بیمه بدنه تیبا : قیمت و خرید

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه بدنه تیبا : قیمت و خرید

تیبا یکی از خودروهای خوش قیمت ایرانی در بازار است. خودرویی که بسیاری افراد آن را نمونه ای جایگزین برای پراید پرطرفدار می دانند. شرکت سایپا در سال 1387، تیبا را با نام ابتدایی مینیاتور به بازار عرضه کرد؛ اما طولی نکشید که نام این خودرو به تیبا تغییر یافت. قیمت مناسب و زیبایی نسبی این خودرو در قیاس با پراید، باعث شد تا تیبا در مدت زمانی کوتاه بتواند به جایگاهی مناسب در بازار خودرو برسد. خودرویی که شاید امروزه خانواده های سطح متوسط جامعه توانایی خرید آن را داشته باشند.

اما خودروهای ایرانی فاصله زیادی با استانداردهای ایمنی در جهان دارند و این موضوع درباره تیبا بیشتر صدق می کند. چون بدنه این خودرو ضعیف است و یک تصادف جزئی، می تواند باعث خسارت های پر هزینه ای شود. به همین دلیل، منطق حکم می کند که از بیمه بدنه تیبا برای پوشش هزینه های ناشی از خسارت خودرو استفاده کنیم.

ویژگی های فنی خودرو تیبا

شرکت سایپا تا بحال دو مدل متفاوت از تیبا را با نام های تیبا صندوقدار و تیبا 2 به بازار عرضه کرده است. این خودرو ایرانی در چهار تیپ متفاوت تولید می شود و نوع EX آن، کامل ترین تیپ از تیبا در بازار است که تمامی آپشن های تعریف شده برای این خودرو را دارد. ظاهر تیبا بسیار ساده است؛ اما در قیاس با پراید، صندلی های راحت تری دارد. این خودرو گیربکس 5 دنده ای دارد و حجم موتور آن 1.5 لیتر است. قدرت این خودروی ایرانی 87 اسب بخار بوده و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است.

ویژگی های بدنه تیبا

شاسی تیبا یکپارچه است و این خودرو جزو سدان های کوچک بازار به حساب می آید. طول تیبا تقریبا 4100 میلی متر، عرض آن 1641 میلی متر و ارتفاع آن 1484 میلی متر است. وزن کلی این خودرو به یک تن می رسد و باک آن ظرفیتی 41 لیتری دارد. اما یک مشکل اساسی در ارتباط با تیبا، بدنه ضعیف این خودرو است. موضوعی که می تواند دلیل بروز خسارت های سنگین در تصادفات این خودرو ملی باشد.

چرا باید بیمه بدنه تیبا بخریم؟

استفاده از خودرو با ریسک های خاص خود همراه است. چون یک تصادف جاده ای، می تواند به قیمت از دست رفتن جان افراد و یا خسارت های مالی هنگفت تمام شود. بخش عمده ای از این خسارت ها را می توان با بیمه شخص ثالث تیبا پوشش داد. اما این بیمه جوابگوی خسارت های مالی فرد مقصر در تصادف نیست و برای پوشش آنها باید از بیمه بدنه تیبا استفاده کرد. البته بیمه بدنه مزایای بسیاری دارد و می تواند خودرو شما را در برابر عوامل محیطی و سوانح طبیعی محافظت کند. برای اطلاع بیشتر از لزوم استفاده از بیمه بدنه تیبا، می توانید به سایت «بیمه باما» مراجعه کرده و از هزینه سفارش این بیمه نامه در شرکت های مختلف مطلع شوید.

پوشش های بیمه بدنه تیبا

به طور کلی پوشش های تعریف شده در قالب بیمه بدنه را می توان به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم کرد. پوشش های اصلی مربوط به خسارت هایی است که در اثر برخورد خودرو با شی ثابت یا متحرک ایجاد می شود. و یا اینکه خودرو تیبا شما در اثر واژگونی، آتش سوزی و یا سقوط دچار خسارت شود. حالت دیگری برای استفاده از پوشش های اصلی بیمه بدنه تیبا وجود دارد که مربوط به سرقت کلی است. در این حالت شرکت تا 60 روز صبر می کند و اگر خودرو پیدا نشود، تا میزان تعیین شده در این بیمه نامه، جوابگوی خسارت مالک خودرو خواهد بود.

اما خطرات مرتبط با خودرو تنها در این چند مورد خلاصه نمی شود و احتمال اینکه تیبا شما در اثر سیل، زلزله و یا دیگر سوانح طبیعی آسیب ببیند، وجود دارد. یا اینکه بدنه خودرو در اثر پاشیدن مواد شیمیایی دچار آسیب شود. برای جبران خسارت های مربوط به چنین حوادثی، باید از پوشش های اضافی بیمه بدنه تیبا استفاده کرد. استفاده از این پوشش ها در ازای پرداخت هزینه مازاد بر حق بیمه بدنه تیبا امکان پذیر است. برای اطلاع دقیق از هزینه های مازاد تعیین شده برای این پوشش ها، به سایت «بیمه باما» مراجعه کنید. این سایت یکی از پلتفرم های مجهز اینترنتی برای خرید بیمه نامه را در اختیار شما قرار می دهد. با سفارش بیمه بدنه اصلی و یا اضافه کردن پوشش های فرعی مورد نظر خود به بیمه بدنه تیبا، می توان از هزینه مازاد این پوشش ها مطلع شد.

قیمت بیمه بدنه تیبا

هزینه بیمه بدنه بستگی به نوع، ارزش و سال ساخت آن دارد. مطمئنا هر چقدر خودرو شما گران قیمت تر باشد، برای پوشش خسارت های مربوط به بیمه بدنه آن باید هزینه بیشتری بپردازید. قیمت بیمه بدنه تیبا نیز، بر اساس ارزش روز این خودرو و مدل آن تعیین می شود. البته امروزه شاهد افزایش بی منطق قیمت خودروها در داخل کشور هستیم و ارزش تیبا هم بیشتر شده است. اما بهرحال قیمت این خودرو کمتر از نمونه های خارجی و یا پیشرفته داخلی است. پس با هزینه کمتری می توان بیمه بدنه تیبا را برای خودرو شخصی خود تهیه کرد.

ارزان بودن بیمه بدنه تیبا هم بستگی به تعداد سال هایی دارد که خودرو مشمول تخفیف عدم خسارت می شود. مثلا برای خرید بیمه بدنه تیبا صفر کیلومتر، باید هزینه بیشتری نسبت به مدل های پایین تر این خودرو پرداخت کرد. چون نمونه صفر کیلومتر این خودرو ارزش بیشتری دارد و شامل چنین تخفیفی نمی شود. ولی نباید فراموش کرد که تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه وابسته به شخص است و فرد می تواند آن را به خودروی دیگر انتقال دهد. البته مدت اعتبار چنین تخفیفی در شرکت های مختلف بیمه ای فرق دارد. اما برای خرید ارزان بیمه بدنه تیبا، بهتر است اطلاعات خودرو را در سایت «بیمه باما» وارد کنید. این سایت لیستی از قیمت های مربوط به بیمه بدنه تیبا در شرکت های مختلف بیمه ای را برای شما نمایش می دهد.

نحوه خرید بیمه بدنه تیبا

برای خرید بیمه بدنه تیبا، دو روش حضوری و اینترنتی وجود دارد. در روش حضوری باید به دفاتر بیمه ای مراجعه کرده و بیمه نامه خودرو را سفارش دهید. اما جذابیت های و امکانات روش اینترنتی بیشتر است. چون نیاز به مراجعه حضوری ندارد و در سریع ترین زمان ممکن می توان از طریق سایت های اینترنتی برای خرید این بیمه نامه اقدام کرد. البته برای خریدی مطمئن، باید از پلتفرم های معتبر بیمه ای مانند «بیمه باما» استفاده شود. چون این سایت امکان مقایسه و آگاهی از شرایط بیمه بدنه تیبا را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در نهایت و پس از پرداخت هزینه بیمه بدنه، کارشناسان این سایت با شما تماس گرفته و در خصوص زمان بازدید کارشناس بیمه ای در محل، با شما هماهنگ خواهند شد.

«بیمه باما»، بستری مطمئن برای خرید خدمات بیمه ای

امروزه استفاده از اینترنت بیشتر شده و بسیاری از کارهای روتین روزانه را می توان با ماندن در خانه و از طریق اینترنت انجام داد. برای استفاده از خدمات بیمه ای متنوع نیز، سایت های متعددی وجود دارد؛ که «بیمه باما» bimebama.com  یکی از معتبر ترین آنها است. این سایت امکان سفارش و آگاهی از قیمت بیمه های عمر، آتش سوزی، شخص ثالث خودرو و یا دیگر خدمات بیمه ای را به کاربران خود می دهد. پس با «بیمه باما»، آسان و راحت می توان انواع بیمه را اینترنتی سفارش داد.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا

سوالات متداول

اگر هزینه تعمیر و یا نجات خودرو تیبا آسیب دیده بیش از 75 درصد ارزش روز خودرو باشد، خسارت را کلی می گویند. حالت دیگری هم برای خسارت کلی وجود دارد که در آن خودرو به سرقت رفته و تا 60 روز پیدا نشود.

به درصدی از خسارت رانندگی که جبران آن بر عهده فرد بیمه گزار است، فرانشیز می گویند. مثلا در یک حادثه آتش سوزی، 10 درصد خسارت را فرد بیمه گزار باید بپردازد و 90 درصد آن بر عهده شرکت بیمه ای است.

برای استفاده از پوشش های تعریف شده در بیمه بدنه، باید راننده گواهینامه داشته باشد؛ وگرنه شرکت بیمه ای جوابگوی خسارت به وجود آمده نخواهد بود.

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بیمه بدنه، نوع کاربری خودرو است. چون ریسک تصادف خودروها بر اساس نوع آنها تعیین می شود. پس هزینه بیمه بدنه تیبا تاکسی، بیشتر از نوع کاربری شخصی آن است.

برای انتخاب پوشش های متناسب با شرایط خودروی خود، می توان از افراد متخصص در حوزه بیمه کمک گرفت. در بخش پشتیبانی سایت «بیمه باما»، افراد متخصصی وجود دارد که به شما در انتخاب بیمه بدنه مشاوره می دهند.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری