بیمه بدنه سمند : قیمت و خرید

logo

ارسال سریع

خرید آسان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرفه جویی در زمان

مقایسه آسان

بیمه بدنه سمند : قیمت و خرید

شرکت ایران خودرو را می توان از تولیدکنندگان اصلی خودروی ملی در داخل کشور دانست. شرکتی که با عرضه خودرو پیکان به بازار، وارد صنعت خودروسازی کشور شد. اما به تدریج پیکان قدیمی شد و این شرکت باید جایگزینی مناسب برای آن پیدا می کرد. پس دومین خودروی ملی را با نام سمند تولید و در سال 1381 به بازار عرضه کرد. طراحی اولیه سمند توسط یک شرکت انگلیسی به نام «فرست اتومیتو» برای خودروسازی کشور تایوان، انجام شده بود. اما به خاطر ورشکستگی خودروساز تایوانی، این شرکت طرح خود را به ایران خودرو فروخت. در ابتدا قرار بود سمند جایگزین پیکان شود؛ اما افزایش هزینه های تمام شده این محصول، اجازه چنین کاری را نداد.

معرفی سمند و طراحی بدنه آن

طراحی سمند متناسب با شرق آسیا بود و نمی توانست پاسخگوی نیاز کاربران ایرانی باشد. به همین دلیل ایران خودرو تغییرات اساسی در طراحی اولیه این خودرو ایجاد کرد و امروزه شاهد فیس لیفت های متعددی از خودرو سمند در بازار هستیم. بحث تحریم ایران و مشکلات پیش روی خودروسازان داخلی، باعث افزایش قیمت خودرو طی چند سال اخیر شده است. خودرو سمند نیز از این قاعده مستثنی نیست و بعضی از مدل های آن را می توان جزو خودروهای لوکس بازار حساب کرد. پس شاید بهتر باشد که برای جلوگیری از بروز خسارت در ارتباط با چنین خودروی گران قیمتی، از بیمه بدنه سمند و بیمه شخص ثالث مخصوص آن استفاده کنیم.

بررسی فنی خودرو سمند

مدل های متفاوتی از سمند در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های فنی مخصوص به خود را دارند. اما از ویژگی های مشابه این خودروها، می توان به گیربکس دستی 5 دنده ای و ظرفیت باک بنزین 66 لیتری آنها اشاره کرد. البته در سمند مدل سریر، ظرفیت باک افزایش یافته و به 70 لیتر می رسد. قدرت موتور در این خودروی ایرانی، بین 100 تا 113 اسب بخار است. در سمند ال ایکس، سمند SE و مدل سریر، از 4 سیلندر XU7 استفاده می شود. اما ایران خودرو برای مدل سورن سمند، از 4 سیلندر EF7 استفاده کرده است.

انواع خودرو سمند

سمند یک خودروی ملی است که در طول دوران حضور خود در بازار، با مدل ها و تغییرات متفاوتی به بازار عرضه شده است. البته تفاوت چشمگیری در مدل های ابتدایی آن وجود ندارد و اوج خلاقیت ایران خودرو، در تغییرات مربوط به چراغ و سپر آن است. اما مدل های متفاوت از سمند را با نام های سمند x7، سمند LX، سمند EL، سمند SE، سمند سریر و سمند سورن می توان در بازار پیدا کرد. در بین تمامی این مدل ها، سمند ال ایکس پرفروش ترین است و تولید مدل سریر آن متوقف شده است. مدل سریر، یک نسخه تشریفاتی از این خودرو بود و سمند سورن نمونه پیشرفته آن با آپشن های اضافی است.

چرا باید بیمه بدنه سمند بخریم؟

در کنار تمام مزایای متعددی که در استفاده از خودرو وجود دارد، نباید از ریسک های مرتبط با آن نیز غافل بود. استفاده از خودرو باعث سرعت بخشی به زندگی ما شده و می توان کارهای شخصی را زودتر انجام داد. اما هیچ وقت نمی توان وقوع حادثه را پیش بینی کرد و همواره باید به فکر دوراندیشی برای جبران خسارت های به وجود آمده در تصادفات باشیم. بدین منظور، می توان از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه سمند استفاده کرد. استفاده همزمان از این دو نوع بیمه نامه، می تواند تمامی خسارت های احتمالی مرتبط با خودرو را پوشش دهد.

استفاده از بیمه شخص ثالث اجباری است؛ اما بیمه بدنه یک نوع بیمه نامه اختیاری است. به همین دلیل بسیاری از افراد نسبت به مزایا و پوشش های تعریف شده در بیمه بدنه سمند، آگاهی کاملی ندارند. در یک حادثه رانندگی، می توان خسارت های به وجود آمده به جز خسارت مالی خودرو مقصر را، با بیمه شخص ثالث پوشش داد. اما اگر خودرو فرد مقصر آسیب ببیند، شرکت بیمه ای تعهدی برای جبران آن ندارد و باید از بیمه بدنه سمند استفاده کرد. در بخش بعدی در خصوص پوشش های بیمه بدنه توضیح خواهیم داد.

پوشش های بیمه بدنه سمند

در هنگام خرید بیمه بدنه سمند، می توان از دو نوع پوشش اصلی و اضافی این بیمه نامه استفاده کرد. پوشش های اصلی مربوط به زمانی است که سمند شما در اثر برخورد با جسم ثابت یا متحرک آسیب ببیند. و یا اینکه آتش سوزی، سقوط خودرو، واژگونی و یا سرقت کلی باعث آسیب دیدن خودرو شما شود. در چنین شرایطی می توان از پوشش های اصلی بیمه بدنه سمند برای جبران خسارت استفاده کرد. البته هنگام خرید بیمه بدنه از سایت «بیمه باما» و یا دیگر درگاه های اینترنتی، می توان با پرداخت هزینه ای اضافی، سقف این تعهدات را افزایش داد.

اما خطرات مرتبط با خودرو، تنها شامل موارد اشاره شده در پوشش های اصلی نیستند. یعنی بخشی از بدنه سمند شما می تواند در اثر پاشیدن یک ماده شیمیایی و یا اسیدی به کلی از بین برود. یا اینکه بروز یک سانحه طبیعی مانند سیل و زلزله و یا سرقت جزئی، باعث خسارت های کلان به سمند شما شود. پس در کنار پوشش های اصلی، می توان از این پوشش های اضافی در بیمه بدنه سمند هم استفاده کرد. البته استفاده از این پوشش ها با هزینه های مازاد همراه است و فرد بیمه گزار برای اضافه کردن این پوشش ها به بیمه بدنه سمند خود، باید پول بیشتری پرداخت کند. برای اطلاع دقیق از هزینه های مرتبط به این پوشش ها، به سایت «بیمه باما» مراجعه کنید. این سایت به شما کمک می کند تا هزینه استفاده از چنین خدماتی را در شرکت های مختلف بیمه ای، با یکدیگر مقایسه کنید.

قیمت بیمه بدنه سمند

عواملی متعددی وجود دارد که قیمت نهایی بیمه بدنه سمند، بر اساس آنها و طبق فرمول های تعیین شده محاسبه می شود. سال ساخت سمند، مدل خودرو، کارکرده و یا صفر کیلومتر بودن خودرو و میزان تخفیف عدم خسارت، عوامل اصلی در تعیین نرخ بیمه بدنه سمند هستند. از طرفی دیگر بسیار مهم است که فرد بیمه گزار خواهان استفاده از چه پوشش هایی در قالب بیمه بدنه باشد. حتی تعیین سقف این پوشش ها و اضافه کردن آپشن های مازاد هم، در تعیین قیمت بیمه بدنه سمند ال ایکس و دیگر مدل ها تاثیرگذار است.

از طرفی دیگر، اختیاری بودن این بیمه نامه سبب شده تا شرکت های بیمه ای چنین خدمتی را با هزینه های متفاوتی به مشتریان ارائه دهند. پس بهترین کار در هنگام خرید بیمه بدنه سمند ال ایکس، مقایسه قیمت این بیمه نامه در شرکت های مختلف بیمه ای است. موضوعی که انجام آن به صورت حضوری بسیار سخت و وقت گیر است. اما با استفاده از سایت «بیمه باما»، در کوتاه ترین زمان ممکن می توان قیمت ها و سقف تعهدات شرکت های بیمه ای را با یکدیگر مقایسه کرد. برای استفاده از چنین امکانی، تنها باید اطلاعات ساده خودرو سمند خود را در اختیار سایت قرار دهید.

نحوه خرید بیمه بدنه سمند

قبل از صدور بیمه بدنه سمند، کارشناس بیمه ای باید خودرو شما را بازدید کند. اما به صورت اینترنتی هم می توان بیمه بدنه را سفارش داد. روش کار بدین شکل است که شما باید در ابتدا بیمه نامه خود را از سایت «بیمه باما»، خریداری کنید. سپس بخش پشتیبانی این سایت با شما تماس گرفته و در خصوص زمان و مکان بازدید حضوری در محل، با شما هماهنگ خواهند شد.

سایت «بیمه باما»، پلتفرمی برای خرید اینترنتی بیمه

خدمات بیمه ای بسیار متنوع هستند و شاید برای خرید و انتخاب یک نوع خاص از بیمه، باید ساعت ها در نمایندگی بیمه وقت صرف کرد. اما روش بسیار آسانتر، خرید اینترنتی خدمات بیمه ای از سایت های معتبری چون بیمه باما (bimebama.com) است. از طریق این سایت می توان قیمت بیمه نامه های مختلف را در شرکت های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و یکی را برای خرید انتخاب کنید. حتی کارشناسان این سایت از ابتدا تا انتهای کار با شما هستند و در انتخاب بهترین بیمه نامه، به شما کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

بیمه بدنه پژو 405
بیمه بدنه البرز
بیمه بدنه پارسیان
بیمه بدنه ما
بیمه بدنه کوثر
بیمه بدنه پاسارگارد
بیمه بدنه دنا
بیمه بدنه تیبا

سوالات متداول

بیمه بدنه یک خدمت بیمه ای است که وابسته به اشخاص صادر می شود. یعنی فرد با خرید خودرو جدید، می تواند از تخفیف بیمه نامه قدیمی خود استفاده کرده و آن را به خودروی جدید انتقال دهد.

خیر، برای هر تصادف تنها می توان از یک کوپن بیمه بدنه استفاده کرد. چون پوشش های این بیمه نامه سقف دارد و شرکت بیمه ای تا سقف تعیین شده می تواند جبران خسارت کند.

در چنین شرایطی می توان از برگه سبز خودرو استفاده کنید.

برای تعیین قیمت بیمه بدنه، فرمول های بسیار پیچیده ای وجود دارد. اما روش راحت تر، استفاده از امکانات سایت «بیمه باما» است. با وارد کردن اطلاعات در این سایت، لیستی از قیمت بیمه نامه درخواستی شما در شرکت های بیمه ای نمایش می یابد.

بهترین بیمه بدنه برای سمند شما، بیمه نامه ای است که ویژگی های آن متناسب با شرایط شما باشد. مثلا افراد ساکن در مناطق زلزله خیز، لازم است که این پوشش اضافی را به بیمه بدنه خودرو خود اضافه کنند.


بیمه های همکار

بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه کارآفرین
بیمه آرمان
بیمه رازی
بیمه معلم
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه پارسیان
بیمه دانا
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه ما
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه سینا
بیمه ایران
آسماری