طرفی دیگر، دست شرکت ها برای ارائه تخفیف به مشتریان باز است. یعنی در کنار تخفیف عدم خسارت، می توان یک سری تخفیفات مناسبتی و ویژه را برای کاهش قیمت بیمه بدنه سراتو در نظر گرفت. حتی شرکت هایی هستند که بیمه بدنه سراتو صفر را با تخفیف های چشمگیر به مشتریان خود می فروشند. با این تفاسیر، استعلام قیمت بیمه بدنه سراتو ضروری به نظر می رسد. یعنی حتما قبل از خرید بیمه بدنه، باید مشخصات سراتو را در سایت بیمه با ما وارد کنید. چون پس از انجام چنین کاری، سایت یک لیست از قیمت بیمه بدنه سراتو در شرکت های مختلف بیمه ای را برای شما نمایش می دهد. مشتری هم به راحتی تشخیص می دهد که حق بیمه پرداختی برای استفاده از چه پوشش هایی است. 

نحوه خرید بیمه بدنه سراتو

قبل از صدور بیمه بدنه سراتو، خودرو باید توسط کارشناس بیمه ای بازدید شود. پس اگر قصد خرید حضوری بیمه بدنه را داشته باشید، باید کلی ترافیک و اتلاف وقت را تحمل کنید. اما روش راحت تر برای خرید بیمه بدنه سراتو، استفاده از سایت بیمه با ما است. چون پس از انتخاب نوع شرکت و تعیین پوشش درخواستی، از تیم پشتیبانی سایت با شما تماس می گیرند تا زمان بازدید در محل را تعیین کنید. پس صرفا با چند کلیک ساده و وارد کردن اطلاعات درخواستی، بیمه بدنه شما صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا
بیمه بدنه سمند
بیمه بدنه هایما S7
بیمه بدنه H30 کراس

بیمه باما، سایتی برای استعلام قیمت خدمات بیمه ای

تورم حاکم بر جامعه باعث شده تا مردم نسبت به قیمت حساس باشند. یعنی قبل از خرید هر خدمت یا کالایی، مشتری قیمت ها را با یکدیگر مقایسه خواهد کرد. این موضوع در خصوص اکثر خدمات بیمه ای نیز صدق می کند. چون صنعت بیمه قوانین و شرایط پوششی خاص خود را دارد و باید قبل از صدور بیمه نامه، قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. این امکان در سایت معتبر بیمه باما وجود دارد و بدون هیچ هزینه ای، می توانید از آن استفاده کنید. 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *